ГДЗ по английскому языку за 2 класс, решебник и ответы онлайн

GDZ.RU - готовые домашние заданияРешение есть!

  • 1 класс

    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Музыка
    • Литература
    • Окружающий мир
    • Человек и мир
  • 2 класс

    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Немецкий язык
    • Информатика
    • Музыка
    • Литература
    • Окружающий мир
    • Человек и мир
  • 3 класс

    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Немецкий язык
    • Информатика
    • Музыка
    • Литература
    • Окружающий мир
  • 4 класс

    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Немецкий язык
    • Информатика
    • Музыка
    • Литература
    • Окружающий мир
  • 5 класс

    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Немецкий язык
    • Украинский язык
    • Биология
    • История
    • Информатика
    • ОБЖ
    • География
    • Музыка
    • Литература
    • Обществознание
    • Технология
    • Естествознание
  • 6 класс

    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык

Учебник Английский язык 2 класс Верещагина Бондаренко Притыкина часть 2

Student’s book (стьюденс стьюдент бук) — Учебник Английский язык 2 класс Верещагина Бондаренко Притыкина часть 2 — 2014-2015-2016-2017 год:



Читать онлайн (cкачать в формате PDF) — Щелкни!


<Вернуться> | <Пояснение: Как скачать?>

Пояснение: Для скачивания книги (с Гугл Диска), нажми сверху справа — СТРЕЛКА В ПРЯМОУГОЛЬНИКЕ . Затем в новом окне сверху справа — СТРЕЛКА ВНИЗ . Для чтения — просто листай колесиком страницы вверх и вниз.


Текст из книги:

I.N. VERESHCHAGINA К. A. BONDARENKO T.A. PRITYKINA
PROSVESHCHENIYE
PUBLISHERS
Student’s Book
PART 2
и. Н. ВЕРЕЩАГИНА К. А. БОНДАРЕНКО Т. А. ПРИТЫКИНА
ФГОС
АНГЛИЙСКИЙ
ЯЗЫК
2
класс
Учебник
для общеобразовательных организаций и школ с углублённым изучением английского языка с приложением на электронном носителе
В двух частях
Часть 2
Рекомендовано
Министерством образования и науки Российской Федерации
3-е издание
Москва «ПРОСВЕЩЕНИЕ» 2013
УДК 373.167.1:811.111 ББК 81.2АНГЛ-922 В31
На учебник получены положительные заключения Российской академии наук (№ 10106-5215/449 от 01.11.10) и Российской академии образования (№ 01-5/7д-556 от 20.10.10)
Условные обозначения
— задание с использованием аудиозаписи
домашнее задание
при выполнении задания следует прослушать текст, прочитать его и выучить наизусть
задание на чтение
задание на говорение
изучение нового материала
письменное задание
игры и головоломки
Верещагина И. Н.
В31 Английский язык. 2 класс. Учеб, для общеобразоват. организаций и шк. с углубл. изучением англ. яз. с прил. на электрон, носителе. В 2 ч. Ч. 2 / И. Н. Верещагина, К. А. Бондаренко, Т. А. Притыкина. — 3-е изд. — М. : Просвещение, 2013. — 156 с. : ил. — ISBN 978-5-09-030162-6.
Учебник является основным компонентом учебно-методического комплекта по английскому языку для 2 класса общеобразовательных организаций и школ с углублённым изучением английского, языка. Задания и упражнения учебника представлены в рамках восьми тем, подобранных в соответствии с интересами и возрастными особенностями учащихся начальной школы.
Задания разделов Test Yourself помогают корректировать и систематизировать полученные лексико-грамматические навыки. В учебник включён англо-русский словарь.
УДК 373.167.1:811.111 ББК 81.2Англ-922
ISBN 978-5-09-030162-6(2) ISBN 978-5-09-030161-9(общ.)
Издательство «Просвещение», 2012 Художественное оформление. Издательство «Просвещение», 2012 Все права защищены
Дорогие мальчики и девочки!
Вы знаете, что этот учебник английского языка состоит из двух частей. Это вторая часть. По ней вы продолжите изучать язык. Обязательно слушайте звуковое пособие и выполняйте задания по нему, делайте упражнения в рабочей тетради, больше читайте по книге для чтения.
Постарайтесь добросовестно выполнять все домашние задания (q¥), тогда вам будет легко и интересно учиться дальше.
Желаем усаехов/
/!еторб/
^;;.,v-»
WORLD AROUND ME
-Г «fb
Lesson 47
Let Us Learn Look at the picture and say where the toys are. Exercise 143 can help you.
Ф
2) What about your toys! Where do you put them!
Let Us Read and Learn
3) Read the poem «My Cat» and learn it by heart.
My Cat
I’ve got a cat. Look at my cat!
Tricks 1 she can do.
I love my cat.
She loves me, too.
Her name isPam.
0 qtC •’
She can do this,. She can do that.
^ tricks [triks] — догадайся о значении этого If. слова
Let Us Read
Learn to read the words and sentences: first read them to yourself, then aloud as quickly as you can.
[ei] name, take, take it; please, take the ball; table, a table — tables, a brown table. My toys are on the table. Take them from the table.
[л] but, duck, under, under the table. The cat is not on the table, it is under the table. — Where is the ball? — It is under the table.
[ез] bear, chair, a chair — chairs, on the chair, under the chair. Where is the cat? Suddenly he sees the cat under the chair. What is on the chair? Look! It is a monkey.
[u] put. Put it on the table, please. Take the doll and put it on the chair. Don’t put your bear under the chair.
[13] box, a box — boxes, in the box, out of the box. — Where is the box? — The box is under the chair.
[ae] bag, a bag — bags, in the bag, out of the bag. Put your toys into the bag.
take
take that
take that bear
take that big bear
take that big white bear
take that nice big white bear
take that nice big white funny bear
take that nice big white funny bear out of the bag

топш AROUND тш
put
put this
put this monkey
put this little monkey
put this little brown monkey
put this little brown funny monkey
put this little brown funny monkey on the chair
5) Read and say if dogs and cats are friends.
Rex and the Picture^
Nick likes to draw. He draws well. He can draw planes and cars, dogs and cats. He takes his chair, sits down at his table and draws.
Suddenly a big brown dog comes in.2 It is Rex. Rex and Nick are good friends.
Rex sees the picture on the table. He looks at the picture and sees a big black cat. Rex does not like cats. So he begins to bark, “Bow-wow-wow. Gr-r-r.”
1 picture [‘piktfo] — картина
2 comes in [‘клтг’ш] — входит
‘ •«’-.У-‘Г-
WORLO AROUND ME
Nick looks at the picture, then he looks at the dog and says: “Ha-ha-ha! It’s not a cat, Rex. Don’t worry. It’s a picture of a cat.”
6^ Read out the sentences from the text to prove that:
— Nick can draw well.
— Nick and Rex are friends.
— Dogs and cats are not friends.
Puzzle Time
Write down the words that begin with these letters.
Homework
143.
1. Listen and repeat the new words,
2. Read and learn the poem «My Cat».
3. Read Exercise 4.
4. Say why you like/don’t like the text «Rex and the Picture».
5. Do Exercise 6 in writing.
6. Have you got pets^ at home! Ask each other about your pets.
7. Do exercises in the Workbook.
1 a pet — любимое домашнее животное
WORLD AROUND ME
Lesson 48
Let Us Learn
R MEMB R
the son of my uncle = my uncle’s [z] son the daughter of my aunt = my aunt’s [s] daughter
the son of Mr Smith = Mr Smith’s [s] son the daughter of Mrs Green = Mrs Green’s [z] daughter
1 } Let’s warm up.
I’m at the window,
He is at the door.
She is at the blackboard, We are on the floor.
Let’s play a «Memory» game. Look at the picture. Then close the book and answer your partner’s questions. Here are the questions. Then change over.
tbAtv
1. Where is Jack’s dog?
2. Where is Jane’s cat?
3. Where is Dan’s kitten?
4. Where is Ted’s puppy?
S

WORLD AROUND IV!Е
3) Look at the picture of Exercise 2 for a moment, say what coiour the animals are.
Example: Jack’s dog is black.
m
Learn the new words. Exercise 144 can help
you.
Let Us Read
Learn to read the words and sentences: first read them to yourself, then aloud as quickly as you can.
[se] hat, happy, a happy boy, a happy sister. Are you happy? I love my happy family. — Why is Vova happy? — Vova is happy to have a pet. Don’t worry, be happy!
[o:] ball, fall, fall out of, fall down on the ice. — Why does he often fall down? — He can’t skate well.
[e] let, clever, a clever child. Mary can play computer. She is very clever. — Is his dog clever? — No, it isn’t clever. Try and guess: school + bag = schoolbag. The book falls out of her schoolbag.
6)®Э Work in pairs. Ask and answer questions about your relatives’ names.
Example: Pupil 1: Have you got a brother? Pupil 2: Yes, I have.
Pupil 1: What is your brother’s name? Pupil 2: His name is …
Pupil 1: Has your brother got a friend? Pupil 2: Yes, he has.
Pupil 1: What is his name? …
WORLD AROUND ME _ _____________
{7 Let’s play «The Champion» game. Who can think of and say more sentences using: my sister’s dog, the boy’s puppy, the girl’s monkey, Sam’s bear?
Example: — My sister’s dog is very clever.
— My sister’s dog is black and white.
— My sister’s dog can run and jump.
— My sister’s dog says “Bow-wow-wow”.
— I like my sister’s dog.
— I want to play with my sister’s dog.
m
Let Us Read and Learn
Listen to the poem ’’Where Is the Ball?”, Read and learn it by heart.
Where Is the Ball?
145
Where is the ball?
Oh, where, oh, where? Is it in the box
Or under the chair?
Oh, this is my blue And yellow ball! Under the table
Near^ the wall.^
Read and find facts in the text to prove that dogs are clever animals.^
Scotty
Scotty is a little puppy. He’s brown and black. He’s got a very good friend. His friend’s name is Tim. Tim is at school. When Tim goes to school, Scotty goes with his friend to school, too. Scotty is happy when he sees Tim. Tim is happy to see his friend, too.
1 near [шэ] — около
2 a wall [wo:l] — стена
^ animals [‘asnimalz] — животные
10
WORLD AROUND ME
Tim says: “Hi, Scotty!” Scotty says: “Bow-wow-wow.” One day when Tim goes to school and Scotty goes with him,
Tim’s book falls out of his schoolbag.
Scotty sees it. He takes the book, runs to Tim and puts the book into Tim’s bag.
Tim is happy. “It’s great!” he says. “Thank You are a very clever dog.”
Scotty is very happy. He jumps and jumps jumps and says: “Bow-wow-wow!
you.
and
Read out the sentences to illustrate the picture (Exercise 9).
Puzzle Time
rt^You know the words: gra’ndmofher, grandfather, son, daughter. Now try and guess the meaning of the new words: grandson, granddaughter.
Homework
1. Listen and repeat the new words, 144.
2. Listen and learn to sing the song «Where is the
Ball», 145.
3. Read Exercise 5.
4. Write who they belong^ to and think of sentences with them.
Example: Kate, doll — Kate’s doll.
Kate’s doll is on the chair.
1 to belong [biTnr)] — принадлежать
71
WORLD AROUND ШШ
I
1. monkey, Mr Green
2. Sam, computer
3. the girl, toy
4. the boy, robot
5. Tell us about Scotty.
6. Try and think of your own poem «Where is the Ball’
7. Do exercises in the Workbook.
Lesson 49
Let Us Learn
R At£AtB£li
the names of my brothers = my brothers’ names
liilllitJS
the names of my sisters the toys of my friends —
= my sisters’ names my friends’ toys
® Le*’s warm up.
Bill’s dog is big. Tom’s dog is small But little Jack Has no dog at all.
/2
ШОЙШ AROUND ШШ
Choose the names for them.
Example: The dogs’ names are
Lessy Rex King Pussy Mimi
SjRead and guess who they are.
My father and my mother are my parents [‘pesrants].
Tom’s father and mother are his parents. Kitty’s father and mother are her parents.
My father is my mother’s husband [‘hvzband]. His father is his mother’s husband.
Her father is her mother’s husband.
My mother is my father’s wife [waif].
Her mother is her father’s wife.
His mother is his father’s wife.
13
•RtD AROUND МШ
Mr Green and Mrs Green have got a son. They’ve got one child [tfaild].
Mr Brown and Mrs Brown have got two sons and one daughter. They’ve got three children [TJildran].
RMEMBm
a child — children a wife — wives a man — men
a woman — women [Vimm]
#
Let Us Read and Learn
to the poem «Who Is He!», 146. Read it
and answer the question. Then learn it by heart.
Who Is He?
A boy has got a picture And he says:
“Sisters and brothers have I none.^ But the boy in the picture Is my father’s son.”
Who is he?
к
none [плп] — никого
г
WORLD AROUND ME
Let Us Read
(^ Read the text to know more about your relatives.
Your mother and your father are your parents. Your mother is your father’s wife. Your father is your mother’s husband. Your mother’s father is your grandfather. So is your father’s father. Your father’s mother is your grandmother. So is your mother’s mother.
Your mother’s sister is your aunt. So is your father’s sister. Your father’s brother is your uncle. So is your mother’s brother. Your aunt’s children are your cousins.^ So are your uncle’s
1 a cousin [‘kAzn] — двоюродный брат, сестра
15
WORLD АНОШШ ME______________
children. The child of your brother or sister is a niece^ or a nephew^^ Girls are nieces and boys are nephews.
Let Us Talk
Draw your «family tree»,^ show it to your classmates and tell them about your family.
Let Us Write
You’ve got the picture of your «family tree». Please, write who is who.
Homework
146.
1. Listen to the poem «Who Is Hel»,
2. Read Exercise 5.
3. Learn to write the words from p. 12 (REMEMBER) and the words: happy, clever, fall.
4. Tell us about your family, where they live (country, town, street). Exercises 6—7 can help you.
5. Do exercises in the Workbook.
1 a niece [ni:s] — племянница
2 a nephew [‘nevju:] — племянник
3 family tree — родословная семьи, изображённая в виде дерева
76
I
VVORtD AROUND MB
Lesson 50
Let Us Learn
1 ) Train your memory. Look at the picture for a moment. Then close your book and say what you remember.
Example: It’s a family of four bears. The parents have got two children, a son and a daughter.
2jSay it right. How many true sentences can you make?
funny, clever.
Kate, Jane and Bob.
The children’s names is
The boys’ toys are
Your father’s wife
77
WORLD AROUND ME
Your aunt’s dogs is
The girls’ children are
My mother’s husband
My parents’ dolls
parents
your mother, nice.
your cousins Dan and Tim. my father, my grandparents.
3jSay where these people live. Exercise help you.
147 can
Let Us Read and Learn
Listen to the poem «Do You Know Mary?», Read the poem and learn it by heart.
Do You Know Mary?
Do you know Mary?
Mary who?
Mary McDonald.
148.
18
WORLD AROUND MB
Of course I do.
Do you know her parents?
Yes, of course I do.
I know her father
And her mother, too.
Do you know her grandparents?
Yes, of course I do.
I know her Grandpa
And her Granny, too.
Do you know her cousin?
Yes, of course I do.
I know her nieces
And her nephews, too.
^^)Here are two more poems. Listen to them, 149.
Choose the one you like best. Read the poem and learn it by heart.
Goodnight
Goodnight, Father!
Goodnight, Mother!
Kiss^ your little son.
Goodnight, sister!
Goodnight, brother!
Goodnight e very one. ^
1 Goodnight [gud’nait] —
2 to kiss — целовать
^ everyone [‘evrrwAn] — все
Спокойной ночи
19
WORLD AROUND ME
A Duck Family
Father Duck goes for a swim.
Mother Duck comes out with him.
And behind t

Английский язык Учебник 2 класс Кузовлев Перегудова часть 2

Student’s book (стьюденс стьюдент бук) — Английский язык Учебник 2 класс Кузовлев Перегудова часть 2 — 2014-2015-2016-2017 год:



Читать онлайн (cкачать в формате PDF) — Щелкни!


<Вернуться> | <Пояснение: Как скачать?>

Пояснение: Для скачивания книги (с Гугл Диска), нажми сверху справа — СТРЕЛКА В ПРЯМОУГОЛЬНИКЕ . Затем в новом окне сверху справа — СТРЕЛКА ВНИЗ . Для чтения — просто листай колесиком страницы вверх и вниз.


Текст из книги:

# Российская академия наук
Российская академия образования Издательство «Просвещение»
Академический школьный учебник
Условные обозначения и сокращения
щ говорение
слушание чтение письмо
щ домашнее задание
грамматика
*
памятки «Учись учиться»
лингвострановедческии
словарь
Student’s Book
GUSH
#
22
Sr
6
о
> ‘»П
Дорогие
друзья
т
Мы приглашаем вас отправиться вместе с Хелен и Майком в новое путешествие. Сейчас наш путь лежит в сказочную страну.
Вы познакомитесь с героями известной во всём мире повести шотландского писателя Джеймса Барри «Питер Пэн». Вместе с главной героиней девочкой Венди и её младшими братьями вы совершите путешествие на далёкий сказочный остров Нетландия. Там вы встретитесь с Питером Пэном и потерянными мальчишками, с русалками, феями, индейцами и пиратами, узнаете много интересного об их жизни и приключениях.
Вы не только познакомитесь со многими сказочными героями, но и сможете написать свою книжку на английском языке о своих придуманных друзьях.
У вас будет возможность придумать свой остров, населить его сказочными или реальными персонажами и рассказать об их жизни и приключениях.
Кроме того, вы сможете поближе познакомиться с семьёй и друзьями Хелен и Майка, побольше узнать об их любимых занятиях, а также рассказать им о своей семье, любимых играх и увлечениях.
sson 29
I’m Peter Pan!
1. Питер Пэн (Peter Pan*) — один из самых лю-бимых сказочных героев детей во всём мире. Он настолько знаменит, что во многих городах ему установлены памятники. П № 1
1) Как выглядит самый первый памятник Питеру Пэну и где он находится? ■■ № 2
Глагол to be (am, is, are)
the Peter Pan Statue*
… . _ [бэ ,pi:to ‘psen ‘staetfu:]
his pipes | дудочки I’ [hiz ‘palps]
birds, rabbits, mice and fairies | феи [‘bsidz 1 ‘raebits | ‘mais on ‘feonz]
Kensington Gardens in London [,kenzipton ‘gcudnz] [‘Lvndon]
the Peter Pan Statue
статуя Питера Пэна
HYDE
PARK
Peter Pan Statue JL KENSINGTON
GARDENS
This is the _______.
Peter Pan is with his ________
His friends _______.
The Peter Pan Statue is in
in
2) Почему Хелен любит памятник Питеру Пэну? Что епдё вы узнали из её рассказа?
Что однажды произошло между Питером Пэном и капитаном Крюком на острове Нетландия? (Рабочая тетрадь, упр. 1.1). ■■ № 3
3. Памятник Питеру Пэну не единственный памят-
ИНИК, посвянцённый сказочному герою. Познакомьтесь еш;ё с одним памятником. Кому он посвящён и где находится?
NEW YORK
The Alice in Wonderland Sculpture*
[6i ,aslis m ‘wAndalsend ‘skAlptJa]
CENTRAL PARK
8
4, Let’s play! Давайте поиграем в игру «Животное? ВЯ Минерпл? Овощ?», в которую однажды играли капитан Крюк и Питер Пэн. (См. Рабочую тет-U радь, упр. 1)
5, In your culture. Скульптуры каких, ВЯ сказочных персонажей можно уви-деть на Манежной площади в jSH Москве? Из какой они сказки?
There
many sculptures in Moscow [‘mem ‘skAlptfoz in ‘mnsksu]
Look at this sculpture
This
And this
They
the Fisherman.
[‘fijamsn]
____ the little Goldfish.
[‘gsuldfiJl
the characters In the tale
“The Fisherman and the Goldfish”.* [5э ‘fijsman эп бэ ‘gouldfij]
6. Что вы узнали о Питере Пэне? (Рабочая тетрадь, упр. 1.2)
7, Какому герою из русской сказки вы хотели бы создать памятник? Почему? (Рабочая тетрадь, упр. 2)
8. Принесите свои семейные фотографии.
9
sson 30
Wendy and her family
1. Питер Пэн живёт на острове Нетландия, но ино-гда прилетает в семьи, где есть маленькие дети. Однажды он прилетел в дом, где жила девочка Венди и её семья.
1) Кто живёт в семье Венди?
Гт Wendy. [Vendi]
This is my mother. | мама [«тлбэ]
She is nice.
This is my father. | папа [‘foido]
His name is George.
He is smart.
This is Michael. I’rrniM]
He’s my brother, [‘Ьглбэ] He’s funny.
брат
10
This is my brother, too.
» [Ъглдэ]
His name is John. He’s cute.
[cfenn]
This is Nana, our dog. [‘пзепэ]
She is very kind.
2) Что рассказывает Венди о своих родствен никах и о своей собаке?
2. Обычно все мамы рассказывают детям сказки.
1) Как называется сказка, которую читает своим детям мама Венди, Джона и Майкла?
The Banks is а big and happy family.
[«haepi Taemli]
They are a mother and a father, [^тлбэ] [Тсибэ]
two sisters. Jane and Barbara,
[‘sTstaz]
And two brothers, John and Michael.
John and Barbara are twins.
[twinz]
Mary Poppins* is their nurse.
[,теэп ‘popinz]
счастливая семья
сёстры
близнецы
2) Что говорится в сказке об этой семье? ■■ № 4
11
1д 3) Отгадайте, какую из картинок во время чте-^ ния сказки показывает детям их мама. Почему вы так думаете?
12
3. Let’s sing! Давайте споём песню о семье.
т
4. Let’s play!. Венди и её братья любят играть в разные игры. Поиграйте вместе с ними в игры. (Рабочая тетрадь, упр. 1)
5. Покажите друг другу свои семейные фотографии и расскажите о своих семьях.
6. Words for Frederick [Tredrik]. Мышонок Фредерик — герой одноимённой сказки. Он любит коллекционировать красивые слова.
Выпишите несколько слов для Фредерика из этого урока. (Рабочая тетрадь, с. 110—112) ■■ № 5
7. Питер Пэн хочет записать слова понравившейся ему песенки. Помогите ему записать их правиль-(Рабочая тетрадь, упр. 2) П № б
8. АП about me. “Му family tree”. Нарисуйте и Щт опишите своё семейное древо. (Рабочая тетрадь, с. 106)
13
J^sson 31
I’ve got a nice family.
1. Хелен и Майк хотят познакомить вас со своими семьями.
1) Послушайте, что они рассказывают о своих семьях, и отгадайте, какая фотография из альбома Хелен, а какая — из альбома Майка.
I have got а mother and а father.
[ai hav ‘got э ‘шлбэг and э ‘Гсгбэ]
У меня есть мама и папа.
I have got а brother. He’s three.
[ai hov ‘got э Ъглбэг]
His name’s Billy. He’s funny.
But I have not got a sister.
[b0t ai ‘haev nst ‘got э ‘sisto]
Ho V меня нет сестры.
We have got a white cat. | белый [wi hsv ‘got 0 ‘wait ‘kaet]
Her name’s Fluffy. She’s cute! f’flAfi]
-•‘Л
I love my family. | люблю S
[ai ‘Lw mai ‘faemli] I
ave got == Tve got
havel^not^got = J haven’t got
14
I’ve got a nice family.
[aiv ‘got Э ‘nais ‘faemli]
I’ve got a mother, a father and two little sisters. They are twins.
But I haven’t got a brother.
[bat ai ^haevnt ‘gDt a Ъглба]
I’ve got a grandma and a grandpa, [aiv ‘gt)t a ‘graenma: and a ‘graenpa*]
They’ve got two pets, a dog and a cat. [derv ‘gnt]
A
2) Как Хелен и Майк говорят о том, кто есть у них в семье?
3) Как они говорят о том, кого нет у них в семье?
15
2, Let’s play! Давайте поиграем в игру «Чья это семья? ».
3. Майк получил письмо от друга по переписке. Что его друг написал о своей семье? (Рабочая тетрадь, упр. 2)
4. Питер Пэн постоянно всё забывает, поэтому Венди и её братья снова и снова рассказывают ему о своей семье. (См. урок 30, упр. 1)
1) Отгадайте, кто и что рассказывает.
Му name’s _______________.
I am happy.
I have got a nice family.
I have got a mother and a father.
I _______ ______ a little brother.
He is funny, but he is not very brave.
And I __________ ________ a big sister.
She’s smart!
■Ц«!ас8ввааайвааиваае8в»юяоа»жвввроая«в^
16
Гт _______.
I’ve got a happy family.
I ____ _____ a mother, a father and two
brothers. But I haven’t got a sister.
We ______ _____ a nice dog Nana.
I’m
I
I
a mother and a father.
a sister. She’s kind and smart a brother.
He’s very brave and cute.
We____________a nice dog.
But we not a cat
2) Послушайте и проверьте.
5. In your culture. Питеру Пэну интересно знать о семьях сказочных героев. О чьих семьях он хо-
* чет узнать? (Рабочая тетрадь, упр. 1)
6. АП about me. “I’ve got a nice family”. Расскажи-те о своей семье. (Рабочая тетрадь, с. 107)
^^o1;V\eг
2~Кузовлев, 2 кл., ч. 2
17
Jfsson 32
Peter Pan hasn’t got a mother
1. Питер Пэн рассказывает Венди о своих друзьях. 1) Как их зовут?
потерянные
I have got many friends.
They are the lost boys.
[,lDst ‘boiz

❺ ГДЗ Английский язык 2 класс Учебник Быкова Н. И., 2012

Учебник Быкова Н. И., Дули Д., Поспелова М. Д. и др. Просвещение, 2012

Учебник Быкова Н. И., Дули Д., Поспелова М. Д.

В сложном процессе начала изучения английского языка во втором классе маленьким школьникам необходима помощь и поддержка. ГДЗ по английскому языку для 2 класса помогут выполнить заданные на дом упражнения, ответить на вызывающие затруднения вопросы и разобраться в хитросплетении диалогов. Подробный разбор и объяснение, составленное точно по изучаемой теме, дадут возможность понять учебный материал самостоятельно.
Родители так же смогут проследить по решебнику за тем, как их ребенок понимает язык. Проработать диалоги, и проверить произношение слов. Помочь в изучении новых тем.

Ответы по английскому языку Spotlight 2 класс Быкова:

Начнем (стр. 4):

Мои буквы (стр. 6):

Начальный модуль. Я и моя семья (стр. 18):

Модуль 1. Это мой дом (стр. 26):

Модуль 2. Мне нравится еда (стр. 44):

Модуль 3. Животные в действии (стр. 62):

Модуль 4. Мои игрушки (стр. 80):

Модуль 5. Мы любим лето (стр. 98):

Время для шоу (стр. 116):

Школьная пьеса (стр. 120):

Задания по чтению (стр. 131):

Спотлайт по России (стр. 136):

Первые шаги в чтении (стр. 140):

← Предыдущая

1-4

Следующая →

Учебник Быкова Н. И., Дули Д., Поспелова М. Д. и др. Просвещение, 2012

Понравился материал? Загрузка…