Текст для чтения (с заданиями), 3 класс

Reading

Jim’s forest friend

One Sunday morning my Friend Jim goes to the forest. He meets his friend in the forest. His friends’ name is Mike. Mike is a bear. He is big, brown and funny.

Mike has a sweet tooth. He likes sweets, jam and honey. The bees in the forest are his friends. But Mike doesn’t like cabbage and carrots. Jim likes ice cream and red sweet carrots. He has a sweet tooth too.

Mike is smart. He visits Green School. He can read forest books. But he cannot play chess. Jim would like to teach Mike to play chess. He says: «Please, Mike, play with me». Jim likes to help his friend. His friend is strong but kind. Jim and Mike are friends.

Task A

Read the text. What is this story about? Choose the right answer. (Прочитай текст. О чем этот рассказ? Выбери правильный ответ.)

  1. Forest School

  2. the boy’s friend

  3. bees

  4. the forest

Task B

Read the following sentences and complete them. Choose right version. ( Прочитай следующие предложения и закончи их. Выбери правильный вариант).

  1. Jim has got…

  1. a forest friend

  2. the bees

  3. ice cream

  4. sweet carrots

  1. Jim meets Mike…

  1. in the park

  2. in Green School

  3. in the forest

  4. at home

  1. Mike can…

  1. play

  2. run and jump

  3. sing

  4. read

  1. Jim would like to…

  1. read books together

  2. play chess together

  3. be strong

  4. play football together

Текст для чтения (с заданиями), 3 класс

Часть I. Прочитай текст и выполни задания.

Betty

Betty is a nice kitten. She has got a mother and four brothers. They live in a big house. Betty and her brothers like to jump and play. They have got friends: pink pigs, yellow ducks, grey rabbits and one red fox. Pink pigs and yellow ducks are funny. Grey rabbits are sad. They are not strong.

A red fox is slim. We can see her in the forest.

1. Выбери правильный ответ: Кто друзья Бетти?

A. Pink pigs and green crocodiles.

B. Pink pigs, yellow ducks, grey rabbits and one red fox.

C. A mouse and a monkey.

2. Закончи предложение в соответствии с текстом.

Betty and her friends like to …

A.… skip and run.

B.… sing and skate.

C.… jump and play.

3. Выбери неправильное предложение в соответствии с текстом.

A. They have got friends.

B. They live on a farm.

С. We can see a red fox in the forest.

Часть II.

1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Выпиши его.

a) I, you, he, my, she

b) red, grey, blue, brave, black

c) can, jump, sing, swim

d) long, slim, nice, five, strong

2. Соедини вопрос и подходящий к нему ответ.

1) Can you swim? a) Yes, he can.

2) Is his duck fat? b) Yes, she can.

3) Is Ben’s fox slim? c) Yes, it is.

4) Can Ann jump? d) No, it isn’t.

5) Can Nick sing? e) No, I can’t.

Итоговый тест по английскому языку для 3 класса с заданиями на чтение, грамматику и аудирование

1. Выбери правильный ответ 8. Выбери правильный перевод предложения

London is the capital of _____________ My mother likes feeding cows.

a)Kazakhstan b) Astana c) England d) Big Ben a) Мой брат кормит уток

b) Моя мама помогает бабушке.

2.Выбери правильный ответ. c) Моя мама любит коров.

Big Ben is __________ d) Моя мама любит кормить коров

а) palace b) clock c) picture d) city 9. Как переводится слово live

3. Найди лишнее a) помогать b) приглядывать за с) жить d) смотреть

a) a museum b) a cafe c) a bank d) Friday

. 10. Выбери верный вариант ответа

4. Соедини слова с цифрами London is a very ______________ city.

a) second b)eleven c) twenty d) first a) little b) big c) bad d) red

20 1-st 11 2-d 11. Ответь на вопросы

5. Что лишнее

a) ducks b) sheep c) chickens d) a vet a) Is there a hospital in your village? _____________

b) Are there cinemas in your village? ____________

6. Напиши окончание ing к глаголам 12. Впиши пропущенное слово в предложение a) feed- _____________ a) ______there schools in your city?

b) take- ____________ b) _____ there river in your village?

c) put-_______________

13. Какой месяц лишний

7.Выбери правильный перевод предложения a) October b) April c) September d) November

He likes getting up at 6:00 in the morning

a) Он любит работать в саду в 6 часов утра 14. Напиши, какое число на календаре.

b) Она любит вставать в 6 часов вечера It is the seventh of December.

c) Он любит ходить в 6 часов ________________________________

d) Он любит просыпаться в 6 часов утра. 15. Какой день следует за средой

a) Monday b)Wednesday c) Thursday d) Friday

Reading

1. Прочитай предложения и подчеркни только те, в которых говорится о транспорте

a) I like travelling by train. b) There are a lot of buses in my city. c) Excuse me, can I help you? d)You can go China today.

2.Прочитай слова и подчеркни транспорт красным карандашом, а другие синим

Metro, bank, station, tram, taxi, city, café, village, bike, people, circus

3. Прочитай текст о метро в Казахстане

The metro in Kazakhstan

There is a metro in Kazakhstan. It is in Almaty. It is new, It is small.

There are seven stations. The metro stations are very beautiful. A lot of

People use the metro every day. They go to work and school by metro.

Ответь на вопросы

4. How many stations are there in Almaty metro?

5. Is the metro in Almaty old?

Speaking

Прослушай мини диалоги и выбери: правда или ложь (True- правда, False- ложь)

1.-Excuse me, can you help me? How can I get to the hospital?

-You can get to the hospital by metro.

True/False

2. -Excuse me, can you help me? How can I get to the cinema?

-You can get to the cinema by trolleybus.

True/False

3. -Excuse me, can you help me? How can I get to the theatre?

— You can get to the theatre by tram (учитель вместо tram читает trolleybus)

True/False

4. Прослушай слова подчеркни те, которые ты услышал

big hospital, cinemas, café, streets, trams, parks, river, village

Учитель читает (a pen, a dog, a hospital, an umbrella, a river, a cinema, a bus, a child, a café)

5. Прослушай вопросы. Отметь те вопросы, которые ты услышал.

Is there a metro in your city?

Are there any parks in your city?

Is there a river in your village?

Are there trams in your city?

Учитель читает вопросы

Is there a metro in your village?

Is there a metro in your city?

Are there any rivers in your region?

Are there trams in your city?

Is there a lake in your town?

Английский. Работа с текстами и заданиями учащихся 3 класса.


Просмотр содержимого документа

«Английский. Работа с текстами и заданиями учащихся 3 класса.»

 Данные тексты очень простые и служат, скорее, не для проверки знаний, а для их отработки. При выполнении заданий во 3-м классе тексты раздаются учащимся на 10 минут. При составлении тестов для чтения использовался лексический минимум, соответствующий словарному запасу учащихся 3 класса.  

Тест по чтению для 3 класса.

Тема: family. This is Rose. She’s ten. She has got a big family. Rose has got a dad, a mum, two sisters, two brothers, a granny and a grandad. This is her dad. His name is Sam. This is her mum. Her name is Liz. These are her sisters. Their names are Pam and Lolly. These are her brothers. Their names are Tim and Bim. This is her granny. Her name is Susie. This is her grandad. His name is Tom.

Задания к тексту 1.

Упражнение 1. Подбери к русским словам английские слова из текста.

десять —

семья —

дедушка —

бабушка —

сестры —

Упражнение 2. Дополни предложения в соответствии с текстом.

She has got а …

Rose has got a dad, a mum, two…

This is her mum. Her…

These are her brothers. Their…

This is her grandad. His…

Упражнение 3. Выбери и обведи номера предложений, которые соответствуют тексту.

This is Rose.

She is eight.

Rose’s dad is Sam.

Pam and Lolly are Rose’s sisters.

Rose has got a granny. 

Упражнение 4. Ответь на вопросы в соответствии с текстом.

How old is Rose?

Has she got a family?

What is her dad’s name?

What are her brothers’ names?

What is her grandad’s name?

Упражнение 5. Дай краткие ответы на вопросы.         

Have you got a family? —

Have you got a granny? —

Have you got three brothers? —

Have you got a mum? —

Have you got five sisters? —

  

Тест по чтению для 3 класса.

Тема: holidays

At the party

It’s a carnival time. We are at the party. We have got funny costumes. Kate is a star. Jack is a parrot. Tom is a clown. Jill is a cat. The music is nice. The children can dance. The children can play and sing. Are we happy? Yes, we are very happy.

Задания к тексту 2.

Упражнение 1. Подбери к русским словам английские слова из текста.

карнавал

вечеринка

костюмы

звезда

музыка  

Упражнение 2. Выбери и обведи номера предложений, которые соответствуют тексту.

It’s a carnival time.

We have got funny costumes.

The music is nice.

The children can dance.

The children can listen to the music.

Yes, we are very happy.

Упражнение 3. Дополни предложения в соответствии с текстом.

We are at …

Kate is…

Jack is…

The children can…

Упражнение 4. Ответь на вопросы в соответствии с текстом.

Are they at the party?

Have they got funny costumes?

Is Tom a parrot?

Are the children happy?

Упражнение 5. Закончи рассказ (4 предложения).

It’s a carnival time. We are at the party.

Контроль чтения по английскому языку 3 четверть Spotlight (3 класс)

Date_____________________ Name __________________________

Reading

Прочитай рассказ и выполни задание.

Tad and Fred

Fred has got a little white puppy. His name is Tad. Tad and Fred are friends. They like to jump and run. They like to play hide-and-seek (прятки). One day (однажды)  they play hide-and-seek in the park. Fred wants to find (найти) Tad but he can’t see his puppy. Tad wants to find Fred, too. But he can’t see his friend. Tad sees a big black dog.

«Where is Fred?» the puppy says. «I am sorry, I don’t know» (Я сожалею, но я не знаю), the dog says. Tad wants to find his house. He runs and runs. He sees a big red house. Tad says: «This house is very big. It’s not my house». Then he sees a little blue house. Tad says: «This house is very little. It’s not my house». Tad runs and runs. He sees a green house. It isn’t very big and it isn’t very little. Tad says: «It’s my house». He sees Fred and his family. It’s nice to be at home.

 

Выбери правильный ответ в соответствии с прочитанным текстом.

1. Fred has got

    a) a dog   b) a puppy   c) a cat.

2. Tad is

    a) black   b) grey    c) white.

3. One day they play hide-and-seek

    a) in the park   b) in the house   c) in the forest

4. Fred wants to find

    a) his house   b) Tad   c) the park

5. «Where is …?» the puppy says.

    a) my house   b) your house   c) Fred

6. His house is

    a) green   b) blue   c)red.

 

Лексико-грамматический тест.

1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Подчеркни его.

    a) ten, twelve, tea, fourteen, thirty

    b) hockey, tennis, football, cola, basketball

    c) cheese, bread, breakfast, meat, cake

    d) nose, rabbit, neck, teeth, arm

    e) Monday, Sunday, Wednesday, Tuesday, Ben.

2. Выбери нужное слово.

    a) Have you got  many/much friends.

    b) He eats many/much bread for breakfast.

    c) His friend live/lives in the forest.

    d) Cats like/likes milk and fish.

    e) They go/goes to the park every day.

  

Количество баллов

Оценка

14 – 16

5

11  — 13

4

8– 10

3

< 8

2

 Date_____________________ Name __________________________

Reading

Прочитай рассказ и выполни задание.

Tad and Fred

Fred has got a little white puppy. His name is Tad. Tad and Fred are friends. They like to jump and run. They like to play hide-and-seek (прятки). One day (однажды)  they play hide-and-seek in the park. Fred wants to find (найти) Tad but he can’t see his puppy. Tad wants to find Fred, too. But he can’t see his friend. Tad sees a big black dog.

«Where is Fred?» the puppy says. «I am sorry, I don’t know» (Я сожалею, но я не знаю), the dog says. Tad wants to find his house. He runs and runs. He sees a big red house. Tad says: «This house is very big. It’s not my house». Then he sees a little blue house. Tad says: «This house is very little. It’s not my house». Tad runs and runs. He sees a green house. It isn’t very big and it isn’t very little. Tad says: «It’s my house». He sees Fred and his family. It’s nice to be at home.

 

Выбери правильный ответ в соответствии с прочитанным текстом.

1. Fred has got

    a) a dog   b) a puppy   c) a cat.

2. Tad is

    a) black   b) grey    c) white.

3. One day they play hide-and-seek

    a) in the park   b) in the house   c) in the forest

4. Fred wants to find

    a) his house   b) Tad   c) the park

5. «Where is …?» the puppy says.

    a) my house   b) your house   c) Fred

6. His house is

    a) green   b) blue   c)red.

 

Лексико-грамматический тест.

1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Подчеркни его.

    a) ten, twelve, tea, fourteen, thirty

    b) hockey, tennis, football, cola, basketball

    c) cheese, bread, breakfast, meat, cake

    d) nose, rabbit, neck, teeth, arm

    e) Monday, Sunday, Wednesday, Tuesday, Ben.

2. Выбери нужное слово.

    a) Have you got  many/much friends.

    b) He eats many/much bread for breakfast.

    c) His friend live/lives in the forest.

    d) Cats like/likes milk and fish.

    e) They go/goes to the park every day.

  

Количество баллов

Оценка

14 – 16

5

11  — 13

4

8– 10

3

< 8

2

 

Тексты на чтение с заданиями (3 класс)


Просмотр содержимого документа

«Тексты на чтение с заданиями (3 класс)»

1.Прочитайте тексты и подберите к ним подходящие заголовки:

1. It is not cold, but it is not hot. The days are short. The leaves on the trees are yellow. Children go to school.

2. It is cold. The days are short. The nights are long. There is a lot of snow in the fields and in the streets. Children play snowballs.

3. It is cool, but sometimes it is warm. The weather is fine. There are first flowers in the fields and parks. We like this season.

4. It is warm. Sometimes it is hot. The weather is usually fine. There are many flowers in the fields and parks. Children like this season very much.

A Spring_________________

B Summer________________

C Autumn_________________

D Winter_________________

2.Прочитайте текст. Определите, какие высказывания соответствуют содержанию текста (True), а какие не соответствуют (False).

My name is Alex. I am seven. I have got a big family. I have got a mother, a father, a sister and two brothers. We like to be together on Sundays.

Last Sunday we visited our grandparents. The weather was fine and we walked a lot. We skated, made a snowman and played snowballs. Then our grandmother cooked a tasty dinner. In the evening we listened to music and watched TV. It was the happiest day in our life!

Alexʼs family is big. ________

Alex has got two sisters and a brother_______________

They had a tasty dinner. ___________

They like to be together on Mondays._______________

Alexʼs family listened to music and watched TV last Sunday.______________

Английский текст для чтения – 3 – АНГЛИЙСКИЙ в полном порядке

This year my brother did something new.В этом году мой брат сделал что-то новенькое.
He knew I was shy about meeting girls, so he brought a girl named Sally to the circus to meet me.Он знал, что я стеснялся знакомиться с девушками, поэтому он привел девушку по имени Салли в цирк для знакомства со мной.
She was the prettiest girl I’d ever seen.Она была прекраснейшей девушкой, которую я когда-либо видел.
One day I was showing her around the circus and we watched a guy by the name of Tom.Однажды я водил ее по цирку, и мы увидели парня по имени Том.
I had never liked him.Он мне никогда не нравился.
He was a circus strong man with all kinds of overdeveloped muscles, and all he did was lift enormous barbells.Он был цирковым силачом и имел чрезмерно развитые мышцы; и все, что он делал, это поднимание огромных гантелей.
It was the most boring act, but not to Sally!Это было самым скучным выступлением, но только не для Салли!
“Isn’t that wonderful?” she said.“Ну не удивительно ли это?” – спросила она.
“What’s so wonderful?” I asked her.“Что удивительного?” – поинтересовался я.
“It’s just wonderful, that’s all.”“Это просто удивительно, и все.”
“That doesn’t take any brains,” I said.“Для этого не требуется никакого ума,” – сказал я.
“It’s not a skill. All it takes is muscle.”“Это не мастерство. Все, что требуется, это мышцы”.
“It’s still wonderful,” she said. “Can you do better?”“Все равно это удивительно, – сказала она. – Ты можешь лучше?”
I could see I was never going to get anywhere with Sally.Я мог видеть, что мне ничего не светит с Салли.
“What’s the matter with you?” my brother said when he saw me. “You look as if you just lost your best friend.”“Что случилось с тобой? – спросил мой брат, увидев меня. – Ты выглядишь, как будто ты потерял лучшего друга.”
“It’s Sally,” I said. “She thinks that weightlifting’s the greatest thing she’s ever seen.”“Это из-за Салли, – сказал я. – Она думает, что поднятие тяжестей – это лучшая вещь, которую она только видела”.
“That’s because she’s never seen you act,” my brother said. “Once she sees you in the center ring, she’ll never be able to talk about anything else.”“Это потому, что на никогда не видела, как ты выступаешь, – сказал брат. – Когда она увидит тебя в центре арены, она никогда не сможет больше говорить о чем-то другом”.
“Well, she’s never going to see me out there,” I said.“Она никогда там меня не увидит”, – сказал я.
“That’s too bad,” Ray said, “because she’s going to have a prom at school, and she doesn’t have a date for it. Her father said she wanted to ask you. But now, she’ll ask Tom.”“Это слишком плохо, – сказал Рэй, – потому что у нее в школе намечается выпускной балл, и у нее нет кавалера для него. Его отец, сказал, что хочет попросить тебя. Но теперь он попросит Тома”.
“Oh.”“О!”
I didn’t show how annoyed I was, but my blood was boiling.Я не показал, насколько был раздосадован, но моя кровь кипела.
A few days later Ray gave me the news that Sally and her parents were going to the circus that night.Спустя несколько дней Рэй сообщил мне, что Салли и ее родители собираются вечером в цирк.
“This is your chance,” my brother said. “You could show up Tom and make Sally forget she ever saw him.”“Это твой шанс, – сказал брат. – Ты можешь затмить Тома и заставить Салли позабыть тот факт, что она его вообще видела”.