Итоговая контрольная работа 4 класс Биболетова М.З.

Итоговый тест

по английскому языку 4 класс

Пояснительная записка

Данная итоговая контрольная работа по английскому языку для 4 класса составлена в соответствие с требованиями Примерной программы основного общего образования по английскому языку, соответствует учебным возможностям учащихся данной ступени обучения и возраста, и направлена на выявление уровня овладения учащихся лексико-грамматических знаний, умений и навыков по пройденным темам (ЛЕ по темам: «Еда», «Дом», «Любимое время года», «Мир моих увлечений», грамматика по темам: «Настоящее время», «Будущее время», «Прошедшее время», «Предлоги» «Степени сравнения прилагательного», «структура повествовательного, отрицательного и вопросительного предложения»). Учащимся предложено 9 заданий. Максимальное количество 85 баллов.

78 – 85 «5»

65 – 77 « 4»

45 – 64 «3»

< 44

Итоговая контрольная работа

по английскому языку 4 класс

  1. Прочитай транскрипцию и напиши слово буквами.

[`s^ni]

[waid]

[teik]

[dji:nz]

[‘ru:lə] /5

  1. Составь словосочетания и запиши их.

1.ходить в школу- __________________________________________________

2.кататься на велосипеде- ____________________________________________

3.большая кухня- ___________________________________________________

4.теплый ковер- ____________________________________________________

5.работать в саду- __________________________________________________

6.поливать цветы- __________________________________________________

7.сидеть в кресле- __________________________________________________

8.играть в снежки- __________________________________________________

9. мыть посуду-_____________________________________________________

10.учить наизусть- __________________________________________________

/20

  1. Заполни пропуски предлогами.

Предлоги: in the middle of, in, to, above, on.

1.He likes to ski _____ winter.

2.Do you like to listen _____ music?

3.I play tennis _____ Sunday.

4.What is there _____ the room.

5.There is a nice picture _____the table. /5

  1. Составь предложения из слов.

1.is, an armchair, there, in your kitchen?

_________________________________

2. did, clean, your room, you, yesterday?

_________________________________

3.it, in winter, is, very cold.

_________________________________

4.a lot of sweets, there, in the box, were.

_________________________________

5.my mother, next summer, will take me, to the Black Sea.

_______________________________________________ /10

  1. Раскрой скобки, употребив глагол в Past Simple.

The Red Cow (1) _____ (live) in the field of beautiful flowers. In the morning she (2) _____ (give) lessons to her daughter. In the afternoon they (3) _____ (eat) sweet green grass. In the evening the Red Cow (4) _____ (think) about her happy life. One night the Red Cow (5) _____ (get) up suddenly and (6) _____ (begin) to dance. There (7) _____ (be) no music but she (8) _____ (dance). Then she (9) _____ (want) to stop but she could not. /9

  1. Переделай предложения по образцу.

Образец: She watches TV every day. – Yesterday she watched TV too.

1.We wash our hands every day. – Yesterday we ___________ our hands too.

2.I go to school every morning. – Yesterday I ___________ there too.

3.She waters flowers every day. – Yesterday she __________ flowers too.

4.My cat catches a mouse every day. – Yesterday my cat __________ a mouse too.

5.I see my friends every day. – Yesterday I __________ my friends too.

/10

  1. Выбери нужное слово и заполни пропуски.

1.I always ______ my homework in the evening.

a)have

b)do

c)make

2.Mag ______ the flowers every morning.

a)washes

b)waters

c)cleans

3.When do you usually ______ lunch?

a)go

b)have

c)do

4.______ you do your homework two days ago?

a)Do

b)Will

c)Did

5.His sister ______ puzzles yesterday.

a) didn’t play

b) doesn’t play

c) won’t play /5

  1. Раскрой скобки, употребив прилагательное в правильной форме.

1.My sister is the __________ (good) pupil in her class.

2.It is a very __________ (funny) English book.

3.This baby is the __________ (smart) baby in the world.

4.My bike is __________ (small) than your bike.

5.Tigers are __________ (big) than dogs. /5

  1. Заполни таблицу.

/16

Ключи:

1)

sunny

wide

take

jeans

ruler

2)

1.ходить в школу- go to school

2.кататься на велосипеде- ride a bike

3.большая кухня- large kitchen

4.теплый ковер- warm carpet

5.работать в саду- work in the garden

6.поливать цветы- water the flowers

7.сидеть в кресле- sit in the armchair

8.играть в снежки- play snowballs

9. мыть посуду – do the washing up

10.учить наизусть – learn by heat

3)

1. in

2. to

3. on

4. in the middle

5. above

4)

1. Is there an armchair in your kitchen?

2. Did you clean your room yesterday?

3. It is very cold in winter.

4. There were a lot of sweets in the box.

5. .My mother will take me to the Black Sea next summer.

5)

The Red Cow (1) __lived_ in the field of beautiful flowers. In the morning she (2) _gave lessons to her daughter. In the afternoon they (3) __ate___ sweet green grass. In the evening the Red Cow (4) _thought____ about her happy life. One night the Red Cow (5) _got____ up suddenly and (6) _began____ to dance. There (7) __was___ no music but she (8) _danced. Then she (9) wanted to stop but she could not.

6)

.We wash our hands every day. – Yesterday we __washed_________ our hands too.

2.I go to school every morning. – Yesterday I _went__________ there too.

3.She waters flowers every day. – Yesterday she ___watered_______ flowers too.

4.My cat catches a mouse every day. – Yesterday my cat ____caught______ a mouse too.

5.I see my friends every day. – Yesterday I ____saw______ my friends too.

7)

1. b)do

2. b)waters

3. b)have

4. c)Did

5. a) didn’t play

8)

1.My sister is the __best________ (good) pupil in her class.

2.It is a very _____funny_____ (funny) English book.

3.This baby is the ___smartest_______ (smart) baby in the world.

4.My bike is ___smaller_______ (small) than your bike.

5.Tigers are ____bigger______ (big) than dogs.

9)

Список литературы

1. Учебник для 4 класса. Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Enjoy English-3.- Обнинск: Титул, 2009.

2. Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Enjoy English-4. Рабочая тетрадь.- Обнинск: Титул, 2010.

3. Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н. Книга для учителя с поурочным планированием к УМК Enjoy English 4. –Обнинск: Титул, 2008.

Контрольная работа 4 класс биболетова

Итоговая контрольная работа

по английскому языку 4 класс

1 вариант

  1. Прочитай транскрипцию и напиши слово буквами.

[‘windi]__________________ jeans

[‘k^ntri]__________________ take

[teik]_____________________ country

[dji:nz]____________________ ruler

[‘ru:lə]____________________ windy

  1. Составь словосочетания и запиши их.

Go

by heart

Ride

snowballs

Large

in the armchair

Warm

in the garden

Work

flowers

Water

the washing up

Sit

carpet

Play

a bike

Do

kitchen

learn

to school

1.ходить в школу- __________________________________________________

2.кататься на велосипеде- ____________________________________________

3.большая кухня- ___________________________________________________

4.теплый ковер- ____________________________________________________

5.работать в саду- __________________________________________________

6.поливать цветы- __________________________________________________

7.сидеть в кресле- __________________________________________________

8.играть в снежки- __________________________________________________

9. мыть посуду-_____________________________________________________

10.учитьнаизусть- __________________________________________________

  1. Заполни пропуски предлогами.

Предлоги: in the middle of, in, to, above, on.

1.He likes to ski _____ winter.

2.Do you like to listen _____ music?

3.I play tennis _____ Sunday.

4.What is there _____ the room.

5.There is a nice picture _____the table.

  1. Составь предложения из слов.

1.is, an armchair, there, in your kitchen?

_________________________________

2. did, clean, your room, you, yesterday?

_________________________________

3.it, in winter, is, very cold.

_________________________________

4.a lot of sweets, there, in the box, were.

_________________________________

5.my mother, next summer, will take me, to the Black Sea.

_______________________________________________

  1. Раскрой скобки, употребив глагол в Past Simple.

The Red Cow (1) _____ (live) in the field of beautiful flowers. In the morning she (2) _____ (give) lessons to her daughter. In the afternoon they (3) _____ (eat) sweet green grass.In the evening the Red Cow (4) _____ (think) about her happy life.

One night the Red Cow (5) _____ (get) up suddenly and (6) _____ (begin) to dance. There (7) _____ (be) no music but she (8) _____ (dance). Then she (9) _____ (want) to stop but she could not.

  1. Выбери нужное слово и заполни пропуски.

1.I always ______ my homework in the evening.

a)have b)do c)make

2.Mag ______ the flowers every morning.

a)washes b)waters c)cleans

3.When do you usually ______ lunch?

a)go b)have c)do

4.______ you do your homework two days ago?

a)Do b)Will c)Did

5.His sister ______ puzzles yesterday.

a) didn’t play b) doesn’t play c) won’t play

  1. Раскрой скобки, употребив прилагательное в правильной форме.

1.My sister is the __________ (good) pupil in her class.

2.It is a very __________ (funny) English book.

3.This baby is the __________ (smart) baby in the world.

4.My bike is __________ (small) than your bike.

5.Tigers are __________ (big) than dogs.

  1. Заполни таблицу.

Давать

give

gave

go

Приносить

get

Покупать

made

put

Слышать

fell

Итоговая Контрольная работа 4 класс, Биболетова

Enjoy English. Биболетова М.З. 2010

Аленчикова С.А. МОУ Гимназия №16 «Интерес»

Пояснительная записка

Лексика – учащиеся должны знать и уметь применять при выполнении устных и письменных упражнений лексические единицы по учебным ситуациям «Speaking about seasons and the weather», «Enjoy your home», «Having a good time with family», «Shopping for everything», «School is fun»

Грамматика – учащиеся должны владеть навыками употребления:

  • времен a) The simple tenses; b) The Present Continuous tense;

  • конструкций There is\are\was\were;

  • степеней сравнения прилагательных;

  • образование вопросительных предложений.

Part 1. Listening

Question 1 – 5

1. What will Jill play tomorrow?

hello_html_m2e0b9d1e.pnghello_html_m64823a43.pnghello_html_m3ff68f02.png

a b c

2. When did Alex come back yesterday?

hello_html_6ce289b9.gifhello_html_755c81a2.gifhello_html_m6c1c7151.gif

a b c

3. What did Mag buy for Tom?

hello_html_5db802f0.pnghello_html_m62fcef3c.pnghello_html_m795febda.png

a b c

4. What farm animal does Alice draw?hello_html_m134661a7.gif

hello_html_7f967399.pnghello_html_m1ab71913.png

a b c

5. What’s the weather like today?

hello_html_m5275e2c8.gifhello_html_57f1cc58.gifhello_html_m4777c512.gif

a b c

Part 2. Reading (15 minutes)

Questions 6 – 10

Which notice (A — F) says (1 -5)?

For questions 6 – 10, mark the correct letter A – F in your sheet

  1. You must not do these things there A

  2. Phone if you want to buy this B

  3. You can come here on any day to play this C

  4. There is nobody here now

  5. Come here on this day if you want to do this D

E

F

Questions 11 – 15

Read the text. Choose the right words and write them on the lines.

Example Books aren’t only for learning at school, but you know that!

11 How do you choose a book? __________ you look at the pictures? Some people do.

12 Many books are very old. Some fat books _________ long stories or many short 13stories in___________.

14 Lots _________ us like reading in bed. Many people take their books on transport to

15 read__________ they are going to work. Choose well what and where you read!

Example aren’t isn’t not

11 Did Do Does

12 have has had

13 it they them

14 by of on

15 what when why

Part 3. Grammar (5 minutes)

Question 16 – 20

Choose the right form

16. A cow is … than a sheep.

a) big b) more big c) bigger

17. Leopard is … in the world.

a) faster b) the fastest c) most fast

18. An elephant is … then monkey

a) more strong b) the most strong c) stronger

19. My cat is … .

a) more beautiful b) the most beautiful c) the beautifullest

20. Dolphin is … animal.

a) cleverer b) the most clever c) the cleverest

Part 4. Writing (10 minutes)

Question 21

This is part of letter to Ann. Answer her questions.

Write your letter in about

Text 1

Alex: Jill, what will you do tomorrow?

Jill: Well. Tomorrow is Saturday and I won’t go to school.

Alex: Will you stay at home and play puzzles?

Jill: Oh, no, we’ll play tennis with my brother in the park.

Alex: Are you good at tennis?

Jill: Yes, I think I play better than my brother.Alex, will you play with me tomorrow? Alex: With pleasure.

Text 2

Jill: Alex, I called you yesterday, but you were out.

Alex: Sorry, Jill, but I came back at 20 past seven.

Jill: Did you play football with your friends?

Alex: No, I went to the country with my parents on a little picnic.

Jill: Great. Was it fun?

Alex: Oh, yes. And what did you want, Jill?

Jill: Alex, could you give me your new computer game to play with?

Alex: Of course, I’ll bring it tomorrow.

Text 3

Mag: My brother Tom has his birthday on Wednesday. That’s why I wanted to go shopping on Sunday and find him a present. But my granny asked me to help her in the garden. And, then I did my homework. Next day, after school I was busy, I played basketball with my friends. And I think that Monday isn’t a good day for choosing presents. But, on Tuesday I bought a new camera for Tom because he likes to take photos.

Text 4

Alice: Jim, can you help me to draw a picture of a farm?

Jim: With pleasure!

Alice: Draw a garden and a river, please.

Jim: Here it is.

Alice: Wow. Now a house and a bridge over the river!

Jim: Yes! Here is a house and here is a bridge. Do you like them?

Alice: Oh, yes. The house is small, but nice. Now draw a horse!

Jim: OK. Here is a horse next to the house. Do you like the picture?

Alice: It’s very nice. I think my teacher will like it, too.

Text 5

Grandmother: Peter, what’s the weather like today?

Peter: It’s fine summer weather. It isn’t rainy. And it’s sunny.

Grandmother: Will you go for a walk today?

Peter: Of course. I’ll phone Jim and we’ll go to the park in the afternoon. It’s nice to swim.

Keys

Part 1

1 B

2 C

3 A

4 B

5 A

Part 2

6 С

7 D

8 A

9 B

10 F

11 Do

12 have

13 them

14 of

15 when

Part 3

16 C

17 B

18 C

19 B

20 C

Part 4

Схема оценивания личного письма

Содержание текста (максимально

2 балла)

В письме отражены все единицы заданной информации

В письме отражено не менее половины единиц заданной информации

В письме отражено менее половины заданной информации

Структура текста (максимально

1 балл)

Структура письма выдержана с учетом типовой структуры личного письма (обращение, основная часть, вопросы, заключительная фраза, подпись)

Есть очевидные отклонения от заданной структуры письма

Языковая грамотность (максимально

2 балла)

Грамматических ошибок нет. В тексте встречается не более 1 орфографической или лексической ошибки

В тексте может встретиться не более 1 грамматической ошибки и не более 2 орфографических или лексических

В тексте встречаются 2 и более грамматических ошибок, а также не более 2 лексических или орфографических

Литература:

  1. Усачева О.В. Деятельностные задания в аспекте компетентностного подхода. Доклад. http://1september.ru

  2. Мирульд Р.П. Компетентность в языковом образовании. Статья. http://allbest.ru

  3. Russel Whitehead, Michael Black. Cambridge English Preliminary. Person Educated Limited, 2011

  4. Rosemary Aravanis. Cambridge English. Key for schools. Person Educated Limited, 2011

  5. Sandra Fox. Movers. Practice tests for young English learners. Macmillan Publishers Limited, 2011

  6. http://www.itests.com

  7. http://www.britishcouncil.com

Тест по английскому языку на тему: Контрольная работа 4 класс 3 четверть (УМК Enjoy English 4 Биболетова М.З. )

Знать:

Лексику по теме;  образование повелительных предложений; краткие отрицательные формы вспомогательных глаголов; модальные глаголы can, may; личные и притяжательные местоимения; наречия времени; предлоги места, существительные, имеющие только форму мн. числа; местоимения some, any, no в утвердительных, отрицательных и вопросительных предложениях.

Понимать:

Связь между формой глагола и временем совершения действия; различие структур предложений, разных по цели высказывания; как определить функцию лексической единицы в предложении. употребление местоимений some, any, no в утвердительных, отрицательных и вопросительных предложениях.

Уметь:

Определять время по часам и строить предложение на английском языке; понимать на слух речь учителя, одноклассников, основное содержание прочитанных текстов с опорой на зрительную наглядность; задавать к предложению вопросы разных видов; распознавать на слух и строить монологические высказывания с использованием активной лексики по теме; читать вслух доступные по объему тексты, построенные на изученном материале; строить различные по цели высказывания предложения во временах группы Simple; распознавать в предложении лексические единицы различных частей речи; задавать к предложению вопросы разных видов; писать тексты–описания по картинке.

Контрольная работа за III четверть (4 класс)

1.Напиши краткий ответ:

1) Does  your dad play tennis? – ____________________________

2) Were you at school last Friday? –_________________________

3) Will they go to the theatre tomorrow? –____________________

4) Did you go to school yesterday? – _________________________

5) Was your friend  in London last spring? – ___________________

2. Вставь пропущенные слова some, any, no

1) — Would you like _____ tea?

     — Yes, please. I’d love ____

2)-  Have you got ____ oranges?

    — No, sorry. I haven’t got ____ apples. But I have got ___ apples.

3) — Mike, is there ____ bread at home?

    — No, there is ____ bread at home.

3. Вставьте притяжательные местоимения

1) This is Jane. And this is  _____ dog.

2) Mark, what is ____ brother’s job? — He is a doctor.

3) Max and Alex, is your blue? — No, ______ car is black.

4) This city is famous for ______ parks.

5) Tom and Helen, is this _____ son?

4. Соотнесите:

1) 5:10                           a) It’s a quarter past five

2) 11:30                         b) It’s ten minutes past five

3) 4:50                            c) It’s half past eleven

4) 5:15                            d) It’s ten minutes to  five

5) 5:30                             e) It’s half past five

5. Выберите нужное слово для каждого пропуска:

It is Monday. We have four classes. 0.  today. We come 1. ___________ school and go to our classroom. The 2. ______________ class is English. 3. _____________ begins at half past eight. The teacher 4. __________________ in and we say «good morning» 5. _______________ read, write and play in our English lessons. It’s fun!

0.       a) today          b) yesterday             c) tomorrow

1.       a )after            b) from                     c) to

2.       a) first             b) last                        c) good

3.       a) they            b) it                            c) he

4.       a) smiles         b) comes                   c) sits

5.       a) I                  b) They                       c) We

23-19

18-14

13-9

Very good!

Good!

Not bad!

Try again!

Итоговый тест по 3 разделу в 4 классе (УМК М.З.Биболетовой «Enjoy English)

Form 4

Unit 3

Test

Ex.1. Запиши множественное число следующих существительных

a) camel b) man c) desert d) child e) whale f) cow

Ex. 2. Выбери верный вариант ответа

1) Ann is … than Alla.

a) kind b)kinder c) the kindest

2. M. Smith is … than Mr. Jack­son.

a) talenteder b) the most talented c) more talented

3. I think cats are … animals.

a) good b) the best c) the goodest

4. Indian ocean is the …

a) smallest b)smaller a)small

5. I am …

a) happier b) happy c) happiest

6. Whales are … than dolphins.

a) bigger b) the biggest c) biger

7. Apples are … than sweets.

a) usefuler b) useful c)more useful

8. This exercise is the …

a)little b)least c)less

Ex.3. Переведите на английский язык.

1) Эта книга — самая интересная.

2) Поле больше, чем сад

3) Эта лошадь — самая лучшая.

4)Верблюд выше, чем орел.

Ex. 4. Запиши предложение, исправив ошибки.

1. .Mary is nice than Jane.

2. Janet is more tall than Chris.

3. My sister is the kindest than my brother.

4. Tim is better pupil in his class.

5. Spain is sunny than Britain.

Ex. 5. Составьте предложения из данных слов.

    1. Your house / than / this / house / nicer / is.

    2. she / the / beautiful / in / our school / is / most / girl / the.

    3. me / taller / brother / my / is / than.

    4. my / is / than / brother / my / funnier / is / sister.

    5. dog / cleverer / the / is / than / the / mouse.

Итоговая контрольная работа по английскому языку в 4 классе по учебнику «Enjoy English» Биболетова (вариант 2)

1. Прослушай диалог между продавцом и покупателем. Расставь пропущенные фразы. Запись будет проиграна дважды.

Tim: Excuse me, __________ you show me the ______________.

Shop assistant: ___________, here you are.

Tim: How ____________ are ______________?

Shop assistant: 10 pounds.

Shop assistant: ________ you _________.

Tim: Thank you.

2. Вставь пропущенные слова.

1. My birthday is in ____________.

2. My favourite month is _____________.

3. It is very ___________ and __________.

4. I don’t go to ______________.

5. I can __________ and _____________.

3. Прочитай текст. Ниже отметь предложения буквой T (соответствуют содержанию) или буквой F (не соответствуют).

Country is better than city. The houses are not very tall. They are small. But there are green gardens with apple trees, woods, fields, hills and flowers. The weather is sunny and hot. A lot of farm animals live in the country. They are: cows, ducks, rabbits, hens, sheep, pigs. I can swim in the river there. I like country very much.

1. City is better than country. ________

2. The houses are very tall. ________

3. A lot of farm animals live in the country. _______

4. The weather is not sunny and hot. _______

4. Вставь пропущенные is или are.

1. There ________ five chairs in the kitchen.

2. There ________ no posters in my room.

3. There ________ a bookshelf in the hall.

Напиши отрицательную и вопросительную формы предложения (не забудь про краткие ответы):

There is a bedroom in my flat.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Составь из слов предложения.

1. helped, I , parents, my. _____________________________________________

2. didn’t, water, We, flowers, the. _______________________________________

3. you, computer games, Did, play? _____________________________________

4. watch, When, they, a film, did? _______________________________________

6. Заполни пропуски. Используй some/any.

1. Is there _______ water in the bottle? – No, there isn’t ________.

2. Would you like _________ bread? – Yes, I’d like _________.

7. Выбери нужную форму глагола.

1. Bill listened/listens to music every Sunday.

2. Kate will play/played tennis last week.

3. We had/will have a nice picnic next month.

8. Подбери необходимый предлог: behind, between, on.

1. за креслом _______________ the armchair

2. на полу ____________the floor

3. между диваном и кроватью ___________ the sofa and the bed

9. Образуй сравнительную и превосходную степень прилагательных.

Long _____________________________________________________________

Beautiful __________________________________________________________

Тест по английскому языку на тему: Контрольная работа по английскому языку, 4 класс, Unit 6 (УМК М.З. Биболетовой Enjoy English)

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа по английскому языку, 4 класс, Unit 1 (УМК М.З. Биболетовой Enjoy English

Контрольная работа составлена в формате ЕГЭ. Включает пять основных блоков: Listening, Reading, Use of English, Writing, Speaking….

Контрольная работа по английскому языку, 4 класс, Unit 2 (УМК М.З. Биболетовой Enjoy English)

Контрольная работа составлена в формате ЕГЭ. Включает пять блоков: Listening, Reading, Use of English, Writing, Speaking….

Контрольная работа по английскому языку, 4 класс, Unit 3 (УМК М.З. Биболетовой Enjoy English)

Контрольная работа составлена в формате ЕГЭ. Включает пять блоков: Listening, Reading, Use of English, Writing, Speaking….

Итоговая контрольная работа по английскому языку в 5 классе (УМК М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой “Enjoy English – 5-6 класс”)

Контрольная работа составлена в соответствии с государственным образовательным стандартом. Объектом контроля являются элементы языка (лексика, грамматика). Контрольная работа состоит из пяти заданий….

Контрольная работа по английскому языку за 4 четверть к учебнику Биболетовой 7 класс

Несложная контрольная работа включает в себя задания на страдательный залог и степени сравнения наречий. Построена на лексике по темам «Здоровье» и «Олимпийские игры». Разработано 2 варианта заданий….

Контрольная работа по английскому языку за 5 класс к учебнику Enjoy English 5 класс. Биболетова М.З., Добрынина Н.В., Трубанева Н.Н.

Контрольная работа по английскому языку за 5 класс к учебнику  Enjoy English 5 класс.  Биболетова М.З., Добрынина Н.В., Трубанева Н.Н….

Итоговая контрольная работа по английскому языку за первый триместр учебного года по УМК Enjoy English 8 М.З. Биболетова и др.Английский с удовольствием – 8 класс

Итоговая контрольная работа по английскому языку по УМК Биболетовой Enjoy English -8 за первый триместр к первой части учебно-методического курса (Unit 1 It’s a wonderful planet we live on)….