Преподобному Никите Столпнику, Переяславскому чудотворцу

Никита столпник – древо

Преподобному Никите Столпнику, Переяславскому чудотворцу

Статья из энциклопедии “Древо”: drevo-info.ru

Преподобный Никита Столпник Переяславский

Никита Столпник, Переяславский (+ ок. 1186), чудотворец, преподобный

Память 24 мая, в Соборах Владимирских и Ростово-Ярославских святых

Был уроженцем города Переславля Залесского и заведовал сбором казенных податей и налогов. В 1152 году князь Юрий Долгорукий перенес город Переславль и каменный храм во имя Всемилостивого Спаса на новое место.

В связи с расходами по строительству города и храма был произведен усиленный сбор податей с жителей города. Никита, руководивший этими сборами, нещадно грабил жителей, собирая огромные суммы денег для себя.

Так длилось много лет.

Однажды он пришел в церковь и услышал слова пророка Исаии: “Измыйтеся, и чисти будете, отьимите лукавства от душ ваших… научитеся добро творити… избавите обидимаго, судите сиру (защитите сироту) и оправдите вдовицу” (Ис. 1, 16-17). Словно громом, был потрясен он этими словами.

Всю ночь Никита провел без сна, вспоминая слова: “Измыйтеся и чисти будете“. Однако утром он решил пригласить друзей, чтобы в веселой беседе забыть ужасы прошедшей ночи.

Когда жена стала готовить обед для угощения гостей, то вдруг увидела в кипящем котле то всплывавшую человеческую голову, то руку, то ногу. В ужасе позвала она мужа, и Никита увидел то же самое.

Внезапно в нем пробудилась уснувшая совесть, и Никита ясно осознал, что своими поборами он поступает как убийца. “Увы мне, много я согрешил! Господи, наставь меня на путь Твой!” – с такими словами выбежал он из дома.

В трех верстах от Переславля стоял монастырь во имя святого великомученика Никиты, куда и пришел потрясенный страшным видением Никита. Со слезами он припал к ногам игумена: “Спаси погибающую душу”.

Тогда игумен решил испытать искренность его покаяния и дал первое послушание: три дня стоять при монастырских воротах и исповедовать всем проходящим грехи свои. С глубоким смирением Никита принял первое послушание.

Через три дня игумен вспомнил о нем и послал одного инока посмотреть, что он делает у монастырских ворот. Но инок не нашел Никиту на прежнем месте, а обнаружил его лежащим в болоте; он был покрыт комарами и мошками, тело его было в крови.

Тогда сам игумен с братией пришел к добровольному страдальцу и спросил: “Сын мой! что ты делаешь с собой?” – “Отец! Спаси погибающую душу”, – отвечал Никита. Тогда игумен облек его во власяную одежду и, взяв его за руку, ввел в монастырь и постриг в иноческий образ.

Приняв иночество, преподобный Никита всем сердцем и всею душою начал подвизаться ради Бога, в тесной келье, в строгом воздержании и посте, он проводил дни и ночи в молитве, пении псалмов и чтении житий святых подвижников.

Для усиления подвигов он, с благословения настоятеля, возложил на себя тяжелые вериги, а по ночам, исходя из обители, выкопал два колодца: один близ монастыря святых Бориса и Глеба (ныне городское кладбище), а другой – на северо-западе от монастыря близ потока студеного.

Затем, более и более совершаясь в любви к Богу, преподобный построил себе столп для молитвы, а на главу возложил каменную шапку, и, прокопав небольшой проход под церковь, ходил им, никем не виденный, слушать церковные службы.

Душа преподобного день ото дня очищалась и возвышалась молитвою и богоугодными подвигами, и благодать Божия даровала ему дар чудес: “недуги исцеляти и бесы прогоняти”. Слава о его чудесных дарованиях стала распространяться и за пределами града Переславля.

Юный князь Михаил, сын Всеволода, князя черниговского, страдал тяжким телесным расслаблением. Услышав о благодатном даре преподобного Никиты исцелять недуги, он прибыл в Переславль, и не доходя версты до монастыря, раскинув шатер, послал своего боярина Феодора просить преподобного Никиту придти к нему.

Преподобный послал ему свой жезл. Больной князь оперся на него – и стал здоров. Это случилось 16 мая 1186 года, за восемь дней до кончины преподобного Никиты. В память своего исцеления благоверный князь повелел на месте исцеления поставить крест с означением года, месяца и числа исцеления.

На этом месте была построена часовня, названная Черниговскою по имени князя М. Черниговского.

Царь Иоанн Васильевич Грозный, благодарный за чудесное исцеление своего сына Иоанна, написал тропарь преподобному Никите. Как гласит предание, преподобный Никита исцелил младенца водой из источника, выкопанного рядом с Переславлем. Этот источник, обустроенный и ухоженный, проистекает и в наши дни.

Так подвизаясь добрым подвигом в обители великомученика Никиты, преподобный Никита и сам завершил жизнь мученической кончиной.

Однажды ночью родственники святого, приходившие к нему для благословения, прельстились его блестевшими веригами и крестами, приняв их за серебряные, и решили овладеть ими.

В ночь на 24 мая 1186 года они разобрали покрытие столпа, убили подвижника, сняли с него кресты и вериги, завернули их в грубую холстину и убежали.

Перед утренним богослужением пономарь, пришедший за благословением к святому Никите, обнаружил разобранную крышу и сообщил об этом игумену.

Игумен с братией поспешили к столпу преподобного и увидели убитого святого, от тела которого исходило благоухание.

Торжественно и благоговейно, с пением и свечами было погребено честное тело подвижника у церкви святого великомученика Никиты, с правой стороны алтаря. При этом все недужные, какие случились в то время, получили исцеление.

Между тем убийцы, остановившись на берегу Волги, решили поделить добычу, но с удивлением увидели, что это не серебро, а железо. И бросили вериги в Волгу. Господь прославил и эти видимые знаки подвигов и трудов святого.

В ту же ночь Симеон, благочестивый старец Ярославского монастыря во имя святых апостолов Петра и Павла, увидел над Волгой три ярких луча света. Он сообщил об этом настоятелю монастыря и старейшине города.

Собор священников и многочисленные горожане, сошедшиеся к реке, увидели три креста и вериги, “яко древо в водах волжских плавающие”.

С благоговением и молитвами перенесены были вериги в обитель великомученика Никиты и положены на гроб преподобного Никиты. При этом произошли исцеления.

Обретение мощей

Около 1420-1425 годов митрополит Московский Фотий благословил открыть мощи святого Никиты.

Игумен монастыря с братией совершил молебен, затем открыли бересту, которой было обернуто нетленное тело, но вдруг могила закрылась землей и мощи остались под спудом.

В 1511-1522 годах был воздвигнут придел во имя преподобного Никиты. Над мощами была устроена серебряная, чеканной работы, рака. В XIX веке протоиерей А. Свирелин соста­вил акафист святому.

Повторно мощи были обретены летом 2001 года при археологических раскопках в разрушенном соборе монастыря.

Сейчас они почивают в раке возле алтаря в Благовещенском храме. Тут же висит часть его железных вериг – крест (раза в два-три больше священнического) и два креста поменьше, скрепленные цепью.

Молитвословия

Тропарь, глас 4

Правосла́вным смы́слом ю́ношская возжеле́ния возненави́дев/ и до́блественныя нра́вы восприи́м, врага́ победи́л еси́,/ и во благоразу́мии Бо́гу угоди́л еси́,/ и свы́ше от Него́ прие́м да́р чуде́с,/ бе́сы прогоня́ти, неду́ги исцеля́ти,/ Ники́то пресла́вне,// моли́ Христа́ Бо́га, да спасе́т ду́ши на́ша.

Кондак, глас 8

Христа́ ра́ди от твои́х рабо́в ну́ждную сме́рть претерпе́л еси́/ и вене́ц нетле́ния от Него́ восприя́л еси́,/ приходя́щим же с ве́рою от честна́го твоего́ гро́ба подае́ши цельбы́,/ о Ники́то преподо́бне,// моли́твенниче о душа́х на́ших.

Храмы в которых хранятся частицы мощей прп. Никиты Столпника

  • Вознесенская Давидова пустынь
  • Храм сошествия Святаго Духа на Лазоревском кладбище (Москва)
  • Богородицерождественская церковь. (с. Васькино, Чеховский район)
  • Свято-Никольский мужской монастырь (г. Саратов)
  • Благовещенский кафедральный собор г. Биробиджана
  • Свято-Троицкий Серафимовский женский монастырь, с.Совхозное (Кабардино-Балкария).
  • Храм Святого благоверного князя Александра Невского, ст.Александровская (Кабардино-Балкария).

Храмы с престолами в честь прп. Никиты-Столпника

  • Никитский собор Никитского монастыря (г. Переславль-Залесский)
  • Церковь Спаса на Нередице (Новгородская область)
  • Богородице-рождественская церковь. (с. Васькино, Чеховский район)
  • Никитская церковь (г. Владимир)
  • Храм в честь Рождества Пресвятой Богородицы в Кремле

Литература

  • Ильинский П. В. Переславский Никитский монастырь и его подвижник, преподобный Никита Столпник / П. В. Ильинский. – М.: Melanar, 2005. – 27 с.
  • Ключевский В.О. Древнерусские жития святых как исторический источник. / Ключевский В.О. Русская история: В 5 т. М., 2001. Т. 4. C 512-517.
  • Петрунин Ю.Ю. На кого равняться российскому чиновнику: социокультурные архетипы государственной службы. Ученые труды – М.: Университетский гуманитарный лицей, 2005 – С. 61-72.
  • Свирелин, А. И. Описание святынь Никитского монастыря / А. И. Свирелин // Свирелин, А. И. Житие преподобного отца нашего Никиты Столпника, Переславского чудотворца, и описание святынь Никитского монастыря / А. И. Свирелин. – Переславль: Типо-литография А. М. Шаланина, 1886. – С. 8-16.
  • Тихонравов, К. Н.Никитская каменная шапка (в Переславле) / К. Н. Тихонравов // Владимирский сборник. – М., 1857. – С. 95.

Использованные материалы

Источник: https://drevo-info.ru/articles/4950.html

Преподобному Никите столпнику, Переяславскому чудотворцу

Преподобному Никите Столпнику, Переяславскому чудотворцу

Правосла́вным смы́слом ю́ношская возжеле́ния возненави́дев и до́блественныя нра́вы восприи́м, врага́ победи́л еси́, и во благоразу́мии Бо́гу угоди́л еси́, и свы́ше от Него́ прие́м да́р чуде́с, бе́сы прогоня́ти, неду́ги исцеля́ти, Ники́то пресла́вне, моли́ Христа́ Бо́га, да спасе́т ду́ши на́ша.

Пе́снь 1

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Све́том благода́ти озаря́емь, преподо́бне, ве́рою па́мять твою́ торжеству́ющия светови́дную тмы́ грехо́вныя моли́твами твои́ми изба́ви, Ники́то пресла́вне.

К Бо́гу вводя́щь несовра́тно ше́ствовал еси́ пу́ть, ко гра́ду небе́сному, Ники́то, дости́гл еси, и́бо Святы́й наста́ви тя́ Ду́х, почива́яй в се́рдцы твое́м.

Вознося́щее смире́ние, Ники́то, име́л еси́, те́м мо́лимся тебе́: уще́дри, преподо́бне, смире́ние на́ше и боле́зни вся́ облегчи́ серде́ц на́ших.

Богородичен: Ра́дости на́м Хода́таица, я́ко прие́мши исполне́ние всего́ Божества́, яви́лася еси́, Всенепоро́чная, те́м вси́ Тебе́, — ра́дуйся, — Ангелово согла́сно зове́м, Богора́дованная.

Пе́снь 3

Ирмос: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, Отчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́, не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Пре́жднее весе́лие измени́л еси́ бу́дущих ра́ди благи́х же́стостию, доброде́тельно пожи́в, блаже́нне, на исто́чнице в гора́х, я́ко вели́кий Илия́, пребыва́я.

Пу́ть пра́вый, его́же возжеле́в поще́ния ра́ди, удивле́нием бра́шен тебе́ показа́ Бо́г, его́же обре́л еси́ безме́здно я́коже приста́нище, му́дре.

Коле́блемых разли́чными страстьми́ ко твоему́ столпу́, Ники́то, приходя́щих, честны́м твои́м хода́тайством все́х на́с посети́, моля́ Человеколю́бца.

Богородичен: Тя́ Му́дрость Бо́жия всечестны́й орга́н обре́тши, от Твои́х чи́стых крове́й воплоща́ется и по рождестве́ нетле́нну показа́.

Седа́лен, гла́с 5:

Те́лом возше́д на сто́лп, у́м же возвы́сив на преми́рная, труды́ ко трудо́м прилага́еши, жела́я дости́гнути угото́ванных тебе́ бла́г на небесе́х, и́хже получи́в, помина́й на́с, почита́ющих свяще́нную па́мять твою́.

Други́й седа́лен, гла́с 4:

Яко всесве́тлая звезда́, возсия́в светоза́рными доброде́тельми, богоно́се, всю́ ду́шу просвети́л еси́ Ду́хом. Те́м преше́л еси́ к невече́рнему Све́ту, разреша́я страсте́й на́ших те́мныя о́блаки, па́мять твою́ при́сно творя́щих се́рдца пра́востию.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Нечи́стых по́мысл мои́х мно́жество и безме́стных мы́слей обурева́ния кто́ изрещи́ мо́жет, Всенепоро́чная? Настоя́ния же безпло́тных вра́г мои́х кто́ испове́сть и си́х зло́бу? Но Твое́ю мольбо́ю, Блага́я, си́х мне́ все́х избавле́ние да́руй.

Пе́снь 4

Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, при́иде Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Столпу́, богоно́се, согражда́ему непоколе́блемою душе́ю са́м ся пре́дал еси́, бу́дущую жи́знь предзря́, ея́же улучи́ти жела́я, я́ко хра́бр во́ин.

Ла́вры честны́я дости́гл еси́, му́дре, возвы́сився смире́нием, верхи́ де́монския смири́л еси́ и в не́й до́блествовал еси́, сла́ва мона́хов и утвержде́ние.

Моли́твами и посто́м вооружи́вся и стра́хом себе́ умертви́в Госпо́дним, блаже́нне, отсту́пника изсека́еши, неви́димаго зми́я, о́тче, побе́дник бы́л еси́.

Ве́сь Боже́ственным Ду́хом разже́н бы́в, о́тче, труды́ подъя́л еси́ на мно́га ле́та, в хлеви́не у́зце терпя́, взыска́я Го́спода, благода́тию тя́ Боже́ственною укрепля́ющаго.

Богородичен: На престо́ле высо́це стра́шно седя́й на ма́тернюю руку́, Младе́нец бы́в, седи́т, низпа́дший о́браз возводя́ и обоже́ние су́щим подава́я.

Пе́снь 5

Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.

Ходи́л еси́, преподо́бне, по у́зкому пути́, боже́ственными восхожде́нии се́рдца распространя́яся и прича́стием обожа́яся, всему́дре. Те́м бы́л еси́ мона́хом све́тлость.

Око очи́стившу у́мное, преподо́бне, благода́ть даде́ся тебе́, а́ки проро́ку, е́же пре́дняя предзре́ти и предглаго́лати я́ко су́щая да́льняя и безве́стная.

Боле́знь облегчи́ ми грехо́в и скорбе́й, и преста́ви се́рдца моего́ боле́зни, и согреше́ний разреше́ние да́руй, Благоде́теля Бо́га име́я, послу́шающаго честны́х твои́х моли́тв.

Богородичен: Ума́ моего́ исцели́ превраще́ние, Пречи́стая, уврачу́й стра́сти души́ моея́ и ле́ностную тму́ отжени́, я́ко да хвала́ми Тя́ при́сно ублажа́ем, Всенепоро́чная.

Пе́снь 6

Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Умертви́л еси́ стра́сти теле́сныя, я́ко дре́во ви́деся высокове́рхо, плоды́ чуде́с принося́, Ники́то богоблаже́нне.

Иже безчи́сленным боле́знем прибли́жихся, те́лом не́мощен пребы́в, преподо́бне. Те́м зову́ ти ве́рою: боле́зни уста́ви се́рдца моего́.

От душе́вных не́мощей, о́тче, коле́блемых, ве́рою тя́ призыва́ющих ны́не посети́ моли́твами твои́ми, я́же к Бо́гу, я́ко да благоче́стно тя́ сла́вим.

Богородичен: Еди́на Помо́щнице, помози́ ми, погиба́ющу, и ру́ку ми́ простри́, и ко приста́нищу наведи́ покая́ния, Де́во Богора́дованная.

Конда́к, гла́с 8:

Христа́ ра́ди от твои́х рабо́в ну́ждную сме́рть претерпе́л еси́ и вене́ц нетле́ния от Него́ восприя́л еси́, приходя́щим же с ве́рою от честна́го твоего́ гро́ба подае́ши цельбы́, о Ники́то преподо́бне, моли́твенниче о душа́х на́ших.

Икос:

Земны́й Ангел, небе́сный челове́к бы́л еси́, преподо́бне, посто́м и бде́нием ду́шу просвети́в, алка́нием, и жа́ждею, и на земли́ лега́нием Бо́гу угоди́л еси́ и вся́ку доброде́тель мона́шескаго жития́ испра́вил еси́, к си́м же и ну́ждную сме́рть от твои́х рабо́в восприи́м, возше́л еси́ к жела́емому Христу́, ра́дуяся, о Ники́то преподо́бне, моли́твенниче о душа́х на́ших.

Пе́снь 7

Ирмос: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Се́рдце твое́ Тро́ическое жили́ще соде́лав, три́ кресты́ и тя́жкая желе́за, Ники́то, на себе́ поне́с, от ни́хже Боже́ственною благода́тию цельбы́ истека́ют на просвеще́ние и очище́ние ве́рно притека́ющим ти́.

Душа́ твоя́ светозаре́нием Боже́ственнаго Ду́ха сия́ющи при́сно, ду́ши ви́дяще притека́ющих ти́ ве́рою све́тло, блаже́нне, проро́ческими прорече́нии, те́м тя́ ублажа́ем.

Неду́гов тружда́ющих, блаже́нне, ду́ши и телеса́ твои́ми святы́ми моли́твами вско́ре измени́ и пе́ти сотвори́: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Богородичен: Непреме́ннаго ро́ждши, еди́на Богора́дованная, десни́цею Его́, Чи́стая, премени́ти ми́ у́м на лу́чшее молю́ Ти ся, лю́те превраща́емый жите́йскими упраждне́нии.

Пе́снь 8

Ирмос: Отроки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Стоя́ на столпе́ вы́спрь, я́ко на све́щнице свеща́, преподо́бне, светя́щи, все́м ра́зумы ве́рным просвеща́я, пока́зовал еси́ до́бре словесы́ и дея́нии стезю́ живота́ и возводи́л еси́ сия́ боже́ственным смы́слом к высоте́ безстра́стия.

Ум безстра́стием очи́щь, бесе́довал еси́ ко Го́споду Вседержи́телю, от Него́же неизрече́нная, преподо́бне, навыка́я, проро́чески предглаго́лал еси́, просвеща́я ду́ши, я́ко вели́кий, преблаже́нне, проро́к; те́м тя́ согла́сно ве́рою воспева́ем.

Наидо́ша ми́ ра́ны тя́жкия, и неду́зи ча́сто тружда́ют, те́х мя́ измени́, о́тче, молю́ ти ся, я́ко от Бо́га прии́м, Ники́то, благода́ть исцеля́ти стра́сти и боле́зни облегча́ти.

Тро́ичен: Со все́ми го́рними во́инствы Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Тро́ицу Неразде́льну, Несозда́нно Божество́, песносло́вяще: Свя́т, Свя́т, Свя́т, — возопие́м ра́достно, — Еди́на Вла́сть, Нача́ло и Ца́рство.

Богородичен: Иже все́ми непристу́пен Сы́й Зижди́тель го́рними, Отрокови́це, чи́нми, всели́вся в ложесна́ Твоя́, неопа́льну соблюде́ Тя и по рождестве́ нетле́нну. Ему́же ны́не при́сно пое́м: Го́спода воспева́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9

Ирмос: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Воздвиза́я ру́ки твоя́ к Бо́гу, моли́лся еси́, крепя́ у́м тво́й удержа́ти от страсте́й, а́ки Ангел, в телеси́, о́тче, ты́ бы́л еси́. Те́м со Ангелы всегда́ на небесе́х живе́ши, сла́вному престо́лу предстоя́, Све́та невече́рняго исполня́емь.

Яко на небеси́, в хлеви́не у́зце пожи́л еси́, преподо́бне: те́м ти́ умири́шася ди́вии зве́рие, покори́вшему стра́сти теле́сныя и злостремле́ния, Ники́то преподо́бне. Сего́ ра́ди ве́рою тя́ почита́ем.

Твоя́ честны́я и святы́я мо́щи, во гро́бе лежа́ще, погружа́ют неду́ги, и попаля́ют то́лпы де́монския всегда́, преподо́бне Ники́то, Боже́ственною благода́тию, и источа́ют все́м исцеле́ния, ве́рно тя́ блажа́щим.

Уже́ к Бо́гу приближа́яся я́сне и чи́сте, помяни́ ве́рою тя́, Ники́то, помина́ющих, грехо́в оставле́ние на́м испроси́, и неду́гов все́х избавле́ние, и Бо́жия Ца́рства селе́ние.

Богородичен: Све́том мя́ озари́ Твои́м, Непоро́чная, ро́ждшая Све́т непристу́пный, разжени́ о́блак страсте́й души́ моея́, и от тмы́ изми́, молю́ Ти ся, и Боже́ственнаго спасе́ния сподо́би, Чи́стая, еди́на Присноде́ва.

Свети́лен:

Вся́ жития́ оста́вль, Христа́ приобре́л еси́, трудополо́жно пожи́в и сме́рть ну́ждную восприя́т; те́м па́мять твою́, Ники́то, почита́ем.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Бо́га на́м, Пречи́стая, родила́ еси́, и вси́, прароди́тельныя кля́твы изба́вльшеся, воспева́ем Тя́, Препе́тая.

Молитва преподобному Никите Столпнику, Переяславскому

О, всечестна́я главо́, преподо́бне о́тче преблаже́нне, Ники́то преподобному́чениче! Не забу́ди ни́щих твои́х до конца́, но помина́й нас всегда́ во святы́х свои́х и благоприя́тных моли́твах к Бо́гу и не забу́ди присеща́ти чад свои́х.

Моли́ за ны, о́тче благи́й и избра́нниче Христо́в, я́ко име́яй дерзнове́ние к Небе́сному Царю́, и не премолчи́ за ны ко Го́споду, и не пре́зри нас, ве́рою и любо́вию чту́щих тя.

Помина́й нас, недосто́йных, у Престо́ла Вседержи́телева и не преста́й моля́ся за нас ко Христу́ Бо́гу: тебе́ бо дана́ бысть благода́ть моли́тися за ны. Не мним бо тя ме́ртва су́ща, а́ще бо и те́лом преста́вился еси́ от нас, но и по сме́рти у́бо жив пребыва́еши.

Не отступа́й от нас ду́хом, сохраня́я и соблюда́я нас от стрел вра́жиих и вся́кия пре́лести бесо́вския, засту́пниче и моли́твенниче наш до́брый.

А́ще бо и моще́й твои́х ра́ка пред очи́ма на́шима ви́дима есть всегда́, но свята́я твоя́ душа́ со а́нгельскими во́инствы, со Безпло́тными ли́ки, с Небе́сными си́лами у Престо́ла Вседержи́теля Бо́га досто́йно весели́тся.

Ве́дуще у́бо тя вои́стинну и по сме́рти жи́ва су́ща, тебе́ припа́даем, и тебе́ мо́лимся, и ми́лися де́ем, е́же моли́тися о нас Всеси́льному Бо́гу о по́льзе душ на́ших, и испроси́ нам вре́мя на покая́ние и невозбра́нно прейти́ от земли́ на Не́бо, и го́рьких мыта́рств, и возду́шных князе́й, и ве́чныя му́ки изба́вится нам, и Небе́сному Ца́рствию насле́дником бы́ти со все́ми пра́ведными, от ве́ка угоди́вшими Ему́, Го́споду на́шему Иису́су Христу́. Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние со Безнача́льным Его́ Отце́м и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Источник: https://xn----7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_iun/kan_6iun_nikita1.html

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.