Тест по иностранному языку (4 класс) по теме: Итоговая аттестация за курс начальной школы.

Комплексная контрольная работа по программе 4 класса (демо-версия)

КЛАСС _________

ФАМИЛИЯ _______________________________________ ИМЯ: ____________________

TASK 1. Аудирование.

А 1. Послушай и обведи в заданиях 1-5 ответы под буквами A, B или C в соответствии с выбранным тобой вариантом ответа на вопрос.

Пример:

When is Jill’s birthday? (date)

A 7th of May                B 1st of September                C 7th of May

Вопросы:

А

B

C

1.  When did John go to bed yesterday? (time)

9 p.m.

8 p.m.

10 p.m.

2.  What colour is Sarah’s rucksack? (colour)

blue

green

red

3. How does David usually get to school? (transport)

by car

on foot

by bus

4. When did Sally help her mother about the house? (day)

on Friday

on Saturday

on Sunday

5. What is Sam’s hobby? (sport)

swimming

rollerblading

surfing

TASK 2. Чтение.

B1. Прочитай текст и вставь необходимые по смыслу слова. Свои ответы внеси в таблицу после текста.

A. ball

B. meat

C. fox baby

D. mushrooms

E. river

        My name is David. Last summer I lived in the village with my granny and grandpa.There is a big forest and a (1) near our village.Every day my friends and I went to the river. We swam and played with a (2) on the green grass.

        One day in July we got up at 6 o’clock in the morning and went to the forest. There were many (3) and berries in the forest. We picked flowers, gathered berries and mushrooms.Suddenly one of the boys stopped and said, “Look! What is this?”We ran up to him and saw a small (4) under a big tree. It was very nice and funny. “Where is your mother, baby?” we asked him.We took the fox baby home. We gave him fish and (5). He grew up quickly. We named him “July”. July liked to play with us. We were friends.One day when we wanted to play with July  we couldn’t find him. He ran away to the forest.

Ответы:

TASK 3. Грамматика 

C1. Поставь глаголы в нужную форму. Ответы внеси в таблицу ниже.

1. My brother _______ yesterday.

        a) will cry        b) cries      c) cried

6. My little sister _____every day.

        a) will cry        b) cries      c) cried

2. Granny _____ to us last week.

        a) came            b)will come       c) comes

7. Mary often ____at the parties.

        a)will sing         b)sings       c)didn’t sing

3. Our family ____ to London next year.

        a) will go            b)went        c)goes

8. We ____our cat an hour ago.

        a)feed               b)will feed       c) fed

4. Ann ___ a party last Saturday.

        a) has             b) had         c) have

9. I usually ____ up at 7 o’clock.

        a) get      b) will get         c) got

5. Kate ____TV two hours ago.

        a) watch    b) will watch       c) watched

10. This girl ____in the park yesterday.

        a) skates       b) skated         c)will skate

        C2. Образуй форму множественного числа

  1. Tooth _______________________________________________________
  2. Lady ________________________________________________________
  3. Table________________________________________________________
  4. Day _________________________________________________________
  5. Fox __________________________________________________________
  6. Child ________________________________________________________
  7. Woman ______________________________________________________
  8. Street ________________________________________________________

C3. Образуй сравнительную и превосходную степени сравнения прилагательных

Положительная

Сравнительная

Превосходная

1

Big

2

Interesting

3

Bad

4

Nice

5

Large

С4. Раскрой скобки, употребив прилагательное в правильной форме.

1.My sister is the __________ (good) pupil in her class.

2.This baby is the __________ (smart) baby in the world.

3.My bike is __________ (small) than your bike.

4.Tigers are __________ (big) than dogs.

        С5. Раскрой скобки, употребив глагол в Past Simple.

The Red Cow (1) _____ (live) in the field of beautiful flowers. In the morning she (2) _____ (give) lessons to her daughter. In the afternoon they (3) _____ (eat) sweet green grass. In the evening the Red Cow (4) _____ (think) about her happy life.

One night the Red Cow (5) _____ (get) up suddenly and (6) _____ (begin) to dance. There (7) _____ (be) no music but she (8) _____ (dance). Then she (9) _____ (want) to stop but she could not.

        C6. Задай вопросы к выделенным словам.

  1. Ann went to the park to ride a bike.

Why _____________________________________

  1. Mother made a chocolate cake yesterday.

What ____________________________________

     С7. Заполни пропуски предлогами:in the middle of, in, to, above, on.

1. He likes to ski _____ winter.

2. Do you like to listen _____ music?

3. I play tennis _____ Sunday.

4. What is there _____ the room?

5. There is a nice picture _____the table.

С8. Составь предложения из слов.

1. Is, an armchair, there, in your kitchen?

_________________________________

2. clean, your room, Did, you, yesterday?

_________________________________

3. in winter, is, very cold, It.

_________________________________

4. a lot of sweets, There, in the box, were.

_________________________________

C9. Напиши отрицательное и вопросительное предложения к каждому утвердительному.

They go to the sea on holidays. ___________________________________________________

My friend’s family has a big party at the restaurant every month.__________________________

________________________________________________________________________________

  1. Письмо
  1. Name_________________________________________________
  2. Age___________________________________________________
  1. Phone number________________________________________________
  1. Favourite subjects_________________________________________________
  1. Your hobby.  I like to_______________________________________________
  1. What do you like to do in your English lessons?

Итоговая аттестация по английскому языку 4 класса

hello_html_5be3c6f2.png

Итоговая аттестация по английскому языку в 4-м классе

Пояснительная записка

Цели проведения итогового контроля в новой форме:

  • проверить уровень сформированности элементарных коммуникативных умений в основных видах речевой деятельности: аудировании, говорении, чтении и письме;

  • выявить группу учащихся, обладающих ярко-выраженными способностями к английскому языку для формирования класса с углубленным изучением английского языка на следующей ступени обучения;

Особенности нового формата итогового контроля:

  1. Проверке подлежат все основные виды речевой деятельности (чтение, аудирование, письмо, говорение), в то время как предыдущим вариантом тестирования навыки аудирования и письма не проверялись, а акцент делался на проверке знания грамматики.

  2. Конторольно-измерительные материалы по каждому виду речевой деятельности имеют три уровня сложности (базовый, средний и повышенный, с элементами творческого характера), что дает возможность каждому учащемуся продемонстрировать собственный уровень достижений.

  3. Оценка производится по 100-балльной системе (по 20 баллов на каждый вид тестирования) без перевода в 5-балльную.

  4. Итоговое тестирование обязательно для всех учащихся, т.к. все они обучались по одной программе с одинаковым количеством часов.

Данный формат полностью согласуется с примерными заданиями для итоговой оценки достижения планируемых результатов начального языкового образования, рекомендуемыми новыми образовательными стандартами последнего поколения. Типы заданий, включенные в тесты, постоянно используются в учебниках как тренировочные или контрольные, таким образом, подготовка к тестированию не идет вразрез с прохождением программы.

Порядок и сроки проведения итогового тестирования.

Все виды тестирования, предполагающие письменное оформление ответов, проводятся по классам на уроках в присутствии ведущих учителей и завуча по иностранным языкам.

Предположительные сроки:

  • март (до каникул) – тестирование навыков чтения и аудирования;

  • апрель (первая декада) – тестирование навыков письменной речи и навыков пользования языковыми средствами.

Тестирование навыков устной речи требует индивидуального ответа ученика (не мене 5 минут). Предполагаемые сроки – последняя декада апреля.

Дополнительные пособия для подготовки к итоговому тестированию

  1. Е.Н. Соловова, А.Б. Година, Е.А.Пореченкова. Английский язык. Итоговая аттестация за курс начальной школы. Типовые тестовые задания. Базовый уровень.

  2. Е.Н. Соловова, А.Б. Година, Е.А.Пореченкова. Английский язык. Итоговая аттестация за курс начальной школы. Типовые тестовые задания. Повышенный уровень.

  3. Дж. Дули, В. Эванс. Practice Exam Papers. Primary School -4.

  4. Cambridge Young Learners English Tests. Movers (выпуски 1- 7).

  1. Look and read. Write T (true) or F (false). Прочитай предложения и реши,

соответствуют ли они картинке. 5 marks

The children are in the bedroom.

  1. It’s quarter past eleven

  2. The children are watching an interesting programme.

  3. There aren’t any toys in the room.

  4. The boy’s hair is shorter than the girls’

  5. The box with the snake is on the floor in front of the window.

  1. Read the texts. Answer the questions. Прочитай тексты и ответь на вопросы.

5 marks

Hasan is nine years old. He is from Kasmir, India. He doesn’t live in a big city. He lives in the country. There is no school in his village. The lessons are in the open air. There is a blackboard outside but there aren’t any chairs or desks. Hasan and his friends sit on the ground. Hasan thinks that learning is fun. His favourite subjects are Maths and Reading.

Emma is English. She is ten years old. “I have my lessons in a big classroom. It’s light and comfortable with lots of flowers. There are beautiful pictures and posters on the walls. There is a computer and we often go on the Internet to get some information. There are twenty children in my class. My favourite subject is Art because I’m good at drawing and the teacher is really great.”

Marc is eight years old and he is from Holland. His home is on the boat. He and his family are always in different places. When they come to a nice port, they stop. Sometimes they stay for a week and sometimes for a month. When they stay for a long time Marс goes to school there. “My school is usually on the boat. I have lessons on the Internet. It’s fun. Some days there is no school at all.”

Who comes from a hot country? Hasan a) Who can draw very well?

___________________

  1. Who doesn’t sit on the chair during the lessons?

___________________

  1. Who uses a computer to study? (2)

___________________

  1. Who likes his/her teacher very much?

___________________

  1. Who doesn’t go to school every day?

__________________

3. Read the text and answer the questions with one, two or three words. Прочитай текст и

ответь на вопросы одним, двумя или тремя словами. 10 marks

Unusual school day

It was a beautiful morning on Friday. Fred watched his favourite cartoon on TV. Then he had breakfast with his brother David. After breakfast he said, “Goodbye”, to his family and rode his bike to school. He put his bike next to the wall. He always put his bike there – with all his friends’ bikes.

Fred went into his classroom and put his books on the desk. The room was very quite because no children were there. The teacher was not there too. That was strange. What happened to his classmates? He sat down at his desk and took his pen from his bag. Then he looked around and saw some people outside the window.

Fred saw his teacher with a guitar and all his friends. In front of them there were two clowns. The first clown threw a tomato at the second clown. It went into his mouth. All the children laughed. Fred stood up quickly. “Oh yes!” he said, “It’s our last school day today. It’s the school party!” He ran outside and sat with his friends.

What day was it? Friday

  1. What did Fred do before breakfast? _____________________________

  2. How did he go to school? _____________________________

  3. Where were his friends and the teacher? _____________________________

  4. How many clowns were there? _____________________________

  5. Why did they have a party? _____________________________

1. Прослушай и соедини линиями. 5 marks 2. Прослушай и впиши недостающее слово 10 marks

III. Языковые средства и их применение. Грамматика.

  1. Match the questions with the answers? – Соедини вопрос с ответом (один ответ лишний).

5 marks

0

Where do you buy food?

On Sundays.

1

What did you do yesterday?

At quarter past nine.

2

When do you visit your grandparents?

We are running.

3

Why are you crying?

She is a baby. She was born 10 months ago.

4

How much honey did you buy?

0

At the supermarket.

5

Whose book is this?

We run, jump and play games.

6

What time does this lesson finish?

Four or five.

7

Who is your best friend?

I went to the park with my friends.

8

How old is your sister.

It’ Anna’s. Can’t you see her name on it?

9

What do you do in PE?

Half a kilo. That’s a lot.

10

How many lessons do you usually have?

Because I can’t find my mobile phone.

Alex. He is in my class.

  1. Read the text. Chose the correct words and fill in the blanks. – Прочитай текст. Выбери

правильные слова и впиши их в пропуски. 5 marks

Football

Football is the favourite sport in… a (0) lot of places. To play football you kick the ball with your …………… (1). You …………… (2) hit the ball with your head but you must not pick it up. A football is bigger …………… (3) a tennis ball. Most young boys and girls learn to play football at school and they like…………………(4) football in the playground after school. Children often watch football games with …………… (5) parents. People enjoy this sport very much!

  1. a the 3 when then than

  2. foots feets foot 4 play playing game

  3. can’t can could 5 their there where

3. Put the verbs into the correct form. – Поставь глагол в скобках в правильную форму.

10 marks

Christmas Day

John usually (0)… goes(go) to the park on Sunday but today it (1)…………(be) Christmas Day. He (2)…………….. (love) Christmas dinner and his mother (3)……………………… (cook) it at the moment. His sisters (4)…………………………… (not/help) her now. They (5)……………………(not /like) cooking.

It (6)…………….. (be) Christmas Eve yesterday. They (7) ……………… (go) shopping for presents. They (8)…….…………… (buy) presents for everyone. But they (9) …………………… (not /give ) presents to each other last night. They (10) ……………… (put) them under the Christmas tree. In the morning they opened the presents and had lots of fun. They always have fun at Christmas.

IV. Письмо

1. Read a letter from a new pen friend. – Прочитай письмо, полученное от нового друга по

переписке. 10 marks

Dear friend,

My name is Wendy. I live in London, England. I am twelve years old. My birthday is on the 12th of May. I live with my mum and dad. I haven’t got any sisters or brothers.

I go to Hillside School. My school is great but it isn’t very big. I’m in class 1a. There are twenty pupils in my class. I like my classmates. They are very friendly. Have you got any friends in your class? My favourite subjects are English and Music. I don’t like Maths because

I’m not very good at it. What’s your favourite subject?

I like reading books in my free time. I can sing and dance quite well. What about you? I hope to hear from you soon.

Yours,

Wendy

Write an answer to his letter. – Напиши ответ, дополнив незаконченные предложения. Dear ______________

It was great to get your letter.

My name _______________________________________________________________

I live in ________________________________________________________________

I am ___________________________________________________________________ I live with ______________________________________________________________ I _________________________________________________friends in my class.

My favourite school subject ________________________________________________

In my free time__________________________________________________________

I can __________________________________________________________________

Yours,

2. Write about the passenger pigeon. – Напиши об исчезнувшем виде голубей. 10 marks

hello_html_m58f97275.jpg

Where? North America 1. When? before the 20th century

2. Numbers: 3. Food: nuts, insects, worms

1800 – 5 billion (5000000000)

1913 – the last bird – die – the zoo

  1. Special features: grey and red feathers – very long tail

  2. Bad points: people – kill – tasty and cheap meat

0. The passenger pigeon lived in North America.

1.__________________________________________________

2. ____________________________________________

____________________________________________

3.____________________________________________

  1. ____________________________________________

  2. ____________________________________________

V. Говорение

Примеры заданий

  1. Интервью. Ответь на вопросы учителя. – Can you answer some questions, please?

What’s your name? How old are you?

What is your favourite sport/animal/food/subject/TV programme/holiday/season? Why do you like it?

Have you got any pets? If not, what pet do you want to have?

What do you want to be when you grow up? Tell us something about your friend.

  1. Разыграй с учителем диалог. – Act out the dialogue with your teacher. Ты находишься в кафе.

Попроси у официанта пиццу и большой стакан яблочного сока.

Вежливо отреагируй на предложение чего-нибудь еще. Поблагодари за принесенный заказ.

  1. Опиши картинку.Describe the picture. (Проверка навыков неподготовленной речи).

hello_html_2905061f.jpg

Контрольно-измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации по предмету «Английский язык» за курс 4 класса.

Контрольно-измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации по предмету «Английский язык» за курс 4 класса.

1. Цель — выявление уровня освоения предметных образовательных результатов в соответствии с требованиями общеобразовательной программы начального общего образования и ФГОС.

Основное содержание проверки ориентировано на предметные требования, зафиксированные в Федеральном государственном образовательном стандарте основного общего образования (Приказ МОН РФ № 1897 от 17.12.2010 г.), и соответствует «Примерным программам по учебным предметам. Английский язык. 2—4 классы».

Характеристика работы:

Контрольно-измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации по английскому языку составлены с учётом кодификатора, включающего те элементы содержания из «Обязательного минимума содержания основных образовательных программ», которые изучаются в 4 классе начальной школы.

Выполнение учащимися совокупности представленных заданий позволяет оценить соответствие уровня их иноязычной подготовки, достигнутого к концу обучения в 4 классе, тому уровню, который определен стандартом начального общего образования по иностранному языку.

2. Распределение заданий по проверяемым предметным способам действия:

Блок

содержания

Проверяемые умения и способы действия

Количество заданий

Номера заданий

Уро-вень сложности

Тип задания

Максимальный балл за каждое задание

1

Аудирование

Умение понимать прослушанное высказывание с опорой на знакомые лексические единицы.

Выделить /подчеркнуть подходящее слово.

1

I.

Б

ВО

6

2

Чтение

Навыки чтения с полным пониманием текста

Отметить соответствуют или нет предложения содержанию текста.

1

II.

Б

КО

5

3

Лексическая и грамматическая сторона речи

1. Знание лексики и грамматики по темам: количественные и порядковые числительные, степени сравнения прилагательных и Время.

Выбрать/подчеркнуть подходящее по смыслу слово/предложение.

1

III.

1.

Б

ВО

6

2. Знание грамматики по теме «Настоящее совершённое время».

Заполнить пропуски глаголами в правильной форме.

1

III.

2.

П

КО

8

3. Знание грамматики по теме «оборот to be going to» Заполнить пропуски глаголами в правильной форме.

1

III.

3.

П

КО

12

Всего баллов:

37

Условные обозначения

Тип задания: ВО — задание с выбором ответа, КО — с кратким ответом.

Уровень: Б — базовый, П – повышенный.

3. Критерии оценивания:

Выполнение каждого задания оценивается по шкале: «верно», «неверно» (или ответ отсутствует). За выполнение каждого задания начисляются баллы:

2 балла — задание выполнено верно (указан верный ответ) в заданиях повышенного уровня;

1 балл — задание выполнено верно (указан верный ответ) в заданиях базового уровня;

0 баллов — задание выполнено неверно (указан неверный ответ, несколько ответов или ответ отсутствует).

Максимальный балл за выполнение всей работы — 37.

«2» ставится, если выполнено меньше50% работы

«3» ставится за 50%-69%

«4» ставится за 70-85%

«5» ставится за 86-100%

Соответствие общего тестового балла 5-тибалльной шкале

Менее 18 баллов

При выполнении минимального критерия

18-25 баллов

26-31 баллов

32-37 баллов

Отметка

2

3

4

5

Контрольно-измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации по предмету «Английский язык» за курс 4 класса.

1 вариант

  1. LISTENING

Кристи рассказывает о первом дне в средней школе и даёт советы. Послушай её рассказ. Обведи тот вариант, о котором она говорит. Ты услышишь рассказ два раза.

  1. There are new teachers/subjects.

  2. The day is longer/shorter.

  3. The first lesson was Maths/PE.

  4. You must have a pencil case/a lunch box.

  5. Always bring your homework diary/ruler.

  6. You mustn’t forget your school/the school rules.

  1. READING

Прочти диалог

Mr Smith: Excuse me. How can I get to the police office?

Mike: Go straight on South Street to the bus stop and take bus number 5. Get off the bus at the next stop. Then go down Bond Street to the café. Turn left at the café and you’ll see the police office across the street.

Mr Smith: Thank you very much!

Mike: Not at all.

Прочти предложения, отметь верны(true) они или ложны (false)

  1. Mr Smith asks the way to the post office. ___________

  2. Mr Smith should take bus number 4. ___________

  3. The bus stop is on South Street. ___________

  4. The police office is near the café. ___________

  5. The café is on Bond Street. ___________

III. VOCABULARY AND GRAMMAR

  1. Выбери верный вариант

  1. 24

a) twenty-four b) the twenty four c) twenti-four

  1. 55-ый

a) the fifty-fifth b) fifty-fives c) fifty-five

  1. The parrot is ____________ in talking.

a) the best b) good c) better

4) The cat is ____________ than a mouse.

a) the heaviest b) heavier c) heavy

hello_html_4b786c09.jpg

5) a) It’s half past twelve.

b) It’s ten o’clock.

c) It’s ten minutes to twelve.

6) a) It’s a quarter past eight.hello_html_m38fda988.jpg

b) It’s a quarter to eight.

c) It’s twenty minutes to three.

  1. Раскройте скобки, поставив глаголы в Present Perfect (Настоящее совершенное время)

  1. I ______________________________(get) a new job and it’s on the other side of town. 

  2. Mary ___________________________(go) to Moscow, but she’ll be back next Monday at the latest.

  3. He _____________________________(play) a lot of football this year.

  4. __________they __________________(make) up their mind?

  1. Заполните пропуски оборотом «to be going to» в правильной форме:

  1. I __________________________________(sleep) now.

  2. He __________________________________ (do) the shopping.

  3. We ________________________________(water) flowers in the garden.

  4. Mike and Ann _________________________________(get) out of the bus.

  5. Rebecca _______________________________________(buy) some bread.

  6. I want to paint my room.  — What colour ______ you __________________ ________________ (paint) it?

Контрольно-измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации по предмету «Английский язык» за курс 4 класса.

2 вариант

  1. LISTENING

Кристи рассказывает о первом дне в средней школе и даёт советы. Послушай её рассказ. Обведи тот вариант, о котором она говорит. Ты услышишь рассказ два раза.

  1. There are new teachers/subjects.

  2. The day is longer/shorter.

  3. The first lesson was Maths/PE.

  4. You must have a pencil case/a lunch box.

  5. Always bring your homework diary/ruler.

  6. You mustn’t forget your school/the school rules.

  1. READING

Прочти диалог

Mr Brown: Excuse me. Where is the post office?

Tom: Go straight on Bond Street to the bus stop and take bus number 4. Get off the bus at the next stop. Then go down South Street to the cinema. Turn left at the cinema and you’ll see the post office across the street.

Mr Brown: Thanks a lot!

Tom: Not at all.

Прочти предложения, отметь верны(true) они или ложны (false)

  1. Mr Brown asks the way to the post office. ___________

  2. Mr Brown should take bus number 4. ___________

  3. The bus stop is on South Street. ___________

  4. The police office is near the cinema. ___________

  5. The cinema is on Bond Street. ___________

III. VOCABULARY AND GRAMMAR

  1. Выбери верный вариант

  1. 65

a) the sixty five b) sixty-five c) sixti-fifth

  1. 63-ий

a) the sixty-first b) sixty-three c) the sixty-third

3) The parrot is _____________ than an ostrich.

a) the most beautiful b) beautiful c) more beautiful

4) The elephant is ____________ animal in the world.

a) bigger b) the biggest c) big

hello_html_47d9ca6.jpg

5) a) It’s half past six.

b) It’s half to ten.

c) It’s half past nine.

6) a) It’s ten minutes to ten.hello_html_72c1b235.jpg

b) It’s ten minutes past two.

c) It’s ten minutes to two.

  1. Раскройте скобки, поставив глаголы в Present Perfect (Настоящее совершенное время)

  1. He ____________________________(find) the place on the map.

  2. What ___________you_______________________ (decide) to do?

  3. We _________________________________(eat) today.

  4. They ________________________________ (bring) us some meat and vegetables.

  1. Заполните пропуски оборотом «to be going to» в правильной форме:

  1. Did you send a letter? — No, I forgot. I ____________________(do) it now.

  2. My car is broken and I __________________________________(repair) it.

  3. I ___________________________________(meet) John next week.

  4. They ______________________________(buy) a car.

  5. We________________________________ (have) a holiday for a week or two.

  6. I have decided what to wear for the party. — Really? What ________ you ___________________ (wear), then?

Контрольно-измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации по предмету «Английский язык» за курс 4 класса.

3 вариант

  1. LISTENING

Кристи рассказывает о первом дне в средней школе и даёт советы. Послушай её рассказ. Обведи тот вариант, о котором она говорит. Ты услышишь рассказ два раза.

  1. There are new teachers/subjects.

  2. The day is longer/shorter.

  3. The first lesson was Maths/PE.

  4. You must have a pencil case/a lunch box.

  5. Always bring your homework diary/ruler.

  6. You mustn’t forget your school/the school rules.

  1. READING

Прочти диалог

Mrs Green: Excuse me. Where is the cinema?

Alice: Go up Long Street to the bus stop and take bus number 10. Get off the bus at the next stop. Then go down High Street to the pizza-restaurant. Turn right at the pizza-restaurant and you’ll see the cinema across the street.

Mrs Green: Thank you very much!

Alice: Not at all.

Прочти предложения, отметь верны(true) они или ложны (false)

  1. Mrs Green asks the way to the cinema. ___________

  2. The bus stop is on North Street. ___________

  3. Mrs Green should take bus number 10. ___________

  4. The cinema is near the pizza-restaurant. ___________

  5. The pizza-restaurant is on High Street. ___________

III. VOCABULARY AND GRAMMAR

  1. Выбери верный вариант

  1. 85

a) eighty-five b) eighti-five c) the eighty five

  1. 61-ый

a) the sixty-one b) sixty-one c) the sixty-first

  1. The wolf is ____________ than the fox.

a) the most dangerous b) dangerous c) more dangerous

4) This mouse is ____________ animal in the cage.

a) small b) smaller c) the smallest

hello_html_m1757044c.jpg

5) a) It’s ten minutes to six.

b) It’s ten minutes past six.

c) It’s ten minutes past seven.

6) a) It’s half past two.hello_html_m1757044c.jpg

b) It’s twenty minutes past two.

c) It’s twenty minutes to three.

  1. Раскройте скобки, поставив глаголы в Present Perfect (Настоящее совершенное время)

  1. We ____________________________ (clean) the garden.

  2. Megan ________ not ____________________ (walk) in the park.

  3. I and Tom _________________________________(watch) the new film.

  4. ______ you _______________ (buy) the flowers?

  1. Заполните пропуски оборотом «to be going to» в правильной форме:

  1. I like helping people. I ____________________(be) a doctor.

  2. She __________________________________(travel) to England.

  3. Sam and I __________________________________ (watch) the cartoons.

  4. Tom ______________________________(go) on the picnic.

  5. My friend________________________________ (read) an interesting book.

  6. _____ you __________________________ (go) shopping?

Контрольно-измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации по предмету «Английский язык» за курс 4 класса.

4 вариант

  1. LISTENING

Кристи рассказывает о первом дне в средней школе и даёт советы. Послушай её рассказ. Обведи тот вариант, о котором она говорит. Ты услышишь рассказ два раза.

  1. There are new teachers/subjects.

  2. The day is longer/shorter.

  3. The first lesson was Maths/PE.

  4. You must have a pencil case/a lunch box.

  5. Always bring your homework diary/ruler.

  6. You mustn’t forget your school/the school rules.

  1. READING

Прочти диалог

Mrs White: Excuse me. Can you tell me the way to the museum?

Helen: Go down North Street to the bus stop and take bus number 15. Get off the bus at the second stop. Then go up Oxford Street to the circus. Turn right at the circus and you’ll see the museum across the street.

Mrs White: Thank you very much!

Helen: Not at all.

Прочти предложения, отметь верны(true) они или ложны (false)

  1. Mrs White asks the way to the circus. ___________

  2. The circus is on North Street. ___________

  3. Mrs White should take bus number 15. ___________

  4. The museum is near the café. ___________

  5. The bus stop is on North Street. ___________

III. VOCABULARY AND GRAMMAR

  1. Выбери верный вариант

  1. 48

a) forty-eight b) the forty eight c) forti-eight

  1. 32-ой

a) the thirty-one b) thirty-one c) the thirty-second

  1. The rabbit is ____________ than the cat.

a) the fluffiest b) fluffy c) fluffier

4) The dog is ____________ friend in the world.

a) better b) the best c) good

hello_html_4c51954a.jpg

5) a) It’s ten minutes to seven.

b) It’s ten minutes past seven.

c) It’s ten minutes past eight.

6) a) It’s half past two.hello_html_4c51954a.jpg

b) It’s twenty minutes past one.

c) It’s twenty minutes to two.

  1. Раскройте скобки, поставив глаголы в Present Perfect (Настоящее совершенное время)

  1. He ____________________________(do) his homework.

  2. Mike ________ not ____________________ (walk) his dog.

  3. Emma and Nora _________________________________(feed) the rabbits.

  4. ______ you _______________ (clean) the cage?

  1. Заполните пропуски оборотом «to be going to» в правильной форме:

  1. I like playing the piano and singing. I ____________________(be) a singer.

  2. We __________________________________(see) a new film on weekends.

  3. Dan and Mike __________________________________ (take) part in the competitions.

  4. They ______________________________(clean) the garden.

  5. We________________________________ (spend) holidays in New York.

  6. _____ your friends __________________________ (walk) in the park?

Ключи:

    1. Аудирование

Кристи рассказывает о первом дне в средней школе и дает советы. Послушайте её рассказ. Обведите тот вариант, о котором она говорит. Вы услышите рассказ два раза.

I couldn’t wait to start secondary school. I couldn’t wait to make new friends and study new subjects. But I was scared of starting secondary school because it is really different. And my day is now longer than I had in primary school.

My first lesson was Maths. It is not a new subject for me. But it wasn’t easy.

I also had a PE lesson and a science lesson, too.

I can advise you some things.

Have a pencil case with a lot of pens and pencils.

Have a good school bag. You can put your textbooks and your things in it.

Write down information in your homework diary. You will not forget to do your homework then.

Learn the school rules. They are important.

I hope it will be a good year for you and me.

1 вариант

  1. LISTENING

1. subjects.

2. longer.

3. Maths

4. a pencil case

5. homework diary

6. the school rules.

  1. READING

  1. FALSE

  2. FALSE

  3. TRUE

  4. FALSE

  5. TRUE

  1. VOCABULARY AND GRAMMAR

  1. Выбери верный вариант

  1. 24

a) twenty-four b) the twenty four c) wenty-four

  1. 55-ый

a) the fifty-fifth b) fifty-fives c) fifty-five

  1. The parrot is ____________ in talking.

a) the best b) good c) better

4) The cat is ____________ than a mouse.

a) the heaviest b) heavier c) heavy

hello_html_4b786c09.jpg

5) a) It’s half past twelve.

b) It’s ten o’clock.

c) It’s ten minutes to twelve.

6) a) It’s a quarter past eight.hello_html_m38fda988.jpg

b) It’s a quarter to eight.

c) It’s twenty minutes to three.

  1. Раскройте скобки, поставив глаголы в Present Perfect (Настоящее совершенное время)

  1. I have got (get) a new job and it’s on the other side of town. 

  2. Mary has gone (go) to Moscow, but she’ll be back next Monday at the latest.

  3. He has played (play) a lot of football this year.

  4. Have they made (make) up their mind?

  1. Заполните пропуски оборотом «to be going to» в правильной форме:

  1. I am going to sleep (sleep) now.

  2. He is going to do (do) the shopping.

  3. We are going to water (water) flowers in the garden.

  4. Mike and Ann are going to get (get) out of the bus.

  5. Rebecca is going to buy (buy) some bread.

  6. I want to paint my room.  – What colour are you going to paint (paint) it?

2 вариант

  1. LISTENING

1. subjects.

2. longer.

3. Maths

4. a pencil case

5. homework diary

6. the school rules.

  1. READING

  1. TRUE

  2. TRUE

  3. FALSE

  4. FALSE

  5. FALSE

  1. VOCABULARY AND GRAMMAR

    1. Выбери верный вариант

  1. 65

a) the sixty five b) sixty-five c) sixti-fifth

  1. 63-ий

a) the sixty-first b) sixty-three c) the sixty-third

3) The parrot is _____________ than an ostrich.

a) the most beautiful b) beautiful c) more beautiful

4) The elephant is ____________ animal in the world.

a) bigger b) the biggest c) big

hello_html_47d9ca6.jpg

5) a) It’s half past six.

b) It’s half to ten.

c) It’s half past nine.

6) a) It’s ten minutes to ten.hello_html_72c1b235.jpg

b) It’s ten minutes past two.

c) It’s ten minutes to two.

  1. Раскройте скобки, поставив глаголы в Present Perfect (Настоящее совершенное время)

  1. He has found (find) the place on the map.

  2. What have you decided (decide) to do?

  3. We have eaten (eat) today.

  4. They have brought (bring) us some meat and vegetables.

  1. Заполните пропуски оборотом «to be going to» в правильной форме:

  1. Did you send a letter? – No, I forgot. I am going to do (do) it now.

  2. My car is broken and I am going to repair (repair) it.

  3. I am going to meet (meet) John next week.

  4. They are going to buy (buy) a car.

  5. We are going to have (have) a holiday for a week or two.

  6. I have decided what to wear for the party. – Really? What are you going to wear (wear), then?

3 вариант

  1. LISTENING

  2. 1. subjects.

  3. 2. longer.

  4. 3. Maths

  5. 4. a pencil case

  6. 5. homework diary

  7. 6. the school rules.

  1. READING

  1. TRUE

  2. FALSE

  3. TRUE

  4. FALSE

  5. TRUE

  1. III. VOCABULARY AND GRAMMAR

  1. Выбери верный вариант

  1. 85

  1. a) eighty-five b) eighti-five c) the eighty five

  1. 61-ый

  1. a) the sixty-one b) sixty-one c) the sixty-first

  1. The wolf is ____________ than the fox.

  1. a) the most dangerous b) dangerous c) more dangerous

  2. 4) This mouse is ____________ animal in the cage.

  3. a) small b) smaller c) the smallest

  4. hello_html_m1757044c.jpg

  5. 5) a) It’s ten minutes to six.

  6. b) It’s ten minutes past six.

  7. c) It’s ten minutes past seven.

  8. 6) a) It’s half past two.hello_html_m1757044c.jpg

  9. b) It’s twenty minutes past two.

  10. c) It’s twenty minutes to three.

  1. Раскройте скобки, поставив глаголы в Present Perfect (Настоящее совершенное время)

  1. We have cleaned (clean) the garden.

  2. Megan has not walked (walk) in the park.

  3. I and Tom have watched (watch) the new film.

  4. Have you bought (buy) the flowers?

  1. Заполните пропуски оборотом «to be going to» в правильной форме:

  1. I like helping people. I am going to be (be) a doctor.

  2. She is going to (travel) to England.

  3. Sam and I are going to watch (watch) the cartoons.

  4. Tom is going to go (go) on the picnic.

  5. My friend is going to read (read) an interesting book.

  6. Are you going to go (go) shopping?

  1. 4 вариант

  1. LISTENING

  2. 1. subjects.

  3. 2. longer.

  4. 3. Maths

  5. 4. a pencil case

  6. 5. homework diary

  7. 6. the school rules.

  1. READING

  1. FALSE

  2. FALSE

  3. TRUE

  4. FALSE

  5. TRUE

  1. III. VOCABULARY AND GRAMMAR

  1. Выбери верный вариант

  1. 48

  1. a) forty-eight b) the forty eight c) forti-eight

  1. 32-ой

  1. a) the thirty-one b) thirty-one c) the thirty-second

  1. The rabbit is ____________ than the cat.

  1. a) the fluffiest b) fluffy c) fluffier

  2. 4) The dog is ____________ friend in the world.

  3. a) better b) the best c) good

  4. hello_html_4c51954a.jpg

  5. 5) a) It’s ten minutes to seven.

  6. b) It’s ten minutes past seven.

  7. c) It’s ten minutes past eight.

  8. hello_html_4c51954a.jpg

  9. 6) a) It’s half past two.

  10. b) It’s twenty minutes past one.

  11. c) It’s twenty minutes to two.

  1. Раскройте скобки, поставив глаголы в Present Perfect (Настоящее совершенное время)

  1. He has done (do) his homework.

  2. Mike has not walked (walk) his dog.

  3. Emma and Nora have fed (feed) the rabbits.

  4. Have you cleaned (clean) the cage?

  1. Заполните пропуски оборотом «to be going to» в правильной форме:

  1. I like playing the piano and singing. I am going to be (be) a singer.

  2. We are going to see (see) a new film on weekends.

  3. Dan and Mike are going to take (take) part in the competitions.

  4. They are going to clean (clean) the garden.

  5. We are going to spend (spend) holidays in New York.

  6. Are your friends going to walk (walk) in the park?

Методическая разработка по иностранному языку (4 класс) на тему: Демонстрационный вариант итоговой аттестации по английскому языку за курс начальной школы

Часть 1. Аудирование

Что делать: послушай 5 диалогов и подчеркни нужное слово.

Как делать: прочитай пять вопросов. Прочитай варианты ответов. Послушай пять  мини-диалогов и подчеркни нужный ответ  напротив каждого вопроса.

ВНИМАНИЕ! Прослушай пример. Ты услышишь запись каждого диалога два раза.

Пример: 0. What does Kate like to  eat?                                           Apples/bananas

               1. When did Richard visit his grandparents?                     Last month/last week

               2. How old is Sue’s brother?                                                8/10

         

              3. What is Tom’s uncle?                                                     Pilot/ engineer

               

              4. Where does William live?                                               Flat/house

 

              5. What day did Harry see a football match?                      Friday/Saturday

Часть2. Чтение. Письмо.

Задание1.

Что делать: подбери подходящий транскрипционный значок к каждой букве или буквосочетанию.

Как делать: впиши нужный транскрипционный значок в пропуск.

Пример: 0.p    [p]

               

  1. g   ________
  2. ck _______
  3. qu _______
  4. wh _______
  5. th   _______

   

[θ]    [kw]   [w]    [k]   [p]  [ʤ]

Задание 2.

Что делать: cобери  слово  из  предложенных  букв.

Как делать: прочитай слово  по-русски. Посмотри на  английские буквы. Напиши английское слово с этим же значением, поставив буквы в нужном порядке.

Пример:0. часто               ntfoe     often

1. строить           diulb     ____________

2. вчера              syteeyard ____________

3.умный             rlvece     ______________

4.завтра             mrotowro _______________

5.погода           rewtaeh ________________

Задание 3.

Что делать: найди одну ошибку в каждом предложении.

Как делать: прочитай предложения1-5. Найди одну ошибку в каждом предложении и подчеркни ее. Перепиши предложения без ошибок.

Пример: 0. Are there much animals in the forest?

                  Are there many animals in the forest?

  1. In autumn the days grows shorter.

 ________________________________________________

  1. He left in London yesterday.

__________________________________________________

  1. I had very good time last summer.

_________________________________________________

  1. We were happy to see this fims.

_________________________________________________

  1. Yesterday it is my friend’s birthday.

__________________________________________________

Задание 4.

Что делать: Выбери нужное слово.

Как делать: Прочитай текст и предложенные слова для каждого пропуска. Впиши подходящее по смыслу слово в пропуск.

Monday.

It is Monday. We have four classes 0. today. We come 1.__________ school early in the morning and go straight to the classrooms. The 2. _______________ class is English. 3._____________ begins at half past eight. The teacher 4.________________ in and we say “Good morning!” 5. _________________ read, write and play during our English lessons. It’s fun.

0.     today                                            yesterday                                  tomorrow

1.     after                                                 from                                            to

2.     first                                                  last                                           good

3.     they                                                   it                                               he

4.    smiles                                             comes                                          sits

5.        I                                                    They                                          We

Задание 5.

Как делать: Прочитай письмо с пропусками. Определи, как нужно заполнить каждый пропуск. Впиши нужную информацию в пропуск.

__________________________________,

Thank you for your letter. How are you?

These are some pictures of my flat. We live _______________________________. My flat is very __________________________. My favourite place in the flat is _____________________ because ______________________________________________________________________. What is ___________________________________?

Write soon.

___________________________,

___________________________

Часть3 .ГОВОРЕНИЕ

Задание 1.

Что сделать: Ответь на вопросы о себе.

Пример:

  1. Teacher: How are you?

You: Fine thanks.

Questions:

  1. What is your name?
  2. What is your family name?
  3. How old are you?
  4. Where do you come from?
  5. How many people are there in your family?
  6. What are your parent’s names?
  7. What do your parents do?
  8. What do your parents do at the weekends?
  9. What languages do you learn at school?
  10. What languages can you speak?
  11. What grade are you in?
  12. What subjects do you study?
  13. What are your favourite subjects?
  14. What subjects are you good at?
  15. How long does it take you to do your homework?
  16. What time do you usually wake up?
  17. What time do you get up?
  18. What do you do after getting up?
  19. What time do you have breakfast?
  20. What do you have for breakfast?
  21. What time do you go to school?
  22. How long does it take you to get to school?
  23. How do you get to school?
  24. What time do you come home after school?
  25. What time do you have lunch?
  26. Where do you have lunch?
  27. What do you have for lunch?
  28. What do you do after lunch?
  29. How do you spend your free time?
  30. How do you help your parents about the house?
  31. How many rooms are there in your flat?
  32. What furniture is there in your flat?
  33. What is your favourite room?
  34. What piece of furniture would you like to have in your room?
  35. When do you have dinner?
  36. What don’t you like to eat?
  37. How many meals a day do you have?
  38. How often do you eat fast food?
  39. What are your hobbies?
  40. How many friends do you have?
  41. What is your best friend’s name?
  42. How old is your friend?
  43. What is your best friend’s hobby?
  44. Where do you like to go with your friend?
  45. How many days a week do you go to school?
  46. What is your favourite day of the week?
  47. How did you spend your last weekend?
  48. What do you do after school?
  49. When do you have your holidays?
  50. What are your plans for next summer holidays?

Задание2. Опиши картинку, используя следующие опоры:

In the picture I can see ___________________________________

She is _________________________________________________

She has got ____________________________________________

There _________________________________________________

I think she _____________________________________________

Список учебной литературы:

  1. Е.Н. Соловова, А.Б. Година, Е.А. Пореченкова «Английский язык.Базовый уровень. Итоговая аттестация.», Москва 2014.
  2. А.Б.Година»Английский язык. Итоговая аттестация. Тематические задания», Москва 2014.

Промежуточная аттестация по английскому языку для 4 класса.

Итоговый тест для 4 класса по английскому языку

I вариант

  1. Вставь is или are:

  1. There … .a cat under the tree.

  2. There … .a lot of flowers next to the house.

  3. There… a long new road in the country.

  4. …. there a small field next to the house? No, there … .n’t.

  5. … .there many crocodiles in Africa? Yes, there….

2. Выбери правильную степень сравнения прилагательных:

1. Ann is … than Mary.

a) tall b) tallest c) taller

2. January is the …… month.

a) coldest b) cold c) colder

3. New-York is one of the …… cities in the world.

a)beautiful b) more beautiful c) most beautiful

4. He is the…… teacher in our school.

a)good b) better c) best

5. My hair is …… than your hair.

a) longer b) long c) longest

3. Выбери правильную форму глагола was или were.

1. There_____ two tables in the bedroom.

2. Mary ______ tall and slim.

3. The dog______sad and angry.

4. The week______ stormy and cloudy.

4. Вставьте подходящее вопросительное слово и ответьте на вопросы

1._____ old are you?(What , How,When)

2.____ do you live?( Who,Why, Where)

3.____ is your cat? It’s black. ( Why ,What colour, Where)

4. ___ do you go to school? (Who,When,What)

5. _______do you have ?(How many, How much,What)

5. Раскройте скобки. Употребите глаголы в скобках в Past Simple.

  1. I … (go) to Moscow last year.

  2. We … (see) Sveta last month.

  3. My brother … (have) a cake.

  1. My dad … (say) “Hello”.

  2. Misha … (visit ) his friend yesterday.

  3. They … (read) an interesting story a month ago.

6. ReadingTask (Задание по чтению)

We Go Shopping

My name is Helen. I am eight. My brother Peter is ten. It is Saturday. We would like to help mum. On Saturdays we go shopping. We are not lazy. We say. «Let’s work together».

I think we can buy some cabbage, carrots, tomatoes and apples in «The Green Shop» for mum. Then we go to «The White Shop». I have got a nice cat. His name is Tim. He would like to drink a lot of milk. And we buy milk. Then Peter buys some meat and bones for his dog Jack. Jack doesn’t like milk.

We go to «The Sweet Shop». We would like to buy a lot of sweets and cakes. But it is not healthy. So we buy a cake and two ice creams. The cake is nice. It is for mum. It’s her birthday.

Words to the text

to go shopping — отправляться за покупками

bones — кости

healthy — здоровый

for — для

birthday — день рождения

Задание 

Mark the statements as true (T) or false (F). (Отметь утверждения как верные (Т) или неверные (F).)

1. Jack likes to drink a lot of milk. T F

2. The cake is for mum. T F

3. Peter and Helen buy a big cake for mum. T F

4. Peter and Helen are not lazy. T F

5. We go shopping on Sunday T F

Итоговый тест по английскому языку для 4 класса

Письменная часть.

Тест составлен на основе УМК «Английский в фокусе 4», авторы: В.Эванс, Дж. Дули, Н.Быкова, М.Д.Поспелова.

Итоговая контрольная работа в 4 классе состоит 6 заданий.

Задание №1 проверяет умение учащихся правильно употреблять глагол to be.

Задание №2 проверяет знания учащихся по теме «Степени сравнения прилагательных».

Задание №3 проверяет знание учащихся по теме «:  Past Simple глагола to be » Задание №4 проверяет знание учащихся по осмысленному употреблению вопросительных слов.

Задание №5 проверяет знания учащимися грамматического материала по теме « Past Simple правильных и неправильных глаголов.

Задание №6 проверяет навыки чтения с полным пониманием текста.

Каждый пункт задания оценивается одним баллом.

1-ое задание – 5 баллов

2-ое задание — 5 баллов

3-ое задание — 4 балла

4-ое задание — 5 баллов

5- ое задание — 6 баллов

6 — ое задание – 5 баллов

Максимальное количество баллов – 30

Критерии оценивания

«5» — 25 — 30

«4» — 24 — 20

«3» — 15 – 19

Устная часть проводится в форме диалога

по следующим темам:

  1. About Myself.

  2. My Family

  3. My Friend

  4. My Pet

За каждый правильный вопрос и ответ -1 балл.

Итоговый тест для 4 класса по английскому языку

Вариант 2

1. Вставь is или are:

  1. There … .a dog at the street.

  2. There …. a lot of apple trees in the garden next to my house.

  3. There… a horse on the farm in the country.

  4. …. there a mountain in your country? No, there ….n’t.

  5. …. there many monkeys in Africa? Yes, there….

2. Выбери правильную степень сравнения прилагательных:

  1. Ann is … .than Mary.

a)short b) shorter c) shortest

2. June is the …… month.

a)hot b) hottest c) hotter

3 .This book is the……..

a)interesting b) more interesting c) most interesting

4. He is the…… teacher in our school.

a) worse b) bad c) worst

5 .My dog is …… than your dog.

а/ cleverer b)clever c) cleverest

3.Выбери правильную форму глагола was или were.

  1. The weather______ stormy and cloudy.

  2. There_______ two chairs in the bedroom.

  3. His eyes________ big and kind

4 .Mary _________ slim three days ago.

4.Вставьте подходящее вопросительное слово и ответьте на вопросы

1. ______ is your favourite season? (What, Why,Who)

2._____ is your birthday? (How, Where,When)

3.________ is your dog? (What colour, Why, How many)

4._____ do you get up? (Why, When, What?)

5._____ do you like to do? (How much, When,What?)

5.Раскройте скобкиУпотребите глаголы в скобках в Past Simple.

  1. I … (go) to the museum last year.

  2. We … (see) Mary last month.

  3. My mum … (have) a cake.

  1. My dad … (say) “Hello”.

  2. Misha … (be) in the park yesterday.

  3. They … (fly) to London a month ago.

6.Read the text. (Задание по чтению)

Three bears

A little girl lives with her mother in a nice house. The house is near a big green forest. The girl’s mother always says: “My dear, don’t go into the forest! Big bears live there.” “I’m not afraid, I’m brave”, says the girl “I want to go into the forest!” and one day she ran into the forest.

She ran and ran and ran. She saw a big house in the forest and came up to it. “Who lives here?” she said and came into the house. In one room she saw a big table with three chairs. On the table she saw three plates (тарелки). She was very hungry and dinner was ready. She ate the dinner.

The dinner was very nice and the girl wanted to sleep. She saw a bedroom with three beds in it. She got into the little bed and fell asleep (заснуть). When the girl opened her eyes she saw three bears near the bed. She jumped out of the window and ran home. “Oh, Mummy! How silly I am!” the girl said. Now she is at home, she is happy.

Choose “T” or “F” (Отметь утверждения как верные (Т) или неверные (F).)

  1. A little girl lives with her mother in a nice house. T F

  2. The girl wants to go to the park very much. T F

  3. The girl saw a big house in the forest and comes into it. T F

  4. The girl wasn’t hungry. T F

  5. After dinner the girl wanted to sleep. T F

Тест по иностранному языку (4 класс) на тему: Промежуточная аттестация для 4 класса.

МБОУ «Гимназия с.  Большой Сардек имени К. Ф. Шакирова»

Кукморского муниципального района РТ  

Спецификация

контрольно-измерительных материалов для промежуточной аттестации по английскому языку для учащихся 4 класса.

1. Назначение КИМ.

Промежуточная аттестационная  работа проводится в конце учебного года с целью определения уровня подготовки учащихся 4-х классов в рамках мониторинга достижений планируемых результатов освоения основной образовательной программы начального общего образования для образовательных организаций.

Промежуточная аттестационная  работа охватывает содержание, включенное в учебно-методический комплект «Английский язык» авторов О.В. Афанасьева, И.В. Михеева в 4 классе.

2. Документы, определяющие содержание промежуточной аттестационной  работы.

 Содержание и основные характеристики проверочных материалов определяются на основе следующих документов:

1. ФГОС ООО (с изменениями, внесенными: приказами Минобрнауки России от 26.11.2010 № 1241; от 22.09.2011 № 2357; от 18.12.2012 № 1060; от 29.12.2014 № 1643; 18.05.2015 № 507).

2. Примерная основная образовательная программа начального общего образования, одобренная решением федерального учебно-методического объединения по общему образованию (протокол от 08.04.2015 № 1/15).

3. Основная образовательная программа начального общего образования МБОУ «Гимназия с. Большой Сардек им. К.Ф.Шакирова»

4. Рабочая программа по английскому языку.

5. Авторская программа О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой, предназначенная для общеобразовательных организаций. Издательство «Дрофа», 2017 г.

6. Приказ Министерства образования и науки РФ №15 от 26.01.2017 г. с изменениями от 5.06.2017 г. № 629 «Об утверждении федерального перечня учебников, рекомендуемых к использованию при реализации имеющих государственную аккредитацию образовательных программ начального общего, основного общего, среднего общего образования».

3. Содержание и структура промежуточной аттестационной  работы

Содержание контрольной работы соответствует требованиям ФГОС НОО по английскому языку и охватывает изученный к моменту проведения тестирования материал по учебнику (автор О.В. Афанасьева, И.В. Михеева).

Контрольная работа состоит из 4 частей, она рассчитана на 45 минут.

Часть 1, 2 –  базовый уровень – содержит 5 заданий, часть 3, 4 – повышенный уровень сложности, работа с текстом и письмо. Содержание заданий работы позволяет обеспечить полноту проверки учебной подготовки обучающихся на базовом и повышенном уровнях и возможность зафиксировать достижения обучающихся  разного уровня.

Распределение заданий промежуточной аттестационной  работы по количеству и типам заданий

Раздел работы

Количество заданий

Тип заданий

1

Раздел I                                             ( задания по аудированию)

1

ВО

2

Раздел II                               (задания по лексике-грамматике).

4

2 задание – ВО;

3, 4 задание – КО;

5 задание — ВО

3

Раздел II                                    (задания по чтению).

5

Работа с текстом – ВО

4

Раздел IV  (письмо).

1

РО

Итого

11

(* ВО- выбор ответа,  КО- краткий ответ, РО – развернутый ответ).

4. Распределение заданий по диагностической работе по проверяемым планируемым результатам и содержанию.

Контрольная работа позволяет оценить достижение наиболее важных планируемых результатов в соответствии с содержанием курса английского языка 4 класса.

В работе представлены два уровня сложности: базовый уровень, повышенный уровень для дифференцирования учащихся по уровням владения иностранным языком (английский). Уровень сложности заданий определяется уровнем сложности языкового материала и проверяемых коммуникативных умений, а также типом задания.

Распределение заданий по планируемым результатам

Номер задания

Проверяемый планируемый результат

Коды элементов содержания

Уровень сложности

Тип задания

Примерное время выполнения задания (мин)

I.

Способность понимать основное содержание небольшого аудио-текста, построенного на изученном языковом материале.

1.2.1.

Б

ВО

5

II.

2

Распознавать и употреблять в речи предлоги.

2.3.28

Б

ВО

3

3

Знать и понимать признаки значений изученных грамматических явлений. Распознавать и употребить степени сравнения прилагательных.

3.2.2

Б

КО

5

4

Распознавать и употреблять в речи глагол-связку to be.

2.3.4

Б

КО

5

5

Знать и понимать признаки значений изученных грамматических явлений.

3.2.2

Б

ВО

3

III

1-5

Читать текст с выборочным пониманием нужной/интересующей информации (просмотровое/поисковое чтение)

1.3.2

П

ВО

12

IV

Писать личное письмо в ответ на письмо-стимул.

1.4.3.

П

РО

12

5. Продолжительность выполнения работы

На выполнение заданий работы отводится 45 минут (один урок).

Очень важно, чтобы ученики, выполняя работу, учились действовать рационально. Следует им напомнить перед началом работы, что время ограничено и поэтому нельзя останавливаться на одном трудном задании: надо переходить к выполнению следующих заданий, постараться сделать как можно больше заданий за урок. Лучше оставить без ответа самое трудное задание, чем сделать только одно задание из всей работы.

Рекомендуемое время выполнения отдельных разделов:

Раздел 1 (задание по аудированию) – 5 мин.

Раздел 2 (задания по грамматике и лексике) – 16 мин.

Раздел 3 (задания по чтению) – 12 мин.

Раздел 4 (письмо) – 12 мин.

6. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом.

В первом и во втором разделах задания с выбором ответа и кратким ответом оцениваются в 1 балл.

В третьем разделе за каждый правильный ответ ученик получает по 2 балла. При неправильном выборе учащийся получает 0 баллов. При выборе двух вариантов ученик получает 0 баллов.

Критерии оценивания письма. Максимально – 5 баллов.

Содержание письма – максимально 3 балла.

Содержание письма соответствует заданному объему (даны ответы на все 5 вопросов).

3 балла

Содержание письма было меньше заданного объема (даны ответы на 3-4 вопроса).

2 балла

Учащийся  смог написать ответы на два вопроса.

1 баллов

Учащийся  смог написать ответ на один или менее вопросов.

0 баллов

Языковое оформление – максимально 2 балла.

Учащийся не допускал лексических и грамматических ошибок.

2 балла

Учащийся допускал отдельные, незначительные ошибки. Общее количество лексических и грамматических ошибок не более трех.

1 балла

Учащийся допускал более трех ошибок.

0 баллов

Максимальный балл за всю работу – 30 баллов.

7. Шкала перевода баллов в школьные отметки

Отметка

% выполнения

Количество баллов

«5»

100%-90%

36-40

«4»

89%-70%

28-35

«3»

69%- 50%

20-27

«2»

49%-0%

0-19

МБОУ «Гимназия с.  Большой Сардек имени К. Ф. Шакирова»

Кукморского муниципального района РТ  

Ответы промежуточной аттестационной работы

№ задания

1 вариант

2 вариант

Часть 1, 2. Базовый уровень.

1

1.x  2.x  3.˅  4.x  5.˅

1.x  2.x  3.˅  4. ˅  5.˅

2

2.1.– in

2.2.– in

2.3.– on

  1. – on
  2. – in

2.1.– in

2.2.– to

2.3.– in

2.4.– on

2.5. – in

3

 3.1. nicer, the nicest

            3.2. bad, the worst

    3.3. comfortable, more comfortable

      3.4. smaller, the smallest

           3.5. colder, the coldest

            3.1. longer, the longest

    3.2. good, the best

                    3.3. modern, more modern

                    3.4. warmer, the warmest

       3.5. big, the biggest

4

                     4.1. am

 4.2. were

                     4.3. is

                     4.4. are

                     4.5. are

4.1. am

  4.2. were

4.3. is

4.4. are

4.5. are

5

5.1. b

5.2. d

5.3. a

5.4. e

5.5. c

5.1. b

5.2. a

5.3. d

5.4. e

5.5. c

Часть 3, 4. Повышенный уровень сложности

6

6.1. — 2

6.2. — 3

6.3. — 1

6.4. — 1

                      6.5 — 2

6.1. — 2

6.2. — 1

6.3. — 3

6.4. — 2

                           6.5 — 1

7

Развернутый ответ

Развернутый ответ

Текст для аудирования.

Hi! My name is Ann. I have a friend from New York. Her name is Sally. She is living with me in Moscow now for her summer holidays. I’m going to take Sally to see a lot of interesting places – the Kremlin, Moscow museums and Moscow zoo.

Sally decided to learn Russian and I am going to teach her. We will watch some Russian films. We will meet with some of my friends and Sally will try to speak Russian with them.

I think that Sally will have a very good time in Moscow. I want to visit her next summer and travel about the USA together with her.

МБОУ “Гимназия с. Большой Сардек имени К. Ф. Шакирова”

Кукморского муниципального района РТ

Промежуточная аттестационная работа (контрольная работа) по английскому языку

 в 4 классе

Ф. И. _________________________________________                 Дата _______________

 Вариант 1

Инструкция для обучающихся

В итоговой контрольной работе 4 раздела  заданий. На выполнение заданий отводится 45 минут. Советуем выполнять задания в том порядке, в котором они даны. Для экономии времени пропускайте задание, которое не удаётся выполнить сразу, и переходите к следующему. Если после выполнения всей работы у Вас останется время, Вы сможете вернуться к пропущенным заданиям. Баллы, полученные Вами за выполненные задания, суммируются. Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.

I. Аудирование.

1. Прослушай, что говорит Энн (Ann) про визит своей подруги Сэлли (Sally), и определи, являются ли утверждения в таблице верными или нет. Если утверждение верное, поставь галочку (˅), если нет – крестик (x). Ты услышишь запись два раза.

1

Sally is from Canada.

2

Sally is in New York now.

3

The girls are going to visit a lot of places in Moscow.

4

Sally doesn’t want to learn Russian.

5

Next summer Ann wants to go to the USA.

II. Лексика-грамматика.

2. Выберите правильный вариант предлога в предложениях и напишите на строчке:

1) I live ____  Russia.  (in,   on,   at)

2) There are many interesting books ____ the library.  ( in,   on,  at)

3) My father likes to sleep ___  the sofa.  (on,   to,   in )

4) I go to the swimming pool _____   Sunday.  (on, in, at)

5) Jane’s brother was born  ____  January, 1999. (on, in, at)

3. Напишите три формы глагола:

1)  nice    —  _______  — the  _________

2) _____  —   worse     — the  _________

3)  _____  —  _______  — the most comfortable

4)  small    — _______  — the  ________

5) ______ —  colder     —  the ________

4. Используйте глагол “to be” (Present Simple, Past Simple) в правильной форме:

1) I ___a student.

2) They   ___ in the Zoo yesterday.

3) _____ your birthday on the second of March?

4) Bob and John   ___   not cousins .

5) We ____  from Moscow, Russia.

5. Определите временную форму глагола:

1) We are watching TV now.                                      а) Past Simple

2) I’ll visit my grandmother tomorrow.                      b) Present Сontinuous

3) My parents went to the theatre yesterday.             c) Future with to be going to

4) We play football with my friends every summer.  d) Future Simple

5) He is going to sing a song.                                     e) Present Simple

III. Чтение.

Прочитай текст. Выбери из предложенных вариантов ответов тот, который соответствует содержанию текста. Обведи номер правильного ответа.

Elephants are big animals, really big. An adult elephant is usually as big as six cars. The biggest world’s elephants are from Africa. In Asia elephants are usually smaller. In America and in Europe you can see elephants only in the zoo.  

Elephants have grey bodies, strong legs, and large ears. In fact, the elephant’s ears are so big because they help to control the animal’s temperature. On hot days elephants spray water on their ears. Then they move them to make the air round them a little colder.

The elephant’s long nose is called ‘trunk’. The elephant uses the trunk to take food and other things.  The elephant’s favourite food is grass, leaves and fruit.

Еlephants are afraid of lions and tigers because they are large.  There is also a story that elephants are afraid of mice. This is not true.  But elephants are afraid of small bees because they get into the elephant’s trunk and bite.

    1.  The largest elephants live in …

1) Asia.

2) Africa.

3) America.

    2. Elephants move their ears when they are … 

1) hungry.

2) cold.

3) hot.

    3. The word ‘trunk’ is another name for the elephant’s …

   1) nose.

   2) ear.

   3) leg.

    4. Elephants are afraid of …

    1) lions.

    2) mice.

    3) dogs

    5. Elephants are not afraid of … 

          1) lions

          2) mice

          3) bees  

IV. Письмо.

7. Прочитай письмо Wendy и напиши такое же письмо твоему другу по переписке Сэму (Sam).

Dear pen friend,

My name is Wendy. I live in London, England. I am twelve years old. My birthday is on the

12th of May. I live with my mum and dad. I haven’t got any sisters or brothers.

I go to Hillside School. My school is great but it isn’t very big. I’m in class 4a. There are

twenty pupils in my class. I like my classmates. They are very friendly. Have you got any

friends in your class? My favourite subjects are English and Music. I don’t like Maths because

I’m not very good at it. What’s your favourite subject?

I like reading books in my free time. I can sing and dance quite well. What about you?

Please, write back.

Your pen friend,

 Wendy.

Dear ________________________ !

My name _______________________________________________________________

I live in ________________________________________________________________

I am ___________________________________________________________________

I live with ______________________________________________________________

My favourite school subject ________________________________________________

In my free time__________________________________________________________

I can __________________________________________________________________

What about you? What’s your favourite_____________________________________________?

I hope to hear from you soon.  

Yours,

___________.

МБОУ «Гимназия с.  Большой Сардек имени К. Ф. Шакирова»

Кукморского муниципального района РТ  

Промежуточная аттестационная работа (контрольная работа) по английскому языку в 4 классе. 

Вариант 2.

Инструкция для обучающихся

В итоговой контрольной работе 5 заданий. На выполнение заданий отводится 45 минут. Советуем выполнять задания в том порядке, в котором они даны. Для экономии времени пропускайте задание, которое не удаётся выполнить сразу, и переходите к следующему. Если после выполнения всей работы у Вас останется время, Вы сможете вернуться к пропущенным заданиям. Баллы, полученные Вами за выполненные задания, суммируются. Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.

I. Аудирование.

1. Прослушай, что говорит Энн (Ann) про визит своей подруги Сэлли (Sally), и определи, являются ли утверждения в таблице верными или нет. Если утверждение верное, поставь галочку (˅), если нет – крестик (x). Ты услышишь запись два раза.

1

Sally is from France.

2

Sally is in New York now.

3

The girls are going to visit a lot of places in Moscow.

4

Sally decided to learn Russian.

5

Next summer Ann wants to go to the USA.

2. Выберите правильный вариант предлога в предложениях:

1) I live ____  England.  (in,   on,   at)

2) Mary goes _____   school every day.   ( in,   to,  at)

3) There is a table ___   the room.  (on,   to,   in )

4) I go to the swimming pool _____   Friday.  (on, in, at)

5) We’ll have a holiday ____  July. (on, in, at)

3. Напишите три формы степени сравнения прилагательных:

1)  long —     _______    —  the _________

2)  _____  —    better      —  the  ________

3) ______ —  ________  — the most modern

4) warm   —   ________  — the  ________

5) ______-     bigger      — the  ________

4. Используйте глагол “to be” (Present Simple, Past Simple) в правильной форме:

1) I ___a pupil.

2) We  ___ in the park yesterday.

3) _____ your birthday on the first of January?

4) Tom and Jerry ___not friends.

5) They ____  from Santa Monica, California, USA.

5. Определите временную форму глагола:

1) We are listening to music now.                             а) Past Simple

2) I visited my friends yesterday.                              b) Present Сontinuous

3) My mum will go shopping tomorrow.                   c) Future with to be going to

4) I usually go for a walk with my friends.               d) Future Simple

5) He is going to be a doctor.                                    e) Present Simple

III. Чтение.

Прочитай текст. Выбери из предложенных вариантов ответов тот, который соответствует содержанию текста. Обведи номер правильного ответа.

Mike’s Day

I’m Mike and every morning my day starts at half past seven when I get up. I clean my teeth and wash. Then I comb my hair and take on my school uniform. I don’t eat a big meal. For breakfast I only have tea or a yogurt.

At five to eight o’clock I go to school by bus. It takes ten minutes to get to school. Today is Friday and I have five lessons. We have PE at twenty past eleven. PE is my favourite subject. After it, we have English at twenty past twelve. Then we have Art, but I don’t like Art.

After school I go to the sports club at three o’clock to play football. I get home at four thirty and have lunch. Then I do my homework. My parents come home at seven o’clock. We have dinner and then watch TV or chat with friends. After it, I have a shower. I go to bed late.

  1. Every morning Mike gets up…
  1. at seven o’clock
  2. at half past seven
  3. at twenty to eight
  1. For breakfast he has …
  1. tea or a yogurt
  2. tea and the porridge
  3. a cup of milk
  1. He goes to school …
  1. on foot
  2. by taxi
  3. by bus
  1. On Friday he has …
  1. four lessons
  2. five lessons
  3. six lessons
  1. His favourite subject is …
  1. Physical Education
  2. History
  3. Mathematics

IV. Письмо.

7. Прочитай письмо Wendy и напиши такое же письмо твоему другу по переписке Сэму (Sam).

Dear pen friend,

My name is Wendy. I live in London, England. I am twelve years old. My birthday is on the

12th of May. I live with my mum and dad. I haven’t got any sisters or brothers.

I go to Hillside School. My school is great but it isn’t very big. I’m in class 4a. There are

twenty pupils in my class. I like my classmates. They are very friendly. Have you got any

friends in your class? My favourite subjects are English and Music. I don’t like Maths because

I’m not very good at it. What’s your favourite subject?

I like reading books in my free time. I can sing and dance quite well. What about you?

Please, write back.

Your pen friend,

 Wendy.

Dear ________________________ !

My name _______________________________________________________________

I live in ________________________________________________________________

I am ___________________________________________________________________

I live with ______________________________________________________________

My favourite school subject ________________________________________________

In my free time__________________________________________________________

I can __________________________________________________________________

What about you? What’s your favourite_____________________________________________?

I hope to hear from you soon.  

Yours,

___________.

Тест по английскому языку на тему: Итоговая аттестация 4 класс

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Итоговое повторение тематического блока «Неравенства» в условиях новой формы итоговой аттестации в 9 классе

В рамках построения общероссийской системы оценки качества образования поставлен вопрос о получении независимой оценки учебных достижений учащихся, освоивших программы основного общего образования. Эт…

Результаты государственной (итоговой) аттестации 2011 года в форме единого государственного экзамена по русскому языку Результаты государственной (итоговой) аттестации 2011 года в форме единого государственного экзамена по русскому языку

Сравнительный анализ результатов ЕГЭ по русскому языку в 2010, 2011 годах. Наблюдается положительная динамика роста среднего балла, качества обучения….

Проектная работа по теме :«Итоговое повторение тематического блока «Уравнения» в условиях новой формы итоговой аттестации в 9 классе».

В  проекте  рассмотрен содержательный блок «Уравнения» . Разобраны решения  различных видов уравнений и  подобраны задания для подготовки учащихся к  выполнению…

Положение О порядке экспертизы, утверждения и хранения экзаменационного материала при организации промежуточной (5-8 классы) аттестации и государственной ( итоговой) аттестации в 9 классах в традиционной форме

Положение О порядке  экспертизы,   утверждения и хранения  экзаменационного материала при организации промежуточной (5-8 классы) аттестации  и государственной ( итоговой)…

Итоговое занятие с учащимися 11 класса по психологическому сопровождению итоговой аттестации

Данное занятие является итоговым в программе психологического сопровождения итоговой аттестации. Цель данного занятия — показать выпускникам, что итоговая аттестация — это не так уж и страшно, а также…

Государственная итоговая аттестация выпускников средних школ в форме единого государственного экзамена и государственной итоговой аттестации в новой форме по физике проблемы и пути их решения.

Государственная итоговая аттестация выпускников средних школ в форме единого государственного экзамена и государственной итоговой аттестации в новой форме по физике проблемы и пути их решения….

Подготовка к государственной итоговой аттестации выпускников: ознакомление с правовой базой государственной итоговой аттестации, единого государственного экзамена, изменения в контрольно-измерительных материалах, формирование универсальных учебных действи

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение«Воинский учебно-воспитательный комплекс» муниципального образованияКрасноперекопский районРеспублика Крым…