Контрольная работа для 5 класса по английскому языку
Контрольная работа
по английскому языку для 5 класса
A Выпишите в отдельные колонки слова со звуками [ i:, e, i, ai, ou, ei]
city, nice, pen, bed, film, be, friend, big, meet, clean, Jim, take, text, his, my, five, eight, sky, red, name, play, weak, dive, stay.
_________/25/
B Образуйте форму множественного числа от следующих существительных.
a text, a baby, a man, a boy, a mouse, a pen, a child, a book, a foot, a sheep
_________/10/|
C Выберите правильный глагол
Example: We visit /visits granny on Sunday.
1 John play / plays tennis after school.
2 They go / goes for a walk in the park.
3 Jill listen / listens to music in the evening.
_________/3/|
D Прочитайте текст и подберите заголовок к каждой части. Один заголовок лишний.
1 Pete’s school
2 Pete’s interests
3 Pete’s family
4 Pete’s home
A . Pete Brown lives in a small town of Canada. The Browns live in a big house. There are four bedrooms, a living room, a kitchen and two bathrooms. Pete’s bedroom is on the first floor, next to his sister’s. In his room there is a new TV, a video and some posters on the walls.
B. Pete is in Class 5D. He goes to school in the morning. He is good at maths and French. Pete has got a lot of friends and he often helps them with their homework.
C. All the boys and girls in Pete’s school like sports. In summer they go swimming and cycling and play baseball. In winter they go skating or skiing. The boys like to play hockey. Pete doesn’t like hockey. His favourite game is chess. He goes to the chess club two times a week, on Tuesdays and on Fridays. He also likes painting pictures and watching video films.
_________/3/|
E Прочитайте текст еще раз и напишите короткие ответы.
Example: 1 Canada
1 Where is Pete Brown from?
2 How many rooms are there in Pete’s house?
3 What are Pete’s favourite subjects?
4 Is Pete a good friend?
5 What game does he like?
6 How often does he go to the club?
7 What are his hobbies?
_________/6/|
F Напишите письмо Jim или Jill. В вашем письме должна быть следующая информация:
1 your name and age
2 where you are from, where you live
3 where you study, your favourite subject
4 what you like doing, your favourite sports
Dear…..
…………………
…………………
Best wishes,
……………
_________/10/|
Total — /57/
Ключ:
A
[i:] –be, meet, clean, weak, bee
[e] – pen, friend, text, when, red
[i] – city, film, big, Jim, his
[ai] – nice, my, five, dive, sky
[ei] – take, eight, name, play, stay
B a text – texts, a baby – babies, a man – men, a boy – boys, a mouse – mice, a pen – pens, a child – children, a book – books, a foot – feet, a sheep – sheep
C
1. John plays tennis after school.
2. They go for a walk in the park.
3. Jill listens to music in the evening.
D
A –Pete’s home.
B – Pete’s school.
C – Pete’s interests.
E
Canada
Eight
Maths and French
Yes, he is
Chess
Two times a week
Painting pictures and watching video films
Проверяемые навыки и умения и система их оценивания
В данной контрольной работе проверяются различные языковые навыки: умение читать транскрипционные значки, знание значений слов и умение их правильно употреблять в предложении с соблюдением лексико-грамматических форм, умение читать связный текст и находить в нем ответы на поставленные вопросы, умение написать личное письмо. За каждый правильный ответ в задании ученик получает 1 балл. В таблице, приведенной ниже, указывается количество баллов, которые обеспечивают получение оценки «5», «4», «3» за каждое задание. Если ученик набрал меньше баллов, чем указано в таблице – это означает, что его оценка «неудовлетворительно» и данные навыки и умения сформированы недостаточно хорошо.
Шкала оценивания:
57-52 б.– «5»
51-40 б. – «4»
39-34 б. – «3»
33-0 б. – «2»
Проверочная работа по английскому языку, 5 класс
Учитель английского языка
МБОУ «СОШ» №31
г.Белгорода
Курганская Т.В.
Проверочная работа по английскому языку
5 класс
Reading
It was a hot summer day,and Tex and Indi were kicking a soccer ball in the park with their friend Kate. “Kate’s birthday is coming up soon,”said Kate’s mom. “Maybe you three can think of a fun way to celebrate.”
As they walked to Kate’s house, they thought of things to do. “You could have a costume party,and we could all dress up like animals,”Indi told Kate. “Or you could get a giant bouncy house that bounces kids way up into the sky,” said Tex. They thought of more fun ideas as they walked home.
When they got to Kate’s house, Tex said, “Too bad we don’t have a swimming pool to cool off in.” “But look!” Indi pointed. “There’s a sprinkler we can run through!” Kate thought for a moment. “That’s it!” she said.
Kate’s birthday party was super fun,with ice cream, fruit pops and party games Everyone wore swimsuits and ran in and out of the sprinkler.
“Thanks for helping me think of the perfect party,”said Kate. “Sure. Thanks for having a birthday!” said Indi, laughing.
a) Read the text and find the names of the objects.(4 points)
Picture 1 | Picture 2 | Picture 3 | Picture 4 |
b) Read the text and answer the questions in two-three words? (3 points)
Who had a birthday?
When was the girl’s birthday?
Who planned the birthday party?
c)Correct the statements if they are wrong. (3 points)
Kate’s dad asked her friends to plan Kate’s birthday.
The friends had no ideas how to celebrate the birthday.
Fruit pops, ice cream and party games made the birthday party special.
Grammar and vocabulary in use.
A)Give the opposites of the following adjectives and transfer the answers to the answer sheet. (7 points)
old (man)
short (tail)-
right (corner)-
cheap (dress)
poor (people)
difficult (question)
curly (hair)-
B)
Read the text, open the brackets and transfer the answers to the answer sheet. (10 points)
Seeing NewThings
Tex and Indi (1) on a hike with Gran and Poppy in the Colorado mountains. “We don’t see (2)guys a lot in San Francisco,” Tex said, pointing at some small animals in the (3). | 1) be 2) that 3) distant |
“Those are prairie (4),” said Gran. “Isn’t it fun to find things you don’t often see?” | 4) dog |
“Hey,” said Indi, giggling, “a raindrop just landed on (5) nose .” | 5) I |
“We’d (6) head back to our house,” said Poppy. “How come?” asked Tex. “We always walk in the rain at home.” “Sometimes our rain comes with thunder and (7),” said Poppy. | 6) good 7) light |
“And it’s (8) to be indoors when you see the lightning.” “Lightning? We’ve never seen that before,” said Indi. | 8) good |
On the drive home, the sky grew (9) and (9). | 9) dark |
Just as they stepped out of the car, the thunder (10) BOOM, and rain poured down. | 10) go |
Writing.
It’s a photo of your family. Describe it. Try to answer the following questions. Wrire about 10-12 sentences. (10 points)
Who is in the picture?
What are they wearing?
What are they doing?
What’s the weather like?
Why do you like the photo?
Answer sheet
Дата:________________________
ОУ__________________________
Адрес ОУ____________________
Класс________________________
Фамилия, имя учащегося____________________________________________
Reading
A
Picture1 | Picture 2 | Picture 3 | Picture 4 |
B
C
Grammar and vocabulary in use.
A
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
B
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Writing
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Keys
Reading
A
Picture1 | Picture 2 | Picture 3 | Picture 4 |
a sprinkler | Fruit pops | a soccer ball | a bouncy house |
B
1 | 2 | 3 |
Kate | in summer | Kate with her friends |
C
1 | 2 | 3 |
Kate’s mum | many ideas | and sprinkler |
Grammar and vocabulary.
A
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
young | long | left | expensive | rich | easy | straight |
B
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
were | those | distance | dogs | my | better | lightning | better | darker | went |
Шкала оценивания
37-30 — “5”
29- 22 — “4”
21 – 14 — “3”
13≤“2”
Критерии оценивания задания «письмо».
Критерии оценива- ния | 3 балла | 2 балла | 1 балл | 0 баллов | |
К1 | Решение коммуника- тивной зада- ч | Задание вы- полнено пол- ностью: даны ответы на все вопросы. Правильно выбран стиль письма. | Задание выполнено: даны ответы на все вопросы, но отсутствует конкретная информация, например, о месте, где сделано фото. Есть 1-2 нарушения в стилевом оформлении письма | Задание вы- полнено час- тично: даны ответы на за- данные вопро- сы, НО на два вопроса даны неполные отве- ты ИЛИ ответ на один вопрос отсутствует. Имеется более 2-х нарушений в стилевом оформлении письма . | Задание не выполнено: отсутствуют ответы на два вопроса ИЛИ текст письма не соответст- вует требуе- мому объему |
К2 | Организация текста | Текст логично выстроен и разделен на абзацы; правильно использованы языковые средства для передачи логической связи; оформление текста соответствует нормам письменного этикета, принятого в стране изучаемого языка | Текст в основном логично выстроен, НО имеются недостатки (1- 2) при использовани и средств логической И/ИЛИ делении на абзацы ИЛИ имеются отдельные нарушения в структурном оформлении текста письма | Текст выстроен нелогично; допущены многочисленн ые ошибки в структурном оформлении письма ИЛИ оформление текста не соответствует нормам письменного этикета | |
К3 | Лексико- грамматиче- ское оформление текста | Использована разнообразная лексика и различные грамматическ ие структуры, соответствую щие поставленной коммуникати- вной задачей (допускается не более 2-х языковых ошибок, не затрудняющих понимание) | Имеются языковые ошибки, не затрудняющие понимание (допускается не более 4-х негрубых языковых ошибок) ИЛИ языковые ошибки отсутствуют, но используются лексические единицы и грамматические структуры только элементарного уровня | Имеются языковые ошибки, не затрудняющие понимание (допускается не более 5-х негрубых языковых ошибок) ИЛИ допущены языковые ошибки, которые затрудняют понимание (не более 1-2 грубых ошибок) | Допущены многочислен- ные языковые ошибки, которые затрудняют понимание текста. |
К4 | Орфография и пунктуация | Орфографичес- кие и пунктуационные ошибки практически отсутствуют (допускается не более 2-х, не затрудняющих понимание текста) | Допущенные орфографиче- ские и пунктуационн ые ошибки не затрудняют понимание (допускается не более 3-4 ошибок) | Допущены многочис- ленные орфографи- ческие ошибки и пунктуацион- ные ошибки и/или допущены ошибки, которые затрудняют понимание текста |
Пояснительная записка
Содержание экзаменационной работы
Содержание экзаменационной работы соответствует требованиям государственного стандарта по иностранному языку Министерства образования РФ и программе по иностранным языкам.
Данная экзаменационная работа предназначена для учащихся 5-х классов общеобразовательных школ, изучающих английский язык три часа в неделю.
Цель работы.
Основная цель работы — установление соответствия уровня и качества подготовки учащихся 5-х классов требованиям государственного образовательного стандарта (федеральный и региональный (национально-региональный) компоненты), а именно проверить знания и умения учащихся в чтении, проверить уровень грамматических навыков учащихся и уровень владения лексическим материалом, а также навыки письма.
Данная работа соотносится с такими целями обучения английскому языку в 5 классе, как умение:
— полно и точно понимать содержание текста;
— выбирать нужную информацию в тексте;
— оперировать грамматическими структурами и лексическим материалом;
— составить письменный текст описательного характера.
Экзаменационная работа состоит из заданий по чтению, лексике и грамматике, письму.
Чтение. К тексту разработано 3 задания- на языковую догадку и соответствие, вопросы с кратким ответом, задание на корректировку информации. Рекомендуемое время на выполнение задания 10 минут.
Лексика и грамматика. В этом разделе представлено 2 задания — подобрать антоним к предложенным прилагательным и раскрыть скобки, поставив слова в нужной форме. Рекомендуемое время на выполнение задания 15 минут.
Письмо. Дать развернутый письменный ответ при описани картинки с опорой на вопросы. Рекомендуемое время на выполнение задания 20 минут.
Работа рассчитана на 45 минут.
Инструктаж для учащихся:
Дорогие ребята!
Вам предстоит выполнить экзаменационную работу по английскому языку, цель которой проверить ваши знания и умения, определить уровень владения английским языком.
Все задания составлены на основе школьной программы, поэтому каждый из вас может успешно сдать экзамен. Внимателно читайте задания, не забывайте переносить ответы в бланк ответов. Работа выполняется индивидуально на отдельном листе. Время выполнения работы – 45 минут.
Во время экзамена запрещено разговаривать, вставать с мест, пересаживаться. Запрещено пользоваться справочными материалами, словарями и мобильной связью.
Желаем успеха!
Литература
1.Highlights High Five./ How to Celebrate a Birthday./Lissa Rovech. — Volume 11, Number 6, June 2017. — p.6 — ISSN 1943-1465 (print)
2.Highlights High Five./Seeing NewThings/Lissa Rovech. — Volume 11, Number 7, July 2017. — p.6 — ISSN 1943-1465 (print)
3. Картинка «ороситель»https://yandex.ru/images/search?text=sprinkler&img_url=https%3A%2F%2Fwww.all4women.co.za%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F01%2F28%2F2016-Stodels-water-saving-watering-irrigate-at-the-right-time-1.jpg&pos=4&rpt=simage
4. Картинка «надувной домик» https://yandex.ru/images/search?text=bouncy%20house&img_url=https%3A%2F%2Fclipartion.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2Fcarnival-house.jpeg&pos=7&rpt=simage
5. Картинка «конфеты-шипучки» https://yandex.ru/images/search?p=1&text=fruit%20pops&img_url=http%3A%2F%2Fmedia.148apps.com%2Fscreenshots%2F1022732646%2Fus-ipad-1-fruit-pop-puzzles-in-paradise-fruit-pop-sequel.jpeg&pos=38&rpt=simage
6. Картинка «мяч» https://yandex.ru/images/search?text=soccer%20ball&img_url=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2F26lsj3nQAgI%2Fmaxresdefault.jpg&pos=5&rpt=simage
7. Картинка «отдых» https://yandex.ru/images/search?text=active%20rest&img_url=http%3A%2F%2Ft2.ftcdn.net%2Fjpg%2F00%2F59%2F60%2F83%2F110_F_59608371_oOa7Ljbs7ZKRtGWWujn4sg40i19l5wWj.jpg&pos=0&rpt=simage
Контрольная работа по английскому языку 5 класс
Module 1
1.Find the odd word.
1) Monday, Tuesday, Wednesday, Saturday, Thursday, Friday.
2) Flowers, cats, subjects, eraser, chairs.
3) Hello! Good morning! Good night! Goodbye! Hi!
4) Grade, same, name, bag, later.
2. Finish each list with one word/word combination to name and unite all the words.
Ann, Kate, Fiona, Betty – girls.
1) Maths, Music, History, Art — ? 3) W, t, a, g, f, z, d — ? 5) Pen, ruler, pencil case, glue — ?
2) 12, 14, 10, 2, 8, 16 — ? 4) Red, blue, grey, pink — ? 6) Go, eat, run, sleep, read — ?
3. Choose the right preposition.
1) I like to rest in/at the garden. 2) My brother is at/in school now. 3) Please, sit down/ up. 4) Go to/ on page 67, please! 5) We have 5 lessons in/on Friday. 6) What do you need on/for the science class? 7) I am in/ from Year seven. 8) They are at/in secondary school. 9) Listen to/at your partner. 10) Think about/of new ideas. 11) Look at/to your partner. 12) Are you new to/in school? 13) Come to/for the blackboard, please! 14) Where is she? – She is at/in a shop.
4. Find a mistake in each sentence.
1) I’ve got an pen. 5) They are at school? – Yes, they are.
2) How old is your parents? 6) Is Wendy in Grade 6? – Yes, Wendy is.
3) A pencil is grey. 7) We have 6 lessons on friday.
4) Is Ann ten? – No, she is. 8) David and Markus are 12 year old.
5.
6.
7.
Контрольная работа по английскому языку 5 класс
Административная контрольная работа по английскому языку 5 класс
Reading
A VILLAGE SCHOOL
The Greens are a British family. Mr. Green is a builder and Mrs. Green is a housewife. There are three children in the family: a son and two daughters. Mike is thirteen years old, Sandy is twelve and Kate is ten.
All the three children are pupils. Mike is at the boys’ school; his sisters are at a school for girls. Mike is a tall boy. He is clever. He is a very good pupil.
Sandy has dark hair and hazel eyes. She is a pretty girl, she is clever and a good pupil. Her sister Kate is a nice girl with long fair hair and large blue eyes. She is good at music.
The Greens are in Australia now in their uncle’s house. They visit Mr. Green’s uncle every year. He is a farmer. He lives in a village and he has got a big farm on a hill.
The village is small. There are about one hundred houses some shops and only one school with a beautiful garden around it.
It is summer now. It is often sunny, hot and clear because in Australia January, February, March and April are summer months.
Builder – строитель
Housewife – домохозяйка
Hill – холм
Hazel – карие (глаза)
Answer the questions
Where are the Greens from?
How many children are there in the family?
What is Mr. Green?
What is Kate good at?
Where is the uncle’s farm?
Continue the sentences.
6. All the three children in the Greens family are …
7. Now the Greens are in …
8. In Australia January, February, March and April are …
9. The Greens visit their uncle …
10. Around the school there is …
Listening
You will hear two people talking in a clothes shop. Listen and circle the correct answer
e.g. Sally wants to buy
A a skirt
B jeans
C a jacket
1. Sally doesn’t like
A short skirts
B long-sleeved shirts
C black clothes
2. Sally is a size
A eight
B ten
C twelve
3. Sally has got
A £ 5
B £ 15
C £ 20
4. Andy likes
A a blue shirt
B some jeans
C a wool sweater
5. The shop assistant is
A helping a customer
B in front of the coast
C behind Sally and Andy
Grammar
a) do you cry
b) are you cry
c) are you crying
Luke and Jane … their bikes to school every day
doesnʼt ride
are not riding
donʼt ride
Once a week we … dinner at a restaurant
a) have
b) has
c) are having
I … for Nina right now
am waiting
waits
wait
… you speak English?
Are
Does
Do
It … … … at the moment
doesnʼt rain
is not raining
donʼt rain
My mum always … when she wants to relax
read
reads
is reading
Look! The teacher …
is going
goes
go
My dad is in his room. He always … there
a) works
work
is working
How …butter do you need?
a) many
b) some
c) much
Have you got … milk?
a) any
some
a
There are … apples in the fridge
a) a
some
many
How …tomatoes are there on the table?
a) much
many
any
There are not … bananas there
a) some
b) many
c) any
ʼ
Lexica
a) subject
b) school
c) group
Hi Bob. … are you from?
a) What
b) Who
c) Where
This is Mike and Samʼs car. It is … car
a) they are
b) there
c) their
My mum has got a new … in the kitchen
a) washbasin
b) cooker
c) wardrobe
I take picture with my …
a) camera
b) CD
c) watch
Fred is short and …
a) tall
b) plumb
c) long
We eat breakfast in the …
a) morning
b) afternoon
c) evening
It is half … ten
a) after
b) before
c) past
Can you give me a … lemonade?
a) glass
b) box
c) bowl
Buy a … of olive oil, please
a) cup
b) bottle
c) packet
My mum gets up … 7 oʼclock
a) in
b) on
c) at
Mr. Brown is delivering a letter. He is a …
a) doctor
b) postman
c) mechanic
Monkey has got a …
a) fur
b) wings
c) beak
My granny is as … as a snail
a) strong
b) clever
c) slow
China soup consist of …
a) potatoes
b) noodles
c) carrot
Контрольная работа по английскому языку для обучающихся 5 классов
Контрольная работа по английскому языку для 5 класса
Вариант 1
1. Выберите правильную форму глагола to be.
What __ her name? Her name___ Anna.
a)Are/is b) is/is c) is/are d) am/is e) is/am
What nationality _ _ they? They _ _ Italian.
a)Are/is b) is/is c) are/are d) am/is e) is/am
2.
1)Выберите зашифрованное число.
F_ _ R
a)5 b) 6 c) 10 d) 4 e) 7
2) Дополните верными буквами, чтобы получился день недели.
SAT_ _ DAY
a)ur b) ar c) ra d) ru e) or
3.Выбери правильный вариант.
1. I … reading books.
а) Like b) likes
2. Does Richard … computer games?
а) plays b) play
3. … do you do on Sundays?
а) when b) what c) how
4.Переведи.
1. Синяя машина такая же новая, как и белая.
2. Зеленая ручка такая же длинная, как и красная.
3. Том не такой сильный, как Дэн.
5.Напиши рассказ о себе.
My name is…
I am…(возраст)
I am from….
I have got….(домашний питомец) Its name is…
I like….
I don’t like….
I can …..
I can not ….
Контрольная работа по английскому языку для 5 класса
Вариант 2
1. Выберите правильную форму глагола to be.
Hello. I _ Pete and this _ my sister, Anna.
a)Are/is b) is/is c) is/are d) am/is e) is/am
Where _ _ you from? We __ from Spain.
a)Are/is b) is/is c) am/is d) are/are e) is/am
2.
1)Выберите зашифрованное число.
_ _ X
a)5 b) 6 c) 10 d) 4 e) 7
2) Дополните верными буквами, чтобы получился день недели.
M _ _ DAY
a)no b) an c) on d) na e) en
3.Выбери правильный вариант.
1.Tom … a lot of books.
а) read b) reads
2.They always … home work.
а) Do b) does
3.The children often … in the park.
а)Walk b) walks
4.Переведи.
1. Красный стол такой же большой, как и желтый.
2. Желтая машина такая же новая, как и белая.
3. Сын не такой высокий, как его отец
5.Напиши рассказ о себе.
My name is…
I am…(возраст)
I am from….
I have got….(домашний питомец) Its name is…
I like….
I don’t like….
I can …..
I can not ….
Контрольная работа по английскому языку 5 класс
Variant -1
Вставьте артикль a/an.
___orange, ___apple, ___duck, ___sweet, ___elf, ___lemonНапиши перевод:
1)Я — _____ 2) Она — _______3) Он, она, оно- _____
4) Мы — ________ 5) Они — ___________
Вставьте нужную форму глагола to be (am/is/are)
She _____ a manager.
You ______from Russia.
We _____ good pupils.
I _____ a little elf.
It _____ a big black dog.
Переведи на английский язык:
Моя мама — хорошая._________________________________
Его папа – водитель._________________________________
Наша кошка – белая и черная._________________________
Соедини вопросы и подходящие ответы.
What’s your name? A) I am 10.
How old are you? B) It is 5 o’clock.
Where are you from? C) I’m fine. Thank you.
How are you? D) I’m from Vladimir.
What’s the time? E) Yes I am.
Are you a pupil? F) My name is Ann.
Переведи на русский язык:
What’s his name?
How are you?
Where are they from?
pen, boy, desk, street, father, pupil, grandpa, white, red, one, ten, fourteen.
Variant -2
Вставьте артикль a/an.
__house, ___cake, ___ant,____egg, ___fish, ___ uncle
2.Напиши перевод:
1)Я — ______ 2) Он -_____ 3) Он, она, онo- _______
4) Ты, вы — _________7) Они — ____________
3.Вставьте нужную форму глагола to be (am/is/are)
He _____ a dentist.
They ______from Russia.
We _____ good friends.
I _____ a good student.
It _____ a long green street.
4,Переведи на английский язык:
Моя мама — доктор.__________________________________
Наш папа – старый.__________________________________
Твоя собака – белая и коричневая.____________________
5.Соедини вопросы и подходящие ответы.
What’s your name? A) I’m fine. Thank you.
How are you? B) I am 10
Where are you from? C) My name is Ann.
How old are you? D) I’m from Vladimir.
What’s the time? E) Yes I am.
Are you a pupil? F) It is 5 o’clock..
6.Переведи на русский язык:
What’s her name?
How old are you?
Where are you from?
book, girl, home, office, granny, manager, yellow, black, two, sixteen, eleven ,good.
Ответы контрольных работ Английский в фокусе 5 класс
Test 1A
А. Напишите по образцу
1.blackboard 2. Pen 3. Eraser 4. school bag 5. Ruler
В. Напишите слова
6. Sunday 7. Friday 8.Monday 9.Thursday 10.Wednesday
С. Вставьте правильное слово
11. name 12.class 13. English or PE 14.PE or English
D. Закончите предложения, вставив правильное слово
15.name 16.subject 17.class 18. Tuesday 19.new
20.pencil 21.years 22.Room 23.pen 24.Science
E. Подчеркните правильное слово
25.aen 26.is 27.an 28.is 29.a
30.is 31.a 32.are 33.are 34.am
F.Выберите правильный ответ
35.B 36.A 37.B 38.A 39.B
G. Выберите верную реплику
40.C 41.E 42.A 43.F 44.D 45.B
H.Прочитайте текст и подчеркните правильное слово
46. 10 47. Green 48.new 49.Maths 50.12:30 51.Maths 52.Friday
Test 1B
А. Напишите по образцу
1. Ruler 2. Eraser 3. school bag 4. Pen 5. blackboard
В. Напишите слова
6. Wednesday 7. Monday 8. Thursday 9. Sunday 10. Friday
С. Вставьте правильное слово
11. name 12.class 13. PE or English 14. English or PE
D. Закончите предложения, вставив правильное слово
15. pencil 16. years 17. Room 18. new 19. name
20. subject 21. Tuesday 22. Science 23.pen 24. class
E. Подчеркните правильное слово
25.is 26.a 27.am 28.an 29.are
30.a 31.an 32.is 33.is 34.a
F.Выберите правильный ответ
35.A 36.B 37.A 38.B 39.B
G. Выберите верную реплику
40.B 41.E 42.A 43.F 44.D 45.C
H.Прочитайте текст и подчеркните правильное слово
46. 9 47. Green 48.new 49.Art 50.12:30 51.PE 52.Thursday
Test 2A
А. Напишите по образцу
1.cap 2. bicycle 3. gloves 4. trainers 5. guitar
В. Напишите национальности
6. French 7. British 8.Japanese 9.American 10.Australian
С. Напишите слова по образцу
11. twenty-two 12.sixty-eight 13. Twenty-one 14.a hundred
15.thirteen 16.seventy 17.fifty
D. Закончите предложения, вставив правильное слово
18. these 19.that 20.this 21.those 22.these
E. Подчеркните правильное слово
23.have 24.has 25.has 26.have 27.have
F.Выберите правильный ответ
28.bike 29.trainers 30.watches 31.gloves 32.guitar 33.dolls
G. Выберите верную реплику
34.E 35.F 36.B 37.A 38.C 39.D
H.Прочитайте текст и пометьте предложения (истину или ложь)
40.F 41.T 42.F 43.F 44.T 45.F
Test 2B
А. Напишите по образцу
1. gloves 2. cap 3. guitar 4. bicycle 5. trainers
В. Напишите национальности
6. Australian 7. American 8. British 9. French 10. Japanese
С. Напишите слова по образцу
11. seventy 12. Twenty-one 13. thirteen 14. fifty
15. twenty-two 16. a hundred 17. sixty-eight
D. Закончите предложения, вставив правильное слово
18. these 19. this 20. these 21. that 22. those
E. Подчеркните правильное слово
23. has 24. have 25. have 26. has 27.has
F.Выберите правильный ответ
28. handbag 29. gloves 30. dolls 31. trainers 32. watches 33. bike
G. Выберите верную реплику
34.E 35.F 36.A 37.B 38.D 39.C
H.Прочитайте текст и пометьте предложения (истину или ложь)
40.F 41.T 42.F 43.F 44.T 45.F
Test 3A
А. Соедините части слова
1.С 2. E 3. A 4. G 5. F 6. I 7. B 8.H
В. Вставьте правильное слово
9.cooker 10.bedroom 11. first 12.mirror 13. books 14.block
15.garage 16.lamp 17.wardrobe 18. sink
С. Вставьте правильное слово
19.two 20.bedrooms 21.living 22.ground 23.kitchen 24.upstairs
D. Вставьте правильное слово
25.B 26.A 27.A 28.C 29.C 30.A
E. Закончите данными словами
31.there aren’t any
32.there is a
33.there are
34.there isn’t a
35.there is a
F.Подчеркните правильное слово
36.is 37.is 38.are 39.aren’t any
G. Выберите верную реплику
40.D 41.F 42.A 43.E 44.B
H.Прочитайте текст и ответьте на вопросы. Используйте не более четырех слов для каждого ответа
45.His bedroom
46.Posters
47.White, blue and yellow
48.Under the window
49.His cat
Test 3B
А. Соедините части слова
1.D 2. I 3. B 4. A 5. H 6. G 7. F 8.C
В. Вставьте правильное слово
9. first 10. block 11. books 12. cooker 13. sink 14. mirror
15. bedroom 16. wardrobe 17. lamp 18. garage
С. Вставьте правильное слово
19.two 20. living 21. ground 22. kitchen 23. upstairs 24. bedrooms
D. Вставьте правильное слово
25.A 26.B 27.C 28.C 29.C 30.A
E. Закончите данными словами
31.there aren’t any
32.there is a
33.there are
34.there isn’t a
35.there is a
F.Подчеркните правильное слово
36.are 37.is 38.are 39.aren’t any
G. Выберите верную реплику
40.D 41.F 42.A 43.E 44.B
H.Прочитайте текст и ответьте на вопросы. Используйте не более четырех слов для каждого ответа
45.His bedroom
46.Posters
47.Pink, orange and white
48.Next to the window
49.Her dog
Test 4A
А. Запишите слова
1.sister 2. mother 3. grandma 4. Grandpa 5. brother
В. Вставьте правильное слово
6. clever 7. kind 8.funny 9.naughty 10.friendly
С. Подчеркните правильное слово
11. small 12.long 13. noisy 14.far 15.small 16.thin 17.black 18. big 19.kind 20.clever
D. Вставьте подходящее местоимение
21.her 22.them 23.her 24.his 25.we 26.you 27.her 28.our 29.me 30.their
E. Подчеркните правильное слово
31.can 32.can’t 33.can 34.can 35.can’t
F.выберите верную реплику
36.B 37.F 38.E 39.A 40.C
G. Прочитайте письмо и выберите более подходящее слово для каждой формы
41.C 42.A 43.B 44.A 45.C
Test 4B
А. Запишите слова
1. grandma 2. Grandpa 3. sister 4. brother 5. mother
В. Вставьте правильное слово
6. funny 7. friendly 8. naughty 9. kind 10. clever
С. Подчеркните правильное слово
11. thin 12. fair 13. kind 14. small 15. big 16. clever 17. Long 18. black 19. small 20. noisy
D. Вставьте подходящее местоимение
21. me 22. Her 23.her 24.their 25.them 26.her 27.we 28.you 29.our 30.his
E. Подчеркните правильное слово
31.can 32.can’t 33.can 34.can 35.can’t
F.Выберите верную реплику
36.C 37.A 38.E 39.F 40.B
G. Прочитайте письмо и выберите более подходящее слово для каждой формы
41.C 42.A 43.B 44.A 45.C
Test 5A
А. Вставьте правильное слово
1.elephant 2. lur 3. leopard 4. lion 5. wild 6. wing 7. legs 8.crocodile 9.dangerous 10.sharp
В. Определите лишнее слово
11. tortoise 12.penguin 13. crocodile 14.insect 15.goldfish
С. Выберите правильное слово
16.C 17.B 18. C 19.A 20.C
D. Подчеркните правильное слово
21.hunt 22.sleep 23.climb 24.eats 25.lays
E. Напишите правильную форму глагола в скобках
26.are 27.eat 28.drink 29.live 30.stays
F.Расставьте слова в правильном порядке, чтобы получилось предложение
31.The Bengal tiger lives in India
32.Black tigers have stripes
33.Bees make honey
34.Leopards run very fast
35. I go to the zoo every Sunday
G.Выберите верную реплику
36.D 37.A 38.E 39.B 40.C
H.Прочитайте текст и ответьте на вопросы
41.In the Antarctic
42.Their feathers/They are fat
43.Black and white
44.At night
45. Small fish
Test 5B
А. Вставьте правильное слово
1. crocodile 2. wing 3. sharp 4. elephant 5. dangerous 6. lur 7. wild 8. leopard 9. legs 10. lion
В. Определите лишнее слово
11. tortoise 12. goldfish 13. insect 14. penguin 15. crocodile
С. Выберите правильное слово
16.C 17.C 18. A 19.B 20.B
D. Подчеркните правильное слово
21. lays 22. hunt 23.lives 24. climb 25. sleep
E. Напишите правильную форму глагола в скобках
26.are 27.eat 28.sleep 29.live 30.stays
F.Расставьте слова в правильном порядке, чтобы получилось предложение
31.Coals lives in trees
32. Leopards run very fast
33.Turtles swim in the sea
34. The rhino is from Africa
35. The Cobra is a dangerous snake.
G.Выберите правильную реплику
36.E 37.A 38.D 39.C 40.B
H.Прочитайте текст и ответьте на вопросы
41.In Asia
42.Orange with black or brown stripes
43.Its fur keeps it warm
44.In tall grass
45. Big animals like deer
Test 6A
А. Вставьте правильное слово
1. work in the computer
2. watch the DVD/video/television
3. go jogging
4. do the shopping
5. have a cup of tea
В. Соедините слова из колонки А со словами из колонки В
6. f 7. c 8. g 9.a 10. e 11. b
С. Вставьте правильное слово
12. breakfast 13. dinner 14. bed 15. email 16.shopping 17.coffee 18. lunch 19.friends
D. Вставьте am,is,are
20.are 21.are 22. am,are 23.is 24. is,am
E. Вставьте in,at
25.at 26.in 27.at 28.in 29.at
F.Подставьте глаголы в скобках в Present Continuous
30.are doing
31.are you crying
32. is not going, Is visiting
33.is practising
34. is not working
35. is repairing
G.Выберите верную реплику
36.F 37.E 38.A 39.C 40.D 41.G
H.Прочитайте текст и ответьте на вопросы
42. At the bakery
43. At five o’clock in the morning
44. He rides his bike
45. At three o’clock in the afternoon
46. On Wednesday
47. He reads a book or works in the garden
Test 6B
А. Вставьте правильное слово
1. plant a tree
2.have breakfast
3. work in the computer
4. go to bed
5. watch the DVD/video/television
В. Соедините слова из колонки А со словами из колонки В
6. c 7. e 8. b 9.d 10. g 11. a
С. Вставьте правильное слово
12. shopping 13. bed 14. email 15. lunch 16. dinner 17. friends 18. breakfast 19.tea
D. Вставьте am,is,are
20.is 21.are 22. are 23.am,are 24. is,am
E. Вставьте in,at
25.at 26.in 27.at 28.at 29.in
F.Подставьте глаголы в скобках в Present Continuous
30. is not working
31. are doing
32. are you crying
33.is practising
34. is not going, Is visiting
35. is repairing
G.Выберите верную реплику
36.E 37.A 38.D 39.B 40.C 41.G
H.Прочитайте текст и ответьте на вопросы
42. In a school
43. At seven o’clock in the morning
44. She walks
45. At three o’clock in the afternoon
46. On Thursday
47. She goes for a walk
Test 7A
А. Вставьте подходящие времена года и названия месяца
1. March 2. May 3. Autumn 4. October 5. November 6.June 7. July 8. Winter 9.January 10. February
В. Соедините слова из колонки А со словами из колонки В
11. d 12. e 13. a 14. c 15. b
С. Напишите по образцу
16. dress 17. gloves 18. suit 19.jumper 20.skirt
D. Подчеркните правильную форму глагола
21.is making
22. are watching
23.does
24. go
25.stay
26.is Tim doing
27.Does Jan like
28.going
29.is she wearing
30. do you think
E. Подставьте глаголы в скобках в Present Simple или в Present Continuous
31. is listening
32. goes
33.am waiting
34. plays
35. it isn’t raining
36.Do you speak
37.don’t ride
38.have
39.are you crying
40.have
F. Выберите верную реплику
41.E 42. F 43. A 44. B 45. C
G. Прочитайте письмо и выберите наиболее подходящее слово для каждого пропуска
46.A 47.A 48.B 49.A 50.C 51.C 52.B 53.B 54.B 55.B
Test 7B
А. Вставьте подходящие времена года и названия месяца
1. June 2. July 3. Winter 4. January 5. February 6. Autumn 7.October 8. November 9. March 10. May
В. Соедините слова из колонки А со словами из колонки В
11. a 12. l 13. e 14. b 15. d
С. Напишите по образцу
16. raincoat 17. scarf 18. T-shirt 19.hat 20.bag
D. Подчеркните правильную форму глагола
21. is she wearing
22. is making
23. do you think
24. does
25. go
26. Does Jan like
27. are watching
28. stay
29. is Tim doing
30. going
E. Подставьте глаголы в скобках в Present Simple или в Present Continuous
31. goes
32. have
33. don’t ride
34. are you crying
35. am waiting
36.Do you speak
37. is listening
38.reads
39. have
40. it isn’t raining
F. Выберите верную реплику
41.C 42. E 43. A 44. D 45. F
G. Прочитайте письмо и выберите наиболее подходящее слово для каждого пропуска
46.A 47.A 48.B 49.A 50.C 51.C 52.B 53.B 54.B 55.B
Test 8A
А. Используйте слова из списка, чтобы закончить предложения
1. keep 2. celebrate 3. wash 4. exchange 5. cook
В. Используйте слова из списка, чтобы подписать картинки
6.butter 7. bread 8. eggs 9.fish 10. rice 11. meet 12. Grapes 13. milk 14. pasta 15. chicken
С. Подчеркните правильное слово
16. glass 17. bowl 18. bottle 19.packet 20.box
D. Вставьте an,a,some
21.a 22. some/an 23.some 24. an 25.an/some
E. Вставьте some,any,much,many
26.some
27.some
28.much
29.many
30. any
31. much
32. much
33.any
34. some
35. some
F. Выберите верную реплику
36.C
37.E
38.F
39.A
40.B
G. Прочитайте предложения и отметьте (истина и ложь)
41.T 42. T 43. F 44. F 45. F
Test 8B
А. Используйте слова из списка, чтобы закончить предложения
1. celebrate 2. keep 3. exchange 4. cook 5. wash
В. Используйте слова из списка, чтобы подписать картинки
6. rice 7. grapes 8. pasta 9. milk 10. butter 11. bread 12. eggs 13. chicken 14. meet 15. fish
С. Подчеркните правильное слово
16. box 17. packet 18. bottle 19. glass 20. bowl
D. Вставьте an,a,some
21. an/some 22. an 23. some/an 24. a 25. some
E. Вставьте some,any,much,many
26.some
27.some
28. many
29. much
30. any
31. much
32. much
33.any
34. some
35. some
F. Выберите верную реплику
36.C 37.E 38.B 39.F 40.A
G. Прочитайте предложения и отметьте (истина и ложь)
41.F 42. F 43. T 44. F 45. T
Test 9A
А. Соедините слова с картинками.
1. Top Hits 2. Burgerland 3. Benny’s 4. Karen’s 5. Diana’s 6.Laura’s
В. Вставьте правильное слово
7. clothes 8. fast 9. florist’s 10. aspirin 11.buy 12. pair 13. games 14.floors
С. Подчеркните правильное слово
15. concert halls 16. theatre 17. theatre parks 18. toy 19. chemist’s 20. art
D. Вставьте an,a,the
21. the 22. the 23. an 24. a 25. a 26.an
E. Закончите предложения словами must,mustn’t
27. mustn’t
28. must
29. mustn’t
30. must
31. mustn’t
32. must
F. Закончите правила словами must,mustn’t
33. mustn’t 34. must 35. mustn’t
36. must 37. mustn’t 38. must
G. Вставьте правильную фразу
39. I’m looking
40. Are you ready
41. Would you like
42. Is my son’s birthday
43. Yes, please
H.Прочитайте обзор фильма и отметьте утверждения (ложь или правда)
44. T 45. F 46.F 47.T 48.F
Test 9B
А. Соедините слова с картинками.
1. Karen’s 2. Benny’s 3. Top Hits 4. Burgerland 5. Diana’s 6.Laura’s
В. Вставьте правильное слово
7. games 8. floors 9. pair 10. florist’s 11. fast 12. aspirin 13. buy 14. clothes
С. Подчеркните правильное слово
15. art 16. toy 17. theatre 18. theatre parks 19. concert halls 20. chemist’s
D. Вставьте an,a,the
21. the 22. the 23. an 24. a 25. a 26.an
E. Закончите предложения словами must,mustn’t
27.must
28. must
29. mustn’t
30. mustn’t
31. must
32. mustn’t
F. Закончите правила словами must,mustn’t
33. mustn’t 34. mustn’t 35. must
36. must 37. mustn’t 38. mustn’t
G. Вставьте правильную фразу
39.Yes, please
40.Would you like
41.I’m looking
42. Are you ready
43. Is my son’s birthday
H.Прочитайте обзор фильма и отметьте утверждения (ложь или правда)
44. F 45. F 46.T 47.F 48.F