Контрольная работа для 5 класса по английскому языку

Контрольная работа

по английскому языку для 5 класса

A Выпишите в отдельные колонки слова со звуками [ i:, e, i, ai, ou, ei]

city, nice, pen, bed, film, be, friend, big, meet, clean, Jim, take, text, his, my, five, eight, sky, red, name, play, weak, dive, stay.

_________/25/

B Образуйте форму множественного числа от следующих существительных.

a text, a baby, a man, a boy, a mouse, a pen, a child, a book, a foot, a sheep

_________/10/|

C Выберите правильный глагол

Example: We visit /visits granny on Sunday.

1 John play / plays tennis after school.

2 They go / goes for a walk in the park.

3 Jill listen / listens to music in the evening.

_________/3/|

D Прочитайте текст и подберите заголовок к каждой части. Один заголовок лишний.

1 Pete’s school

2 Pete’s interests

3 Pete’s family

4 Pete’s home

A . Pete Brown lives in a small town of Canada. The Browns live in a big house. There are four bedrooms, a living room, a kitchen and two bathrooms. Pete’s bedroom is on the first floor, next to his sister’s. In his room there is a new TV, a video and some posters on the walls.

B. Pete is in Class 5D. He goes to school in the morning. He is good at maths and French. Pete has got a lot of friends and he often helps them with their homework.

C. All the boys and girls in Pete’s school like sports. In summer they go swimming and cycling and play baseball. In winter they go skating or skiing. The boys like to play hockey. Pete doesn’t like hockey. His favourite game is chess. He goes to the chess club two times a week, on Tuesdays and on Fridays. He also likes painting pictures and watching video films.

_________/3/|

E Прочитайте текст еще раз и напишите короткие ответы.

Example: 1 Canada

1 Where is Pete Brown from?

2 How many rooms are there in Pete’s house?

3 What are Pete’s favourite subjects?

4 Is Pete a good friend?

5 What game does he like?

6 How often does he go to the club?

7 What are his hobbies?

_________/6/|

F Напишите письмо Jim или Jill. В вашем письме должна быть следующая информация:

1 your name and age

2 where you are from, where you live

3 where you study, your favourite subject

4 what you like doing, your favourite sports

Dear…..

…………………

…………………

Best wishes,

……………

_________/10/|

Total — /57/

Ключ:

A

  1. [i:] –be, meet, clean, weak, bee

  2. [e] – pen, friend, text, when, red

  3. [i] – city, film, big, Jim, his

  4. [ai] – nice, my, five, dive, sky

  5. [ei] – take, eight, name, play, stay

B a text – texts, a baby – babies, a man – men, a boy – boys, a mouse – mice, a pen – pens, a child – children, a book – books, a foot – feet, a sheep – sheep

C

1. John plays tennis after school.

2. They go for a walk in the park.

3. Jill listens to music in the evening.

D

  1. A –Pete’s home.

  2. B – Pete’s school.

  3. C – Pete’s interests.

E

  1. Canada

  2. Eight

  3. Maths and French

  4. Yes, he is

  5. Chess

  6. Two times a week

  7. Painting pictures and watching video films

Проверяемые навыки и умения и система их оценивания

В данной контрольной работе проверяются различные языковые навыки: умение читать транскрипционные значки, знание значений слов и умение их правильно употреблять в предложении с соблюдением лексико-грамматических форм, умение читать связный текст и находить в нем ответы на поставленные вопросы, умение написать личное письмо. За каждый правильный ответ в задании ученик получает 1 балл. В таблице, приведенной ниже, указывается количество баллов, которые обеспечивают получение оценки «5», «4», «3» за каждое задание. Если ученик набрал меньше баллов, чем указано в таблице – это означает, что его оценка «неудовлетворительно» и данные навыки и умения сформированы недостаточно хорошо.

Шкала оценивания:

57-52 б.– «5»

51-40 б. – «4»

39-34 б. – «3»

33-0 б. – «2»

Проверочная работа по английскому языку, 5 класс

Учитель английского языка

МБОУ «СОШ» №31

г.Белгорода

Курганская Т.В.

Проверочная работа по английскому языку

5 класс

Reading

It was a hot summer day,and Tex and Indi were kicking a soccer ball in the park with their friend Kate. “Kate’s birthday is coming up soon,”said Kate’s mom. “Maybe you three can think of a fun way to celebrate.”

As they walked to Kate’s house, they thought of things to do. “You could have a costume party,and we could all dress up like animals,”Indi told Kate. “Or you could get a giant bouncy house that bounces kids way up into the sky,” said Tex. They thought of more fun ideas as they walked home.

When they got to Kate’s house, Tex said, “Too bad we don’t have a swimming pool to cool off in.” “But look!” Indi pointed. “There’s a sprinkler we can run through!” Kate thought for a moment. “That’s it!” she said.

Kate’s birthday party was super fun,with ice cream, fruit pops and party games Everyone wore swimsuits and ran in and out of the sprinkler.

“Thanks for helping me think of the perfect party,”said Kate. “Sure. Thanks for having a birthday!” said Indi, laughing.

a) Read the text and find the names of the objects.(4 points)

Picture 1

Picture 2

Picture 3

Picture 4

b) Read the text and answer the questions in two-three words? (3 points)

Who had a birthday?

When was the girl’s birthday?

Who planned the birthday party?

    c)Correct the statements if they are wrong. (3 points)

    Kate’s dad asked her friends to plan Kate’s birthday.

    The friends had no ideas how to celebrate the birthday.

    Fruit pops, ice cream and party games made the birthday party special.

      Grammar and vocabulary in use.

      A)Give the opposites of the following adjectives and transfer the answers to the answer sheet. (7 points)

      old (man)

      short (tail)-

      right (corner)-

      cheap (dress)

      poor (people)

      difficult (question)

      curly (hair)-

        B)

        Read the text, open the brackets and transfer the answers to the answer sheet. (10 points)

        Seeing NewThings

         

        Tex and Indi (1) on a hike with Gran and Poppy in the Colorado mountains. “We don’t see (2)guys a lot in San Francisco,” Tex said, pointing at some small animals in the (3).

        1) be

        2) that

        3) distant

        “Those are prairie (4),” said Gran. “Isn’t it fun to find things you don’t often see?”

        4) dog

        “Hey,” said Indi, giggling, “a raindrop just landed on (5) nose .”

        5) I

        “We’d (6) head back to our house,” said Poppy. “How come?” asked Tex. “We always walk in the rain at home.” “Sometimes our rain comes with thunder and (7),” said Poppy.

        6) good

        7) light

        “And it’s (8) to be indoors when you see the lightning.” “Lightning? We’ve never seen that before,” said Indi.

        8) good

        On the drive home, the sky grew (9) and (9).

        9) dark

        Just as they stepped out of the car, the thunder (10) BOOM, and rain poured down.

        10) go

        Writing.

        It’s a photo of your family. Describe it. Try to answer the following questions. Wrire about 10-12 sentences. (10 points)

        Who is in the picture?

        What are they wearing?

        What are they doing?

        What’s the weather like?

        Why do you like the photo?

        Answer sheet

        Дата:________________________

        ОУ__________________________
        Адрес ОУ____________________

        Класс________________________

        Фамилия, имя учащегося____________________________________________

        Reading

        A

        Picture1

        Picture 2

        Picture 3

        Picture 4

            

        B

        C

        Grammar and vocabulary in use.

        A

        1

        2

        3

        4

        5

        6

        7

               

        B

        1

        2

        3

        4

        5

        6

        7

        8

        9

        10

                  

        Writing

        ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

        Keys

        Reading

        A

        Picture1

        Picture 2

        Picture 3

        Picture 4

        a sprinkler

        Fruit pops

        a soccer ball

        a bouncy house

        B

        1

        2

        3

        Kate

        in summer

        Kate with her friends

        C

        1

        2

        3

        Kate’s mum

        many ideas

        and sprinkler

        Grammar and vocabulary.

        A

        1

        2

        3

        4

        5

        6

        7

        young

        long

        left

        expensive

        rich

        easy

        straight

        B

        1

        2

        3

        4

        5

        6

        7

        8

        9

        10

        were

        those

        distance

        dogs

        my

        better

        lightning

        better

        darker

        went

        Шкала оценивания

        37-30 — “5”

        29- 22 — “4”

        21 – 14 — “3”

        13≤“2”

        Критерии оценивания задания «письмо».

         

        Критерии оценива- ния

        3 балла

        2 балла

        1 балл

        0 баллов

        К1

        Решение коммуника- тивной зада- ч

        Задание вы- полнено пол- ностью: даны ответы на все вопросы. Правильно выбран стиль письма.

        Задание выполнено: даны ответы на все вопросы, но отсутствует конкретная информация, например, о месте, где сделано фото. Есть 1-2 нарушения в стилевом оформлении письма

        Задание вы- полнено час- тично: даны ответы на за- данные вопро- сы, НО на два вопроса даны неполные отве- ты ИЛИ ответ на один вопрос отсутствует. Имеется более 2-х нарушений в стилевом оформлении письма .

        Задание не выполнено: отсутствуют ответы на два вопроса ИЛИ текст письма не соответст- вует требуе- мому объему

        К2

        Организация текста

         

        Текст логично выстроен и разделен на абзацы; правильно использованы языковые средства для передачи логической связи; оформление текста соответствует нормам письменного этикета, принятого в стране изучаемого языка

        Текст в основном логично выстроен, НО имеются недостатки (1- 2) при использовани и средств логической И/ИЛИ делении на абзацы ИЛИ имеются отдельные нарушения в структурном оформлении текста письма

        Текст выстроен нелогично; допущены многочисленн ые ошибки в структурном оформлении письма ИЛИ оформление текста не соответствует нормам письменного этикета

        К3

        Лексико- грамматиче- ское оформление текста

        Использована разнообразная лексика и различные грамматическ ие структуры, соответствую щие поставленной коммуникати- вной задачей (допускается не более 2-х языковых ошибок, не затрудняющих понимание)

        Имеются языковые ошибки, не затрудняющие понимание (допускается не более 4-х негрубых языковых ошибок) ИЛИ языковые ошибки отсутствуют, но используются лексические единицы и грамматические структуры только элементарного уровня

        Имеются языковые ошибки, не затрудняющие понимание (допускается не более 5-х негрубых языковых ошибок) ИЛИ допущены языковые ошибки, которые затрудняют понимание (не более 1-2 грубых ошибок)

        Допущены многочислен- ные языковые ошибки, которые затрудняют понимание текста.

        К4

        Орфография и пунктуация

         

        Орфографичес- кие и пунктуационные ошибки практически отсутствуют (допускается не более 2-х, не затрудняющих понимание текста)

        Допущенные орфографиче- ские и пунктуационн ые ошибки не затрудняют понимание (допускается не более 3-4 ошибок)

        Допущены многочис- ленные орфографи- ческие ошибки и пунктуацион- ные ошибки и/или допущены ошибки, которые затрудняют понимание текста

         

        Пояснительная записка

         

        Содержание экзаменационной работы

        Содержание экзаменационной работы соответствует требованиям государственного стандарта по иностранному языку Министерства образования РФ и программе по иностранным языкам.

        Данная экзаменационная работа предназначена для учащихся 5-х классов общеобразовательных школ, изучающих английский язык три часа в неделю.

        Цель работы.

        Основная цель работы — установление соответствия уровня и качества подготовки учащихся 5-х классов требованиям государственного образовательного стандарта (федеральный и региональный (национально-региональный) компоненты), а именно проверить знания и умения учащихся в чтении, проверить уровень грамматических навыков учащихся и уровень владения лексическим материалом, а также навыки письма.

        Данная работа соотносится с такими целями обучения английскому языку в 5 классе, как умение:

        — полно и точно понимать содержание текста;

        — выбирать нужную информацию в тексте;

        — оперировать грамматическими структурами и лексическим материалом;

        — составить письменный текст описательного характера.

        Экзаменационная работа состоит из заданий по чтению, лексике и грамматике, письму.

        Чтение. К тексту разработано 3 задания- на языковую догадку и соответствие, вопросы с кратким ответом, задание на корректировку информации. Рекомендуемое время на выполнение задания 10 минут.

        Лексика и грамматика. В этом разделе представлено 2 задания — подобрать антоним к предложенным прилагательным и раскрыть скобки, поставив слова в нужной форме. Рекомендуемое время на выполнение задания 15 минут.

        Письмо. Дать развернутый письменный ответ при описани картинки с опорой на вопросы. Рекомендуемое время на выполнение задания 20 минут.

        Работа рассчитана на 45 минут.

        Инструктаж для учащихся:

        Дорогие ребята!

        Вам предстоит выполнить экзаменационную работу по английскому языку, цель которой проверить ваши знания и умения, определить уровень владения английским языком.

        Все задания составлены на основе школьной программы, поэтому каждый из вас может успешно сдать экзамен. Внимателно читайте задания, не забывайте переносить ответы в бланк ответов. Работа выполняется индивидуально на отдельном листе. Время выполнения работы – 45 минут.

        Во время экзамена запрещено разговаривать, вставать с мест, пересаживаться. Запрещено пользоваться справочными материалами, словарями и мобильной связью.

        Желаем успеха!
         

        Литература

        1.Highlights High Five./ How to Celebrate a Birthday./Lissa Rovech. — Volume 11, Number 6, June 2017. — p.6 — ISSN 1943-1465 (print)

        2.Highlights High Five./Seeing NewThings/Lissa Rovech. — Volume 11, Number 7, July 2017. — p.6 — ISSN 1943-1465 (print)

        3. Картинка «ороситель»https://yandex.ru/images/search?text=sprinkler&img_url=https%3A%2F%2Fwww.all4women.co.za%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F01%2F28%2F2016-Stodels-water-saving-watering-irrigate-at-the-right-time-1.jpg&pos=4&rpt=simage

        4. Картинка «надувной домик» https://yandex.ru/images/search?text=bouncy%20house&img_url=https%3A%2F%2Fclipartion.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2Fcarnival-house.jpeg&pos=7&rpt=simage

        5. Картинка «конфеты-шипучки» https://yandex.ru/images/search?p=1&text=fruit%20pops&img_url=http%3A%2F%2Fmedia.148apps.com%2Fscreenshots%2F1022732646%2Fus-ipad-1-fruit-pop-puzzles-in-paradise-fruit-pop-sequel.jpeg&pos=38&rpt=simage

        6. Картинка «мяч» https://yandex.ru/images/search?text=soccer%20ball&img_url=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2F26lsj3nQAgI%2Fmaxresdefault.jpg&pos=5&rpt=simage

        7. Картинка «отдых» https://yandex.ru/images/search?text=active%20rest&img_url=http%3A%2F%2Ft2.ftcdn.net%2Fjpg%2F00%2F59%2F60%2F83%2F110_F_59608371_oOa7Ljbs7ZKRtGWWujn4sg40i19l5wWj.jpg&pos=0&rpt=simage

        Контрольная работа по английскому языку 5 класс

        Module 1

        1.Find the odd word.

        1) Monday, Tuesday, Wednesday, Saturday, Thursday, Friday.

        2) Flowers, cats, subjects, eraser, chairs.

        3) Hello! Good morning! Good night! Goodbye! Hi!

        4) Grade, same, name, bag, later.

        2. Finish each list with one word/word combination to name and unite all the words.

        Ann, Kate, Fiona, Betty – girls.

        1) Maths, Music, History, Art — ? 3) W, t, a, g, f, z, d — ? 5) Pen, ruler, pencil case, glue — ?

        2) 12, 14, 10, 2, 8, 16 — ? 4) Red, blue, grey, pink — ? 6) Go, eat, run, sleep, read — ?

        3. Choose the right preposition.

        1) I like to rest in/at the garden. 2) My brother is at/in school now. 3) Please, sit down/ up. 4) Go to/ on page 67, please! 5) We have 5 lessons in/on Friday. 6) What do you need on/for the science class? 7) I am in/ from Year seven. 8) They are at/in secondary school. 9) Listen to/at your partner. 10) Think about/of new ideas. 11) Look at/to your partner. 12) Are you new to/in school? 13) Come to/for the blackboard, please! 14) Where is she? – She is at/in a shop.

        4. Find a mistake in each sentence.

        1) I’ve got an pen. 5) They are at school? – Yes, they are.

        2) How old is your parents? 6) Is Wendy in Grade 6? – Yes, Wendy is.

        3) A pencil is grey. 7) We have 6 lessons on friday.

        4) Is Ann ten? – No, she is. 8) David and Markus are 12 year old.

        5.

        hello_html_m5d618b13.png

        6.

        hello_html_78658988.png

        hello_html_52899348.png

        7.

        hello_html_m368421a6.png

        hello_html_m6eaf5fe6.png

        hello_html_m69eeab81.png

        hello_html_m2924e74a.png

        Контрольная работа по английскому языку 5 класс

        Административная контрольная работа по английскому языку 5 класс

        Reading

        A VILLAGE SCHOOL

        The Greens are a British family. Mr. Green is a builder and Mrs. Green is a housewife. There are three children in the family: a son and two daughters. Mike is thirteen years old, Sandy is twelve and Kate is ten.

        All the three children are pupils. Mike is at the boys’ school; his sisters are at a school for girls. Mike is a tall boy. He is clever. He is a very good pupil.

        Sandy has dark hair and hazel eyes. She is a pretty girl, she is clever and a good pupil. Her sister Kate is a nice girl with long fair hair and large blue eyes. She is good at music.

        The Greens are in Australia now in their uncle’s house. They visit Mr. Green’s uncle every year. He is a farmer. He lives in a village and he has got a big farm on a hill.

        The village is small. There are about one hundred houses some shops and only one school with a beautiful garden around it.

        It is summer now. It is often sunny, hot and clear because in Australia January, February, March and April are summer months.

        • Builder – строитель

        • Housewife – домохозяйка

        • Hill – холм

        • Hazel – карие (глаза)

        Answer the questions

        1. Where are the Greens from?

        2. How many children are there in the family?

        3. What is Mr. Green?

        4. What is Kate good at?

        5. Where is the uncle’s farm?

        Continue the sentences.

        6. All the three children in the Greens family are …

        7. Now the Greens are in …

        8. In Australia January, February, March and April are …

        9. The Greens visit their uncle …

        10. Around the school there is …

        Listening

        You will hear two people talking in a clothes shop. Listen and circle the correct answer

        e.g. Sally wants to buy

        A a skirt

        B jeans

        C a jacket

        1. Sally doesn’t like

        A short skirts

        B long-sleeved shirts

        C black clothes

        2. Sally is a size

        A eight

        B ten

        C twelve

        3. Sally has got

        A £ 5

        B £ 15

        C £ 20

        4. Andy likes

        A a blue shirt

        B some jeans

        C a wool sweater

        5. The shop assistant is

        A helping a customer

        B in front of the coast

        C behind Sally and Andy

        Grammar

        a) do you cry

        b) are you cry

        c) are you crying

        1. Luke and Jane … their bikes to school every day

        1. doesnʼt ride

        1. are not riding

        1. donʼt ride

        1. Once a week we … dinner at a restaurant

        a) have

        b) has

        c) are having

        1. I … for Nina right now

        1. am waiting

        1. waits

        1. wait

        1. … you speak English?

        1. Are

        1. Does

        1. Do

        1. It … … … at the moment

        1. doesnʼt rain

        1. is not raining

        1. donʼt rain

        1. My mum always … when she wants to relax

        1. read

        1. reads

        1. is reading

        1. Look! The teacher …

        1. is going

        1. goes

        1. go

        1. My dad is in his room. He always … there

        a) works

        1. work

        1. is working

        1. How …butter do you need?

        a) many

        b) some

        c) much

        1. Have you got … milk?

        a) any

        1. some

        1. a

        1. There are … apples in the fridge

        a) a

        1. some

        1. many

        1. How …tomatoes are there on the table?

        a) much

        1. many

        1. any

        1. There are not … bananas there

        a) some

        b) many

        c) any

        ʼ

        Lexica

        a) subject

        b) school

        c) group

        1. Hi Bob. … are you from?

        a) What

        b) Who

        c) Where

        1. This is Mike and Samʼs car. It is … car

        a) they are

        b) there

        c) their

        1. My mum has got a new … in the kitchen

        a) washbasin

        b) cooker

        c) wardrobe

        1. I take picture with my …

        a) camera

        b) CD

        c) watch

        1. Fred is short and …

        a) tall

        b) plumb

        c) long

        1. We eat breakfast in the …

        a) morning

        b) afternoon

        c) evening

        1. It is half … ten

        a) after

        b) before

        c) past

        1. Can you give me a … lemonade?

        a) glass

        b) box

        c) bowl

        1. Buy a … of olive oil, please

        a) cup

        b) bottle

        c) packet

        1. My mum gets up … 7 oʼclock

        a) in

        b) on

        c) at

        1. Mr. Brown is delivering a letter. He is a …

        a) doctor

        b) postman

        c) mechanic

        1. Monkey has got a …

        a) fur

        b) wings

        c) beak

        1. My granny is as … as a snail

        a) strong

        b) clever

        c) slow

        1. China soup consist of …

        a) potatoes

        b) noodles

        c) carrot

        Контрольная работа по английскому языку для обучающихся 5 классов

        Контрольная работа по английскому языку для 5 класса

        Вариант 1

        1. Выберите правильную форму глагола to be.

        What __ her name? Her name___ Anna.

        a)Are/is b) is/is c) is/are d) am/is e) is/am

        What nationality _ _ they? They _ _ Italian.

        a)Are/is b) is/is c) are/are d) am/is e) is/am

        2. 

        1)Выберите зашифрованное число.

         F_ _ R

        a)5 b) 6 c) 10 d) 4 e) 7

        2) Дополните верными буквами, чтобы получился день недели.

        SAT_ _ DAY

        a)ur b) ar c) ra d) ru e) or

        3.Выбери правильный вариант. 

        1. I … reading books.

        а) Like b) likes

        2. Does Richard … computer games?

        а) plays b) play

        3. … do you do on Sundays?

        а) when b) what c) how

        4.Переведи.

        1. Синяя машина такая же новая, как и белая.

        2. Зеленая ручка такая же длинная, как и красная.

        3. Том не такой сильный, как Дэн.

        5.Напиши рассказ о себе. 

        My name is…

        I am…(возраст)

        I am from….

        I have got….(домашний питомец) Its name is…

        I like….

        I don’t like….

        I can …..

        I can not ….

        Контрольная работа по английскому языку для 5 класса

        Вариант 2

        1. Выберите правильную форму глагола to be.

        Hello. I _ Pete and this _ my sister, Anna.

        a)Are/is b) is/is c) is/are d) am/is e) is/am

        Where _ _ you from? We __ from Spain.

        a)Are/is b) is/is c) am/is d) are/are e) is/am

        2. 

        1)Выберите зашифрованное число.

         _ _ X

        a)5 b) 6 c) 10 d) 4 e) 7

        2) Дополните верными буквами, чтобы получился день недели.

        M _ _ DAY

        a)no b) an c) on d) na e) en

        3.Выбери правильный вариант

        1.Tom … a lot of books.

        а) read b) reads

        2.They always … home work.

        а) Do b) does

        3.The children often … in the park.

        а)Walk b) walks

        4.Переведи.

        1. Красный стол такой же большой, как и желтый.

        2. Желтая машина такая же новая, как и белая.

        3. Сын не такой высокий, как его отец

        5.Напиши рассказ о себе. 

        My name is…

        I am…(возраст)

        I am from….

        I have got….(домашний питомец) Its name is…

        I like….

        I don’t like….

        I can …..

        I can not ….

        Контрольная работа по английскому языку 5 класс

        Variant -1

        1. Вставьте артикль a/an.
          ___orange, ___apple, ___duck, ___sweet, ___elf, ___lemon

        2. Напиши перевод:

        1)Я — _____ 2) Она — _______3) Он, она, оно- _____

        4) Мы — ________ 5) Они — ___________

        1. Вставьте нужную форму глагола to be (am/is/are)

        1. She _____ a manager.

        2. You ______from Russia.

        3. We _____ good pupils.

        4. I _____ a little elf.

        5. It _____ a big black dog.

        1. Переведи на английский язык:

        1. Моя мама — хорошая._________________________________

        2. Его папа – водитель._________________________________

        3. Наша кошка – белая и черная._________________________

        1. Соедини вопросы и подходящие ответы.

        1. What’s your name?  A) I am 10.

        2. How old are you? B) It is 5 o’clock.

        3. Where are you from? C) I’m fine. Thank you.

        4. How are you? D) I’m from Vladimir.

        5. What’s the time? E) Yes I am.

        6. Are you a pupil? F) My name is Ann.

        1. Переведи на русский язык:

        1. What’s his name?

        2. How are you?

        3. Where are they from?

        4. pen, boy, desk, street, father, pupil, grandpa, white, red, one, ten, fourteen.

        Variant -2

          1. Вставьте артикль a/an.

        __house, ___cake, ___ant,____egg, ___fish, ___ uncle

        2.Напиши перевод:

        1)Я — ______ 2) Он -_____ 3) Он, она, онo- _______

        4)  Ты, вы — _________7) Они — ____________

        3.Вставьте нужную форму глагола to be (am/is/are)

        1. He _____ a dentist.

        2. They ______from Russia.

        3. We _____ good friends.

        4. I _____ a good student.

        5. It _____ a long green street.

        4,Переведи на английский язык:

        1. Моя мама — доктор.__________________________________

        2. Наш папа – старый.__________________________________

        3. Твоя собака – белая и коричневая.____________________

        5.Соедини вопросы и подходящие ответы.

        1. What’s your name?  A) I’m fine. Thank you.

        2. How are you? B) I am 10

        3. Where are you from? C) My name is Ann.

        4. How old are you? D) I’m from Vladimir.

        5. What’s the time? E) Yes I am.

        6. Are you a pupil? F) It is 5 o’clock..

        6.Переведи на русский язык:

        1. What’s her name?

        2. How old are you?

        3. Where are you from?

        4. book, girl, home, office, granny, manager, yellow, black, two, sixteen, eleven ,good.

        Ответы контрольных работ Английский в фокусе 5 класс

        Test 1A

        А. Напишите по образцу

        1.blackboard 2. Pen 3. Eraser 4. school bag 5. Ruler

        В. Напишите слова

        6. Sunday 7. Friday 8.Monday 9.Thursday 10.Wednesday

        С. Вставьте правильное слово

        11. name 12.class 13. English or PE 14.PE or English

        D. Закончите предложения, вставив правильное слово

        15.name 16.subject 17.class 18. Tuesday 19.new

        20.pencil 21.years 22.Room 23.pen 24.Science

        E. Подчеркните правильное слово

        25.aen 26.is 27.an 28.is 29.a

        30.is 31.a 32.are 33.are 34.am

        F.Выберите правильный ответ

        35.B 36.A 37.B 38.A 39.B

        G. Выберите верную реплику

        40.C 41.E 42.A 43.F 44.D 45.B

        H.Прочитайте текст и подчеркните правильное слово

        46. 10 47. Green 48.new 49.Maths 50.12:30 51.Maths 52.Friday

        Test 1B

        А. Напишите по образцу

        1. Ruler 2. Eraser 3. school bag 4. Pen 5. blackboard

        В. Напишите слова

        6. Wednesday 7. Monday 8. Thursday 9. Sunday 10. Friday

        С. Вставьте правильное слово

        11. name 12.class 13. PE or English 14. English or PE

        D. Закончите предложения, вставив правильное слово

        15. pencil 16. years 17. Room 18. new 19. name

        20. subject 21. Tuesday 22. Science 23.pen 24. class

        E. Подчеркните правильное слово

        25.is 26.a 27.am 28.an 29.are

        30.a 31.an 32.is 33.is 34.a

        F.Выберите правильный ответ

        35.A 36.B 37.A 38.B 39.B

        G. Выберите верную реплику

        40.B 41.E 42.A 43.F 44.D 45.C

        H.Прочитайте текст и подчеркните правильное слово

        46. 9 47. Green 48.new 49.Art 50.12:30 51.PE 52.Thursday

        Test 2A

        А. Напишите по образцу

        1.cap 2. bicycle 3. gloves 4. trainers 5. guitar

        В. Напишите национальности

        6. French 7. British 8.Japanese 9.American 10.Australian

        С. Напишите слова по образцу

        11. twenty-two 12.sixty-eight 13. Twenty-one 14.a hundred

        15.thirteen 16.seventy 17.fifty

        D. Закончите предложения, вставив правильное слово

        18. these 19.that 20.this 21.those 22.these

        E. Подчеркните правильное слово

        23.have 24.has 25.has 26.have 27.have

        F.Выберите правильный ответ

        28.bike 29.trainers 30.watches 31.gloves 32.guitar 33.dolls

        G. Выберите верную реплику

        34.E 35.F 36.B 37.A 38.C 39.D

        H.Прочитайте текст и пометьте предложения (истину или ложь)

        40.F 41.T 42.F 43.F 44.T 45.F

        Test 2B

        А. Напишите по образцу

        1. gloves 2. cap 3. guitar 4. bicycle 5. trainers

        В. Напишите национальности

        6. Australian 7. American 8. British 9. French 10. Japanese

        С. Напишите слова по образцу

        11. seventy 12. Twenty-one 13. thirteen 14. fifty

        15. twenty-two 16. a hundred 17. sixty-eight

        D. Закончите предложения, вставив правильное слово

        18. these 19. this 20. these 21. that 22. those

        E. Подчеркните правильное слово

        23. has 24. have 25. have 26. has 27.has

        F.Выберите правильный ответ

        28. handbag 29. gloves 30. dolls 31. trainers 32. watches 33. bike

        G. Выберите верную реплику

        34.E 35.F 36.A 37.B 38.D 39.C

        H.Прочитайте текст и пометьте предложения (истину или ложь)

        40.F 41.T 42.F 43.F 44.T 45.F

        Test 3A

        А. Соедините части слова

        1.С 2. E 3. A 4. G 5. F 6. I 7. B 8.H

        В. Вставьте правильное слово

        9.cooker 10.bedroom 11. first 12.mirror 13. books 14.block

        15.garage 16.lamp 17.wardrobe 18. sink

        С. Вставьте правильное слово

        19.two 20.bedrooms 21.living 22.ground 23.kitchen 24.upstairs

        D. Вставьте правильное слово

        25.B 26.A 27.A 28.C 29.C 30.A

        E. Закончите данными словами

        31.there aren’t any

        32.there is a

        33.there are

        34.there isn’t a

        35.there is a

        F.Подчеркните правильное слово

        36.is 37.is 38.are 39.aren’t any

        G. Выберите верную реплику

        40.D 41.F 42.A 43.E 44.B

        H.Прочитайте текст и ответьте на вопросы. Используйте не более четырех слов для каждого ответа

        45.His bedroom

        46.Posters

        47.White, blue and yellow

        48.Under the window

        49.His cat

        Test 3B

        А. Соедините части слова

        1.D 2. I 3. B 4. A 5. H 6. G 7. F 8.C

        В. Вставьте правильное слово

        9. first 10. block 11. books 12. cooker 13. sink 14. mirror

        15. bedroom 16. wardrobe 17. lamp 18. garage

        С. Вставьте правильное слово

        19.two 20. living 21. ground 22. kitchen 23. upstairs 24. bedrooms

        D. Вставьте правильное слово

        25.A 26.B 27.C 28.C 29.C 30.A

        E. Закончите данными словами

        31.there aren’t any

        32.there is a

        33.there are

        34.there isn’t a

        35.there is a

        F.Подчеркните правильное слово

        36.are 37.is 38.are 39.aren’t any

        G. Выберите верную реплику

        40.D 41.F 42.A 43.E 44.B

        H.Прочитайте текст и ответьте на вопросы. Используйте не более четырех слов для каждого ответа

        45.His bedroom

        46.Posters

        47.Pink, orange and white

        48.Next to the window

        49.Her dog

        Test 4A

        А. Запишите слова

        1.sister 2. mother 3. grandma 4. Grandpa 5. brother

        В. Вставьте правильное слово

        6. clever 7. kind 8.funny 9.naughty 10.friendly

        С. Подчеркните правильное слово

        11. small 12.long 13. noisy 14.far 15.small 16.thin 17.black 18. big 19.kind 20.clever

        D. Вставьте подходящее местоимение

        21.her 22.them 23.her 24.his 25.we 26.you 27.her 28.our 29.me 30.their

        E. Подчеркните правильное слово

        31.can 32.can’t 33.can 34.can 35.can’t

        F.выберите верную реплику

        36.B 37.F 38.E 39.A 40.C

        G. Прочитайте письмо и выберите более подходящее слово для каждой формы

        41.C 42.A 43.B 44.A 45.C

        Test 4B

        А. Запишите слова

        1. grandma 2. Grandpa 3. sister 4. brother 5. mother

        В. Вставьте правильное слово

        6. funny 7. friendly 8. naughty 9. kind 10. clever

        С. Подчеркните правильное слово

        11. thin 12. fair 13. kind 14. small 15. big 16. clever 17. Long 18. black 19. small 20. noisy

        D. Вставьте подходящее местоимение

        21. me 22. Her 23.her 24.their 25.them 26.her 27.we 28.you 29.our 30.his

        E. Подчеркните правильное слово

        31.can 32.can’t 33.can 34.can 35.can’t

        F.Выберите верную реплику

        36.C 37.A 38.E 39.F 40.B

        G. Прочитайте письмо и выберите более подходящее слово для каждой формы

        41.C 42.A 43.B 44.A 45.C

        Test 5A

        А. Вставьте правильное слово

        1.elephant 2. lur 3. leopard 4. lion 5. wild 6. wing 7. legs 8.crocodile 9.dangerous 10.sharp

        В. Определите лишнее слово

        11. tortoise 12.penguin 13. crocodile 14.insect 15.goldfish

        С. Выберите правильное слово

        16.C 17.B 18. C 19.A 20.C

        D. Подчеркните правильное слово

        21.hunt 22.sleep 23.climb 24.eats 25.lays

        E. Напишите правильную форму глагола в скобках

        26.are 27.eat 28.drink 29.live 30.stays

        F.Расставьте слова в правильном порядке, чтобы получилось предложение

        31.The Bengal tiger lives in India

        32.Black tigers have stripes

        33.Bees make honey

        34.Leopards run very fast

        35. I go to the zoo every Sunday

        G.Выберите верную реплику

        36.D 37.A 38.E 39.B 40.C

        H.Прочитайте текст и ответьте на вопросы

        41.In the Antarctic

        42.Their feathers/They are fat

        43.Black and white

        44.At night

        45. Small fish

        Test 5B

        А. Вставьте правильное слово

        1. crocodile 2. wing 3. sharp 4. elephant 5. dangerous 6. lur 7. wild 8. leopard 9. legs 10. lion

        В. Определите лишнее слово

        11. tortoise 12. goldfish 13. insect 14. penguin 15. crocodile

        С. Выберите правильное слово

        16.C 17.C 18. A 19.B 20.B

        D. Подчеркните правильное слово

        21. lays 22. hunt 23.lives 24. climb 25. sleep

        E. Напишите правильную форму глагола в скобках

        26.are 27.eat 28.sleep 29.live 30.stays

        F.Расставьте слова в правильном порядке, чтобы получилось предложение

        31.Coals lives in trees

        32. Leopards run very fast

        33.Turtles swim in the sea

        34. The rhino is from Africa

        35. The Cobra is a dangerous snake.

        G.Выберите правильную реплику

        36.E 37.A 38.D 39.C 40.B

        H.Прочитайте текст и ответьте на вопросы

        41.In Asia

        42.Orange with black or brown stripes

        43.Its fur keeps it warm

        44.In tall grass

        45. Big animals like deer

        Test 6A

        А. Вставьте правильное слово

        1. work in the computer

        2. watch the DVD/video/television

        3. go jogging

        4. do the shopping

        5. have a cup of tea

        В. Соедините слова из колонки А со словами из колонки В

        6. f 7. c 8. g 9.a 10. e 11. b

        С. Вставьте правильное слово

        12. breakfast 13. dinner 14. bed 15. email 16.shopping 17.coffee 18. lunch 19.friends

        D. Вставьте am,is,are

        20.are 21.are 22. am,are 23.is 24. is,am

        E. Вставьте in,at

        25.at 26.in 27.at 28.in 29.at

        F.Подставьте глаголы в скобках в Present Continuous

        30.are doing

        31.are you crying

        32. is not going, Is visiting

        33.is practising

        34. is not working

        35. is repairing

        G.Выберите верную реплику

        36.F 37.E 38.A 39.C 40.D 41.G

        H.Прочитайте текст и ответьте на вопросы

        42. At the bakery

        43. At five o’clock in the morning

        44. He rides his bike

        45. At three o’clock in the afternoon

        46. On Wednesday

        47. He reads a book or works in the garden

        Test 6B

        А. Вставьте правильное слово

        1. plant a tree

        2.have breakfast

        3. work in the computer

        4. go to bed

        5. watch the DVD/video/television

        В. Соедините слова из колонки А со словами из колонки В

        6. c 7. e 8. b 9.d 10. g 11. a

        С. Вставьте правильное слово

        12. shopping 13. bed 14. email 15. lunch 16. dinner 17. friends 18. breakfast 19.tea

        D. Вставьте am,is,are

        20.is 21.are 22. are 23.am,are 24. is,am

        E. Вставьте in,at

        25.at 26.in 27.at 28.at 29.in

        F.Подставьте глаголы в скобках в Present Continuous

        30. is not working

        31. are doing

        32. are you crying

        33.is practising

        34. is not going, Is visiting

        35. is repairing

        G.Выберите верную реплику

        36.E 37.A 38.D 39.B 40.C 41.G

        H.Прочитайте текст и ответьте на вопросы

        42. In a school

        43. At seven o’clock in the morning

        44. She walks

        45. At three o’clock in the afternoon

        46. On Thursday

        47. She goes for a walk

        Test 7A

        А. Вставьте подходящие времена года и названия месяца

        1. March 2. May 3. Autumn 4. October 5. November 6.June 7. July 8. Winter 9.January 10. February

        В. Соедините слова из колонки А со словами из колонки В

        11. d 12. e 13. a 14. c 15. b

        С. Напишите по образцу

        16. dress 17. gloves 18. suit 19.jumper 20.skirt

        D. Подчеркните правильную форму глагола

        21.is making

        22. are watching

        23.does

        24. go

        25.stay

        26.is Tim doing

        27.Does Jan like

        28.going

        29.is she wearing

        30. do you think

        E. Подставьте глаголы в скобках в Present Simple или в Present Continuous

        31. is listening

        32. goes

        33.am waiting

        34. plays

        35. it isn’t raining

        36.Do you speak

        37.don’t ride

        38.have

        39.are you crying

        40.have

        F. Выберите верную реплику

        41.E 42. F 43. A 44. B 45. C

        G. Прочитайте письмо и выберите наиболее подходящее слово для каждого пропуска

        46.A 47.A 48.B 49.A 50.C 51.C 52.B 53.B 54.B 55.B

        Test 7B

        А. Вставьте подходящие времена года и названия месяца

        1. June 2. July 3. Winter 4. January 5. February 6. Autumn 7.October 8. November 9. March 10. May

        В. Соедините слова из колонки А со словами из колонки В

        11. a 12. l 13. e 14. b 15. d

        С. Напишите по образцу

        16. raincoat 17. scarf 18. T-shirt 19.hat 20.bag

        D. Подчеркните правильную форму глагола

        21. is she wearing

        22. is making

        23. do you think

        24. does

        25. go

        26. Does Jan like

        27. are watching

        28. stay

        29. is Tim doing

        30. going

        E. Подставьте глаголы в скобках в Present Simple или в Present Continuous

        31. goes

        32. have

        33. don’t ride

        34. are you crying

        35. am waiting

        36.Do you speak

        37. is listening

        38.reads

        39. have

        40. it isn’t raining

        F. Выберите верную реплику

        41.C 42. E 43. A 44. D 45. F

        G. Прочитайте письмо и выберите наиболее подходящее слово для каждого пропуска

        46.A 47.A 48.B 49.A 50.C 51.C 52.B 53.B 54.B 55.B

        Test 8A

        А. Используйте слова из списка, чтобы закончить предложения

        1. keep 2. celebrate 3. wash 4. exchange 5. cook

        В. Используйте слова из списка, чтобы подписать картинки

        6.butter 7. bread 8. eggs 9.fish 10. rice 11. meet 12. Grapes 13. milk 14. pasta 15. chicken

        С. Подчеркните правильное слово

        16. glass 17. bowl 18. bottle 19.packet 20.box

        D. Вставьте an,a,some

        21.a 22. some/an 23.some 24. an 25.an/some

        E. Вставьте some,any,much,many

        26.some

        27.some

        28.much

        29.many

        30. any

        31. much

        32. much

        33.any

        34. some

        35. some

        F. Выберите верную реплику

        36.C

        37.E

        38.F

        39.A

        40.B

        G. Прочитайте предложения и отметьте (истина и ложь)

        41.T 42. T 43. F 44. F 45. F

        Test 8B

        А. Используйте слова из списка, чтобы закончить предложения

        1. celebrate 2. keep 3. exchange 4. cook 5. wash

        В. Используйте слова из списка, чтобы подписать картинки

        6. rice 7. grapes 8. pasta 9. milk 10. butter 11. bread 12. eggs 13. chicken 14. meet 15. fish

        С. Подчеркните правильное слово

        16. box 17. packet 18. bottle 19. glass 20. bowl

        D. Вставьте an,a,some

        21. an/some 22. an 23. some/an 24. a 25. some

        E. Вставьте some,any,much,many

        26.some

        27.some

        28. many

        29. much

        30. any

        31. much

        32. much

        33.any

        34. some

        35. some

        F. Выберите верную реплику

        36.C 37.E 38.B 39.F 40.A

        G. Прочитайте предложения и отметьте (истина и ложь)

        41.F 42. F 43. T 44. F 45. T

        Test 9A

        А. Соедините слова с картинками.

        1. Top Hits 2. Burgerland 3. Benny’s 4. Karen’s 5. Diana’s 6.Laura’s

        В. Вставьте правильное слово

        7. clothes 8. fast 9. florist’s 10. aspirin 11.buy 12. pair 13. games 14.floors

        С. Подчеркните правильное слово

        15. concert halls 16. theatre 17. theatre parks 18. toy 19. chemist’s 20. art

        D. Вставьте an,a,the

        21. the 22. the 23. an 24. a 25. a 26.an

        E. Закончите предложения словами must,mustnt

        27. mustn’t

        28. must

        29. mustn’t

        30. must

        31. mustn’t

        32. must

        F. Закончите правила словами must,mustn’t

        33. mustn’t 34. must 35. mustn’t

        36. must 37. mustn’t 38. must

        G. Вставьте правильную фразу

        39. I’m looking

        40. Are you ready

        41. Would you like

        42. Is my son’s birthday

        43. Yes, please

        H.Прочитайте обзор фильма и отметьте утверждения (ложь или правда)

        44. T 45. F 46.F 47.T 48.F

        Test 9B

        А. Соедините слова с картинками.

        1. Karen’s 2. Benny’s 3. Top Hits 4. Burgerland 5. Diana’s 6.Laura’s

        В. Вставьте правильное слово

        7. games 8. floors 9. pair 10. florist’s 11. fast 12. aspirin 13. buy 14. clothes

        С. Подчеркните правильное слово

        15. art 16. toy 17. theatre 18. theatre parks 19. concert halls 20. chemist’s

        D. Вставьте an,a,the

        21. the 22. the 23. an 24. a 25. a 26.an

        E. Закончите предложения словами must,mustnt

        27.must

        28. must

        29. mustn’t

        30. mustn’t

        31. must

        32. mustn’t

        F. Закончите правила словами must,mustn’t

        33. mustn’t 34. mustn’t 35. must

        36. must 37. mustn’t 38. mustn’t

        G. Вставьте правильную фразу

        39.Yes, please

        40.Would you like

        41.I’m looking

        42. Are you ready

        43. Is my son’s birthday

        H.Прочитайте обзор фильма и отметьте утверждения (ложь или правда)

        44. F 45. F 46.T 47.F 48.F