Контрольная работа 2 четверть 2 класс к учебнику Spotlight

Контрольная работа № 2

V. 1

1.Переведите слова на русский язык:

party — _____________

milk -_______________

chocolate cake -____________________

chips — _____________________

birthday — ______________

2. Образовать множественное число от существительных:

a candle — _________________

a fox — _____________________

an apple — ___________________

a cake — _____________________

an egg — ______________________

a snake — _____________________

3. Сосчитайте и выберите правильный ответ:

four/two

hello_html_mf781225.jpg

six/ten

hello_html_mf781225.jpg

four/seven

hello_html_mf781225.jpg

eight/nine

hello_html_mf781225.jpg

ten/seven

hello_html_m63e170b8.jpg

nine/three

4.Посмотрите на картинки, прочитайте слова и выберите правильный вариант:

  1. Cakes

  2. Cake

hello_html_73bd0a12.jpg

  1. Pizzas

  2. Pizza

hello_html_mf67ce17.jpg

  1. Candle

  2. Candles

hello_html_71c725b5.jpg

  1. Pins

  2. Pin

hello_html_453dfd83.jpg

  1. Chicks

  2. Chick

hello_html_33dd810e.jpg

  1. Burgers

  2. Burger

5. Дайте ответ на вопрос и нарисуйте:

What’s your favourite food?

_______________________

What’s your not favourite food?

_______________________

Контрольная работа № 2

V. 1

1.Переведите слова на русский язык:

happy — _____________

orange juice -_______________

chocolate -____________________

candle — _____________________

apple — ______________

2. Образовать множественное число от существительных:

a burger — _________________

a box — _____________________

an orange — ___________________

a sandwich — _____________________

a pizza — ______________________

a cat — _____________________

3. Сосчитайте и выберите правильный ответ:

four/six

hello_html_m588d19a4.jpg

ten/seven

hello_html_54f99017.jpg

nine/seven

hello_html_m1eea125a.jpg

eight/five

hello_html_m1eea125a.jpg

eight/ten

hello_html_5fb84cf1.jpg

nine/three

4. Посмотрите на картинки, прочитайте слова и выберите правильный вариант:

  1. Apple

  2. Apples

hello_html_331c8360.jpg

  1. House

  2. Houses

hello_html_73ee011e.jpg

  1. Chip

  2. Chips

hello_html_m4de6eaf7.png

  1. Cakes

  2. Cake

hello_html_49478a1d.jpg

  1. Horse

  2. Horses

hello_html_21838602.jpg

  1. Sandwich

  2. Sandwiches

5. Дайте ответ на вопрос и нарисуйте:

What’s your favourite food?

_______________________

What’s your not favourite food?

_______________________

Контрольные работы. Английский язык. 2 класс. УМК SPOTLIGHT.

SPOTLIGHT-2

Контрольные работы. Базовый уровень.

2 класс

Урок №22

Контрольная работа №1 (Module 1)

I вариант

  1. Read and circle. Прочитай и обведи правильный ответ.

  1. What’s this?

It’a bathroom.

  1. No, it isn’t.

  1. Where is Larry?

Yes, he is.

  1. He’s in the tree house.

  1. Is she in the living room?

No, she isn’t.

  1. It’s a radio.

  1. Read and write. Use: He’s or She’s Прочитай и запиши: Используй: He’s или She’s

  1. A: Where is Mummy?

B: _________ in the kitchen.

  1. A: Where is Daddy?

B: _________ in the garden.

  1. A: Where is Grandpa?

B: __________ in the bedroom.

  1. A: Where is Grandma?

B: ___________ in the house.

  1. Read and draw. Прочитай и нарисуй.

a yellow chair

  1. a green tree

  1. a red bed

2 класс

Урок №22

Контрольная работа №1 (Module 1)

II вариант

  1. Read and circle. Прочитай и обведи правильный ответ.

  1. What’s this?

Yes, it is.

b)It’s a living room.

  1. Where is Daddy?

No, he isn’t.

  1. He’s in the bathroom.

  1. Is she in the bedroom?

Yes, she is.

  1. It’s a chair.

  1. Read and write. Use: He’s or She’s Прочитай и запиши: Используй: He’s или She’s

  1. A: Where is Larry?

B: _________ in the garden.

  1. A: Where is Lulu?

B: _________ in the tree house.

  1. A: Where is Chuckles?

B: __________ in the bathroom.

  1. A: Where is Mummy?

B: ___________ in the kitchen.

  1. Read and draw. Прочитай и нарисуй.

a brown table

  1. a blue bath

  1. a red house

2 класс

Урок №32

Контрольная работа №2 (Module 2)

Вариант I

  1. Read and circle. Прочитай и обведи подходящее слово.

  1. Six egg/ eggs

  2. Three banana/ bananas

  3. One apple/ apples

  4. Four burger/ burgers

  1. Read and match. Прочитай и соедини вопрос с подходящим ответом.

1. How old are you?

a) Happy birthday!

b) I’m seven.

2.What’s your favourite food?

a) Pizza, yummy!

b) I like it.

  1. Look, read and complete. Допиши слова в текст, взяв их из таблицы.

cheese

оrange juice

chips

ice cream

x

x

2 класс

Урок №32

Контрольная работа №2 (Module 2)

Вариант II

  1. Read and circle. Прочитай и обведи подходящее слово.

  2. Five sandwich/ sandwiches

  3. Eight cake/cakes

  4. Two biscuits/biscuits

  5. One candle/candles

  1. Read and match. Прочитай и соедини вопрос с подходящим ответом.

1. How old are you?

a) I’m six.

b) I’m happy!.

2.What’s your favourite food?

a) Thank you.

b) Chocolate, yummy!.

  1. Look, read and complete. Допиши слова в текст, взяв их из таблицы.

milk

eggs

bananas

pizza

x

x

2 класс

Урок №44

Контрольная работа №3 (Module 3)

Вариант I

  1. Read and complete.

a horse, a bird, a fish, a chimp

  1. I can jump like __________ .

  2. I can run like ____________ .

  3. I can swim like ___________ .

  4. I can sing like ____________ .

  1. Read and write Yes, I can or No, I can’t

  1. Can you run?

  2. Can you fly?

  3. Can you dance?

  4. Can you sing?

  1. Look, read and complete.

climb

swim

jump

dance

x

x

  1. Lulu can’t climb.

  2. Lulu can __________ .

  3. She can’t __________ .

  4. She can ____________ .

2 класс

Урок №44

Контрольная работа №3 (Module 3)

Вариант II

  1. Read and complete.

a chimp, a fish, a frog, a bird

  1. I can climb like __________ .

  2. I can fly like ____________ .

  3. I can swim like ___________ .

  4. I can jump like ____________ .

  1. Read and write Yes, I can or No, I can’t

  1. Can you sing?

  2. Can you run?

  3. Can you dance?

  4. Can you fly?

  1. Look, read and complete.

climb

swim

run

dance

x

x

  1. Larry can’t climb.

  1. Larry can __________ .

  2. He can’t __________ .

  3. He can ____________ .

2 класс

Урок №55

Контрольная работа №4 (Module 4)

Вариант I

  1. Read and match.

1) Where’s the teddy bear?

a) It’s on the table.

b) Yes, it is.

  1. Is it under the chair?

  1. I like it.

  1. No, it isn’t.

  1. What have you got?

  1. I’ve got a soldier.

  1. He’s got blue eyes.

  1. Read and circle.

  1. My ballerina has got a brown / small nose.

  2. She’s got dark / big hair.

  3. She’s very pretty / fair!

  1. Read and draw.

This is a clown.

He’s got green eyes and a red mouth.

He’s got big ears.

He’s funny!

2 класс

Урок №55

Контрольная работа №4 (Module 4)

Вариант II

  1. Read and match.

1) Where’s the puppet?

a) Yes, it is.

b) It’s in my toy box.

  1. Is it on the shelf?

  1. No, it isn’t.

  1. I don’t like it.

  1. What have you got?

  1. I’ve got a teddy bear.

  1. He’s got a black nose.

  1. Read and circle.

  1. My ballerina has got big / pink eyes.

  2. She’s got fair / small mouth.

  3. She’s wonderful / green!

  1. Read and draw.

This is a clown.

He’s got blue eyes and a dig nose.

He’s got yellow hair.

He’s funny!

2 класс

Урок №66

Контрольная работа №5 (Module 5)

Вариант I

  1. Read and circle.

  1. I’m / He’s wearing his shoes.

  2. He’s / She’s wearing her skirt.

  3. I’m / She’s wearing my jeans.

  1. Read and write Put on or Take off.

  1. It’s hot. _____________ your jacket and ____________ your T-shirt!

  2. It’s sunny. ______________ your hat!

  1. Look, read and complete the words.

w__nt__r

sp__ing

__um__er

au__um__

2 класс

Урок №66

Контрольная работа №5 (Module 5)

Вариант II

  1. Read and circle.

  1. She’s / He’s wearing her hat.

  2. I’m / He’s wearing his jacket.

  3. She’s/ I’m wearing my coat.

  1. Read and write Put on or Take off.

  1. It’s cold. _____________ your socks!

  2. It’s hot. ______________ your jeans and _____________ your shorts!

  1. Look, read and complete the words.

w__nt__r

sp__ing

__um__er

au__um__

Источник: Поурочные разработки по английскому языку к УМК Н.И.Быковой, Дж. Дули и др. «Spotlight» (О.В. Наговицына)

Контрольная работа за 2 четверть во 2 классе по УМК Spotlight

TEST 2 form

1. Распредели слова в соответствии со звуками:

Слова: orange, bed, kitchen, daddy, sister, box, lamp, red, pink, hello, living room, cat, it’s, black, dog.

[e] –

[ i ] –

[æ] –

[o] –

2. Найди перевод слов, записывай только цифру и букву (например: 1b)

1. bathroom

2. son

3. door

4. house

5. chair

6. living room

a) дом

b) гостиная

c) стул

d) ванная комната

e) сын

f) дверь

3. Выпиши лишнее слово в каждой строке:

1. table, chair, Nanny, lamp.

2. mummy, daddy, kitchen, son.

3. horse, cat, mouse, sister, dog.

4. yellow, white, garden, brown, orange.

4. Выбери She’s или He’s.

1. Where’s mummy?

….in the kitchen.

2. Where’s daddy?

….in the garden.

3. Where’s grandpa?

…in the bedroom.

4. Where’s brother?

….in the room.

5. Where’s grandma?

….in the bathroom.

6. Where’s daughter?

…..in the treehouse.

5. Прочитай и нарисуй цветными карандашами:

an yellow bed, a brown dog, a white mouse, a black cat, a green table, a pink chair.

6. Составь предложения.

1. is, He, the living room, in.

2. is, My, Anna, name.

3. cat, This, a black, is.

4. My, is, the treehouse, daddy, in.

*7. Переведите словосочетания.

a green lamp, a white flag, a red umbrella, a blue vest, a yellow chick, a black door.

TEST 2 form

1. Распредели слова в соответствии со звуками:

Слова: orange, bed, kitchen, daddy, sister, box, lamp, red, pink, hello, living room, cat, it’s, black, dog.

[e] –

[ i ] –

[æ] –

[o] –

2. Найди перевод слов, записывай только цифру и букву (например: 1b)

1. bathroom

2. son

3. door

4. house

5. chair

6. living room

a) дом

b) гостиная

c) стул

d) ванная комната

e) сын

f) дверь

3. Выпиши лишнее слово в каждой строке:

1. table, chair, Nanny, lamp.

2. mummy, daddy, kitchen, son.

3. horse, cat, mouse, sister, dog.

4. yellow, white, garden, brown, orange.

4. Выбери She’s или He’s.

1. Where’s mummy?

….in the kitchen.

2. Where’s daddy?

….in the garden.

3. Where’s grandpa?

…in the bedroom.

4. Where’s brother?

….in the room.

5. Where’s grandma?

….in the bathroom.

6. Where’s daughter?

…..in the treehouse.

5. Прочитай и нарисуй цветными карандашами:

a yellow bed, a brown dog, a white mouse, a black cat, a green table, a pink chair.

6. Составь предложения.

1. is, He, the living room, in.

2. is, My, Anna, name.

3. cat, This, a black, is.

4. My, is, the treehouse, daddy, in.

*7. Переведите словосочетания.

a green lamp, a white flag, a red umbrella, a blue vest, a yellow chick, a black door.

Контрольная работа для 2 класса по итогам 2 четверти УМК Spotlight 2

II четверть

Контрольная работа №2

Вариант I

1.Напиши недостающие буквы.

a) __ __ lk,

b) __ ce cr__ __m,

c) pi__ __a,

d) b __ __wn tab __ e,

e) bl __ __ b__ th

f) eig__ t ba __ ana __.

2.Закончи предложения.

a) I like _____________________________________________________________

b) I don’t like ________________________________________________________

c) My favourite food is _________________________________________________

3.Ответь на вопросы о себе:

1. What is your name? — ____________________________________________________________________

2. How old are you? — ____________________________________________________________________

3. How are you? — ____________________________________________________________________

4.Can you swim? — ____________________________________________________________________

5. Are you happy? — ____________________________________________________________________

4.Поставь слова в правильном порядке, чтобы получились предложения. Запиши полученные предложения.

a) eight, I’m. — _______________________________________________

b) name, is, My, Lulu. -________________________________________

c) dog, my, black, is. — _________________________________________

5.Прочти слова и найди значение.

1. party _e_ a) день рождения

2. sad ___ b) свечи

3. happy ___ c) счастливый

4. candles ____ d) грустный

5. birthday ____ e) вечеринка

6.Подчеркни правильный вариант ответа, переведи.

a) six egg / eggs

b) three banana / bananas

c) eight cake / cakes

II четверть

Контрольная работа №2

Вариант II

1.Напиши недостающие буквы.

a) f __ __ d,

b) __ ce cr__ __m,

c) c __ k __,

d) b __ __wn tab __ e,

e) bl __ __ b__ th

f) eig__ t ba __ ana __.

2.Закончи предложения.

a) I like _____________________________________________________________

b) I don’t like ________________________________________________________

c) My favourite food is _________________________________________________

3.Ответь на вопросы о себе:

1. What is your name? — ____________________________________________________________________

2. How old are you? — ____________________________________________________________________

3. How are you? — ____________________________________________________________________

4. Can you swim? — ____________________________________________________________________

5. Are you happy? — ____________________________________________________________________

4.Поставь слова в правильном порядке, чтобы получились предложения. Запиши полученные предложения.

a) eight, I’m. — _______________________________________________

b) name, is, My, Lulu. -________________________________________

c) dog, my, black, is. — _________________________________________

5.Прочти слова и найди значение.

1. party _e_ a) день рождения

2. sad ___ b) свечи

3. happy ___ c) счастливый

4. candles ____ d) грустный

5. birthday ____ e) вечеринка

6.Подчеркни правильный вариант ответа, переведи.

a) one apple / apples

b) four burger / burgers

c) eight cake / cakes

Полугодовая контрольная работа 2 класс по УМК «Spotlight»

ПОЛУГОДОВАЯ КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА 2 КЛАСС

1. Прочитай слова и найди их значение. Запиши ответы в таблицу

1

Tree house

A

мама

2

chair

B

Черный стол

3

bed

C

окно

4

mother

D

грустный

5

kitchen

E

Дом на дереве

6

Black table

F

молоко

7

window

G

кровать

8

birthday

H

любимый

9

sad

I

мороженое

10

favourite

J

День рождения

11

milk

K

стул

12

Ice cream

L

кухня

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

2. Напиши числа прописью

3. Прочитай и выбери правильные ответ на вопросы

1

What’s you name?

A

I’m 9

2

Where is mummy?

B

It’s a ball

3

How many tables?

C

My name is Larry

4

How old are you?

D

He’s nine

5

What’s your favourite food?

E

She’s in the kitchen

6

What’s this?

F

Ice cream, yummy

7

How old is he?

G

Two tables

1

2

3

4

5

6

7

4.Закончи предложения

  1. I like _______________________________________

  2. I don’t like _______________________________________

  3. My favoutite food is ________________________________

  4. Where’s daddy? ( garden) ____________________________

  5. What’s this? (cat) ________________________________

  6. Is she in the bedroom? Yes,___________________________

  7. Is he in the garden? No,_______________________________

  8. My name is________________________________________

  9. How are you? I’m_________________________________

5. Заполни пропуски

A____C D____F___H___JK___M___O P___ ___ ___ T U___ ___ X ___Z

6. Вставь am, is, are

  1. This _______ my sister

  2. She ________in the house

  3. I ______9

  4. How old ______you?

  5. My name _____ Lulu

  6. I ______happy

  7. My favourite food ______ pizza

Контрольная работа 2 класс (1 полугодие) Spotlight

Контрольная работа за 1 полугодие 2 класс

Full name_________________________________________Form_______

1 Запиши данные буквы в алфавитном порядке:

K, A, C, B, G, T, L, O, R, S, N, Z, P, E.

_____________________________________________________________________________

2. В каждой строчке слов выбери то, в котором выделенная буква читается не так, как остальные. Подчеркни его.

1) cat ant name

2) red he she

3) she sheep snake

4) isn’t ink Shine

3.Напиши данные слова строчными буквами.

Например: LAMP – lamp

1) DOG- ………………. 4) LORRY- ……………….

2) FAMILY- ……………… 5) RABBIT — …………………

3) ZOO — …………………….. 6) LIP- …………………

4 Cоедини части слов

1 hou ow

2 wind room

3 grand se

4 sis ma

5 bath ter

5 Восстанови диалог

He’s in the garden.

It’s a tree house.

No, it’s TV.

Hello, Lulu. I’m Liz.

1 Hello, I’m Lulu

___________________________

2 What’s this?

____________________________

3 Where’s daddy?

_____________________________

4 Is it a radio?

_______________________________

6 Расставь слова в предложении в правильном порядке

This\my\is\house________________________________________

This \my\ garden\is__________________________________________

a garden \is\This\gnome_______________________________________

The gnome\blue\is___________________________________________

I\my\love\garden______________________________________________

Итоговая контрольная работа 2 класс (Spotlight)

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

Кочкуровская средняя школа

607936 Нижегородская область Починковский район

с. Кочкурово ул. Советская 1б

Итоговая контрольная работа

Класс: 2

Учебник: «Английский в фокусе 2»

Авторы: Н. И. Быкова, Д. Дули, М.Д. Поспелова, В Эванс

Издательство: «Просвещение» 2015

Выполнила:

Салина Елена Викторовна

учитель английского языка

МБОУ Кочкуровской СШ

2015-2016

Итоговый тест по английскому языку за курс 2 класса.

Базовый уровень

1.Послушай рассказ о животном и определи кто оно. ( 1 балл)

hello_html_26d9ffbe.pnghello_html_3978709a.pnghello_html_m1288e54c.pnghello_html_m2515cea1.jpg

2. Прочитай отрывок из письма Ани ее английскому другу Джону. О каком питомце Аня говорит? Найди правильный ответ и обведи букву. (1 балл)

I have got a friend. It is red, blue and green. It is not sad. It is nice. It can swim well. It can`t fly and run. It`s name is Polly. It is one. It lives with me, my mum and dad. It likes my home. We like Polly too.

a) It is a cat. b) It is a cockerel. c) It is a fish.

3. Запиши данные слова в алфавитном порядке: (1 баллов)

dance, kangaroo, chimp, orange, grandma, ballerina, under, apple, sandwich, mouse.

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

4. Поставь слова в правильном порядке, чтобы получились предложения. Запиши полученные предложения. (5 баллов)

1. like, don’t, I, sandwiches. — _____________________________________________

2. eight, I’m.- __________________________________________________________

3. got, I’ve, eyes, green. — _________________________________________________

4. can, he, swim. — _____________________________________________________.

5. name, is, my, Jim. — ___________________________________________________.

5. Подчеркни лишнее слово в каждой строке: (5 баллов)

1. a table, a chair, a chimp, a lamp, a bath.

2. two, three, four, five, he.

3. a horse, a kangaroo, a mouse, a ballerina, a snake.

4. yellow, white, sad, brown, orange.

5. a toy soldier, a girl, a teddy bear, a ballerina.

6. Прочитай и раскрась цветными карандашами: ( 7 баллов)hello_html_m68681c22.png

hello_html_m1efbb9ec.pnghello_html_m3860342.png

a yellow bed

a red toy soldier

a brown doghello_html_m1fb4a2c6.png

a white mousehello_html_1c6b0a2f.png

a grey and black cathello_html_m6088026e.png

a green tablehello_html_7be71b28.png

a pink chair

7. Выбери ответ и обведи нужную букву. (5 баллов)

1) Bob … got a clever dog.

a) have b) has

2) We … got ten tables.

a) have b) has

3) I … a boy.

a) am b) is c) are

4) My brothers … happy and funny.

a) am b) is c) are

5) … she sad?

a) am b) is c) are

8. Комплексное задание.

Расскажи о своем питомце в форме загадки (цвет, внешность, характер, что умеет и не умеет делать) (максимум 5 баллов)

I have got a pet. Its name is…

Итого 30 баллов

Лист для учителя

Ответы к тесту:

  1. A cat

Nick has got a pet. It is not slim. It’s fat. It is white and grey. The pet is kind and funny. It can jump, run, sing and sit. It can’t fly, swim and speak. It lives in the house. Nick likes his pet.

  1. с

  1. apple, ballerina, chimp, dance, grandma, kangaroo, mouse, orange, sandwich, under

  1. 1. I don’t like sandwich.

2. I’m eight.

3. I’ve got green eyes.

4. He can swim.

5. My name is Jim.

  1. 1. a chimp; 2. he; 3. a ballerina; 4. sad; 5. a girl

  1. Желтая кровать, красный солдатик, коричневая собака, белая мышь, серо-черный кот, зеленый стол, розовый стул.

  1. 1)b 2)a 3)a 4)c 5)b

  1. Предложения должны быть построены грамотно. Каждое правильное предложение – 1 балл.

Всего 30 баллов

Пояснительная записка

Итоговая контрольная работа во 2 классе по УМО “Spotlight” состоит 8 заданий .

Задания 1 — 5 соответствуют базовому уровню.

Задания 7-8 — повышенному уровню.

Задание №1 проверяет умение учащихся понимать текст на слух на английском языке, построенный на знакомом лексическом материале.

Задание №2 проверяет навыки чтения с полным пониманием текста.

Задание №3 проверяет знание английского алфавита.

Задание №4 проверяет умение учащихся правильно составлять предложения.

Задание №5 проверяет умение учащихся выделить слово не соответствующее общей теме.

Задание №6 проверяет знание учащимися лексических единиц УМО 2 класс “Spotlight”.

Задание №7 проверяет знание учащихся глаголов to be и глаголов have/has

Задание №8направлено на проверку умения составлять монологическое высказывание описательного характера.

Используемый источник: УМО “Spotlight” 2 класс (Английский в фокусе)

Порядок выполнения работы:

1. Сначала учащиеся выполняют задание по аудированию.

2. Далее выполнять задания можно в любой последовательности.

3.Работу можно выполнять 2 урока.

Оценивание работы:

«5» — 100 – 75%

«4» — 74– 66%

«3» — 65 – 50%

«2» — менее 50%

Отчёт о проведении комплексной работы в конце года в3 классе ______________________школы.

баллы,

% уровень

Ф.И.

1

2

3

4

5

6

всего

7

8

всего

1.

2.

3.

Зам директора по учебной работе: