Святителю Иоанну Новгородскому

О путешетвии святителя иоанна новгородского в иерусалим… на бесе

Святителю Иоанну Новгородскому

Святителя посадили на плот и пустили вниз по течению реки, рассчитывая избавиться от него. Но плот, вопреки ожиданию, поплыл против течения прямо к мужскому Юрьеву монастырю, находившемуся в трех верстах от Новгорода.

Однажды святой архиепископ Иоанн творил ночную молитву в своей келье. А бес забрался к нему в умывальницу. Святой перекрестил этот сосуд с водой, и бес не мог выйти. Тогда он взмолился к Иоанну, чтобы тот выпустил его. Святой согласился, но с тем условием, что бес отвезёт его этой же ночью в Иерусалим и привезёт обратно. Нечистый пообещал выполнить волю Иоанна.

Превратился бес в осёдланного коня, и святой сел на него. Очутившись в Иерусалиме, Иоанн пошёл в церковь Святого Воскресения, где находится гроб Господень. Двери открылись перед ним сами собою. Иоанн помолился, поклонился всем святыням, потом вышел из церкви, сел на беса и той же ночью оказался снова в Великом Новгороде, в своей келье.

Бес, уходя из кельи святого Иоанна, просил его никому не говорить о случившемся, угрожая в противном случае оклеветать святого.

 Однажды Иоанн, ведя душеспасительную беседу со многими людьми, рассказал о своём путешествии в Иерусалим, но говорил как будто не о себе, а о ком-то другом.  С этого дня бес начал возводить клевету на святого.

 Он превращался в женщину, и люди видели, что из кельи Иоанна выходит блудница. По бесовскому наваждению глазам посетителей в его келье представлялась женская одежда и обувь.

Горожане решили изгнать архиепископа Иоанна из Новгорода. Когда народ подошёл к его келье, бес выбежал из неё в образе девицы. Горожане попытались поймать девицу, но безуспешно. Иоанна схватили и, не слушая его оправданий, осудили как блудника. Его вывели на Великий мост, что на реке Волхве, и посадили на плот, чтобы он выплыл из города вниз по реке.

Но плот поплыл против течения, вверх по реке к монастырю святого Георгия. А святой тем временем молился о новгородцах. Увидев это чудо, люди поняли, что осудили архиепископа неправильно,по бесовскому наваждению. Тогда священники с крестом и иконой пошли по берегу реки вслед за святым, умоляя его вернуться на своё архиерейское место.

Иоанн тихо, не обгоняя крестного хода,плыл против течения. А люди, которые раньше клеветали на архиепископа, тоже шли по берегу,прося святого простить их.

 Обогнав святого и крестный ход, они пали на колени. Священники тоже подошли к ним и все вместе стали умолять Иоанна. Тогда святой внял им, приплыл к берегу, вышел на сушу, всех простил и благословил.

 Все вместе пошли в монастырь святого Георгия.

Иноки же монастыря не знали, что к ним идёт архиепископ Иоанн. Но в то время в монастыре жил юродивый, имевший дар прозорливости. Он и сообщил обо всём архимандриту. Иноки торжественно встретили святого Иоанна. И, совершив в монастыре молебен, тот вернулся на архиерейский престол в Великий Новгород.

Радость была всеобщая и даже виновник всего — бес «посрамися» и «воз-рыдася».

А святитель Иоанн с крестным ходом пошел в Юрьев монастырь, где его встретили под колокольный звон, с крестами и иконами. Иоанн вошел в церковь святого Георгия. Отпели молебен. Так с великою честью возвратился архиепископ Иоанн на свой престол.

Иоанн сам рассказал священному собору и другим людям о своём путешествии на бесе и обо всём, что с ним случилось. И тогда князь и начальники города, посоветовавшись с народом, поставили из камня высеченный крест на том месте, куда приплыл святой. Крест этот стоит и поныне всем в назидание.

Иоанну новгородскому
тропарь, глас 8

Днесь светло красуется славнейший Великий Новград, / имея мощи твоя в себе, святителю Иоанне, / яко солнечныя лучи испущающия / и подающия исцеления притекающим к раце мощей твоих.

/ Молися Христу Богу избавити град сей невредимь от варварскаго пленения, / и междоусобныя брани, и огненнаго запаления, / святителю богомудре и чудоносче, / Небесный человече и земный Ангеле: / да сошедшеся любовию в память твою, / светло празднуем, в песнех и пениих радующеся / и Христа славяще, тебе таковую благодать даровавшаго исцелений / и Великому Новуграду заступление и утверждение.

Иной тропарь, глас 4

Господи Боже наш, / творяй присно с нами по Твоему смотрению, / не остави милости Твоея от нас, / но молитвами святителя Твоего Иоанна / в мире устрои живот наш.

Кондак, глас 4

Возвеселися явленно честная Церковь Христова / в память днесь приснословущаго святителя Иоанна, / от Великаго Новаграда возсиявшаго, / и всю страну удивившаго преславными чудодеянии, / и всеми добродетельми украсившагося. / И по преставлении бо честное тело его обретеся нетленно, / источающее велия чудеса. / Темже зовем ему: о всеблаженне! / Моли Христа Бога непрестанно о всех нас.

E-mail

Источник: http://www.brooklyn-church.org/o-puteshetvii-svyatitelya-ioanna-novgorodskogo-v-ierusalim-na-bese.html

Святителю Иоанну, архиепископу Новгородскому

Святителю Иоанну Новгородскому

Днесь светло красуется славнейший великий Новград,/ имея мощи твоя в себе, святителю Иоанне,/ яко солнечныя лучи испущающия/ и подающия исцеления притекающим с верою к раце мощей твоих.

/ Молися Христу Богу избавити град сей невредим от варварскаго пленения,/ и междоусобныя брани, и огненнаго запаления,/ святителю богомудре и чудоносче,/ Небесный человече и земный Ангеле:/ да сошедшеся любовию в память твою,/ светло празднуем, в песнех и пениих радующеся/ и Христа славяще, тебе таковую благодать даровавшаго исцелений// и великому Новуграду заступление и утверждение.

Ин тропарь, глас 4:

Господи Боже наш,/ творяй присно с нами по Твоему смотрению,/ не отстави милости Твоея от нас,/ но молитвами святителя Твоего Иоанна// в мире устрои живот наш.

Песнь 1

Ирмос: Воду прошед яко сушу,/ и египетскаго зла избежав,/ израильтянин вопияше:// Избавителю и Богу нашему поим.

Богозванне, яко воистину милостив и кроток был еси, отче,/ и воистину тих духом,/ и одесную Престола Божия стояния сподобился еси, блаженне;/ и ныне, на Небесех сый, тишину подаждь сердцу моему.

От младых ногтей, святителю Иоанне,/ вперился еси умом к Богу/ и страсти телесныя зельным воздержанием увядил еси,/ всякими добродетельми украшаяся, премудре.

Егда иерейский сан восприят,/ и Господня оправдания внимая умом, святителю Иоанне,/ и от среды молвы удаляяся, премудре,/ нечистоте не прикасался еси./ Тако, святителю, нечистая помышления отжени от сердца моего.

Богородичен: Православия был еси учитель истинный и к Богородице велий молебник./ Но и ныне, святителю, присно не престай посещая чад твоих,/ яко к Богу дерзновение имеяй велие.

Песнь 3

Ирмос: Ты еси утверждение/ притекающих к Тебе, Господи,/ Ты еси Свет омраченных,// и поет Тя дух мой.

Яко убо солнце взыде на востоце,/ ты же, святителю Иоанне, на севере, на престоле седя великаго Новаграда, возсиял еси светлыми деяньми,/ и люди вся просветил еси учении,/ и еретиков уста истинным словом заградил еси.

Благообразен обычай имея/ и ко всем любовь Божественную притяжав, премудре Иоанне,/ варваром остроту притупи, святителю, и до конца их низложи.

Предочистив сердце твое, молящуся тебе Богу о пользе людстей,/ слышал еси глас Божественный, глаголющ ти еже о полезных:/ молитва бо твоя услышана бысть,/ якоже великаго о стаде твоем к Богу молебника, святителю Иоанне.

Богородичен: Совокупи, Пречистая, вся православныя,/ еже прославити Тя, Царице, Царя Христа рождшую;/ далече же от нас отжени варварское негодование;/ рабу же Твоему подаждь слово,/ да возмогу воспети Твоя преславная чудеса.

Седален, глас 4

Егда молящуся тебе в велицей церкви Премудрости Божия,/ преблаженне Иоанне,/ предочищенный душею и телом,/ гласу же Божественному явленно тебе возгласившу,/ еже о чудеси Богородицы, и о избавлении града,/ и о украшении Церкве Христовы,/ и прият от словес чуднаго онаго гласа истинных знамений и чудес дарования,/ и божественная учения изливаеши всем./ Темже и с любовию, отче, празднуем святую память твою.

Песнь 4

Ирмос: Услышах, Господи,/ смотрения Твоего таинство,/ разумех дела Твоя// и прославих Твое Божество.

Законоположника велика, яко Моисея тя и Давида,/ воистину стяжавше, отче, чада твоя,/ яко чадолюбива отца, сынове Российстии ублажаем.

Многи убо церкви в славу Божию воздвигшу ти, святителю,/ показался еси сам храм Богу совершен и несквернен,/ чист душею и телом, премудре,/ темже и нас сотвори храмы Духа Пресвятаго, преблаженне.

Дне сын явился еси, в нощи же молящуся тебе Богу/ в просвещение словес Божиих, отче Иоанне./ Враг же ненавидимый хотяше пострашити тя,/ не терпя себе надолзе досаждаема,/ но молитвою твоею связася вселукавый.

Богородичен: Владычице Богородице, устави церковное смущение,/ во благостоянии же учини во веки веков,/ и еретиков уста загради, возлюбивших огнь негасимый,/ от негоже избави нас, рабов Твоих,/ и послужити неблазненно сподоби/ Иже под летом бывшу и от Отца безлетно возсиявшу, Богомати:/ Того бо нам родила еси.

Песнь 5

Ирмос: Утренюет дух мой к Тебе, Боже,/ зане свет повеления пришествия Твоего:/ имиже убо озари ум наш, Владыко,// и настави на стезю жизни.

Честное Воскресение и Гроб Живоносный искренно узрел еси во Иерусалиме,/ дверем церковным о себе тебе отверзшимся мановением Святаго Духа,/ и сподобился еси боговидения почерпсти, святителю Иоанне,/ искусителя же всячески победил еси./ И ныне молися Христу Богу,/ еже победити вся иноплеменныя и неверныя православному народу нашему.

Великаго Новаграда настольник и архиепископ был еси/ и в Дому Премудрости Божия, яко финикс, процвел еси,/ словесы благоплодными и непорочным житием наслаждая сердца,/ премудре и богодухновенне./ И мы убо, чада твоя, молим тя, блаженне,/ да молитвами твоими милость получим от Спаса Христа,/ и яко на чадолюбива отца надеемся.

Божия Церковь жива и одушевлена бысть, святителю великий Иоанне,/ в Церкви Божией простираяся во дни и в нощи, премудре,/ к Премудрости Божии прилежа:/ служитель бо и собеседник Божий явственнейший был еси,/ и великаго Новаграда/ и всея Российския земли удобрение,/ православным людем молитвами твоими здравие даруй и на поганыя победы и одоления.

Богородичен: Церковь Тя Божию, и палату одушевленну,/ и ручку, в нейже манна, и жезл прозябший,/ и гору несекомую, и вся яже о Тебе сбывшаяся пророчества, Богородице,/ служитель Твой великий святитель Иоанн славословяше,/ и молим Тя, Едину человеческаго рода отъемшую поношение.

Песнь 6

Ирмос: К могущему мя спасти Господу/ из глубины греховныя возопих,/ и от тли возведе живот мой,// яко Человеколюбец.

К могущему Богу руце простирая иногда, спасение обрел еси,/ водам же послужившим тебе чрез естество Божиим повелением,/ искуситель же посрамися, и возрыда, и до конца погибе/ твоими молитвами, Иоанне святителю.

Богу Тя прославльшу, якоже древле Моисея, премудре Иоанне,/ представи бо тя пастыря и вожда,/ море житейское преводяща неблазненно люди,/ ихже Христос искупи Своею Кровию.

Самодержца ума страстей сотворив,/ яве царствовал еси, яко изрядный победитель,/ и ратных дерзость покорил еси молением к Богу и к Пречистей Богоматери./ Ныне же способствуй верным твоим на противныя,/ Иоанне, великий святителю.

Богородичен: Крепость верным, и стена, и утверждение Ты еси, Пречистая,/ дадеся от праведных Иоакима и Анны;/ и по Гавриилову благовещению Бог родися из Тебе./ Тобою, Пречистая, всем истекают лучшая/ и на земли живущии к Небеси восходят.

Икос:

Празднуем светло днесь, к церкви текуще, весь священный собор и монаси, и множество народа, и все христоименитое стадо/ в память отца нашего святителя Иоанна.

/ Прославляем бо прославленнаго от Бога,/ егоже житию Ангели удивишася,/ и ненаказанным в наказание бысть,/ и ограждение помышлением человеческим,/ и Церкви основание,/ непадающий бо столп Премудрости Божия,/ и великаго Новаграда стена и утверждение,/ и всея Российския земли удобрение,/ и вселенную удивившаго преславными чудодеянии,/ и всеми добродетельми украсившагося./ Темже по достоянию блажим его,/ молит бо Христа о всех нас.

Песнь 7

Ирмос: Халдейския пещи всепагубную силу угасивше/ образом Ангела снизшедшаго,/ Зиждителю юноши взываху:// благословен еси и хвальный, Боже отец наших.

Изнемогше иногда людие, оружия противных видяще;/ ты же тогда, Иоанне блаженне, ярость на грех вооружил еси,/ на молитву обратився к милостивому Богу,/ и услышана бысть молитва твоя,/ и люди научил еси взывати: благословен Бог отцев наших.

Не сени убо послужил еси, но новей благодати и истине,/ закон бо богописан внутрь скрижали сердца твоего от Бога прием, святителю Иоанне пребогате./ Темже закон нам Полагающему научил еси взывати: благословен Бог отцев наших.

Богородичен: Во свете Господни ходяще,/ приидите, воспоим Божественную дверь Царя царствующим Марию, Чистую Богородицу,/ яко воистину надежду душ наших, зовущим:/ благословен Бог отцев наших.

Песнь 8

Ирмос: На горе святей прославльшася/ и в купине огнем Приснодевы/ Моисеови тайну явльшаго// Господа пойте и превозносите во вся веки.

С Небесными чинми водворяяся во дворех Господних,/ во Граде Живаго Бога, святителю Иоанне равноангельный,/ всенощными стоянии вопил еси во бдениих:/ хвалите и превозносите Его во веки.

Днесь светло празднует великий Новград память твою,/ красуется житием твоим предивным, Иоанне святителю./ Не помяни согрешений чад твоих, отче,/ но, яко чадолюбивый отец, на милость обратися,/ моля милостиваго Бога, Емуже поем:/ хвалите и превозносите Его во веки.

Храм священная душа твоя показася Божий,/ в нейже Отец и Сын и Святый Дух паче естества вселися,/ ты же, святителю, поганых нахождения отжени от достояния твоего,/ православным людем мир и здравие даруй, зовущим:/ хвалите, пойте и превозносите Его во веки.

Богородичен: Поистине великим даром от Бога почтен быв, святителю Иоанне,/ яко сподобился еси послужити чудеси Святыя Богородицы,/ предивному Ея знамению./ Молитва бо твоя поспешествуема к Богу и к Пречистей Его Богоматере:/ поистине бо молитва праведнаго поспешествуема.

Песнь 9

Ирмос: Ужасеся о сем Небо,/ и земли удивишася концы,/ яко Бог явися человеком плотски/ и чрево Твое бысть пространнейшее Небес./ Тем Тя, Богородицу,// Ангелов и человек чиноначалия величают.

Удивил еси человеки в животе твоем, предивный Иоанне,/ и по преставлении твоем к Богу/ выше обычая вся чудеса совершишася в тебе,/ Христу тя тако прославльшу,/ яко истинна служителя Своего./ Мы же тя, яко крепка, святе, помощника во бранех, ублажаем.

Мир Церквам подаждь, святителю, твоими молитвами/ и хоругви православной помощь на враги вся противныя/ и рог Российския земли возвыси, блаженне,/ предстоя Престолу Святыя Троицы./ И от нас неотступен буди, неотступный к Богу молитвенниче,/ темже тя ублажаем.

Малое сие и смиренное хваление приими, святителю,/ от недостойных устен, и мерзкаго моего языка,/ и от сердца нечиста:/ ты бо, великий святителю Иоанне, преочищенный душею и телом,/ паче солнечных луч облистал еси, Божия заповеди совершив,/ и к Свету Невечернему преставился еси./ Верно тя чтущим, молися подати оставление грехов, Иоанне блаженне.

Богородичен: Святая блаженная Мати Божия, поющия Тя любовию спаси,/ искушений молву разоряющи милостивно:/ яко Бога рождши, вся, елика хощеши, творити можеши, Дево,/ темже Тя величаем.

Светилен святаго:

От Света Трисияннаго глас услышал еси Божественный, святителю Иоанне,/ и Троицу прославил еси во Единице и Единицу в Троице,/ и люди такожде научил еси,/ и просветил еси мирския концы твоим учением./ Тем тя достойно почитаем,/ творяще честную память твою.

Источник: https://xn----7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_sentabr/kan_20sent_ioann.html

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.