Контрольные работы по английскому языку 2 класс к УМК Биболетовой М.З. «Enjoy English».

Контрольные работы для 2 класса к УМК М.З. Биболетовой «Enjoy English».

Промежуточная контрольная работа: уроки 23-45 (2 триместр).

Вариант 1.

  1. Напиши слова строчными буквами: CAT – cat

FAT — ______ SING — ______ RABBIT — ________

SWIM — ______ ZEBRA — ______ FOX — ________

  1. Соедини буквы и соответствующие им звуки:

a i k s c

[z] [ei] [i] [k] [s]

3. Составь предложения:

1) is, Tom, big. — _______________________

2) skips,Bill. — _________________________

3) pig, His, is, fat. — _____________________

4) has, got, cats, Ann, six. — _______________

5) can, Annʼs, sing, cat. — _________________

4. Найди лишнее слово:

1) pig, swim, sing, skip

2) pink, red, big, grey, black

3) dog, cat, crocodile, rabbit

4) seven, six, five, pen, ten

5. Составь словосочетания и запиши их:

Annʼs

Nickʼs

Timʼs

A fat

his

a red

rabbit

pig

cats

dog

cat

rabbits

1) кролик Ника _____________________________________

2) толстый поросёнок________________________________

3) Анина собака_____________________________________

4) его коты _________________________________________

5) кролики Тима _____________________________________

6) рыжий кот ________________________________________

Вариант 2.

  1. Напиши слова строчными буквами: CAT – cat

NICE — ______ JUMP — ______ PARROT — ________

SLIM — ______ BLACK — ______ BOX — ________

  1. Соедини буквы и соответствующие им звуки:

k a i s c

[k] [i] [ei] [z] [s]

3. Составь предложения:

1) is, It, pink. — _______________________

2) swims, Tom. — _________________________

3) cat, His, is, fat. — _____________________

4) has, got, rabbits, Nick, ten. — _______________

5) can, Tomʼs, sing, parrot. — _________________

4. Найди лишнее слово:

1) crocodile, rabbit, cat, dog

2) red, pink, big, grey, black

3) skip, pig, swim, sing

4) six, eight, pen, ten, seven

5. Составь словосочетания и запиши их:

Annʼs

Nickʼs

Timʼs

A fat

His

a red

rabbit

pig

cats

dog

cat

rabbits

1) Анина кошка _____________________________________

2) кролик Ника _____________________________________

3) кролики Тима _____________________________________

4) толстый кот ______________________________________

5) его коты _________________________________________

6) рыжая собака _____________________________________

Ключи:

Вариант1.

  1. fat, sing, rabbit, swim, zebra, fox.

  2. a — [ei] i — [i] k — [k] s — [s] [z] c — [s] [k]

  3. 1) Tom is big.

2) Bill skips.

3) His pig is fat.

4) Ann has got six cats.

5) Annʼs cat can sing.

4. 1) pig

2) big

3) crocodile

4) pen

5. 1) Nickʼs rabbit

2) a fat pig

3) Annʼs dog

4) His cats

5) Timʼs rabbits

6) a red cat

Вариант2.

  1. nice, jump,parrot, slim, black, box.

  2. k — [k] a -[ei] i — [i] s — [s] [z] c — [s] [k]

  3. 1) It is pink.

2) Tom swims.

3) His cat is fat.

4) Nick has got ten rabbits.

5) Tomʼs parrot can sing.

4. 1) crocodile

2) big

3) pig

4) pen

5. 1) Annʼs cat

2) Nickʼs rabbit

3) Timʼs rabbits

4) a fat cat

5) His cats

6) a red dog

Итоговая контрольная работа: уроки 46-68 (3 триместр).

Вариант 1.

  1. Раздели слова на 2 группы (по правилам чтения):

has, name, skate, face, cat, brave, Kate, fat, bad, lazy, can, Ann, rabbit.

  1. Соедини слова с противоположным значением:

merry kind

smart sad

slim stupid

angry fat

  1. Зачеркни лишнее слово:

  1. blue, red, green, brave

  2. we, I, not, they, he

  3. sings, swims, runs, cats

  4. forest, smart, happy, lazy

  1. Составь из букв знакомые слова:

n,e,t — _______________ (десять)

i,p,n,k — _____________ (розовый)

e,r,d — ______________ (красный)

x,s,i — ______________ (шесть)

a,f,t — _____________ (толстый)

e,s,y — _____________ (да)

  1. Вставьте is, am, are:

1) The rabbit_____________ red.

2) I ______________ fine.

3) You _____________ happy.

4) They _______ good pupils.

  1. Составь предложения:

  1. crocodiles, He, likes. — __________________________

  2. has, got, pencils, Nick, six. — _____________________

  3. cat, is, Tomʼs, big.- ____________________________

  4. not, seven, is, Ann. — ___________________________

  1. Ответь кратко на вопросы:

  1. What is your name? — ________________________

  2. Can you sing well? — _________________________

  3. Are you a pupil? — ___________________________

  4. Can you ride a bike? — ________________________

  5. Have you got a parrot? — ______________________

Вариант 2.

  1. Раздели слова на 2 группы (по правилам чтения):

face, cat, brave, Kate, has, name, skate, fat, bad, lazy, can, Ann, rabbit.

  1. Соедини слова с противоположным значением:

angry fat

merry sad

slim stupid

smart kind

  1. Зачеркни лишнее слово:

  1. red, brave, grey, blue

  1. you, I, not, they, he

  2. likes, swims, runs, cats

  3. smart, angry, forest, lazy

  1. Составь из букв знакомые слова:

i,p,n,k — _____________ (розовый)

n,e,t — ______________ (десять)

e,r,d — ______________ (красный)

i,l,k,e — ______________ (любить)

x,s,i — _____________ _(шесть)

e,s,y — _____________ (да)

  1. Вставьте is, am, are:

  1. His fox_____________ red.

  2. I ______________ slim.

  3. They ___________good friends.

  4. You _______ nice.

  1. Составь предложения:

1) cat, is, Tomʼs, big. — __________________________

2) not, seven, is, Bill. — _____________________

3) crocodiles, He, likes.- ____________________________

4) has, got, pencils, Ann, six. — ___________________________

  1. Ответь кратко на вопросы:

  1. What is your name? — ________________________

  2. Are you a pupil? — _________________________

  3. Can you ride a bike? — ___________________________

  4. Can you swim well? — ________________________

  5. Have you got a dog? — ______________________

Ключи.

Вариант 1.

  1. [ᵆ]: has, cat, fat, bad, can, Ann, rabbit

[ei]:name, skate, face, brave, Kate, lazy

  1. merry – sad

smart – stupid

slim – fat

angry – kind

  1. 1) brave 2) not 3) cats 4) forest

  2. ten, pink, red, six, fat,yes

  3. 1) is 2) am 3) are 4) are

  4. 1) He likes crocodiles.

2) Nick has got six pencils.

3) Tomʼs cat is big.

4) Ann is not seven.

7. 1) Своё имя.

2) Yes, I can / No, I canʼt (cannot)

3) Yes, I am

4) Yes, I can / No, I canʼt (cannot)

5) Yes, I have / No, I havenʼt

Вариант 2.

  1. [ᵆ]: cat, has, fat, bad, can, Ann, rabbit

[ei]:face, brave, Kate, name, skate, lazy

  1. angry – kind

merry — sad

slim – fat

smart — stupid

  1. 1) brave 2) not 3) cats 4) forest

  2. pink, ten, red, like, six, yes

  3. 1) is 2) am 3) are 4) are

  4. 1) Tomʼs cat is big.

2) Bill is not seven.

3) He likes crocodiles.

4) Ann has got six pencils.

7. 1) Своё имя.

2) Yes, I am

3) Yes, I can / No, I canʼt (cannot)

4) Yes, I can / No, I canʼt (cannot)

5) Yes, I have / No, I havenʼt

Итоговая проверочная работа за 2 четверть во 2 классе к УМК Биболетовой М.З.

Итоговая проверочная работа за 2 четверть

по английскому языку 2 кл (Биболетова)

1. Допиши букву(большую или маленькую)

F___ ___ n H ___ K ___ D ___ ___ g

T ___ Y ___ Q ___ ___ r ___ m

на ферме

в зоопарке

2. Напиши животных, которых ты видел (поставь номер животного в соответствующий столбик)

1. Cat

2. Dog

3. Elephant

4. Rabbit

5. Bear

6. Cow

7. Tiger

8. Giraffe

9. Hen

10. Fox

11. Frog

12. Lion

13. Chick

14. Monkey

15. Crocodile

16. Cockerel

17. Parrot

18. Pig

19. Duck

3. Закраськружкисоответствующимцветом.

R ed

B lue

G reen

W hite

B lack

B rown

Y ellow

O range

P ink

4. Соотнести предложения и схемы (номер схемы написать рядом с буквой предложения)

1. .

2. .

3. not .

4. .

5.

not .

a) My name is Ann.

b) Dogs can swim.

c) I haven’t got a cat.

d) I can jump.

e) It is a cat.

f) I have got a dog.

g) It is green.

h) I can’t fly.

i) I am 7.

5. Ответь на вопросы о себе (кратко или развернуто)

1. What’s your name? __________________________________

2. Have you got a cat? __________________________________

3. Have you got a sister? ________________________________

4. Can you dance? ________________________________

5. Can you fly? ________________________________

6. Can you play tennis? ________________________________

7. Can you play football? ________________________________

8. Can you play hockey? ________________________________

16-20

Great!

11-15

Well done!

6-10

OK!

0-5

Try again!

Контрольная работа по английскому языку 2 класс. Биболетова

Test Work 2 form (3)

1. Спиши буквы и подбери к ним подходящие звуки.

Aa Dd Mm Xx Ii Pp

[ d ] [ p ] [ ks ] [æ ] [ ɪ ] [ m ]

(6 points)

2. Запиши слова, разделив их на группы со звуками: [ ɪ ], [ æ ], [ e ].

ten, pig, fat, swim, has, slim, pen, cat, red, skip, pencil

(11 points)

3. Вставь в предложения слова, соответсвующие картинкам: zoo, house, farm, forest.

1. I live on the ____________ . 2. He lives in the ___________.

hello_html_m24f2bd46.gif hello_html_6294cabe.gif

3. I live in the _____________. 4. She lives in the _____________.

hello_html_4951b3e1.gif hello_html_m2d3093f7.gif

(4 points)

4. Напиши подходящие слова в предложения. Используй слова данные слова: brave, fat, smart, sad, merry, slim.

1) He is _______________ (грустный). 4) She is ________ (толстая).

2) He is _____________ (умный) 5) Tim is not __________ (стройный).

3) Martin is ____________ (веселый). 6) Billy is _____________ (храбрый).

(6 points)

5. Напиши по образцу:

a big pig (10-ten) — ten big pigs

1. a grey rabbit (6-six) ________________________________________

2. a green bag (10-ten) _________________________________________

3. a black cat (7-seven) ____________________________________________

4. a long stick (6-six) ___________________________________________

5. a red hat (5-five) _____________________________________________

(10 points)

6. Напиши по образцу.

Пример: Ann has got a dog. Ann’s dog can run.

1. Tim has got a fox. _____________________ can swim.

2. Kate has got a cat. _____________________ can sit.

3. Tom has got a parrot. _____________________ can sing.

4. Jane has got a rabbit. _______________________ can jump.

5. Alice has got a monkey. _____________________ can skip.

(10 points)

7. Какие звуки могут давать следующие буквы:

A-  [     ]  ,    [    ]; B-  [    ]; F  —  [    ]; O —   [    ]  ,     [    ]

I   —   [    ] ,  [    ]; K —    [    ]; S   —   [    ],    [    ] Xx – [ ].

(6 points)

8. Составь предложения.

1) is, frog, It, a, not.

2) cat, is, black, My.

3) Dog, and, jump, run, can.

4) rabbits, Can, jump?

5) got, Tom, not, a pen, has.

(10 point)

63-56 – 5; 55-44 – 4; 43-31 – 3; 30-0 – 2.

Test Work 2 form (3)

1. Спиши буквы и подбери к ним подходящие звуки.

Qq Ee Hh Xx Ss Cc

[ z ] [ ks ] [ s ] [kw] [ h ] [i:]

(6 points)

2. Запиши слова, разделив их на группы со звуками: [ks], [ æ ], [ e ].

ten, fox, fat, box, has, next, pen, cat, red, six, pencil.

(11 points)

3. Вставь в предложения слова, соответсвующие картинкам: zoo, house, farm, forest.

1. I live on the ____________ . 2. He lives in the ___________.

hello_html_6294cabe.gif hello_html_4951b3e1.gif

3. I live in the _____________. 4. She lives in the _____________.

hello_html_m24f2bd46.gif hello_html_m2d3093f7.gif

(4 points)

4. Напиши подходящие слова в предложения. Используй слова данные слова: brave, fat, smart, sad, merry, slim.

1) He is _______________ (весёлый). 4) She is ________ (стройная).

2) He is _____________ (храбрый) . 5) Tim is not __________ (толстый).

3) Martin is ____________ (грустный). 6) Billy is _____________ (умный).

(6 points)

5. Напиши по образцу:

a big pig (10-ten) — ten big pigs

1. a grey rabbit (7-seven) ________________________________________

2. a green bag (5-five) _________________________________________

3. a black cat (4-four) ____________________________________________

4. a long stick (9-nine) ___________________________________________

5. a red hat (2-two) _____________________________________________

(10 points)

6. Напиши по образцу.

Пример: Ann has got a dog. Ann’s dog can run.

1. Tim has got a fox. _____________________ can swim.

2. Kate has got a cat. _____________________ can sit.

3. Tom has got a parrot. _____________________ can sing.

4. Jane has got a rabbit. _______________________ can jump.

5. Alice has got a monkey. _____________________ can skip.

(10 points)

7. Какие звуки могут давать следующие буквы:

Ii – [     ]  ,    [    ]; Ff – [    ]; Ll – [    ]; Gg – [    ]  ,     [    ]

Uu – [    ] ,  [    ]; Hh – [    ]; Cc – [    ],    [    ] Qq – [ ].

(6 points)

8. Составь предложения.

1) is, fox, It, a, not.

2) dog, is, grey, My.

3) Rabbit, and, jump, run, can.

4) fly, Can, cow?

5) got, Tim, not, a book, has.

(10 point)

63-56 – 5; 55-44 – 4; 43-31 – 3; 30-0 – 2.

Контрольная работа по английскому языку для 2 класса, ФГОС

 

Тип урока: урок развивающего контроля.

Цель: создание условий для формирования у учащихся способностей к осуществлению контрольной функции.

Задачи:

Личностные:  характеризовать собственное мышление, воспитание любви к обучению, осуществление самоконтроля, развитие внимания, памяти, мышления.

Предметные: формирование коммуникативных навыков, формирование грамматических навыков, формирование лексического уровня у обучающихся.

Метапредметные: умение выстроить высказывание, планирование способов получения учебных целей, корректировать собственные действия, умение получать информацию из учебного текста и применять ее.

 Рекомендована обучающимся 2 класса по УМК «Милле», «Английский с удовольствием».

Тестирование по английскому языку

Name____________________________________________

Surname_________________________________________

Grade__________________________________

1. Подбери к прописной букве строчную и соедини их линиями:

Q c

L d

B q

D s

C m

S b

A l

M a 8 points/__________

2. Найди 7 слов в змейке и обведи их:

Scrrbyqsisternmmutdfxlizardgnntydadmevuncleqokmumasqasbparrotbgdfeednanj

7 points/___________

 

3. Расставь слова в нужном порядке. Обрати внимание на знаки пунктуации!

1) Read can I.______________________________________________

2) His is name Mike._________________________________________

3) You swim can jump and?___________________________________

4) Likes she draw to._________________________________________

5) Have a lizard they got?_____________________________________

10 points/__________

 

4. Соотнеси названия животных с их изображениями и напиши слова с маленькой буквы:

A CAT

____________

A ZEBRA

_____________

A GIRAFFE

_____________________

A PARROT

____________________

 

8 points/__________

 

 

5*. Подпиши названия животных:

_______________________ __________________________

_________________________ _________________________

8 points/__________

 

6. Напиши цифрами:

One ____

Three _____

Four _____

Ten _____

Nine _____

Six ______

Eight ______

Five _______

Seven ______

Two _____

10 points/__________

 

Unsatisfactory mark

Satisfactory mark

Good mark

Excellent mark

— 18

19-29

30-40

41-51

Your mark is__________________

You have got ____ points

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Answers

 

1. Подбери к прописной букве строчную и соедини их линиями:

Q c

L d

B q

D s

C m

S b

A l

M a 8 points/__________

2. Найди 7 слов в змейке и обведи их:

Scrrbyqsisternmmutdfxlizardgnntydadmevuncleqokmumasqasbparrotbgdfeednanj

7 points/___________

 

3. Расставь слова в нужном порядке. Обрати внимание на знаки пунктуации!

1) Read can I. – I can read.

2) His is name Mike. – His name is Mike.

3) You swim can jump and? – Can you swim and jump?

4) Likes she draw to. – She likes to draw.

5) Have a lizard they got? – Have they got a lizard?

10 points/__________

 

4. Соотнеси названия животных с их изображениями и напиши слова с маленькой буквы:

A CAT

a cat

A ZEBRA

a zebra

A GIRAFFE

a giraffe

A PARROT

a parrot

 

8 points/__________

 

 

 

 

 

 

 

 

5*. Подпиши названия животных:

A dog a hedgehog

A hamster a rabbit

8 points/__________

 

6. Напиши цифрами:

One 1

Three 3

Four 4

Ten 10

Nine 9

Six 6

Eight 8

Five 5

Seven 7

Two 2

Контрольная работа по английскому язык для 2 класса за 3 четверть «Unit 3. Let’s read and speak English» (для УМК Биболетовой М.З.)

Name:_______________________ Form: 2 ______

1. Соедини букву и звук.

Aa

Dd

Mm

Xx

Ii

Pp

[ d ]

[ p ]

[ ks ]

[æ ]

[ ɪ ]

[ m ]

(6 points)

2. Выбери и запиши слова, в которых есть звуки [ ɪ ], [ æ ], [ e ].

ten, pig, fat, swim, has, slim, pen, cat, red, skip, pencil

[ ɪ ]

[ æ ]

[ e ]

(11 points)

3. Вставь в предложения слова, которые соответствуют картинкам: zoo, house, farm, forest.

1. I live on the ____________ .

hello_html_m3ba14677.gif

2. He lives in the ___________.

hello_html_meee9e21.gif

3. I live in the _____________.

hello_html_m62e7a92a.gif

4. She lives in the _____________.

hello_html_18d991b7.gif

(4 points)

4. Напиши слова в скобках по-английски. (6 points)

1) He is _______________ (грустный). 4) She is ________ (толстая).

2) He is _____________ (умный) 5) Tim is not __________ (стройный).

3) Martin is ____________ (веселый). 6) Billy is _____________ (храбрый).

5. Напиши по образцу:

a big pig (10)ten big pigs

1. a grey rabbit (6) ________________________________________

2. a green bag (10) _________________________________________

3. a black cat (7) ____________________________________________

4. a long stick (6) ___________________________________________

5. a red hat (5) _____________________________________________

(5 points)

6. Напиши по образцу.

Ann has got a dog.

Ann’s dog can run.

1. Tim has got a fox. _____________________ can swim.

2. Kate has got a cat. _____________________ can sit.

3. Tom has got a parrot. _____________________ can sing.

4. Jane has got a rabbit. _______________________ can jump.

5. Alice has got a monkey. _____________________ can skip.

(5 points)

Total: ________

Тест по иностранному языку (2 класс) по теме: Контрольная работа по английскому языку 2 класс 4 четверть

 контрольная работа  по английскому  языку

 для 2 класса   4 четверть        

I. Выбери нужный глагол.

1) Frogs can _______.

a) jump             b) fly             c) run

2) Crocodiles can ________.

a) run                b) swim         c) sing

3) My father can ________ a car.

a) fly                 b) go              c) drive

4) All eagles can ________.

a) swim             b) sing           c) fly

5) This boy can ________ fast.

a) run                b) jump           c) sing

II. Вставь вместо пропусков    is,  are,  am.

1) She _____ sad.

a) am                 b) are              c) is

2) The dogs _____   in the house.

a) am                 b) are              c) is

3) You _____ clever.

a) am                 b) are              c) is

4) I _____ ten.

a) am                 b) are              c) is

5) They _____ pupils.

a) am                 b) are              c) is

III. Выбери правильную форму has или have.

1) I ______ a black cat.

a) has             b) have  

2) You ______ a small dog.

a) has             b) have  

3) They ______ two rabbits.

a) has             b) have  

4) We ______ a dog and cat.

a) has             b) have  

5) He ______ a clever pet.

a) has             b) have  

IV. Вставь нужные слова в текст.

My name is Vera. I am 1______. I am merry. I am slim. I am not lazy. I have got mum and dad. I live in a town. I have got a 2______ and a cat. My cat is grey. My dog is 3______. I can skate, 4______.  I can sing. I cannot swim. I cannot 5______.  I like tennis.  I like bananas.

seven        skip             black            dog             fly  

V. Аудирование. Прослушай рассказ и напиши правильны (true) или неправильны (false) следующие предложения:

1. I have got a friend                 ______          ______

2. He lives on the farm              ______          ______

3. He is bad and lazy                 ______          ______

4. The cockerel is red                ______          ______

5. The pig is black                     ______          ______

Текст для аудирования.

I have got a friend. His name is Nick. He is eight. He is an English boy. He lives on the farm.   He has got mum and dad. He is strong and brave. Nick has got five pets: a pig, a rabbit, a dog, a cat, a cockerel. The rabbit is grey. The dog is black. The cockerel is red. The pig is pink. Nick likes his pets. His pets like Nick too.

        

        

Тест по иностранному языку (2 класс) на тему: Контрольная работу по Английскому языку 2 класс

Test 1.

I variant.

1. Прочитай слово и найди его значение:

1. mummy                                               a. дом

2. brother                                                 b. домик на дереве

3. grandma                                               c. кровать

4. tree house                                            d. сад

5. bed                                                       e. мама

6. chair                                                     f. кухня

7. house                                                    g. стул

8. garden                                                  h. гостиная

9. kitchen                                                 I. кровать

10. living room                                        j. брат

2. Посмотри на картинку и раскрась карандаши:

1- yellow

6 — black

2 — green

7- pink

3 — red

8 — brown

4 — purple

9 — grey

5 — orange

10 — blue

3. Прочитай реплику и подбери правильный ответ:

1. What colour is it?                                    a. In the living room.

2. What’s this?                                             b. It’s yellow.

3. Where’s mummy?                                    c. It’s a radio.


Test 1.

II variant.

1. Прочитай слово и найди его значение:

1. sister                                                      a. кухня

2. table                                                       b. ванная комната

3. dining room                                           c. папа

4. chair                                                      d. радио

5. grandpa                                                  e. сестра

6. kitchen                                                   f. столовая

7. daddy                                                    g. дом

8. house                                                     h. стол

9. bathroom                                               I. стул

10. radio                                                    j. дедушка

2. Посмотри на картинку и раскрась карандаши:

1 — blue

6 — red

2 — black

7 — purple

3 — yellow

8 — orange

4 — pink

9 — brown

5 — green

10 — grey

3. Прочитай реплику и подбери правильный ответ:

1. Where’s daddy?                                                        a. In the bedroom.

2. What colour is it?                                                     b. It’s a chair.

3. What’s this?                                                              c. It’s blue