Контрольные работы (1-4 четверть + итоговая) 4 класс Биболетов

Контрольное тестирование по английскому языку

4 класс УМК Биболетова «Enjoy English-4»

1 четверть

1. Найди верный вариант перевода

2. Выбери нужный предлог

1. There is a table in/ on/ at the room.

2. I share a large room of/ from/ with my brother.

3. There is a nice carpet on/ at/ in the floor.

4. There are two books in/ on/ under the bag.

5. There is a shelf next to/ under/ between the fireplace.

3. Вставь пропущенные is или are.

1. There………. one window in the kitchen.

2. There ……….. no books in my room.

3. There…………. many doors in Jim’s house.

4. There…………. a big bedroom in the flat.

5. There ………… a piano in the room.

4. Прослушайте текст. Определите, какие высказывания соответствуют содержанию текста (True), а какие не соответствуют (False).

My name is Alex. I am seven. I have got a big family. I have got a mother, a father, a sister and two brothers. We like to be together on Sundays.Last Sunday we visited our grandparents. The weather was fine and we walked a lot. We skated, made a snowman and played snowballs. Then our grandmother cooked a tasty dinner. In the evening we listened to music and watched TV. It was the happiest day in our life!

  1. Alexʼs family is big. ________

  2. Alex has got two sisters and a brother_______________

  3. They had a tasty dinner. ___________

  4. They like to be together on Mondays._______________

  5. Alexʼs family listened to music and watched TV last Sunday.______________

  1. Запиши 2 предложения о том, что находиться в твоей комнате, а затем 2 предложения о том, чего нет в твоей комнате.

1)_____________________________________________________________________

2)_________________________________________________________________________

3)______________________________________________________________________

4)______________________________________________________________________

 6. Прочитай письмо и вставь пропущенные слова

Beautiful, write, letter, in the country, behind, sheep, mountains, towns, swim, river, garden

Dear Sam,

Thank you for your _____________. I am Anna, I am from Russia. My country is large and

________________. There are many cities and _________ in Russia. But I live _________________.

I live with my mum and dad. Our house isn’t big. There is a green ____________ with apple trees and flowers ___________ my house. There is a river next to the forest. My friends and I _________

there in summer. There is an old bridge over the ____________. We’ve got a cow, five _________,

a horse, a cat and a dog. I like to read books about seas, oceans, ____________________ and deserts.

___________ me about your country and your town, please.

Your pen friend,

Anna

Контрольная работа 4 класс

II четверть

  1. Выбери нужный предлог.

  1. There are two desks next to/in/on the room.

  2. There is no pantry on/in/at his flat.

  3. There is a nice carpet at/on/in the floor.

  4. There is a piano in/on/at the room .

  1. Напишите 2 форму глаголов 
    Example: play-played 

say 
do 
take 
go 
dance 
eat 
be 

  1. Прослушайте письмо Кейт и выпишите номера предложений, которые соответствуют тексту:

1. Kate has got some photos from Vera.

2. Kate was at London Zoo last year.

3. There are birds at London Zoo.

4. Kate asks Vera her school.

5. Kate wants to get letters from Vera

4. Прочитайте предложения. Выберите правильный глагол в Present Simple(am, is, are) или Past Simple( was, were)

1) My mother wasn’t/ weren’t in London last year. 

2) What are/is your phone number? 

3) My brother were/was a worker. 

4) My father’s car are/is black. 

5) The weather are/is sunny today. 

6) There is/are a lot of green gardens in the country. 

7) There is/are many cars in the streets. 

8) My grandmother is /was a good actress 20 days ago. 

9) The crocodile is/isn’t red. 

10) The dolphin is/ isn’t a nice animal. 

5. Помогите Джим написать о том, что он делал вчера. 
Yesterday I (go) to school. I (have) 5 lessons. The weather (is) bad yesterday. It (is) raining. I (come) back home at 3 o’clock. Then I (do) my homework. I (play) computer games, (help) my mother. I (water) the flowers, (look) after my little brother. In the evening I (sit) in the sofa and (watch) TV. My mother(cook). My father (read) a newspaper. Our cat (drink) milk. My brother (do) his homework. I (go) to bed at 11 o’clock.

Ответы:

1. Выбери нужный предлог:

  1. In

  2. In

  3. On

  4. In

2. Напиши вторую форму глагола:

Say – said

Do – did

Take – took

Go – went

Dance — danced

Eat – ate

Be- was/were

3 Прослушайте письмо Кейт и отметьте номера предложений, которые соответствуют тексту: Dear Vera,

Thank you for your letter. I like your photos very much. Last week I was at London Zoo. It is very big. There are a lot of animals: tigers and bears, monkey and kangaroos, parrots and pelicans. There were many children in the Zoo. It was fun to visit in the Zoo! Tell me about your friend Dasha. Has she got a pet? What’s the name of her pet? Write to me soon. Bye, Kate

1, 3, 5.

4.Прочитай предложения. Выбери правильный глагол:

1. Wasn’t

2. are

3. was

4. is

5. is

6. are

7. are

8. was

9. isn’t

10. is

5.Помоги Джим написать о том, что он сделал вчера:

Went, had, was, was, came, did, played ,helped, watered, looked, sat, watched, cooked, read, drank, did, went.

Контрольная работа 4класс

III четверть

1. Зачеркните лишнее слово:

  1. sea,    desert,      river,    ocean

  2. rainy,    autumn,    windy,   cold,    sunny

  3. fox,    whale,    wolf,    bear

  4. tomato,    cabbage,     ice-cream,     potato,    carrot

  5. coat,   T-shirt,   blouse,  cheese,   dress

2. Соотнесите:

 5:10                                      It’s a quarter past five

 11:30                            It’s ten minutes past five

4:50                                       It’s half past eleven

 5:15                             It’s ten minutes to  five

 5:30                            It’s half past five

3. Запиши свой распорядок дня (указать время и что вы делаете в этот момент):

1)________________________________________________________________________

2) ________________________________________________________________________

3) ________________________________________________________________________

4) ________________________________________________________________________

4. Read and what is true/false.

Rabbit’s Clothes.

One day the rabbit was very hungry and ran to Mr. Grey’s garden. There were some sweet carrots, red tomatoes, big potatoes and red apples there! The rabbit was happy in this garden!

At 12 o’clock Mr. Grey came into the garden and started his work. Suddenly he saw Peter: “A rabbit in my garden!” Mr. Grey jumped up and ran after the rabbit. The rabbit jumped up and ran away from Mr. Grey. But he couldn’t see the garden door.

He lost his red shoes near the tomatoes. He had no shoes on! Now he could run on his four legs! Then he jumped out of his jacket. Now he had no clothes on and ran very fast.

Suddenly he saw the garden door. Closed! The rabbit went under it. How happy he was to be out of the garden!

Mr. Grey was happy too. He had no rabbits in his garden. When he saw a blue jacket and shoes, he got happier:

“Now I have got some nice clothes! Two red shoes and a blue jacket.”

Mr. Grey put the rabbit’s clothes on a scarecrow (пугало).

1.There were yellow bananas in Mr. Grey’s garden.

2.The rabbit had some clothes on when he came into the garden.

3.The rabbit liked to eat tomatoes and apples.

4.Mr. Grey didn’t like the rabbit in his garden.

5.The rabbit helped Mr. Grey to work in the garden.

6.The rabbit’s shoes were blue.

7.The rabbit ran after Mr. Grey.

  1. Прослушайте аудиозапись и заполните пробелы пропущенными словами.

  1. There is a parrot ___ the table.

  2. Is there ___ computer in your room?

  3. I ___ some chairs in my room.

  4. There is a fireplace in the ___.

  5. Have you a pantry ___ your flat?

Ответы

6 задание

  1. There is a parrot __ above._ the table.

  2. Is there __ new _ computer in your room?

  3. I _ have __ some chairs in my room.

  4. There is a fireplace in the _ bedroom __.

  5. Have you a pantry _ in __ your flat?

Контрольная работа 4класс

IV четверть

1.Раскройте скобки. Поставьте прилагательные в сравнительную или превосходную степень.

1)The black trousers are (big) than the jeans.

2) This raincoat is (small) than the red coat.

3)Mary’s sweater is the (good).

4)My T-shirt is (beautiful) than your T-shirt.

2.Вставьте пропущенные слова: some, any, no.

1)I would like __________orange juice.

2)Do you like __________butter?

3)I do not like __________ lemon.

4)Mary would like ________ tomato.

5)No, sorry. I have not got ________apples.

3.Прослушайте текст.Выберите нужное слово для каждого пропуска:

        Friday

It is Friday. We have five classes. 0.  today. We come 1. ___________ school and go to our classroom. The 2. ______________ class is Maths. 3. ______ begins at half past eight. The teacher 4. ________ in and we say «good morning» 5. ____________ read, write and play in our English lessons. It’s fun!

0.       today          yesterday              tomorrow

1.       to               after                     from          

2.       last             first                     good

3.       she             he                        it

4.       goes            comes                  stands

5.       I                 They                    We

4.Преведите на английский язык.

1) чашка кофе

2) стакан воды

3) бутылка молока

4) кусочек торта

5) пакет апельсинов

  1. Write about the passenger pigeon. – Напиши об исчезнувшем виде голубей.

Например: Where? North America

1. When? before the 20th centuryhello_html_60425318.jpg

2. Numbers: 1800 – 5 billion (5000000000) 1913 – the last bird – die – the zoo

3. Food: nuts, insects, worms

4. Special features: grey and red feathers – very long tail

5. Bad points: people – kill – tasty and cheap meat

Например: The passenger pigeon lived in North America.

1._____________________________________________________________________

2. ___________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ 3.______________________________________________________________________

4. _____________________________________________________________________

5. _____________________________________________________________________

  1. Прочитайте текст

Once upon a time in a faraway forest there lived two little rabbits Billy and Willy. They were brothers. Billy was brave but Willy was afraid of everything. Every morning Billy skipped to the forest or to the field. In the evening he told Willy about his trips. Willy liked to listen to his brother’s stories. Every day Billy said to Willy, «Let’s skip to the field together! It’s so interesting to visit new places and meet new friends!» But Willy stayed at home.

One day Willy was alone in their little house, he sat at the window and began to look at the field. It started to rain. Willy was nervous. He thought: «Rain! It’s terrible! Where’s Billy?» Willy was afraid of the rain. But he took the umbrella and skipped to the field. Soon the rain stopped. Willy looked around. He saw his brother under the bush.

«Are you OK? I brought you the umbrella?» said Willy.

«Willy! I am glad to see you. Oh, look at the sky!» said Billy.

«Wow! What is it?» asked Willy.

«It’s a rainbow (радуга). Do you like it?» said Billy.

Willy was happy to see the rainbow. It was so colourful and nice.

«Now I will skip with you to the forest and to the field every day. There are so many interesting things I can see,» said Willy.

«Great! Let’s skip to the farm tomorrow! There are a lot of tasty apples in the garden!» said Billy.

6.1. Закончи предложение, выбрав один вариант из трёх предложенных. Обведи соответствующую букву.

1) Willy ran out of the house when the rain began because he wanted…

  1. to find his brother.

  2. to get some apples.

  3. to visit new places.

6.2) Выбери правильный ответ на вопрос. Обведи соответствующую букву.

  1. Why was Billy happy to see his brother in the field?

  1. Willy brought the umbrella.

  2. Willy became a brave rabbit.

  3. Willy saw a nice rainbow.

  1. Why did Willy decide to skip with his brother every day?

  1. Willy wanted to try an apple.

  2. Willy wanted to see a rainbow.

  3. Willy wanted to visit new places.

Правильные ответы: 1а, 2 b, c; 3с

Итоговая контрольная работа 4 класс

1. Прочитайте текст и вставьте необходимые по смыслу слова.

A. ball

B. meat

C. fox baby

D. mushrooms

E. river

My name is David. Last summer I lived in the village with my granny and grandpa. There is a big forest and a _____(1) near our village. Every day my friends and I went to the river. We swam and played with a ____(2) on the green grass.

One day in July we got up at 6 o’clock in the morning and went to the forest. There were many _____(3) and berries in the forest. We picked flowers, gathered berries and mushrooms. Suddenly one of the boys stopped and said, “Look! What is this?” We ran up to him and saw a small _____(4) under a big tree. It was very nice and funny. “Where is your mother, baby?” we asked him.

We took the fox baby home. We gave him fish and_____ (5). He grew up quickly. We named him “July”. July liked to play with us. We were friends. One day when we wanted to play with July we couldn’t find him. He ran away to the forest.

2. Ответьте на вопросы по тексту:

1. Last summer David lived in … .

a) town b) the village c) the forest

2. Every day the boys went … .

  1. to the forest b) to the zoo c) to the river

3. The boys saw a baby fox … .

  1. under a big tree b) near the river c) in the village

4. The boys gave July … .

  1. berries and mushrooms b)meat and fish c) some water

5. One day July ran away… .

  1. to the village b) to the river c) to the forest

3. Поставьте глаголы в нужную форму:

1. My brother _______yesterday.

a)will cry b) cries c) cried

2. My little sister _____every day.

a) will cry b) cries c) cried

3.Granny_____to us last week.

a)came b)will come c) comes

4.Mary often____at the parties.

a)will sing b)sings c)didn’t sing

5.Our family____to London next year.

a)will go b)went c)goes

6. We ____our cat an hour ago.

a)feed b)will feed c) fed

7.Ann___a party last Saturday.

a) has b) had c) have

8.I usually ____up at 7 o’clock.

a) get b) will get c) got

9. Kate____TV two hours ago.

a) watch b) will watch c) watched

10. This girl____in the park yesterday.

a) skates b) skated c)will skate

4. Образуйте сравнительную и превосходную степени сравнения прилагательных

5. Заполни анкету для занятий в кружке любителей английского языка

  1. Name_________________________________________________

  2. Age___________________________________________________

  3. Phone number________________________________________________

  4. Favourite subjects_________________________________________________

  5. Your hobby. I like to_______________________________________________

What do you like to do in your English lessons?__________________________________________________

Итоговая контрольная работа 4 класс

__________________________________________________________

1. Прочитайте текст и вставьте необходимые по смыслу слова.

A. ball

B. meat

C. fox baby

D. mushrooms

E. river

My name is David. Last summer I lived in the village with my granny and grandpa. There is a big forest and a _____(1) near our village. Every day my friends and I went to the river. We swam and played with a ____(2) on the green grass.

One day in July we got up at 6 o’clock in the morning and went to the forest. There were many _____(3) and berries in the forest. We picked flowers, gathered berries and mushrooms. Suddenly one of the boys stopped and said, “Look! What is this?” We ran up to him and saw a small _____(4) under a big tree. It was very nice and funny. “Where is your mother, baby?” we asked him.

We took the fox baby home. We gave him fish and_____ (5). He grew up quickly. We named him “July”. July liked to play with us. We were friends. One day when we wanted to play with July we couldn’t find him. He ran away to the forest.

2. Ответьте на вопросы по тексту:

1. Last summer David lived in … .

a) town b) the village c) the forest

2. Every day the boys went … .

  1. to the forest b) to the zoo c) to the river

3. The boys saw a baby fox … .

  1. under a big tree b) near the river c) in the village

4. The boys gave July … .

  1. berries and mushrooms b)meat and fish c) some water

5. One day July ran away… .

  1. to the village b) to the river c) to the forest

3. Поставьте глаголы в нужную форму:

1. My brother _______yesterday.

a)will cry b) cries c) cried

2. My little sister _____every day.

a) will cry b) cries c) cried

3.Granny_____to us last week.

a)came b)will come c) comes

4.Mary often____at the parties.

a)will sing b)sings c)didn’t sing

5.Our family____to London next year.

a)will go b)went c)goes

6. We ____our cat an hour ago.

a)feed b)will feed c) fed

7.Ann___a party last Saturday.

a) has b) had c) have

8.I usually ____up at 7 o’clock.

a) get b) will get c) got

9. Kate____TV two hours ago.

a) watch b) will watch c) watched

10. This girl____in the park yesterday.

a) skates b) skated c)will skate

4. Образуйте сравнительную и превосходную степени сравнения прилагательных

5. Заполни анкету для занятий в кружке любителей английского языка

  1. Name_________________________________________________

  2. Age___________________________________________________

  3. Phone number________________________________________________

  4. Favourite subjects_________________________________________________

  5. Your hobby. I like to_______________________________________________

What do you like to do in your English lessons?__________________________________________________

Тест по английскому языку по теме: Контрольная работа по английскому языку, 4 класс, Unit 2 (УМК М.З. Биболетовой Enjoy English)

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа по английскому языку, 4 класс, Unit 1 (УМК М.З. Биболетовой Enjoy English

Контрольная работа составлена в формате ЕГЭ. Включает пять основных блоков: Listening, Reading, Use of English, Writing, Speaking….

Контрольная работа по английскому языку, 4 класс, Unit 3 (УМК М.З. Биболетовой Enjoy English)

Контрольная работа составлена в формате ЕГЭ. Включает пять блоков: Listening, Reading, Use of English, Writing, Speaking….

Итоговая контрольная работа по английскому языку в 5 классе (УМК М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой “Enjoy English – 5-6 класс”)

Контрольная работа составлена в соответствии с государственным образовательным стандартом. Объектом контроля являются элементы языка (лексика, грамматика). Контрольная работа состоит из пяти заданий….

Контрольная работа по английскому языку, 4 класс, Unit 6 (УМК М.З. Биболетовой Enjoy English)

Контрольная работа по английскому языку для 4 класса в формате ОГЭ, ЕГЭ для контроля обученности по разделу Shopping for everything…

Контрольная работа по английскому языку за 4 четверть к учебнику Биболетовой 7 класс

Несложная контрольная работа включает в себя задания на страдательный залог и степени сравнения наречий. Построена на лексике по темам «Здоровье» и «Олимпийские игры». Разработано 2 варианта заданий….

Контрольная работа по английскому языку за 5 класс к учебнику Enjoy English 5 класс. Биболетова М.З., Добрынина Н.В., Трубанева Н.Н.

Контрольная работа по английскому языку за 5 класс к учебнику  Enjoy English 5 класс.  Биболетова М.З., Добрынина Н.В., Трубанева Н.Н….

Итоговая контрольная работа по английскому языку за первый триместр учебного года по УМК Enjoy English 8 М.З. Биболетова и др.Английский с удовольствием – 8 класс

Итоговая контрольная работа по английскому языку по УМК Биболетовой Enjoy English -8 за первый триместр к первой части учебно-методического курса (Unit 1 It’s a wonderful planet we live on)….

Контрольная работа 4 класс к УМК “Enjoy English” Биболетова М.З.

СПЕЦИФИКАЦИЯ

Контрольной  работы за 2 четверть по английскому языку для 4 класса.

1. Цель и содержание контрольной работы по английскому языку

Определить уровень  знаний предлогов, 2 формы глагола, знание неправильных глаголов, употребления глагола в простом прошедшем времени у учащихся 4 классов по итогам 2 четверти.

2. Структура работы и характеристика заданий

В работу включены задания на контроль разных видов речевой деятельности: чтения, говорения, письма.

Работа содержит две группы заданий.

1 группа (№ 1,2,3,4) — задания базового уровня сложности.

В них проверяется освоение базовых знаний и умений по английскому языку. Учащимся предлагаются стандартные учебные или практические задачи репродуктивного характера, в которых ответ очевиден.

2 группа (№ 5,6)  — задания повышенной сложности. В них проверяется готовность учащихся решать нестандартные учебные или практические задачи продуктивного характера, где учащийся должен самостоятельно найти способ решения поставленной практической задачи, комбинируя известные ему способы, привлекая знания из разных предметов, а также из внеязыкововй действительности. Содержание заданий предполагает либо возможность использования нескольких способов решения поставленной ситуации, либо применение комплексных умений, либо привлечение метапредметных знаний и умений.

В работе внутри содержательного блока одновременно представлены задания как базового, так и повышенного уровней. Задания повышенного уровня отмечены  специальным значком: *, что позволит учащимся сориентироваться в трудности задания и правильно рассчитать свои силы и время.

В контрольной работе используются три типа заданий:

1) задания с выбором ответа (1, 3, 4 задания), к каждому из которых предлагается  варианты ответов, из которых необходимо выбрать правильные;

2) задание с кратким ответом (задание 2), требующие один единственный самостоятельно подобранный ответ.

3) задания с развернутым ответом (5, 6), решение которого предполагает применение знаний из различных областей.

Выбор в качестве основных трех форм заданий — с выбором ответа, с записью краткого ответа и с развернутым ответом сделан осознанно, чтобы повысить полноту проверки за счет включения в работу достаточно большого количества заданий.

Работа содержит 6 заданий. Она рассчитана на один урок.

В ней 4 задания базового уровня сложности, 2 задания — повышенного уровня.

3. Условные обозначения

Уровень сложности: Б — базовый, П — повышенный. Тип задания: ВО — с выбором ответа, КО — с кратким ответом, РО – развернутый ответ, ПО – полный ответ

4. Время и способ выполнения контрольной работы

На выполнение проверочной работы отводится 45 минут.

Работа выполняется на отдельных листочках, наименование работы, ф.и.о. ученика, класс ученик подписывает самостоятельно. Выполненную работу можно приложить в «Портфель ученика»

5. Оценка выполнения заданий и контрольной  работы в целом

Выполнение заданий разной сложности и разного типа оценивается с учетом следующих рекомендаций.

1. В заданиях с выбором ответа (№ 1, 3, 4) из  предложенных вариантов ученик должен выбрать только один верный ответ.

2. В заданиях с кратким ответом ученик должен записать требуемый краткий ответ: поставить слово в скобках в нужную форму.

3. Выполнение каждого задания базового уровня сложности (№ 1, 2, 3, 4) оценивается по шкале:

1 балл (верно) — указан только верный ответ; в заданиях 2, 3, 4 предполагается 1 балл за каждый верный ответ

0 баллов — указан неверный ответ или несколько ответов.

4. Выполнение каждого задания повышенного уровня

сложности (№ 5, 6) оценивается по следующей шкале:

1 балл указан каждый верный ответ в задании (верно подставленное слово в пропуск, дан грамматически верный ответ).

5. Задание 5 оценивается следующим образом:

1 балл за каждое верное грамматически и лексически составленное предложение.

задания

Вид речевой деятельности

Объект оценивания

Уровень сложности

Тип задания

Максимальный балл за выполнение

1.

Письмо

Умение правильно выбрать нужный предлог

Б

ВО

4 (1 балл за каждый верный ответ)

2.

Письмо

Знание 2 формы глагола

Б

КО

7 (за каждое верно написанное слово)

3.

Чтение

Понимание общего смысла прочитанного

Б

ВО

5 (1 балл за каждый верный ответ)

4.

Говорение

Умение правильно выбрать подходящее время глагола

Б

ВО

10 (за каждое верно сказанное предложение)

*5

Говорение

Знание лексики. Постановка глагола в простое прошедшее время.

П

ВО

16 (1 балл за каждый верный краткий ответ)

*6

Говорение

Знание лексики, Умение задавать вопрос.

П

РО

8 (2 балла за грамматически и лексически правильно построенное предложение

итого

Б-4 зад.

П-2 зад.

ВО-4

КО -1

РО — 1

Б-26 б.

П-24 б.

Итого 50 б.

Оценка выполнения работы в целом осуществляется в несколько этапов в зависимости от целей оценивания.

1. Определяется балл, полученный учеником за выполнение заданий базового уровня.

2. Определяется балл, полученный учеником за выполнение заданий повышенного уровня. Выполнение этих заданий свидетельствует о том, что кроме усвоения необходимых для продолжения обучения знаниям, умениям, навыкам и способам работы повлияло на общее развитие учащегося.

3. Определяется общий балл учащегося.

Максимальный балл за выполнение всей работы — 50 баллов (за задания базового уровня сложности —26, повышенной сложности — 24 баллов).

Если ученик получает за выполнение всей работы 20 баллов и менее, то он имеет недостаточную подготовку по английскому языку.

Если ученик получает от 20 до 45 баллов, то его подготовка соответствует требованиям стандарта, ученик способен применять знания для решения различных коммуникативных задач.

При получении более 45 баллов учащийся демонстрирует способность выполнять задания по английскому языку повышенного уровня.

Контрольная работа по английскому языку 4 класс 2 четверть.

  1. Выбери нужный предлог.

  1. There are two desks next to/in/on the room.

  2. There is no pantry on/in/at his flat.

  3. There is a nice carpet at/on/in the floor.

  4. There is a piano in/on/at the room .

  1. Напишите 2 форму глаголов. 
    Example: play-played 
    say 
    do 
    take 
    go 
    dance 
    eat 
    be 

  1. Прочитай письмо Кейт и выпиши номера предложений, которые соответствуют тексту:

Dear Vera,

Thank you for your letter. I like your photos very much. Last week I was at London Zoo. It is very big. There are a lot of animals: tigers and bears, monkey and kangaroos, parrots and pelicans. There were many children in the Zoo. It was fun to visit in the Zoo! Tell me about your friend Dasha. Has she got a pet? What’s the name of her pet? Write to me soon. Bye, Kate

1. Kate has got some photos from Vera.

2. Kate was at London Zoo last year.

3. There are birds at London Zoo.

4. Kate asks Vera her school.

5. Kate wants to get letters from Vera

4. Прочитайте предложения. Выберите правильный глагол в Present Simple(am, is, are) или Past Simple( was, were)

1) My mother wasn’t/ weren’t in London last year. 
2) What are/is your phone number? 
3) My brother were/was a worker. 
4) My father’s car are/is black. 
5) The weather are/is sunny today. 
6) There is/are a lot of green gardens in the country. 
7) There is/are many cars in the streets. 
8) My grandmother is /was a good actress 20 days ago. 
9) The crocodile is/isn’t red. 
10)The dolphin is/ isn’t a nice animal. 

5.* Помогите Джим написать о том, что он делал вчера. 
Yesterday I (go) to school. I (have) 5 lessons. The weather (is) bad yesterday. It (is) raining. I (come) back home at 3 o’clock. Then I (do) my homework. I (play) computer games, (help) my mother. I (water) the flowers, (look) after my little brother. In the evening I (sit) in the sofa and (watch) TV. My mother(cook). My father (read) a newspaper. Our cat (drink) milk. My brother (do) his homework. I (go) to bed at 11 o’clock. 

6. * Поставьте вопросы к предложениям. Начни со слов, которые даются в скобках. 
1) Last year I went to the country.(When) 
2) They danced yesterday.(Did) 
3) The weather was bad last night.(Was) 
4) My sister drеw pictures very quickly yesterday.(How) 

Ответы:

1. Выбери нужный предлог:

  1. In

  2. In

  3. On

  4. In

2. Напиши вторую форму глагола:

Say – said

Do – did

Take – took

Go – went

Dance — danced

Eat – ate

Be- was/were

3.Прочитай письмо Кейт и выпиши номера предложений, которые соответствуют тексту:

1, 3, 5.

4.Прочитай предложения. Выбери правильный глагол:

1. Wasn’t

2. are

3. was

4. is

5. is

6. are

7. are

8. was

9. isn’t

10. is

5.*Помоги Джим написать о том, что он сделал вчера:

Went, had, was, was, came, did, played ,helped, watered, looked, sat, watched, cooked, read, drank, did, went.

6.*Поставь вопросы к предложениям:

1. When did I go to the country?

2. Did they danced yesterday?

3. Was the weather bad last night?

4. How did my sister draw picture yesterday?

Контрольная работа №2 по английскому языку, 4 класс, III четверть, Биболетова .

Вариант 1.

Вариант 1.

  1. Напишите 1 и 2 формы глаголов.

Приносить, получать, покупать, слышать, класть (накрывать на стол), находить, читать, рисовать, идти, делать (изготовить).

  1. Напишите 1 и 2 формы глаголов.

Лежать, делать, кормить, бежать, начинать, писать, иметь, быть, думать, давать.

2.Раскройте скобки. Поставьте прилагательные в сравнительную или превосходную степень.

1) This raincoat is (small) than the red coat.
2)Mary’s sweater is the (good).

2.Раскройте скобки. Поставьте прилагательные в сравнительную или превосходную степень.
1)The black trousers are (big) than the jeans.
2)My T-shirt is the (beautiful).

3. Задай вопросы к выделенным словам.

1.Ann went to the park to ride a bike.(Why)

2.Mother will make a chocolate cake tomorrow.(What)

3.He read an English book the day before yesterday.(When)

3. Задай вопросы к выделенным словам.

1.John went to the cinema to watch new film yesterday.(Why)

2.We will play and dance at the party next Sunday.(What)

3.Nick reads books in the evening.(When)

4.Выберите правильный вариант.

a) Ann and Betsy (buy,will buy, bought) dresses every Saturday.

b) Tom usually ( writes,wrote,will write) letters.

c)Tomorrow he (will visit,visited,visits) his granny.

4.Выберите правильный вариант.

a)He ( played,will play,plays) football yesterday.

b)Tomorrow he (will visit,visited,visits) his granny.

c) We (go,went,will go) to the cinema yesterday.

5.Составь предложения из слов.

1.didnʹt/ Kate/ go/ and/ Sue / to the park.

2. we/ play/ did/ yesterday/badminton?

3.juice/ drank/ apple/ they/ in the morning.

5.Составь предложения из слов.

1.juice/ drank/ apple/ they/ in the morning.

2.she/ when/ her sister/ did/ help?

3.watched TV/ they/ on/ Sunday.

Вариант 1.

Вариант 2.

1.Напишите 1 и 2 формы глаголов.

Приносить, получать, покупать, слышать, класть (накрывать на стол), находить, читать, рисовать, идти, делать (изготовить).

1.Напишите 1 и 2 формы глаголов.

Лежать, делать, кормить, бежать, начинать, писать, иметь, быть, думать, давать.

2.Раскройте скобки. Поставьте прилагательные в сравнительную или превосходную степень.

1) This raincoat is (small) than the red coat.
2)Mary’s sweater is the (good).

2.Раскройте скобки. Поставьте прилагательные в сравнительную или превосходную степень.
1)The black trousers are (big) than the jeans.
2)My T-shirt is the (beautiful).

3. Задай вопросы к выделенным словам.

1.Ann went to the park to ride a bike.(Why)

2.Mother will make a chocolate cake tomorrow.(What)

3.He read an English book the day before yesterday.(When)

3. Задай вопросы к выделенным словам.

1.John went to the cinema to watch new film yesterday.(Why)

2.We will play and dance at the party next Sunday.(What)

3.Nick reads books in the evening.(When)

4.Выберите правильный вариант.

a) Ann and Betsy (buy,will buy, bought) dresses every Saturday.

b) Tom usually ( writes,wrote,will write) letters.

c)Tomorrow he (will visit,visited,visits) his granny.

4.Выберите правильный вариант.

a)He ( played,will play,plays) football yesterday.

b)Tomorrow he (will visit,visited,visits) his granny.

c) We (go,went,will go) to the cinema yesterday.

5.Составь предложения из слов.

1.didnʹt/ Kate/ go/ and/ Sue / to the park.

2. we/ play/ did/ yesterday/badminton?

3.juice/ drank/ apple/ they/ in the morning.

5.Составь предложения из слов.

1.juice/ drank/ apple/ they/ in the morning.

2.she/ when/ her sister/ did/ help?

3.watched TV/ they/ on/ Sunday.

Текст на аудирование с заданиями.

  1. Read and what is true/false.

Rabbit’s Clothes.

One day the rabbit was very hungry and ran to Mr. Grey’s garden. There were some sweet carrots, red tomatoes, big potatoes and red apples there! The rabbit was happy in this garden!

At 12 o’clock Mr. Grey came into the garden and started his work. Suddenly he saw Peter: “A rabbit in my garden!” Mr. Grey jumped up and ran after the rabbit. The rabbit jumped up and ran away from Mr. Grey. But he couldn’t see the garden door.

He lost his red shoes near the tomatoes. He had no shoes on! Now he could run on his four legs! Then he jumped out of his jacket. Now he had no clothes on and ran very fast.

Suddenly he saw the garden door. Closed! The rabbit went under it. How happy he was to be out of the garden!

Mr. Grey was happy too. He had no rabbits in his garden. When he saw a blue jacket and shoes, he got happier:

“Now I have got some nice clothes! Two red shoes and a blue jacket.”

Mr. Grey put the rabbit’s clothes on a scarecrow (пугало).

1.There were yellow bananas in Mr. Grey’s garden.

2.The rabbit had some clothes on when he came into the garden.

3.The rabbit liked to eat tomatoes and apples.

4.Mr. Grey didn’t like the rabbit in his garden.

5.The rabbit helped Mr. Grey to work in the garden.

6.The rabbit’s shoes were blue.

7.The rabbit ran after Mr. Grey.

8.Mr. Grey liked rabbit’s clothes and shoes.

  1. Read and what is true/false.

Rabbit’s Clothes.

One day the rabbit was very hungry and ran to Mr. Grey’s garden. There were some sweet carrots, red tomatoes, big potatoes and red apples there! The rabbit was happy in this garden!

At 12 o’clock Mr. Grey came into the garden and started his work. Suddenly he saw Peter: “A rabbit in my garden!” Mr. Grey jumped up and ran after the rabbit. The rabbit jumped up and ran away from Mr. Grey. But he couldn’t see the garden door.

He lost his red shoes near the tomatoes. He had no shoes on! Now he could run on his four legs! Then he jumped out of his jacket. Now he had no clothes on and ran very fast.

Suddenly he saw the garden door. Closed! The rabbit went under it. How happy he was to be out of the garden!

Mr. Grey was happy too. He had no rabbits in his garden. When he saw a blue jacket and shoes, he got happier:

“Now I have got some nice clothes! Two red shoes and a blue jacket.”

Mr. Grey put the rabbit’s clothes on a scarecrow (пугало).

1.There were yellow bananas in Mr. Grey’s garden.

2.The rabbit had some clothes on when he came into the garden.

3.The rabbit liked to eat tomatoes and apples.

4.Mr. Grey didn’t like the rabbit in his garden.

5.The rabbit helped Mr. Grey to work in the garden.

6.The rabbit’s shoes were blue.

7.The rabbit ran after Mr. Grey.

8.Mr. Grey liked rabbit’s clothes and shoes.

Тест по английскому языку по теме: Контрольная работа по английскому языку, 4 класс, Unit 1 (УМК М.З. Биболетовой Enjoy English

Контрольная работа по английскому языку, 4 класс

UNIT 1

SPEAKING ABOUT SEASONS AND THE WEATHER

Listening

Прослушайте рассказы детей о том, чем они любят заниматься зимой и летом. И заполните таблицу:

Имя

Зимнее занятие

Летнее занятие

Сара

Кататься на лыжах

?

Джек

?

Играть с друзьями

?

?

?

1.  Hi! My name is Sara. I like winter because I can ski in winter. In summer I like to swim in the river.

2. I’m Jack. In winter it’s cold and snowy I like to toboggan in winter. In summer it’s hot and sunny. In summer I like to play with my friends.

3. Hello! My name is Garry. I like to read very much. In summer and in winter I like to read fairy-tales.

Reading

Прочитайте тексты и подберите к ним подходящие заголовки:

1. It is not cold, but it is not hot. The days are short. The leaves on the trees are yellow. Children go to school.

2. It is cold. The days are short. The nights are long. There is a lot of snow in the fields and in the streets. Children play snowballs.

3. It is cool, but sometimes it is warm. The weather is fine. There are first flowers in the fields and parks. We like this season.

4. It is warm. Sometimes it is hot. The weather is usually fine. There are many flowers in the fields and parks. Children like this season very much.

                A        spring

                B        summer

                C        autumn

                D        winter

Прочитайте диалог.

Mary: What’s the weather like today?

Mike:  It’s cloudy and rainy.

Mary: Would you like to go to the park?

Mike:  Oh, no! I don’t like rainy weather. I’ll go to the park tomorrow.

Mary: What will you do there?

Mike:  I will ride my scooter.

Верны ли следующие утверждения:

5. The weather is sunny today.

6. Mike like rainy weather.

7. Mary will go to the park tomorrow.

8. Mike will ride his scooter.

9. The weather is rainy and cloudy.

Отгадай загадку:

                        This is the season

                        When fruit is sweet.

                        This is the season

                        When school-friends meet.

10. What season is it?

Use of English

Прочитай текст. Выбери  подходящие по смыслу слова:

        My favourite (1. holidays, season, book) is autumn. It’s a (2. beautiful, ugly, bad) season. The leaves in the trees are (3. violet, blue, yellow). It is (4. warm, cold, snowy) in September. I can go for a (5. walk, run, jump). On the first of September I am glad to see my (6. parents, friends, pilots) at school after a long summer holidays.

Составь из слов предложения в будущем времени (утвердительное, отрицательное или общий вопрос):

7.  will, they, a snowman, next, make, winter

8. hot, be, summer, next, it, will

9. won’t, tomorrow, badminton, I, play

10. in the river, summer, swim, will, Mary, next?

Writing

Прочитай  личное  письмо. Вставь предложенные ниже фразы в текст письма.

                                                                ………1……….

……….2……….

……….3……….

It is New Year soon. I like New Year very much.  Sharik likes it too. He takes photos of different animals and  birds. I am making a cake for our party now. Petchkin also likes this holiday. He sends postcards and telegrammes to all our friends.

We put a New Year Tree in the yard near our house. ……….4………. All birds and animals often sit in our tree. Would you like to come to our village?

……….5……….

Your  friend,

……….6……….

A         Write back.

B         Matroskin.

C         Dear Fyodor!

                D         Thank you for your letter.

E         It is big and nice.

F         20 October

Speaking

Монологическое высказывание по плану:

1. We have … every year. They are: …

2. In winter it is …

3. Children can … in winter.

4. In spring it is …

5. Boys and girls … in spring.

6. In summer it is …

7. Children like to … in summer.

8. In autumn it is …

9. It’s time for … to fly to Africa.

10. My favourite season is … because  …

Примерный рассказ ученика:

We have four seasons in a year. They are winter, spring, summer and autumn. In winter it is cold and snowy. Children can ski, skate and play snowballs in winter. In spring it is nice and warm. Boys and girls ride a bike in spring. In summer it is hot and sunny. Children like to play football, swim and dive in summer. In autumn it is rainy. It’s time for birds to fly to Africa. My favourite season is summer because I don’t go to school.

ЛИТЕРАТУРА

1. Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н. Английский с удовольствием. Enjoy English. Учебник для 4 класса общеобразовательных учреждений. – Обнинск: Титул, 2011.

2. Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н. Английский с удовольствием. Enjoy English. Рабочая тетрадь к учебнику для 4 класса общеобразовательных учреждений. – Обнинск: Титул, 2011.

3. Васильева Л.В. Олимпиадные задания по английскому языку. 2-4 классы. – Волгоград: Учитель, 2008.

4. Дзюина Е.В. Поурочные разработки по английскому языку. К УМК М.З. Биболетовой и др. “Enjoy English”, 4 класс. – Москва: ВАКО, 2011.

5. Сигал Т.К. Тесты. Английский язык, 5-6 классы. – Москва: Дрофа, 1998.

Методическая разработка по иностранному языку (4 класс) на тему: Контрольные работы для 4 класса к УМК Биболетовой М. З. Enjoy English

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок английского языка во 2 классе по теме: “ My friend ” (УМК “Enjoy English 2’’ Биболетова М. З

Pабочий урок закрепления изученного материала и знакомство с новым учебным материалом.Форма урока – стандартный с элементами игр ( лексических, фонетических, грамматических), применение здоровье…

урок № 29 к учебнику Биболетовой М.З. «Enjoy English» 2 класс

Отрабатываем ранее изученные слова и грамматические структуры. Учимся слушать текст и понимать его. Отрабатываем знание алфавита. Скоро проверочная работа за 1 полугодие….

Разработка комплекса уроков по теме «Мой дом» в 4 классе по учебнику Биболетовой М.З. «Enjoy English. 4класс»

Этот проект я защищала на курах повышения квалификации. В нем представлена система работы над видами речевой деятельности в 4 классе по теме «Мой дом»….

Презентация по теме «ЕДА» (к учебнику 3 класса Биболетовой М.З. ENJOY ENGLISH)

В презентации представлены названия продуктов и блюд из уроков учебника 3 класса Биболетовой М.З. ENJOY ENGLISHА также отрабатывается грамматическая контрукция Do you like …? — Yes, I do/ …

Конспект урока английского языка в 3-м классе (по УМК Биболетовой М.З. «Enjoy English 3-й класс») по теме «Help yourself»

Цель урока: обучение диалогическому высказыванию; обобщение и систематизация знаний учащихся.Задачи:             Образовательные:развив…

Урок по английскому языку в 3 классе по УМК Биболетовой М.З.»Enjoy English» по теме : Let\’s go to the shop

цель урока: совершенствование навыков чтения и вопросно-ответной работы по тексту; развитие орфографического навыка; активизация лексических и аудитивных навыков….

Контрольная работа 4 класс 1 четверть (УМК Enjoy English 4 Биболетова М.З. )

Данная работа подойдет для итоговой аттестации в 4 классе в 1ой четверти…

Контрольная работа по английскому языку за Unit 3 4 класс М.З.Биболетова

  1. Расставь буквы в правильном порядке и напиши слова.

  1. r, b, i, g, d, e _______________

  2. o, h, s, r, e _________________

  3. i, e, f, d, l __________________

  4. r, a, g, e, d, n ________________

  5. r, a, o, d ____________________

  6. r, v, i, r, e ___________________

  1. Восстанови рекламу, вставив пропущенные слова.

read time large walk milk brave garden rabbits

Welcome to Chatterplace!

Chatterplace is a __________ farm. There is an old house and a big __________ with flowers on the farm. The house is clean and nice.

Come to my place!

You can ride a strong __________ horse.

You can __________ in the garden.

You can swim in a wide river.

You can __________ funny stories.

You can play with little __________.

You can have a cup of warm __________ in the evening.

Chatterplace is what you want!

You’ll have a good __________ here.

  1. Выбери правильное слово и обведи соответствующую букву.

  1. The desert is _____ than the field.

a) big b) bigger c) biggest

2) This road is the _____ in our street.

a) long b) longer c) longest

3) Tom is a _____ pupil.

a) bad b) worse c) worst

4) London is one of the _____ cities in the world (в мире).

a) beautiful b) more beautiful c) most beautiful

5) The book is _____ than the film.

a) interesting b) more interesting c) most interesting

  1. Составь предложения.

  1. the, friend, Tom, best, is. _________________________________________

  2. my mother, older, is, My father, than._______________________________

  3. the, larger, is, sea, The, than, ocean.________________________________

  4. warmest, Summer, the, season, is.__________________________________

  5. is, mouse, bigger, the, cat, The, than.________________________________

  1. Вставь пропущенные слова is или are.

  1. There _____ three rooms in my flat.

  2. _____ there an apple tree in your garden? – Yes, there _____.

  3. There _____ a dog near my house.

  4. There _____ a lot of flowers in the field.

  5. _____ there many rivers in Great Britain? – No, there _____n’t.