Упражнения по английскому языку 2 класс.
В данной статье вы найдете подборку разных упражнений для 2 класса. Вы обязательно найдете среди данных упражнений те, которые будут полезны вашему ребенку или классу. В конце статьи к упражнениям прилагаются ответы.
Вероятно, второклассникам также будут полезны
Упражнения для 2 класса (содержание)
Грамматические упражнения для 2 класса
Упражнение 1. Вставьте am / is /are. (Повторить употребление глагола to be)
- My cat _____ black and white.
- Grass _____ green.
- They _______ happy.
- Grandma _____ here.
- A horse ______ an animal.
- Ice-cream _______ cold.
Упражнение 2. Вставьте a / an. (Повторить употребление артикля)
- Nick has ______ big nose.
- Neil has ______ dog.
- Let’s read _____ English story.
- I got ______ umbrella for my birthday.
- France is ______ country.
- He is ______ boy.
- She is _______ Australian girl.
- It is ______ easy book.
Упражнение 3. Вставьте have / has (Больше упражнений на have / has)
- I _____ a nice family.
- ______ you got a sister?
- Dad ______ a brother.
- Mom _____ a sister.
- An elephant ______ four legs.
- A giraffe ______ a long neck.
- My uncle ______ no money.
- The teacher _____ a red pencil.
Упражнение 4. Напишите верное местоимение. (Повторить личные местоимения)
- (Pete) ______________ likes Coca-Cola.
- (My parents) ______________ like tea.
- (My brother) ______________ like milk.
- (My sister) __________ is watching TV.
- (My teacher) __________ drives to school every day.
Упражнение 5. Вставьте s/es? Чтобы образовать множественное число. (Повторить образование множественного числа)
- Ted has a lot of ball
- Do you like to read book____?
- I like cat
- He has four lamp____ in his room.
- Can you take the two glass____ ?
- I have lost my key_____.
- My sister doesn’t like snake_____.
- Do you want bacon and egg_____.
- Do you like peach______?
Упражнение 6. Fill in: can or can’t
- An elephant ____ jump.
- A bear _______ go.
- A fish ________swim.
- A dog ________fly.
- A cow _______sleep.
- I _______see.
Лексические упражнения для 2 класса
Упражнение 1. Соедините вопросы и ответы на них.
1. What’s your name? 2. How old are you? 3. How tall are you? 4. How are you? 5. What have you got? 6. Can you fly? 7. What color do you like? 8. What food do you like? 9. What toys do you like? 10. What drinks do you like? 11. What can you do? 12. Can you jump? | A. I like potatoes and fish. B. I’m 1 meter 29 centimetres. C. I’m fine thanks D. I like lemonade E. I like cars and robots. F. I’m 8 years old. G. I’ve got a red bike. H. I can speak English! I. My name is Kate. J. No, I can’t. K. I like orange. L. Yes, I can! |
Упражнение 2. Назовите.
- 3 things in your school bag
- 3 things you like to do
- 3 foods you like
- 3 animals
- 3 colors
Упражнение 3. Choose a color:
Red, orange, purple, yellow, blue, pink, white, green, black, brown |
- A frog is___________.
- A penguin is ___________ and ___________.
- A banana is___________.
- An apple is ___________.
- Grapes are___________.
- A sheep is___________.
- A pig is___________.
- An orange is___________.
- Eyes are ___________ or___________
Упражнения на правописание для 2 класса.
Упражнение 1. Can you spell the COLORS? Вставьте пропущенные гласные.
- R __ D
- Y __ L L __ W
- G R __ __ N
- B L __ C K
- B R __ W N
- G R __ __
- W H __ T __
- B L __ E
Упражнение 2. Can you spell NUMBERS? Вставьте пропущенные гласные.
- __ N __
- T W __
- T H R __ __
- F __ __ R
- F __ V __
- S __ X
- S __ V __ N
- __ __ G H T
- N __ N __
- T __ N
Упражнение 3. Do the maths. Решите примеры. Запишите ответы словами. (Счет до 20)
- Eleven + two =
- Nine + ten =
- Seven + five =
- Fourteen + six =
- Fifteen + four =
Ответы к упражнениям для 2 класса.
ГРАММАТИЧЕСКИЕ УПРАЖНЕНИЯ.
Упражнение 1. 1 is, 2 is, 4 are, 5 is, 6 is
Упражнение 2. 1 a, 2 a, 3 an, 4 an, 5 a, 6 a, 7 an, 8 an
Упражнение 3. 1 have, 2 have, 3 has, 4 has, 5 has, 6 has, 7 has, 8 has
Упражнение 4. 1 he, 2 they, 3 he, 4 she, 5 he или she
Упражнение 5. 1 balls, 2 books, 3 cats, 4 lamps, 5 glasses, 6 keys, 7 snakes, 8 eggs, 9 peaches
Упражнение 6. 1 can’t, 2 can, 3 can, 4 can’t, 5 can, 6 can
ЛЕКСИЧЕСКИЕ УПРАЖНЕНИЯ
Упражнение 1. 1 — I; 2- F; 3- B; 4 – C; 5 – G; 6 – J; 7 – K; 8 – A; 9 – E; 10 – D; 11 – H; 12 — L
Упражнение 2.
Примерные ответы:
1 pen, pencil, book
2 jump, run, play
3 pizza, potatoes, meat
4 cat, dog, monkey
5 red, black, white
Упражнение 3. Ответы ребенка могут несколько отличаться. Даны примерные.
1 green; 2 black / white; 3 yellow; 4 red, 5 purple, 6 white; 7 pink, 8 orange, 9 blue / green
УПРАЖНЕНИЯ НА ПРАВОПИСАНИЕ
Упражнение 1.
- R E D
- Y E L L O W
- G R E E N
- B L A C K
- B R O W N
- G R E Y / G R A Y
- W H I T E
- B L U E
Упражнение 2.
- O N E
- T W O
- T H R E E
- F O U R
- F I V E
- S I X
- S E V E N
- E I G H T
- N I N E
- T E N
Упражнение 3.
1 thirteen; 2 nineteen; 3 twelve; 4 twenty; 5 nineteen;
Надеюсь, вам понравились эти упражнения по английскому языку для 2 класса.
Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!
Тренировочные задания для чтения по английскому языку 2 класс
АНГЛИЙСКИЕ БУКВЫ И ЗВУКИ
Задание 1. Назови английские буквы и напиши их парами:
A, F, d, B, e, C, f, g, a, b, с, D, E, G.
Задание 2. Напиши пропущенные буквы:
H__, I__, J__, K __, L___, M___, N__, O__, P__
Задание 3. Найди ошибку и напиши буквы правильно:
Aa, Bd, Cc, Db, Ee, Ff, Gg, Hn, Ij, Ji, Kk, Ll, Mm, Nh, Oo, Pp.
Задание 4. Напиши пропущенные буквы:
__h, __q, __r, __s, __t, __u, __v, __w, __z, __y
Задание 5. Напиши буквы в алфавитном порядке. Какие буквы пропущены?
Hh, Xx, Kk, Ss, Uu, Cc, Pp, Nn, Aa, Zz, Ee, Dd, Bb, Ff, Jj, Mm, Oo, Rr, Vv, Yy
Задание 6. Назови английские буквы:
W, q, l, Y, G, f, h, D, b, P, R, t, E, x, g, I, L, m, n, r, i, d, j, V, J, y, Q
Задание 7. Соедини буквы и звуки:
Bb Cc Dd Hh Ll Ss Zz Rr Pp Ff Kk
[b] [z] [s] [r] [k] [f] [d] [h] [l] [p]
Задание 8. Назови буквы, которые стоят не на своём месте:
Aa, Bb, Ss, Dd, Ff, Ee, Gg, Hh, Jj, Ii, Kk, Ll, Mm, Nn, Oo, Pp, Qq, Rr, Cc, Tt, Uu, Ww, Vv, Xx, Yy, Zz.
Задание 9. Напиши пропущенные буквы:
F___, ___g, ___ t, R ___, I ___, B ___, ___d, ___h, L ___, ___ m, N ___, J ___
Задание 10. Назови буквы и скажи, как они читаются в словах:
Aa — Ii, Bb – Dd, Cc – Ss, Gg – Jj, Ee – Uu, Ff — Tt, Hh – Nn, Pp – Rr, Vv — Ww
Задание 11. Обведи кружком гласные буквы:
1) a, r, g, k, u, c, s, q 2) d, t, f, e, x, p, v, i
3) w, z, o, j, v, e, y, h 4) r, p, I, f, a, n, b, r
Задание 12. Прочитай транскрипцию и напиши буквы:
1) [ei] ______ , [ai] ________ 6) [si:] _____, [ti:] _________
2) [əu] ______, [ es] ________ 7) [vi:] _____, [wai] ________
3) [ju:] ______, [a:] _________ 8) [kju:] ______, [ en] _______
4) [el] ______, [eit∫] ________ 9) [ zed] ______, [pi:] _______
5) [i:] ______, [bi:] ________ 10) [di:] ______, [eks] ________
УЧИМСЯ ЧИТАТЬ ПО-АНГЛИЙСКИ
Чтение гласных букв в открытом слоге
Задание 1. Прочитай рифмовку:
B – A – Bay B – E – B
B – I – Bitty – By B – O – Bo
Bitty – By – Bo B – U – Bu
Bitty – By – Bo Bu — Bu
Задание 2. Прочитай слова в абсолютно открытом слоге:
No, hi, we, so, he, my, spy, go, be, by, me, sky, try, fry.
Задание 3. Прочитай слова:
Aa name, take, cake, hate, snake, rain, train, paint, day, may
Ee he, we, see, need, feed, sweet, green, tree, tea, eat, read, Pete
Ii/ Yy I, hi, pie, tie, time, like, fine, five, nine, kite, my, fry, spy, try
Oo no, so, go, home, coat, open, stone, nose, close
Uu pupil, student, suit, tune.
После согласных l, r, j буква Uu читается [u:]:
blue, fruit, June.
Задание 4. Прочитай слова:
may, play, day, name, cake, take, hate, pain, train, rain, eat, tea, see, tree, we, he, need, feed, green, sweet, hi, fine, five, like, pie, tie, pupil, no, coat, home, by.
Задание 5. Прочитай слова и перепиши их в тетрадь:
Snake, nine, green, fine, note, tree, read, five.
Задание 6. Напиши транскрипцию слов:
Go, name, like, five, he, hi, see, my, nine, no, Mike.
Задание 7. Прочитай предложения:
Hi! My name is Ike. Hi, Ike. Hi! My name is Jane. Hi, Jane.
Hi! My name is Jake. Hi, Jake. Hi! My name is Pete. Hi, Pete.
Hi! My name is Sue. Hi, Sue. Hi! My name is Flo. Hi, Flo.
Hello, Flo! Hello, Joe! Hello, Sue! Hello, Hube! Hello, Rube! Hello, Ike!
Задание 8. Прочитай слова
dome rope dose joke hole note hose tie die lie bike ripe hike dike
tide fine wipe mine mice like mite
pipe me be he see fee she mete gene feme tree tune duke dune pule puke dupe puce tule duty pupil
take hate made bane fame tale hake make lade fane tame hale male sale grape mace gave rage vane vale pace pave mage wane wale race rave wage wade lace poke bode bone pose tope
Чтение гласных букв в закрытом слоге
Задание 1. Прочитай слова:
Aa bad, bag, hat, cat, can, map, man, sand, flag, sad, dad, fat, rat, jam, ant
Ee rest, text, egg, send, hen, left, ten, pen, red, help, dress, leg, desk, bed
Ii it, is, bit, dig, slim, did, kid, tip, sit, skip, pink, big, milk, swim, ink
Oo fox, stop, got, hot, dog, boss, box, not, frog, job, on, cross, fog, lost
Uu must, trust, us, plus, bus, nut, but, run, jump, fun, mum, cup, jug
Задание 2. Прочитай слова и перепиши их в тетрадь:
Cat, dog, frog, fox, rat, hen, rabbit, ant.
Задание 3. Прочитай слова и подчеркни гласные в закрытом слоге:
Train, plan, plane, no, not, note, Kate, cat,
Задание 4. Прочитай слова
set pep pun cut ten net pup cup
sent pent punt sup hen mum man tan men hum ham pap twin hunt hap pant ton cog pod get hot cot got dug not hot dot sad bis kit mix bed nib bit mist bad bin miss rib rag rob run bred brit brat rod rut prep but brig gram dress flat nest plot plum
Задание 5. Прочитай и переведи предложения:
1. A cat is big. 6. Rex is a dog.
2. I am fine. 7. My Daddy is fine.
3. My Mummy is nice. 8. A snake is blue.
4. A frog is green. 9. A tree is green.
5. A flag is red. 10. A table is red.
Задание 6. Сравни чтение гласных букв в открытом и закрытом слоге:
Открытый слог take, name, paint, train, may, play, day, plane, hate, we, he, see, eat, read, need, feed, sweet, green, hi, pie, tie, time, fine, nine, like, my, try, fry, no, so, go, home, open, coat, pupil, student, suit, blue, fruit, June
Закрытый слог hat, lamp, cat, bad, bag, plan, apple, red, pen, desk, well, nest, help, ten, vest, milk, drink, zip, window, pin, dog, hot, stop, not, on, box, bus, must, trust, bus, cup, puppy
Задание 7. Прочитай слова:
take, can, paint, bad, may, cat, name, plan, plane, hate, hat, play, apple
we, red, eat, pen, see, desk, green, well, sweet, read, ten, tree, help
like, milk, pie, ill, fine, big, nine, little, tie, simple, drink, five, six
go, dog, home, hot, coat, no, not, open, student, must, pupil, bus, cup.
Задание 8. Прочитай имена:
Ann, Pat, Meg, Bess, Jill, Sam, Ken, Bill, Tom, John, Guss, Bob, Jane, Kate, Dave, Dan, Eve, Pete, Ike, Mike, Joe, Hube, Ned, Sue, Jake, Rube
Задание 9. Прочитай слова:
hate-hat, made-mad, glade-glad, meet-met, note-not, cube-cub, hope-hop
wine-win, fine-fin, file-fill, fate-fat, mate-mat, plane-plan, we-wet, weed-wed, tube-tub, reed-red, site-sit, ode-odd, pope-pop
Задание 10. Напиши транскрипцию слов:
Cat, jump, not, big, ten, hat, run, sing, red, six.
Задание 11. Прочитай словосочетания и перепиши их в тетрадь:
A yellow table, a green tree, a red bed, a big window, a white egg, a blue snake.
Задание 12. Прочитай слова и выпиши в тетрадь cначала числительные, а затем названия животных:
Text, net, frog, ten, nine, cat, red, fine, five, set, fox, six, snake, dog, seven, sun.
Задание 13. Обведи кружочком правильную транскрипцию выделенных гласных:
1) plate, skate, name [æ] [ai] [ei]
2) bad, and, Africa [æ] [ai] [ei]
3) five, like, fine [i] [ai] [ei]
4) ten, bed, hen [e] [i:] [ei]
5) Pete, meet, sea [i:] [e] [ei]
6) bus, but, cup [u] [ju:] [Λ]
Задание 12. Найди правильный звук к каждому слову:
1. Milk a) [æ]
2. Fly b) [Λ]
3. Nut c) [aı]
4. Tree d) [eı]
5. Flag e) [ı:]
6. Plate f) [ı]
Задание 13. Прочитай предложения:
Sam has got a fat rat and a bad cat.
Ten men have got ten pens and ten desks.
Ben has got a red pen. We have got a test. Ben helps me.
Tom has got a box and a fox.
He has got a bus, but he hasn’t got a gun.
I drink milk. I can swim, sing and swing.
Чтение гласных букв в третьем типе слога
Задание 1. Прочитай слова
ar car, far, park, mark, garden, arm, bark
or for, fork, form, storm, sport, morning, horse
После буквы w: work, word, world
er her, herb, verb, person
ir girl, bird, fir, first, birthday, skirt
ur turn, purse, curds, surname
Задание 2. Прочитай слова и перепиши их в тетрадь:
Сar, park, garden, sport, fork, form, work, her, verb, girl, bird, first, turn.
Задание 3. Прочитай слова:
take, plane, paint, can, cat, bad, name, play, car, park, garden, far, mark
see, green, eat, read, red, ten, pen, desk, well, her, herb, verb, person, go, no, home, coat, hot, dog, stop, for, form, storm, sport, fork, work, word
pupil, suit, student, blue, fruit, June, bus, nut, trust, turn, purse, surname
Задание 4. Прочитай и перепиши в тетрадь предложения:
A garden gnome is nice. A park is big. My apple is green. I like cakes.
Задание 5. Прочитай слова и напиши рядом с каждым словом транскрипционный значок [ei], [a:] или [æ]
Name sad tram arm park star back
Cat bag snake star rabbit bad game
Hat skate apple car man table cake
Jam take farm dark party smart stand
Can and brave date hand stamp late
Задание 6. Прочитай предложения:
Mark has got a car. It is dark. His car is in the park. Margo has got a farm and a garden. Perl has got a lot of herbs in her garden. Perl is a smart girl. I like sport.
Чтение буквы с
Буква с чаще всего обозначает звук [k]:
can, cat, cup, coast, cake, case, car, cube, cub, uncle, carry, cabbage, cottage, cream, clean, club, cut, cute, strict, coffee, disco, close
Буквосочетание ck всегда читается [k]:
back, black, socks, clock, luck, pack, packet, jacket
Если после буквы с следуют гласные e, i, y, то она
читается [s]:
face, place, ice, nice, mice, pencil, juice, cinema, city, concert, December
Задание 1. Прочитайте слова
black, cat, clock, cup, car, pack, clean, sock, case, jacket, cream, luck, club, disco, October, city, nice, face, mice, cinema, ice, place, December, cycle
Задание 2. Прочитай предложения:
I like coffee. Lucy is in her place. Her place is nice. I can clean the car. I like my cat. My cat is clean. He can run. She can climb. A clown is nice.
Чтение буквосочетаний sh, ch
Задание 1. Прочитай слова
sh [ʃ] fish, dish, wish, fresh, shelf, she, sheet, shop, shut, brush, sheep, ship
ch [ʧ] chick, peach, cheap, chips, cheese, chess, bench, check, much, chimp
Задание 2. Прочитай слова и перепиши их в тетрадь:
Fish, she, shop, sheep, short, chick, chips, cheese.
Задание 3. Прочитай предложения и перепиши их в тетрадь:
I like fish. I like chips. A chick is yellow. My sandwich is big. A sheep is white.
Задание 4. Прочитай слова и напиши рядом с каждым словом транскрипционный знак [s], [ʃ] или [ʧ]
shall shed chop chum chill chat send shop shun chip sand sell spot shunt shift smack hack chick pluck check pack stack tick chuck beck shack stash brick chum neck lack back shelf chips rich
Чтение гласных букв в четвёртом типе слога
Задание 1. Прочитай слова
are care, share, hare, parents,
ere here, there, where
ire fire, tire, tired
ore more, bore, store, shore
ure pure, cure, sure
Задание 2. Прочитай слова и перепиши их в тетрадь:
Hare, here, where, fire, more, sure.
Задание 3. Прочитай слова:
care, hare, share, parents, here, there, where, fire, tire, tired, more, bore, store, shore, pure, cure, sure, car, her, here, there, fir, fire, storm, store, purse
Задание 4. Прочитай слова
[a:] arm, art, ark, bar, mar, part, dark, tarn, mark, barn, nard
[eǝ] tare, hare, ware, fare, rare, pare, care, mare, bare, air, fair, pair
[o:] or, for, tore, bore, more, pore, sore, wore, tort, lorn, ford, torn, north
[ǝ:] firm, first, skirt, shirt, birth, pirn, wire, hire, mire, dire, entire
[ǝ:] her, fern, tern, perm, term, perk, kern, serve, fur, turn, curl, purse, durst, hurl
[iǝ] clear, dear, shear, peer, veer, beer, here, mere, beard, fear, hear
[ei] main, tail, paid, mail, pay, say, day, mail, pain, waist, rein, they
Задание 5. Прочитай предложения;
Please, speak to me. I don’t like cheap meat. He drinks tea near the sea. She likes to sit on the beach. I look at clean see.
Модальный глагол can
Задание 1. Прочитай предложения
I can play football. I can run like a dog. I can help Sam and Dan. I can paint well. I can see Tom. We can go home. He can ride a bike. She can swim well.
Задание 2. Прочитай предложения
Can he see well? Can he go home? Can Tom help you? Can I hope? Can you play football? Can you sing well? Can she swim well? Can the cat jump?
Задание 3. Прочитай предложения:
I can’t read well. He can’t swim. She can’t sing well. We can’t help you. I can’t jump. He can’t run well. She can’t play chess.
Задание 4. Прочитай предложения:
Can I see you? Yes, you can. Can Bob help Ann? Yes, he can.
Can you read? No, I can’t. Can I help you? No, you can’t.
Can she swim? Yes, she can. Can dogs fly? No, they can’t.
Задание 5. Прочитай и переведи предложения:
Dogs can run, but they can’t climb. Birds can fly, but they can’t swim. I can jump, but not very well. Fish can swim, but they can’t fly. Tom can dance, but not very well. Horses can run and jump very well. Ann and Bob can swim very well. She can swing, but not very well. He can play football very well.
Задание 6. Прочитай текст и напиши о том, что ты умеешь делать
What I Can Do
Hi! My name is Slava. I am a big boy. I am ten.
I can run and jump. I can swim and play football but I can’t ski or play tennis. I can run, jump and play football very well. But I can’t swim very well.
I like to run and play football very much. But I don’t like to swim or jump. I run and play football with my friends. We play football in the yard.
Задание 7. Прочитай слова и напиши рядом с каждым словом транскрипционный знак [i:], [e] или [ǝ:]
He pen we get bee her herm
Bed girl hen she me bird red
Turn meet text see well best leg
Send egg meat tree chess seven ten
Чтение буквосочетания –оо
Задание 1. Прочитай слова:
Kangaroo, look, book, bedroom, good, noon, football, food, too, footprints.
Задание 2. Прочитай словосочетания и перепиши их в тетрадь:
A good book, my nice bedroom, a big room, look at me, a big kangaroo.
Задание 3. Прочитай предложения.
A kangaroo can jump. My book is good. My bedroom is big. My favourite food is pizza. His favourite food is chips. Her favourite food is chips too. Look at me! I can climb a tree.
Задание 4. Прочитай слова
been heed need sheet deed keel creep peel keep keen creel meek teem cheek teen wool look took soot good crook boot hoot pool room moon loom proof drool dream mean bean beach creak team weak cheap team weak cheap meat peal
Задание 5. Прочитай слова
[au] owl, cow, now, down, flower, how, towel, power
[ou] show, low, fellow, sown, bowl, lowly
[oi] oil, soil, spoil, toil, boil, joy, boy, enjoy, toy
[o:] all, tall, also, ball, wall, football, call, hall, small
Буква у – особая гласная
В начале слова буква у обозначает согласный звук [j]:
yes, you, your, yard, young, yet, yellow
Задание 1. Прочитай словосочетания:
a bad year, a good year, many years, five years, six years, nine years, a young man, a young girl, young people, young children
Задание 2. Прочитай предложения:
Your yard is green. Your yard is large. I like to play in the yard. Young people play tennis in the yard. This man is young and strong. Give me a yellow cup. My jacket is yellow. Yegor is five. Yura is six years old. How old is Yasha? He is nine years old. Yana and Yelena play in the yard. Semyon and Tanya live in Yalta. Ilya and Tolya cycle in the yard.
Буква у в открытом слоге читается [ai]:
my, sky, fly, try, fry, dry, cry, why, shy, type, style.
Буква у в закрытом слоге читается [i]: system, symbol, gym
Задание 3. Прочитай слова:
yard, my, Yegor, cry, type, yellow, shy, system, fry, young, year, yet, buy, why, style, symbol, Yulya, dry, try, fly, gym, Olympic.
Буквосочетания ay, ey обозначают дифтонг [ei]:
they, may, day, play, pay, say, way, away, stay, grey
Буквосочетание оу обозначает дифтонг [oi]:
boy, toy, enjoy, Floy, Roy.
Задание 5. Прочитай слова:
my, fly, sky, cry, dry, try, why, type, style, buy, guy, may, day, pay, play, say, way, stay, grey, boy, toy, joy, enjoy, Roy, system, Olympic, shy, symbol.
В конце многосложных слов буква у читается как [i]:
carry, happy, berry, sorry, hurry, hungry, baby, lady, lazy, crazy, marry, merry, very, every, duty, story, only
Задание 6. Прочитай предложения
The lady lives in a big city. Her baby is very nice. It’s a merry story. We enjoy every happy day. I am not lazy. Only you can help me.
Задание 7. Прочитай слова и поставь рядом с каждым словом транскрипционный знак [i], [ai] или [ǝ:]
I big bird bike fly six ice
Hi smile his pig drink city by
Time sky ride time slim try baby
Like fix girl pretty film sing lady
Задание 8. Прочитай и переведи текст
My Toys
Hi! My name is Denis. I am ten. I have got many toys. I’ve got three balls, six cars, two cats and one dog.
My balls are green, red and yellow. They are in the box. The box is in my room. I have got many cars: big and little, black, blue, grey, brown and white. They are on the shelf. My cats are grey. They are nice. They are on my desk. I like to play with my toys.
Чтение буквосочетания th (звонкий межзубный звук)
Буквосочетание th обозначает звонкий межзубный звук [ð]:
they, them, this, that, mother, father, brother, together, grandmother, grandfather, then, that, clothes, with, weather
Задание 1. Прочитай слова с неопределённым артиклем:
a day, a play, a tale, a name, a cake, a train, a tail, a pie, a pupil, a student, a green tree, a fine sweet, a blue sea, a fine tale, a green coat, a blue suit
Задание 2. Прочитай слова с определённым артиклем:
the name, the tale, the day, the play, the tail, the train, the time, the tie, the pie, the tree, the tea, the sea, the home, the coat, the pupil, the student, the suit, the fruit, the fine pie, the sweet tea, the blue coat, the green fruit
Задание 3. Прочитай предложения:
I have got a mother and a father. My grandmother can sing English songs. I like to play with my brother. My brother likes coffee with milk. My mother drinks tea. My mother can play the piano.
Задание 4. Прочитай словосочетания:
this man, this baby, this lady, this day, that girl, that teacher, that game, that rose, this cat, that bed, this chair, that radio, this ship, that chicken
Задание 5. Прочитай предложения:
This is a cat. That is a dog. This is my mother. That is my father. This is his brother. That is her sister. The weather is good. The moon is on the sky.
Чтение буквосочетания th (глухой звук)
Буквосочетание th может обозначать глухой межзубный звук []:
thick, thin, think, thing, thank, tooth, teeth
Задание 1. Прочитай слова и перепиши их в тетрадь:
This, that, with, they, there, mother, brother, father, thin, thick, thank.
Задание 2. Прочитай предложения:
Let me think. Thank you! I see three trees. The bird is in the tree. That girl is my sister. The girl is thin. She is my mother.
Чтение буквосочетаний ng, nk. Суффикс —ing
Буквосочетание ng читается как один звук [η]:
sing, spring, bring, long, song, strong, hang, morning, evening, swing.
Задание 1. Прочитай предложения:
Good morning, Ike! Good evening, Eng! We play in the morning. They read in the evening. Spring is a fine season. Birds sing in spring. Spring brings rain. Please, bring me a ring. Bring a cup of strong tea. We swing in spring.
Задание 2. Прочитай предложения.
It’s evening. The evening is fine. The day is long. Eng can’t sing. Bring him strong tea. A king likes to sing a song. He likes swimming and skating too. So he is very fit and strong.
Чтение буквы g
Буква g чаще всего обозначает звук [ g ]:
green, game, glad, gas, go, big, bag, garden, dog, good
II. Если буква g стоит перед гласными e, i, y, то обозначает звук [d3]:
age, page, cage, stage, agent, large, orange
Исключения: give, girl, get, gift, begin
Задание 1. Прочитай слова
game, page, sing, gym, long, age, bring, stage, green, garden, glad, orange, bag, get, gift, give, large, girl, begin, flag
Задание 2. Прочитай и переведи текст
My Friend
Hello, boys and girls! I am Anton. I am a pupil. I have a friend. His name is Sasha. Sasha is ten. He is a pupil too. He is my classmates.
Sasha is a tall boy. His hair is dark and short. He has grey eyes. He has blue jeans and brown T-shirt on. He has black boots. He has no cap on. He has a ball in his hands.
Sasha can sing songs very well. But he can’t ride a bike. He likes to read.
We like to play football and to play computer games. We are good friends.
Задание 3. Обведи кружком правильную транскрипцию выделенных согласных
1) cat, cow, crocodile [k] [s]
2) black, duck, clock [sk] [k]
3) cherry, children, bench [∫] [t∫]
4) ship, fish, sheep [∫] [t∫]
5) sing, spring, song [ng] [η]
Задание 4. Прочитай текст и ответь на вопросы
My name is Alex. I am a pupil. I am nine. I like to read books. I like to play football and volleyball. I do not like to play tennis. I have got a sister. Her name is Sally. Sally likes to sing songs. My sister and I like to paint.
Who is nine? Alex Sally
Who reads books? Alex Sally
Who likes to sing? Alex Sally
Who likes to paint? Alex Sally
Задание 5. Прочитай текст и выбери правильный ответ
Hello! My name is Dick. I am five. I do not go to school. I have got many toys. I have got a teddy bear. It is big and brown. I have got four cars. They are white and blue. I have got a robot and two planes. I have not got dolls but I have got three balls. I like my toys.
Dick has got ____________. many friends / many toys
He has got a brown __________. teddy bear / car
He has got four ____________. balls / cars
Dick has got one ___________. robot / plane
He has not got a ____________. ball / doll
Задание 6. Прочитай предложения
I have got a pet. It is a cat. Its name is Fat. It has got a funny nose. My cat likes milk. It cat climb and jump. My cat is clever and cute. I love my cat!
Mike has got a dog.
Dear Friends! Now you can read English well. You know many new English words. You can read English poems and rhymes. I hope you love English!
Тест по английскому языку на тему: Контрольные задания для 2 класса по английскому языку
«Рассмотрено» Руководитель ШМО ______ /Латыпова Р.Х. Протокол № от «__»2015 г. | «Согласовано» Заместитель директора по УР МБОУ «СОШ №20» НМР РТ ______ / Тонкова Р.Г. от «__»2015 г. | «Утверждаю» Директор МБОУ «СОШ №20» НМР РТ _________ / Ишмухаметов И.Ш. Приказ № от «__»2015 г. |
КОНТРОЛЬНО — ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ
промежуточной аттестации
по английскому языку
для 2 А класса
муниципального бюджетного
общеобразовательного учреждения
«Средняя общеобразовательная школа №20»
Нижнекамского муниципального района
Республики Татарстан
на 2015 — 2016 учебный год.
Рассмотрено на заседании
педагогического совета.
Протокол № __
от « »__________2015 г.
Пояснительная записка
к контрольно-измерительным материалам для промежуточной аттестации учащихся 4 класса, обучающихся по УМК “Rainbow English” издательства «Дрофа», автор Афанасьева О.В.
Цель: осуществить контроль уровня сформированности знаний, умений и навыков обучающихся в соответствии с целями и задачами изученных тем.
Форма работы: лексико-грамматический тест.
Содержание: тест построен по аналогии ОГЭ и состоит из 6-ти заданий, которые охватывают весь лексический и грамматический материал, изученный на протяжении всего учебного года, а именно: употребление транскрипций, отрицательные формы глаголов, модальный глагол can, множественное число существительных, форма глаголов настоящего времени, личные местоимения, а также знание лексики по темам: «Приветствие», «Животные», «Школа», «Описание внешности человека».
Время выполнения работы: 45 минут.
Критерии оценивания
Каждое правильно выполненное задание оценивается в пять баллов, таким образом, максимальное количество баллов, которое можно набрать в данной работе – 30.
28 баллов – 30 баллов – «5»
25 баллов – 27 баллов – «4»
22 баллов – 24 баллов – «3»
менее 22 баллов — «2»
Тестовые задания для 2 класса
Задание №1
Подбери подходящий транскрипционный значок к каждой букве или буквосочетанию. Впиши нужный транскрипционный значок в пропуск. |
Пример:
- v _[v]_
- o ____
- a ____
- e ____
- i ____
- u ____
[ж] [e] [ɒ] [ɪ] [ʊ] [v] |
Задание №2
Прочитай слово по-русски. Собери из предложенных английских букв слово с этим же значением. Напиши английское слово, поставив буквы в нужном порядке. |
Пример:
- ручка nep ________pen___________
- скакать psik ______________________
- летать ylf ______________________
- рисовать dwar ______________________
- плавать wism ______________________
- читать dera ______________________
Задание №3
Прочитай предложения 1-5. Посмотри на слова в рамке, выбери нужное слово и впиши его в отведенный пропуск. Одно слово лишнее. |
Пример:
- It can sing. _____cockerel_______
- It can skip but it can’t swim. ___________________
- It is big and green. It can swim. ___________________
- It can run and swim. It can’t skip. ___________________
- It is red and cunning. ___________________
- It can run and jump. It can’t sit and fly. ____________________
dog, crocodile, cat, horse, fox, cockerel, fish |
Задание №4
Прочитай предложения 1-5 и выбери правильный вариант a-b. |
Пример:
- I … got a red pen.
- has b. have
- My name … Vova.
- is b. can
- Can you fly? – No, I can …
- not b. no
- My cat …swim.
- cant b. can’t
- She can read and …
- write b. written
- My dog is …
- black b. blue
Задание №5
Прочитай предложения 1-5. Переведи русские слова, данные в скобках, на английский язык и запиши их в пропуски. |
Пример:
- (Привет)_Hello_, Sveta! How are you?
- I have got (зеленый) _____________ pencil.
- A cat can’t (летать) _____________.
- He can dance and (петь)_____________.
- Liza has got a black and red (попугай) ________________.
- (Ее) _________ name is Kate.
Задание №6
Прочитай текст и найди в нем ответы на вопросы 1-4. Запиши нужную информацию в пропуски рядом с вопросами. Отвечай на вопросы кратко. |
My name is Ann. I am seven. I live in Moscow. I have a cat and a dog. I can skip and sing. I can’t swim. I like tennis.
Пример:
- What is her name? _______Ann_______
- How old is she? _________________
- Where does she live? _________________
- What does she have? _________________
- What can she do? _________________
- What does she like? __________________
Тест по английскому языку: Подборка упражнений по Spotlight (2 классы)
Spotlight-2. Test 4.
Task 1. Расшифруй слова и найди значение. Запиши слова правильно.
1.blalrinae ______ 2.tdeyd brea ______ 3. shfel _______ 4. tyo sldireo ________ 5. odll _______ 6. tyo xbo _______ 7. pnki ______ | а) кукла б) коробка для игрушек в) балерина г) игрушечный солдатик д) розовый е) плюшевый мишка ж) полка |
Task 2. Найди правильный перевод. Запиши соответствующую букву рядом с английским предложением.
|
|
Task 3. Пользуясь подсказками, ответь на вопросы.
Образец: Is the teddy bear under the bed? (-) – No, it isn’t.
Is the teddy bear on the bed? (+) – Yes, it is.
- Is the toy soldier in the toy box? (+)
- Is the rabbit under the table? (-)
- Is the ballerina on the shelf? (+)
- Is the doll on the chair? (+)
- Is the horse under the bed? (-)
Task 4. Переведи, используя слова: big, small, green, fair, dark, clever, eyes, ears, nose, mouth, hair. Запиши получившиеся словосочетания.
- Умные глаза
- Светлые волосы
- Маленький нос
- Большие уши
- Маленький рот
- Зелёные глаза
- Тёмные волосы
Task 5. Cкажи, что это не так.
Образец: I’ve got six sisters. – I haven’t got six sisters.
She’s got a brother. – She hasn’t got a brother.
- I’ve got ten little puppets.
- She’s got blue eyes.
- Nanny Shine’s got dark hair.
- I’ve got a nice tree house.
- He’s got fair hair.
Следующие задания – дополнительные. Могут быть использованы учителем на тесте или отдельно, для формирования навыков чтения и письма.
Reading
Task 6. Прочти текст и письменно ответь на вопросы.
Larry and Lulu have got a lot of different toys: big and small and of all colours. Larry has got a toy soldier, a ball and a jack-in-the-box. Lulu has got a puppet, a ballerina and a doll.
Larry’s favourite toy is a toy soldier. It has got dark hair and brown eyes. Where’s the toy soldier? It’s on the shelf.
Lulu’s favourite toy is a ballerina. It has got blue eyes, fair hair, a small nose, small ears and a pink mouth. It’s very pretty. Where’s ballerina? It’s in the toy box.
Вопросы:
- What toys has Larry got? ________________________________________________
- What’s his favourite toy?________________________________________________
- What toys has Lulu got? _________________________________________________
- What’s her favourite toy? ________________________________________________
- Where’s the toy soldier? _________________________________________________
- Where’s the ballerina? ___________________________________________________
Writing
Task 7. Представь, что ты получил письмо от Ларри. Прочитай его и напиши ответ. Не забудь ответить на его вопросы и рассказать о себе. Используй письмо Ларри в качестве образца.
Dear _______________,
My name is Larry. I’m nine. I’ve got dark hair and brown eyes. I can run and swim well but I can’t speak Russian. My favourite food is ice cream. My favourite toy is a toy soldier. I’ve got a sister, Lulu. She is five. She’s got red hair and green eyes.
What can you do? What’s your favourite food? What’s your favourite toy? Have you got a brother or a sister?
Love,
Larry
Твой ответ:
______________________ ,
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ,
______________________
Английский. Тесты по чтению для 2 класса.
Сегодня предлагаю вам подборку разноплановых тестов для чтения для 2-го класса. Тесты не сложные. Их можно использовать как для развития навыков чтения в начальной школе, так и для проверки этих самых навыков во 2 классе. При выполнении заданий во 2-м классе тексты у учащихся не забираются. Если вы используете данный материал в 3-м классе. После 5-10 минут ознакомления текст можно забрать и выдать бланки с заданиями.
Reading tests для второго класса.
Тест по чтению для 2 класса. #1.
Тема: about myself, pets
Прочитай текст и выполни задания к нему.
I’m Greg. I’m nine. I have got a nice red cat. It can jump and run. But I haven’t got a dog, and I’m sad. This is Rob. He is three. He has got a little yellow fish. The fish is nice. It can swim. Rob is happy. This is Jillian. She has got four little kittens. Jillian is happy, too.
Задания к тексту.
Ex.1. Подчеркни слова, которые есть в тексте.
Greg, sad, snake, nice, Ann, jump, apple, nine, funny
Ex.2. Дополни предложения в соответствии с текстом.
- Greg has got а a) little white kitten b) nice red cat c) little red fish
- It can . a) jump b) swim c) run
- Rob is . a) nine b) five c) three d) seven
- Ron has got a) nice little kitten b) big black cat c) little yellow fish
- Jillian has got a) three little kittens b) a nice little kitten c) four little kittens
Ex.3. Ответь на вопросы. Дай краткие ответы в соответствии с текстом.
Образец: Is Greg nine? — Yes, he is.
- Has Greg got a nice black cat? ____________________
- Is Greg happy? ____________________
- Is the fish big and green? ____________________
Тест по чтению для 2 класса. #2.
Тема: about myself, pets
Прочитай текст и выполни задания к нему.
This is Anna. She is little. She is five. Anna has got a cat. It is a big cat. This is Katrin. She is little, too. She is six. She has got a chick. It’s a nice chick. This is Jackie. He isn’t little. He is big. He is nine. He has got a kitten. It is a funny little kitten.
Ex.1. Подчеркни слова, которые есть в тексте.
Five, nice, Jill, little, six, kitten, seven, Jackie, funny
Ex.2. Впиши пропущенные буквы.
C_t, f_t, kit_en, chi_k, b_g.
Ex.3. Подбери к русским словам английские слова из текста.
у Ани есть _____________
смешной _____________
цыплёнок_____________
толстый _____________
красивый _____________
Ex.4. Выбери и обведи номера предложений, которые есть в тексте.
- Anna has got a cat.
- It’s a big fat cat.
- Katrin is little, too.
- Katrin has got a kitten.
- Jackie has got a kitten.
- It’s a funny little kitten.
- Составь рассказ о Кате по образцу.
This is Mary. Mary is big. She is nine. Mary has got a chick. It’s a nice little chick.
Текст для чтения по английскому языку для 2 класса. #3.
Тема: животные, на ферме.
Farm animals
This is a dog. The dog is small. The dog is black. It says, «Woof-woof».
This is a cat. The cat is small. It is red. The cat says, «Mew-mew».
This is a pig. The pig is big. It is pink. The pig says, «Oink-oink».
This is a hen. The hen is little. The hen is red.
It says, «Cluck-cluck».
This is a cow. The cow is big. It is brown. The cow says, «Moo-moo».
This is a duck. The duck is little. It says, «Quack-quack».
This is a sheep. The sheep is white. It is big. It says, «Bah-bah».
Ex.1. Подчеркни слова, которые есть в тексте.
The dog, the cat, the pig, the hen, the cow, the duck, the wolf, a farmer
Ex.2. Впиши буквы.
C_w, h_n, d_g, p_g, c_t.
Ex.3. Дополни предложения, подбирая слова big или little
- The pig and the cow are ______.
- The cat and the dog are _______.
- The hen and the duck are _______.
Ex.4. Переведи на английский.
- Ферма — _______,
- Розовый — _______,
- Белый — _______,
- Маленький —
Ex.5. Oтгадай загадки.
It is big. It is brown. It says “Moo-moo”. This is a _________.
It is little. It is yellow. It can swim. This is a _________.
It is big. It is pink. It says “Oink-oink”. This is a _________.
Надеюсь, вам понравились эти задания по чтению для 2-го класса.
Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!
Тренировочные упражнения по английскому языку для 2 класса
Тренировочные упражнения для подготовки к итоговой контрольной работе по английскому языку за 2 класс (УМК Spotlight 2)
Допишите маленькую букву рядом с заглавной и наоборот.
A t N
F m b
H j d
2) Соедини.
Замени слова на соответствующие местоимения
1 a doll – 4 my sister – 7 David and you —
2 mum and dad – 5 an island – 8 Summer —
3 little brother – 6 Grandma and I — 9 Mark —
Вставьте слова в предложения: sunny, windy, hot, cold, raining
1 It’s ________. 2 It’s _________. 3 It’s _________. 4 It’s ______ . 5 It’s _________.
Cоедини слова и картинки.
1 2 3 4 5 6 7
а ice-cream b shoes c skirt d dolphin e jacket f snake g coat
Вставьте в предложения предлоги: in, on или under.
1 2 3
The boy is________the tree. The rabbit is________the table. The ball is _________the box.
6) Выберите один из двух вариантов.
1. розова юбка a) white skirt b) pink skirt
2. зеленая лампа a) green tree b) green lamp
3. черный стул a) black chair b) black tree
7) Прочитай и выбери. 8) Прочитай и запиши цифру.
1. They have got / has got new toys. 1. two – ……………….
2. I have got / has got big ears. 2. five – ……………….
3. Bob have got / has got brown eyes. 3. eight – ……………….
4. He have got / has got a red coat. 4. three – ……………….
Английские тексты для чтения с заданиями 2 класс
1. Прочитай рассказ и ответь на вопросы.
Rabbit.
It is a blue rabbit. Its name is Bunny. It likes its name. It lives in forest. It is five. Bunny is not big but it is strong and brave. Bunny is nice and funny. It can run and jump. It can’t swim and skate.
Словарь:
to live in the forest — жить в лесу
big-большой
strong — сильный
brave – смелый
nice- хороший
funny – смешной
run- бегать
jump – прыгать
skate — кататься на коньках
swim — плавать
1. Is Bunny a rabbit?
2. Is Bunny a black cat?
3. Is it seven?
4. Is it strong and brave?
5. Can Bunny swim?
2. Прочитай рассказ и выполни задания
On the farm.
Tim is a farmer. He has six pets. He has five black dogs and one grey horse. His horse lives on the farm. It is very strong. It is nice too. It can run and jump well. Tim’s dogs are not big. They are not strong but they are very brave. They like to go to the forest with Tim.
Словарь:
a farmer – фермер
He has- у него есть
pet- домашнее животное
grey- cерый
horse — лошадка
to live on the farm – жить на ферме
strong- сильная
nice- хорошая
brave – храбрый
to go to the forest – ходить в лес
Задания:
1. Заполни пропуски словами из рассказа.
Tim is ____________.
He has ____ dogs and ______ horse.
His horse is very ________.
It can run and _______.
Tim’s dogs are not big and strong but they _________.
2. Прочитай предложения и исправь, если это необходимо.
Tim is a doctor.
He has three white dogs and one gray elephant.
His horse lives in the house.
Tim has big cats.
His cats like to go to the park.
3. Прочитай текст и выполни задания.
Nick’s cat.
Nick has got a cat. Nick’s cat’s name is Pippy. Nick’s cat is big and nice. It is black and white. It eats meat and fish. Nick’s cat drinks milk. Pippy can run and jump. Nick teaches Pippy to swim but it can’t swim. Nick teaches Pippy to sing but it can’t sing.
Словарь:
Name-имя
Big-большой
nice – красивый
eat — кушать
meat – мясо
fish- рыба
drink — пить
teach – учить
sing- петь
Задания:
1. Сопоставь вопрос и ответ.
Has Nick got a cat? Yes, he has
Has Nick got a dog? Yes, it is
Is Pippy a cat? No, he hasn’t
Can Pippy run? No, it can’t
Can Pippy swim? Yes, it can
2. Переведите слова и словосочетания, используя текст.
Кот,
большой и красивый,
пить молоко,
кушать мясо,
учить плавать,
учить петь,
умный.
3. Ответь на вопрос.
Have you got a cat?
.
Farm animals
This is a dog. The dog is small. The dog is black. It says, «Woof-woof».
This is a cat. The cat is small. It is red. The cat says, «Mew-mew».
This is a pig. The pig is big. It is pink. The pig says, «Oink-oink».
This is a hen. The hen is small The hen is red. It says, «Cluck-cluck».
This is a cow. The cow is big. It is brown. The cow says, «Moo-moo».
This is a duck. The duck is small. It says, «Quack-quack».
This is a sheep. The sheep is white. It is big. It says, «Bah-bah».
Словарик:
This is -это
Small- маленький
Big-большой
Say- сказать
Brown-коричневый
White-белый
Ex.1. Подчеркни слова, которые есть в тексте.
The dog, the cat, the pig, the hen, the cow, the duck, the wolf, a farmer
Ex.2. Впиши буквы.
C_w, h_n, d_g, p_g, c_t.
Ex.3. Дополни предложения, подбирая слова big или small
The pig and the cow are ______.
The cat and the dog are _______.
The hen and the duck are _______.
Ex.4. Переведи на английский.
Ферма — _______,
Розовый — _______,
Белый — _______,
Маленький —
Ex.5. Oтгадай загадки.
It is big. It is brown. It says “Moo-moo”. This is a _________.
It is little. It is yellow. It can swim. This is a _________.
It is big. It is pink. It says “Oink-oink”. This is a _________.