ГДЗ по Английскому языку за 7 класс Happy English.ru. Кауфман К.И., Кауфман М.Ю. Решебник
Решение есть!
1 класс
- Математика
- Английский язык
- Русский язык
- Музыка
- Литература
- Окружающий мир
- Человек и мир
2 класс
- Математика
- Английский язык
- Русский язык
- Немецкий язык
- Информатика
- Музыка
- Литература
- Окружающий мир
- Человек и мир
3 класс
- Математика
- Английский язык
- Русский язык
- Немецкий язык
- Информатика
- Музыка
- Литература
- Окружающий мир
4 класс
- Математика
- Английский язык
- Русский язык
- Немецкий язык
- Информатика
- Музыка
- Литература
- Окружающий мир
5 класс
- Математика
- Английский язык
- Русский язык
- Немецкий язык
- Украинский язык
- Биология
- История
- Информатика
- ОБЖ
- География
ГДЗ учебника 87 английский язык 7 класс Счастливый английский Кауфман, Кауфман
Решение есть!
1 класс
- Математика
- Английский язык
- Русский язык
- Музыка
- Литература
- Окружающий мир
- Человек и мир
2 класс
- Математика
- Английский язык
- Русский язык
- Немецкий язык
- Информатика
- Музыка
- Литература
- Окружающий мир
- Человек и мир
3 класс
- Математика
- Английский язык
- Русский язык
- Немецкий язык
- Информатика
- Музыка
- Литература
- Окружающий мир
4 класс
- Математика
- Английский язык
- Русский язык
- Немецкий язык
- Информатика
- Музыка
- Литература
- Окружающий мир
5 класс
- Математика
- Английский язык
- Русский язык
- Немецкий язык
- Украинский язык
- Биология
- История
- Информатика
- ОБЖ
- География
- Музыка
- Литература
- Обществознание
ГДЗ учебника 85 английский язык 7 класс Счастливый английский Кауфман, Кауфман
Решение есть!
1 класс
- Математика
- Английский язык
- Русский язык
- Музыка
- Литература
- Окружающий мир
- Человек и мир
2 класс
- Математика
- Английский язык
- Русский язык
- Немецкий язык
- Информатика
- Музыка
- Литература
- Окружающий мир
- Человек и мир
3 класс
- Математика
- Английский язык
- Русский язык
- Немецкий язык
- Информатика
- Музыка
- Литература
- Окружающий мир
4 класс
- Математика
- Английский язык
- Русский язык
- Немецкий язык
- Информатика
- Музыка
- Литература
- Окружающий мир
5 класс
- Математика
- Английский язык
- Русский язык
- Немецкий язык
- Украинский язык
- Биология
- История
- Информатика
- ОБЖ
- География
- Музыка
- Литература
- Обществознание
ГДЗ по Английскому Языку 7 класс Кауфман ➡ Решения по Учебнику
OnlineGDZ
Английский язык является мировым способом общения, поэтому его изучение так важно для каждого ученика. Ведь для получения хорошо оплачиваемой должности человек должен знать английский на уровне хотя бы разговорного. В 7 классе дети уже знают достаточно слов на английском, чтобы общаться на основные темы. Но новые темы могут стать для них немного затруднительными, ведь кроме английского языка школьники изучают еще много других предметов. На помощь может прийти наш решебник по английскому языку 7 класс HappyEnglish Кауфман. Применить его можно не только для проверки правильности выполнения упражнений, но и чтобы более развить память школьника, его внимательность, коммуникабельность и творческое мышление.
Английский язык 7 класс Happy English Кауфман может показаться сложным даже для родителей, чтобы проверить домашнее задание или просто осуществить контроль знаний ребенка. В этом случае может выручить нашрешебник. Даже если родители изучали в школе другой иностранный язык, благодарярешебнику проконтролировать своего ребенка станет очень легко. Чтобы изучение языка стало более эффективным, нужно не только обращаться к помощи решебника, но и постоянно активно участвовать в диалогах с учителем на уроке, обязательно выполнять данные им задания. Нужно помнить, что ГДЗ по английскому языку 7 класс HappyEnglish Кауфман служит только вспомогательным средством для изучения правил грамматики, понимания текстов и заучивания новых слов.
Учите английский вместе с нами и вы увидите как это легко. Обращайтесь на наш сайт за помощью для освоения любых других предметов, и мы с радостью поможем вам вместе с нашими видео-уроками.
Видео решебник
Unit 1 Say hello to your old friends
Lesson 1,2 Do you remember us?
Homework
Lesson 3 We are making a file
Homework
Lesson 4 Do you need a hand?
Homework
Lesson 5 A horrible thing happened!
Homework
Unit 2 Camping: Is it for you?
Lesson 1 We are going camping
Homework
Lesson 2 We must pack our backpacks
Homework
Lesson 3 The most important equipment
Homework
Lesson 4 Her backpack is as heavy as mine
Homework
Lesson 5,6 Is Rob as good as gold?
Homework
Unit 3 Holidays
Lesson 1 The Tsar Bell and the Kunstkammer
Homework
Lessons 2,3 I went to Turkey and my friends went to St Petersburg
Homework
Lessons 4,5 How do you spend your holidays?
Homework
Lesson 6 Project
Unit 4 Nothing is forever
Lesson 1 We can’t drink ths water
Homework
Lesson 2 Litter lasts longer than us
Homework
Lesson 3 We mustn’t kill animals for clothes
Lessons 4,5 They used to go camping
Homework
Lesson 6 Project
Unit 5 Let’s plan a trip to England
Lesson 1 In the country DoDidDone
Homework
Lesson 2 When he phoned, she was flying with snow
Homework
Lesson 3 The robbery
Homework
Lesson 4 Misha is going to England
Homework
Lessons 5,6 How long will it take to get England?
Homework
Lesson 7 Who was watching TV on Saturday afternoon?
Homework
Lessons 8,9 The ring of the Druids
Homework
Unit 6 School
Lessons 1,2 English schools
Lesson 3 Misha’s first days at school
Homework
Lesson 4 Is life at school easy?
Homework
Lesson 5 You should find friends
Homework
Lesson 6 School dinners
Homework
Lesson 7 Manners, manners…
Homework
Lessons 8,9 We must leave our land
Homework
Unit 7 English school
Lesson 1 In the country DoDidDone
Homework
Lesson 2 In the country DoDidDone
Homework
Lesson 3,4 In the country DoDidDone
Homework
Lesson 5 Have you ever…?
Homework
Lesson 6 Play Draggy
Lessons 7,8 The easiest way isn’t always the best
Homework
Unit 8 Sports
Lessons 1,2 Misha should help his team
Homework
Lesson 3 Do you want to have fun?
Homework
Lesson 4 Do you need a player?
Homework
Lesson 5 At the match
Homework
Lesson 6,7 The ring crosses the sea
Homework
Unit 9 Who is your role model?
Lesson 1 In the country DoDidDone
Homework
Lessons 2,3 «Scottof the Antarctic»
Homework
Lesson 4 A role model
Homework
Lessons 5,6 Are you Ambitious?
Homework
Lesson 7 Project
Lessons 8,9 The Battle of Hastings
Homework
Unit 10 Friends
Lesson 1 Rob disappears
Homework
Lessons 2,3 «A friend in need is a friend indeed»
Homework
Lesson 4 How well do you know your friends?
Homework
Lesson 5 A friend will never let you down
Homework
Lesson 6 My best friend
Homework
Рабочая тетрадь 1
Unit 1
Lessons 1,2
Lesson 3
Lesson 4
Lesson 5
Lesson 6
Unit 2
Lesson 1
Lesson 2
Lesson 3
Lesson 4
Lesson 7
Unit 3
Lesson 1
Lessons 2,3
Lessons 4,5
Lesson 6
Lesson 7
Unit 4
Lesson 1
Lesson 2
Lesson 3
Lesson 4,5
Lesson 6
Lesson 7
Unit 5
Lesson 1
Lesson 2
Lesson 3
Lesson 4
Lessons 5,6
Lesson 10
Рабочая тетрадь 2
Unit 6
Lessons 1,2
Lesson 3
Lesson 4
Lesson 5
Lesson 6
Lesson 7
Lesson 10
Unit 7
Lesson 1
Lesson 2
Lessons 3,4
Lesson 5
Lesson 6
Lesson 9
Unit 8
Lessons 1,2
Lesson 3
Lesson 5
Lesson 8
Unit 9
Lesson 1
Lessons 2,3
Lesson 4
Lessons 5,6
Lessons 8,9
Lesson 10
Unit 10
Lesson 1
Lessons 2,3
Lesson 4
Lesson 5
Lesson 7
ГДЗ к учебнику Happy English. ru 7 класс Кауфман К.И., Кауфман М.Ю.
Страница 1 из 9
ГДЗ к учебнику Happy English. ru 7 класс Кауфман К.И., Кауфман М.Ю.
Обнинск: Титул, 2008
UNIT 1
Lesson 1, 2
5. Use the, a, (no article).
1. He is my friend.
2. She will be a vet.
3. Simon is happy.
4. It was the interesting film.
5. Cute is a bad agent.
6. It was their house.
8. Complete the sentences.
1. She speaks French.
2. He is from Japan.
3. They speak Spanish.
4. We live in Turkey.
5. In Italy they speak Italian.
Homework. Рабочая тетрадь № 1.
Complete the sentences.
Our boss works day and night because he is a workaholic.
If you cross the road and don’t look, your life will be in danger.
«I need to speak to your director.» — That’s me. I am the director of this school.
C. Use the, a, (no article).
1. Olga lives in Russia, It is a very big country.
2. He can’t speak German. If he goes to Germany, he’ll need a translator.
3. Did Robin come from Edinburgh or from London?
4. Do you speak Japanese? Is it difficult?
5. We want to go to Turkey next year. — Go in September. It is the best time in Turkey.
6. He lives in France, doesn’t he? — Yes, this man is a doctor from Paris.
Рабочая тетрадь № 1
1. Answer the questions about the characters.
Who speaks Japanese? — Boss does.
Boss speaks Japanese.
Who is learning Russian? — Agent Cute is.
Agent Cute is learning Russian.
Who is going to read history books? Rob is.
Rob is going to read history books.
Who likes to help people? — Boss does.
Boss likes to help people.
Who got lost in Russia? — Rob got lost in Russia.
Who found Rob? — Misha Inin did. Misha Inin found Rob.
Who likes reading books? — Rob, Rosy and Mark are.
Rob, Rosy and Mark like reading books.
Who is a workaholic? — Boss is. Boss is a workaholic.
Who went to the Edinburgh of the past? — Robin did.
Robin went to the Edinburgh of the past.
Who had a pen friend in Russia? — Rob had.
Rob had a pen friend in Russia.
Who goes to an ordinary school? — Misha Inin does. Misha Inin goes to an ordinary school.
2. Подчеркни названия стран, не совпадающие с названием языков.
America
Switzerland
Belgium
Brasil
Mexico
В. Look at the menu of the Food of the World restaurant.
Match the food and the country.
Sushi is Japanese. You can have the best sushi in Japan.
Pizza is Italian. You can have the best pizza in Italy.
Borsch is Russian. You can have the best borsch in Russia.
Roquefort is French. You can have the best Roquefort in France.
Fish and chips are English. You can have the best fish and chips in England.
Chicken with rice is Chinese. You can have the best chicken with rice in China.
Kebab is Turkish. You can have the best kebab in Turkey.
Frankfurters are German. You can have the best frankfurters in Germany.
Paella is Spanish, You can have the best paella in Spain.
Lesson 3
Рабочая тетрадь № 1
1. Answer the questions.
Agent Cute finds people.
He comes from England.
He does his work for his brother.
He is a really nice guy.
Last year he found an English boy in Russia. His favourite pastime is watching TV.
He is going on holiday next month.
The boss is the head of the agency.
The boss always gives the best cases to Agent Cute because he is his brother.
The boss is very clever.
This summer the boss is going to take his first holiday.
His favourite pastime is learning languages. He is English.
He speaks eight languages.
3. Напишите слова, которые получаются из этих букв.
tip fly
win sand
ham myth
green tape
Lesson 4
7. Match the sentences and their translations.
1. — d 2. — a 3. — с 4. — b
Homework.
A. Translate the words in brackets and fill in the gaps.
Agent Cute had to deliver a document to Rob MacWizard’s family.
The document was top secret.
Robin dropped the document when he went back to his time.
The document is a key to the treasure.
I have a cheese sandwich and you have a ham sandwich. Let’s swap.
B. Put the verbs in brackets in the right form.
Last year Agent Cute had a very interesting case.
An English boy Rob went to his pen friend Misha in Russia.
His parents came to the detective agency for help.
Agent Cute worked on the case.
He went to Russia and found Misha and his family.
They had a visitor from England — Robin.
Agent Cute watched the boys in Russia and,
when they went to England, he watched them in England.
Robin is from 1599.
He came from the past because he wanted to take the Stone of Destiny from Westminster Abbey back to Scotland.
The two boys used a time tunnel and swapped places in time
and Agent Cute helped them swap back!
He found a note. It is the key to a family treasure.
Рабочая тетрадь № 1
2. Answer the questions.
In America they speak English, don’t they? — Yes, they do.
In America they speak English.
In Russia they speak Russian, don’t they? — Yes, they do.
In Russia they speak Russian.
In Italy they don’t speak Spanish, do they? — No, they don’t.
In Italy they don’t speak Spanish. They speak Italian.
In China they speak Japanese, don’t they? — No, they don’t.
In China, they speak Chinese.
People from Berlin speak French, don’t they?— No, they don’t.
People from Berlin don’t speak French. They speak German.
Lesson 5
Friends
Guess the meaning of the underlined words,
clients — клиенты
catastrophe — катастрофа
3. Read and put the verbs in brackets in the right form.
Cute: Hi, Boss! A horrible thing happened!I can’t find the top secret document!
Boss: I don’t believe it! I put it into your bag!… Did you show it to anybody?
Cute: No! Of course, I didn’t.
Boss: Did you tell this lady about the trasure? Cute: Yes, I am afraid I did.
Boss: Did she tell you her name?
Cute: Yes. Her name is Minnie Mouse!
Boss: You are pulling my leg!
Cute: What’s wrong with the name?
Boss: The lady gave you a false name! Minnie Mouse is Mickey Mouse’s girlfriend and they are cartoon characters. You lost the top secret document and our clients are in danger. It is a catastrophe.
Cute: But, Boss, I’ll find the lady.
Boss: No, Cute, you can’t do that. You are fired!
5. Match the underlined sentences with the expressions from the box.
1. — с 4. — d
2. — b 5. — e
3. — f 6. — a
Homework. Рабочая тетрадь № 1
A. Agent Cute is writing a letter to Misha, but his Russian is not very good because he is very nervous. Write a letter in English.
Dear Misha,
I’m afraid, a horrible thing happened! I went to Tunbridge Wells. I had a document for Rob. This document is top secret. Robin dropped it and I picked it up. This document is the key to a treasure. I met a very nice lady on the train. She had a heavy bag, and I asked her: «Do you need a hand?» She said: «Thank you».
We were speaking, and she said to me: «You are strong, you are handsome, tell me about your business».
I told her about myself, Rob and Robin, and she said: «You are pulling my leg». Then she stole this document.
Rob is in danger. Boss is very angry. I am fired. Tell about all to Rob.
Love,
Agent Cute.
Lesson 6
Test yourself.
Рабочая тетрадь № 1
2. Look at the map. Write the names of the countries and their languages.
Great Britain France
English French
Spain Italy
Spanish Italian
Turkey China
Turkish Chinese
Russia
Russian
3. Match the questions and the answers.
1. Let me introduce my brother. His name is Jack Brown —
e) It’s very nice to meet you.
2. How do you do? c) How do you do?
a) I’m afraid I have to go now. — It was very nice to meet you.
4. Where are you from? — I’m from Germany.
5. What do you do? — e) I’m a driver.
4. Use the expressions from Ex.3 and write a dialogue.
Let me introduce my brother. His name is Jack Brown.
How do you do?
How do you do?
Where are you from?
I’m from Germany.
What do you do?
I’m a driver.
I’m afraid I have to go now.
It was very nice to meet you.
6. Complete the sentences with the right form of the verbs.
Robin MacWizard is from Edinburgh.
Robin found the time tunnel.
Rob wants to visit Misha.
Misha lives in Lukinsk.
Betsey has three children.
The boss is going to take his first holiday.
ГДЗ по английскому языку 7 класс Кауфман рабочая тетрадь
ГДЗ готовые домашние задания рабочей тетради workbook Кауфман 7 класс Happy English часть 1, 2 по английскому языку ФГОС от Путина. Решебник (ответы на вопросы и задания) учебников и рабочих тетрадей необходим для проверки правильности домашних заданий без скачивания онлайн
Часть 1
UNIT 1
LESSONS 1, 2. DO YOU REMEMBER US
1 2 HOMEWORK
LESSON 3. WE ARE MAKING A FILE
2 3 4 5 6 HOMEWORK
LESSON 4. DO YOU NEED A HAND
1 2 » HOMEWORK
LESSON 5. A HORRIBLE THING HAPPENED!
1 » HOMEWORK
LESSON 6. TEST YOURSELF
1 2 3 4 5 6
UNIT 2
LESSON 1. WE ARE GOING CAMPING
1 2 3 HOMEWORK
LESSON 2. WE MUST PACK OUR BACKPACKS
1 2 3 4 HOMEWORK
LESSON 3. THE MOST IMPORTANT EQUIPMENT
1 2 HOMEWORK » »
LESSON 4. HER BACKPACK IS AS HEAVY AS MINE
1 2 3 4 HOMEWORK
LESSONS 5, 6. IS ROB AS GOOD AS GOLD
HOMEWORK
LESSON 7. TEST YOURSELF
1 2 3 4 5
UNIT 3
LESSON 1. THE TSAR BELL AND THE KUNSTKAMMER
1 2 3 HOMEWORK
LESSONS 2, 3. I WENT TO TURKEY
1 2 HOMEWORK
LESSONS 4, 5. HOW DO YOU SPEND YOUR HOLIDAYS
1 2 3 HOMEWORK
LESSON 6. PROJECT
1 2 3
LESSON 7. TEST YOURSELF
1 2 3 4 5
UNIT 4
LESSON 1. WE CAN’T DRINK THIS WATER
1 2 HOMEWORK
LESSON 2. LITTER LASTS LONGER THAN US
1 2 HOMEWORK »
LESSON 3. WE MUSTN’T KILL ANIMALS FOR CLOTHES
1 2 3 HOMEWORK
LESSONS 4, 5. THEY USED TO GO CAMPING
» HOMEWORK
LESSON 6. PROJECT
»
LESSON 7. TEST YOURSELF
1 2 3 4 5
UNIT 5
LESSON 1. THE PAST PROGRESSIVE TENSE
1 2 3 HOMEWORK
LESSON 2. WHEN HE PHONED, SHE WAS FLYING WITH SNOW
1 2 3 HOMEWORK
LESSON 3. THE ROBBERY
1 2 HOMEWORK
LESSON 4. MISHA IS GOING TO ENGLAND
1 HOMEWORK
LESSONS 5, 6. HOW LONG WILL IT TAKE TO GET TO ENGLAND
1 2 3 4 HOMEWORK
LESSON 7. WHO WAS WATCHING TV ON SATURDAY AFTERNOON
HOMEWORK
LESSONS 8, 9. THE RING OF THE DRUIDS
HOMEWORK
LESSON 10. TEST YOURSELF
1 2 3 4
Часть 2
UNIT 6
LESSONS 1, 2. ENGLISH SCHOOLS
1 2 3 HOMEWORK
LESSON 3. MISHA’S FIRST DAYS AT SCHOOL
1 2 » HOMEWORK
LESSON 4. IS LIFE AT SCHOOL EASY
1 HOMEWORK
LESSON 5. YOU SHOULD FIND FRIENDS
1 2 HOMEWORK
LESSON 6. SCHOOL DINNERS
1 2 3 HOMEWORK
LESSON 7. MANNERS, MANNERS…
» HOMEWORK-»
LESSONS 8, 9. WE MUST LEAVE OUR LAND
HOMEWORK
LESSON 10. TEST YOURSELF
1 2 3 4 5
UNIT 7
LESSON 1. THE PRESENT PERFECT TENSE
1 2 3 4 HOMEWORK
LESSON 2. THE PRESENT PERFECT TENSE
1 2 3 HOMEWORK
LESSONS 3, 4. THE PRESENT PERFECT TENSE
1 2 3 4 5 HOMEWORK
LESSON 5. HAVE YOU EVER…
1 HOMEWORK
LESSON 6. PLAY DRAGGY
1 2 3
LESSONS 7, 8. THE EASIEST WAY ISN’T ALWAYS THE BEST
HOMEWORK
LESSON 9. TEST YOURSELF
1 » 2 3 4 5
UNIT 8
LESSONS 1, 2. MISHA SHOULD HELP HIS TEAM
1 2 3 HOMEWORK
LESSON 3. DO YOU WANT TO HAVE FUN
1 2 HOMEWORK
LESSON 4. DO YOU NEED A PLAYER
HOMEWORK
LESSON 5. AT THE MATCH
1 HOMEWORK
LESSONS 6, 7. THE RING CROSSES THE SEA
HOMEWORK
LESSON 8. TEST YOURSELF
1 2 3 4 5
UNIT 9
LESSON 1. THE PAST PERFECT TENSE
1 2 3 HOMEWORK
LESSONS 2, 3. SCOTT OF THE ANTARCTIC
1 2 3 HOMEWORK
LESSON 4. A ROLE MODEL
1 2 HOMEWORK
LESSONS 5, 6. ARE YOU AMBITIOUS
1 2 HOMEWORK
LESSONS 8, 9. THE BATTLE OF HASTINGS
1 2 3 4 HOMEWORK
LESSON 10. TEST YOURSELF
1 2 3 4
UNIT 10
LESSON 1. ROB DISAPPEARS
1 2 3 HOMEWORK
LESSONS 2, 3. A FRIEND IN NEED IS A FRIEND INDEED
1 2 3 HOMEWORK
LESSON 4. HOW WELL DO YOU KNOW YOUR FRIEND
HOMEWORK
LESSON 5. A FRIEND WILL NEVER LET YOU DOWN
1 HOMEWORK
LESSON 6. MY BEST FRIEND
HOMEWORK
LESSON 7. FINAL TEST
»
Методическая разработка (английский язык, 7 класс) по теме: УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА ПО ТЕМЕ «ШКОЛА» 7 КЛАСС Учебник: К. И. Кауфман, М.Ю. Кауфман «Happy English. Ru-7»
УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА ПО ТЕМЕ «ШКОЛА» 7 КЛАСС
Учебник: К. И. Кауфман, М.Ю. Кауфман «Happy English. Ru-7»
Раздел учебника: 6 «Школа»
Номер урока в теме: № 4 «Легко ли в школе?»
Тип урока: комбинированный
Тема урока: « ЖИЗНЬ ШКОЛЬНИКОВ В ВЕЛИКОБРИТАНИИ» Технология: уровневая дифференциация с использованием элементов модульной, проектной и здоровьесберегаюгцей технологий Учитель
ГОУ СОШ №840 ЮАО: Крылова Ольга Владимировна
Урок английского языка по теме «Школа»
Номер урока в теме:№ 4 «Легко ли в школе?»
Тема урока: « ЖИЗНЬ ШКОЛЬНИКОВ В ВЕЛИКОБРИТАНИИ»
Тип урока: комбинированный
Технология: уровневая дифференциация с использованием элементов модульной, проектной и здоровьесберегающей технологий
Цели урока:
Образовательные:
- активизировать и закрепить употребление в речи лексического материала по теме «Школа
- научить понимать английскую речь на слух практиковать учащихся в
аудировании и чтении текста.
- систематизировать полученные знания, научить логическому построению устного высказывания на английском языке
Развивающие
- развитие познавательного интереса к теме: ознакомление с особенностями проживания и обучения в частной английской школе, каковы взаимоотношения между учащимися, между учащимися и учителями;
- развивать мышление, память, стимулировать самостоятельность учащихся, ^ развитие творческих способностей учащихся
- формировать познавательный интерес учащихся к предмету.
Воспитательные
- прививать любовь и интерес к иностранному языку;
- воспитывать умение работать в парах, группах, самостоятельно
- дать возможность учащимся самостоятельно оценить, насколько справедливо популярное мнение, что частные школы Англии самые лучшие и учиться там — большая удача
- воспитать у учащихся чувство уважения к своей школе
- Задачи урока:
- Познакомить учащихся с лексикой по теме «Английская школа» в рамках речевой ситуации «Жизньшкольников в английской частной школе» и обеспечить ее отработку в языковых упражнениях.
- Обучать выражать и аргументировать свое отношение к прочитанному
- Обучать учащихся высказываться в рамках речевой ситуации «Моя школа»
План урока
№ П/ П | ЭТАП УРОКА | СОДЕРЖАНИЕ ЭТАПА | ВРЕМЯ | ОБОРУДОВАН ИЕ | ФОРМЫ, МЕТОДЫ, ПРИЕМЫ |
1 | Организационный | Приветствие | Проектор, ПК | ||
отсутствующих | 2 мин |
разминка- скороговорка | |||||
2 | Проверка домашнего задания | Устные ответы учащихся по вопросам упр.5 стр.119 к упр. 3 стр. 117 (письмо Миши родителям) (вопросы: | 2 мин | ||
3 | Подготовка к основному этапу |
| 3 мин. | доска | |
4 | Основной этап | Усвоение новых знаний Работа со словами — стр. 121 упр. 2, Чтение текста упр. 3 стр. 121(письмо Миши сестре) | 4 мин. | Аудиозапись (учебник) | «жужжащее чтение» |
Первичная проверка понимания текста Упр. 4 стр. 122 | 3 мин | Карточки с упр |
Карточка с заданием «Заполнить пропуски» | |||||
Физкультминутка (Упр. 5 раз| | 1 мин. | аудиозапись | |||
Закрепление ЗУН и способов действия Стр. 122 Упр. 6 (сравнение писем, заполнение таблицы) | 7 мин | аудиозапись (учебник) | |||
Обобщение и систематизация, -Составление диалогов с опорой на карточки (информация об английских и российских школах) | 8 мин.. | карточки | Парная работа | ||
Контроль и самопроверка аудирования (видеосюжет: «Средняя | 6 мин. | Видеосюжет Карточки, перфокарта | самопроверка |
школа в Великобритании» с/р по проверке понимания | |||||
5 | Подведение итогов занятия | Заполнение листа самоконтроля ученика Объявление оценок, комментарий | 3 мин | Листы самоконтроля ученика аудиозапись | |
6. | Информация о домашнем задании | Проектное задание на базе упр. А стр. 123 «Моя школа» | 4 мин | ||
7. | Прощание | аудиозапись |
Раздаточный материал:
Карточки для проверки усвоения лексики и понимания прочитанного
Complete the sentences: Name
|
Физкультминутка
Up I stretch on tippy-toe, (Подняться на цыпочки, руки на поясе)
Down to touch my heels I go
(Присесть на корточки, дотронуться руками до пяток.)
Up again my arms I send,
(Вытянуть руки вперед.)
Down again my knees I bend.
(Слегка присесть, согнув колени. Упражнение повторяют 3 раза)
Итак, мы теперь знаем, что происходит в школе на самом деле. Почему же Миша не сообщил правду своим родителям?
Учащиеся дают ответ на вопрос.
Давайте сравним два письма (работа по таблице)
Мы много узнали о школе, где сейчас учится Миша.
Теперь, представьте себе, что кто-то из вас — английский школьник, который приехал в Россию. Давайте попробуем представить, как будет происходить разговор двух школьников — русского и английского, что они могут рассказать друг другу о своих школах.
Учащиеся составляют диалоги с опорой на карточки. Учитель проходит по классу, проверяя диалогическую речь
учащихся. (Если позволяет время, можно спросить 2-3 пары воспроизвести свой диалог перед классом)ю
Итак. Мы многое узнали об английских школах, мы многое можем рассказать о российских школах.
Давайте послушаем, что же говорят сами англичане о средней школе в Великобритании.
Учащиеся смотрят и слушают видеосюжет «Средняя школа» (видеокурс «Opportunities in Britain»)
После просмотра видеосюжета учащиеся выполняют работу по проверке пониманию сюжета. Далее учащиеся с
помощью перфокарты проверяют свои работы. (Самопроверка с помощью перфокарты).
Карточки для проверки понимания видеосюжета (проверяются по перфокарте; взаимопроверка)
Secondary school in the UK Name Children go to secondary school when they’re 12 / 11. They usually don’t have to / have to wear a school uniform. Most schools start about half past nine! a quarter to nine. Most students don’t stay/ stay for lunch. There are national tests in these subjects for all 16year olds / 14 year olds. After they are 16 / 14 students also study subjects such as information and communication technology, design and technology, and a modern foreign language.. |
Карточки-опоры для составления диалога
A You are from Great Britain. В You study at Russian school You are in Russia now. You have a chance to visit Russian secondary school. Exchange the information about school in Britain and in Russia Use the cues below Ask your partner about:
Tell your partner about
| Your British friend has a chance to visit your school. Exchange the information about school in Britain and in Russia Use the cues below Tell your partner about
Ask your partner about:
|
«